Apenpokkenuitbraak in delen v. Europa

Erg dan dat zoiets in het nieuws kan komen, zeker in een fatsoenlijke krant. En HLN mag hiervoor serieus de bonen fretten.
Natuurlijk was dat nu wel maar één voorbeeldje van waarom misinformatie over een ziekte gevaarlijk kan zijn, ik neem aan dat je het daar wel mee eens bent?

Haha, heel uw verhaaltje over "Zie je wel, apenpokken kan ook zo de wereld ingaan!" stort in elkaar, en je draait het dan gewoon maar naar "Zie je hoe gevaarlijk medische misinformatie is!", serieus? Beetje meer nederigheid zou je sieren, dit is niet de eerste keer in deze discussie dat jouw informatie dus niet klopt. cfr. 5 versus 3.

Ik ga jouw bewijzen niet leveren, hè. Ik laat de eerste studie zien die ik vind, die al aangeeft dat het niet "dezelfde subset van de homogemeenschap" is. De rest van je claims mag je zelf bewijzen.

En als het daarna in de andere gemeenschappen gaat circuleren zijn die even onvoorzichtig, maar blijf je vingerwijzen naar de homo's.

Ik heb geen bewijzen nodig, jouw studie zegt het zelf, ik zeg dat de homogemeenschap waar hiv verhoudingsgewijs nog steeds meer voorkomt, ook onvoldoende geleerd heeft uit hiv, en dat ze "dankzij" PrEP opnieuw onverantwoord omgaan met onveilige seks, en jij komt met een studie af die dat beaamt: 80% onveilig versus 20% veilig. Dus ik herhaal mijn vraag, vanaf welk percentage mag je dan wél vingerwijzen? 33%? 51%?

Of moet ik hier nog met studies afkomen voor algemeen aanvaarde feiten dat er binnen (een subset van) de homogemeenschap meer wisselende seksuele contacten en partners zijn?

Ik vingerwijs ook niet eens per se naar alle homo's, die met een vaste partner thuis kunnen zich naar hartelust blijven amuseren op seksueel vlak, degenen die naar homosauna's, festivals als Darklands, etc. gaan, die zouden beter daar een tijdje mee ophouden. Maar goed, er zijn nu al vaccins, dus mij lijkt het dat we gewoon volop gaan vaccineren, en dan business as usual, tot er een keertje terug een gemener virus - al dan niet een soa - opduikt dat terug even dodelijk is dan hiv, en dan kan het riedeltje dat we toch wel niet mogen stigmatiseren zeker opnieuw beginnen.

Ik vraag me overigens ook af hoe jij denkt dat we zouden moeten omgaan met zaken als overmatig gebruik van antibiotica in de landbouw, nog zo'n ideale incubator voor potentiële nieuwe of gemuteerde ziektes voor de mens, maar goed, boeren vallen niet in een beschermde minderheid, dus dat gevaar voor de volksgezondheid daar mogen we wél harder ingrijpen natuurlijk...
 
Haha, heel uw verhaaltje over "Zie je wel, apenpokken kan ook zo de wereld ingaan!" stort in elkaar, en je draait het dan gewoon maar naar "Zie je hoe gevaarlijk medische misinformatie is!", serieus? Beetje meer nederigheid zou je sieren, dit is niet de eerste keer in deze discussie dat jouw informatie dus niet klopt. cfr. 5 versus 3.
Ach, je leest mijn posts toch niet, dus veel maakt het niet uit.
Maar nee, heel mijn "verhaaltje" stort niet in elkaar. Van in het begin ging het over medische misinformatie van Math, en stigmatisering door oa posts van zwarten en jou. Niks anders. Nog verschillende keren herhaald. En zelfs benoemd wat ik vind dat er wel zou moeten gebeuren.

Wat stort er precies in elkaar nu dat artikel fout blijkt? Het stond letterlijk in mijn post als voorbeeld van medische misinformatie (en heb ik geciteerd van iemand anders), omdat die vrouw antwoordde met: "hoe kan ik het krijgen, alleen homo's krijgen het". Wat dus meer dan waarschijnlijk nooit gebeurd is in dit geval. Tenzij je pleit voor misinformatie over een ziekte (niet dodelijk, homoziekte, in de broek houden en je bent veilig, alleen homo's lopen risico: dit zijn citaten uit dit topic), ontkracht dat toch helemaal niks.

En ja, ik zei meer dan 2 seksuele contacten op 5 weken tijd in plaats van op 3 weken tijd. En daarin heb ik mezelf al verbeterd met een bronlink (meer dan wat jij al gegeven hebt). O, zo onbetrouwbaar dat ik ben! Het is niet netjes om na het erkennen van een fout daarop te blijven hameren.

Ik vraag me overigens ook af hoe jij denkt dat we zouden moeten omgaan met zaken als overmatig gebruik van antibiotica in de landbouw, nog zo'n ideale incubator voor potentiële nieuwe of gemuteerde ziektes voor de mens, maar goed, boeren vallen niet in een beschermde minderheid, dus dat gevaar voor de volksgezondheid daar mogen we wél harder ingrijpen natuurlijk...
Opnieuw doe je alsof je niet zou mogen ingrijpen van mij. Fout. Ik maak er niet meer woorden dan dat aan vuil.

Dokter zegt dat ik niet genoeg soa's gehad heb dit jaar om een vaccin te krijgen :unsure:
Dat klopt ook volgens dat lijstje hierboven. Je immuunsysteem is dus nog sterk genoeg. Tot er meer vaccins zijn, en dat is hopelijk heel snel, zullen we de huidige vaccins heel gericht moeten toedienen.

Edit: het is "in de afgelopen 12 mnd", en niet in 2022. Maar da's een detail.
 
Laatst bewerkt:
Dat klopt ook volgens dat lijstje hierboven. Je immuunsysteem is dus nog sterk genoeg. Tot er meer vaccins zijn, en dat is hopelijk heel snel, zullen we de huidige vaccins heel gericht moeten toedienen.
Heel gericht lijkt me gewoon vreemd want ik ga meerdere keren in een massa volk staan waarin de meeste gevallen zich voordoen.
 
Heel gericht lijkt me gewoon vreemd want ik ga meerdere keren in een massa volk staan waarin de meeste gevallen zich voordoen.
Ja, maar zo zijn er meer mensen dan dat er vaccins zijn. Dus moet je daarin opdelen. In mannen die seks hebben met mannen. En dan nog eens opdelen, want dan kom je er nog niet met de huidige voorraad. Dus: mannen die seks hebben met mannen en immunogecompromiteerd zijn en hiv hebben of prep nemen.

 
Ach, je leest mijn posts toch niet, dus veel maakt het niet uit.
Maar nee, heel mijn "verhaaltje" stort niet in elkaar. Van in het begin ging het over medische misinformatie van Math, en stigmatisering door oa posts van zwarten en jou. Niks anders. Nog verschillende keren herhaald. En zelfs benoemd wat ik vind dat er wel zou moeten gebeuren.

Wat stort er precies in elkaar nu dat artikel fout blijkt? Het stond letterlijk in mijn post als voorbeeld van medische misinformatie, omdat die vrouw antwoordde met: "hoe kan ik het krijgen, alleen homo's krijgen het". Wat dus meer dan waarschijnlijk nooit gebeurd is in dit geval. Tenzij je pleit voor misinformatie over een ziekte (niet dodelijk, homoziekte, in de broek houden en je bent veilig, alleen homo's lopen risico: dit zijn citaten uit dit topic), ontkracht dat toch helemaal niks.

En ja, ik zei meer dan 2 seksuele contacten op 5 weken tijd in plaats van op 3 weken tijd. En daarin heb ik mezelf al verbeterd met een bronlink (meer dan wat jij al gegeven hebt). O, zo onbetrouwbaar dat ik ben! Get over it.

Ik heb nergens gezegd dat het in je broek houden maakt dat je veilig bent, wel dat als je merkt dat te veel losse, nauwe contacten - moet niet eens seks zijn - in een bepaalde gemeenschap een boost geeft aan de verspreiding van dit virus en dat we tijdens corona met minder onderbouw bepaalde zaken gesloten hebben, ook omdat daar te veel mensen op een kleine oppervlakte samenkomen.

Jij nuanceert gewoon tot in de treure: als een het overgrote deel van de gevallen zich ergens voordoet, leg jij het vergrootglas op 2% van de gevallen, omdat ja, die 98% dat is een beschermde minderheid die we niet mogen stigmatiseren, waarbij jij en anderen dan zeggen dat we moeten leren uit de hiv-pandemie. Wel ik zeg: de manier waarop men tegenwoordigt met hiv omgaat, toont net aan dat er omgekeerd bij die gemeenschap ook al onvoldoende geleerd is uit hiv.
Opnieuw doe je alsof je niet zou mogen ingrijpen van mij. Fout. Ik maak er niet meer woorden dan dat aan vuil.

Ja, en ik zeg gewoon dat een softe aanpak in zo'n zaken niet werkt, en dat wanneer het gaat om zaken die als een potentieel gevaar voor de volksgezondheid kunnen dienen een harde aanpak niet verkeerd is. We vragen boeren ook niet vriendelijk om minder antibiotica te gebruiken, we leggen limieten op, we controleren dat. Nu menselijke seksualiteit kan je véél moeilijker controleren en mensen een exact aantal opleggen zou ook niet echt wenselijk zijn, maar dan nog kan je naast het vriendelijk vragen, ook bepaalde zaken, zoals homosauna's of vergelijkbare plekken tijdelijk sluiten.

Homo's mogen seks hebben zoveel ze willen, maar moedig gewoon één of desnoods een beperkt aantal vaste partners aan, zoals de WHO nu ook doet, maar omwille van politiek correcte redenen zijn ze ruim 3 maanden te laat daarmee af gekomen.

Nu we kunnen deze heen en weer discussie afsluiten denk ik, want we gaan elkaar toch niet overtuigen, maar ik ga nog even de nadruk leggen op wat ik dan denk dat alvast de niet geleerde les voor de toekomst is:
Maar goed, er zijn nu al vaccins, dus mij lijkt het dat we gewoon volop gaan vaccineren, en dan business as usual, tot er een keertje terug een gemener virus - al dan niet een soa - opduikt dat terug even dodelijk is dan hiv, en dan kan het riedeltje dat we toch wel niet mogen stigmatiseren zeker opnieuw beginnen.
 
Ik heb nergens gezegd dat het in je broek houden maakt dat je veilig bent, wel dat als je merkt dat te veel losse, nauwe contacten - moet niet eens seks zijn - in een bepaalde gemeenschap een boost geeft aan de verspreiding van dit virus en dat we tijdens corona met minder onderbouw bepaalde zaken gesloten hebben, ook omdat daar te veel mensen op een kleine oppervlakte samenkomen.

Jij nuanceert gewoon tot in de treure: als een het overgrote deel van de gevallen zich ergens voordoet, leg jij het vergrootglas op 2% van de gevallen, omdat ja, die 98% dat is een beschermde minderheid die we niet mogen stigmatiseren, waarbij jij en anderen dan zeggen dat we moeten leren uit de hiv-pandemie. Wel ik zeg: de manier waarop men tegenwoordigt met hiv omgaat, toont net aan dat er omgekeerd bij die gemeenschap ook al onvoldoende geleerd is uit hiv.


Ja, en ik zeg gewoon dat een softe aanpak in zo'n zaken niet werkt, en dat wanneer het gaat om zaken die als een potentieel gevaar voor de volksgezondheid kunnen dienen een harde aanpak niet verkeerd is. We vragen boeren ook niet vriendelijk om minder antibiotica te gebruiken, we leggen limieten op, we controleren dat. Nu menselijke seksualiteit kan je véél moeilijker controleren en mensen een exact aantal opleggen zou ook niet echt wenselijk zijn, maar dan nog kan je naast het vriendelijk vragen, ook bepaalde zaken, zoals homosauna's of vergelijkbare plekken tijdelijk sluiten.

Homo's mogen seks hebben zoveel ze willen, maar moedig gewoon één of desnoods een beperkt aantal vaste partners aan, zoals de WHO nu ook doet, maar omwille van politiek correcte redenen zijn ze ruim 3 maanden te laat daarmee af gekomen.

Nu we kunnen deze heen en weer discussie afsluiten denk ik, want we gaan elkaar toch niet overtuigen, maar ik ga nog even de nadruk leggen op wat ik dan denk dat alvast de niet geleerde les voor de toekomst is:
Maar goed, er zijn nu al vaccins, dus mij lijkt het dat we gewoon volop gaan vaccineren, en dan business as usual, tot er een keertje terug een gemener virus - al dan niet een soa - opduikt dat terug even dodelijk is dan hiv, en dan kan het riedeltje dat we toch wel niet mogen stigmatiseren zeker opnieuw beginnen.
Leg me nu nog eens uit hoe het de ronde kan doen in de andere gemeenschappen als die wél braaf en voorzichtig zijn ten opzichte van die losbandige homo's?
 
Leg me nu nog eens uit hoe het de ronde kan doen in de andere gemeenschappen als die wél braaf en voorzichtig zijn ten opzichte van die losbandige homo's?

Minder wisselende nauwe contacten erop nahouden. Niet eens de verdienste van de mannen denk ik dan, maar vooral omwille van het feit dat heterovrouwen gemiddeld kieskeuriger zijn. Er zijn véél minder clubs/sauna's/festivals waar hetero's naartoe gaan om met wildvreemden even de liefde te bedrijven, het zal natuurlijk ook wel gebeuren, maar véél minder.

Er werd hier de boutade opgeworpen dat het evengoed uitgebroken had kunnen zijn op een scoutskamp, wel zoals ik toen zei: als je dat werkelijk gelooft, geloof je in sprookjes. Er is op zo'n kampen van jeugdbewegingen natuurlijk ook wel aardig wat nauw contact, maar of daar volop geknuffeld wordt, laat staan met een internationaal publiek, dat vervolgens ook nog eens van het ene kamp misschien naar het andere gaat...

Het minste wat je kan doen is snel en gericht informeren, en dat is niet gebeurd want de WHO en andere organisaties hebben 3 maanden tijd verspild. In het V.K. hangen blijkbaar wél flyers, hier niet... Geluk bij een ongeluk dat er ditmaal wel vaccins zijn, maar als je dergelijk gedrag niet even minstens tijdelijk kan terugschroeven, dan is het gewoon een kwestie van tijd tot het volgende virus opduikt waar géén vaccin tegen is.

Ik wil daarbij dat éne bepaalde deel van de homogemeenschap niet als enige zondebok aanduiden hoor, maar in het verhaal van apenpokken zijn zij de relevante partij. Voor andere virussen en antibiotica-resistente bacteriën kijk je dan weer beter naar bepaalde landbouwpraktijken, niet eens per se hier, maar in andere delen van de wereld. Op vlak van ziektes gaat de wereld er niet noodzakelijk op vooruit blijven gaan op deze manier.
 
  • Leuk
Waarderingen: math
Minder wisselende nauwe contacten erop nahouden. Niet eens de verdienste van de mannen denk ik dan, maar vooral omwille van het feit dat heterovrouwen gemiddeld kieskeuriger zijn. Er zijn véél minder clubs/sauna's/festivals waar hetero's naartoe gaan om met wildvreemden even de liefde te bedrijven, het zal natuurlijk ook wel gebeuren, maar véél minder.

Er werd hier de boutade opgeworpen dat het evengoed uitgebroken had kunnen zijn op een scoutskamp, wel zoals ik toen zei: als je dat werkelijk gelooft, geloof je in sprookjes. Er is op zo'n kampen van jeugdbewegingen natuurlijk ook wel aardig wat nauw contact, maar of daar volop geknuffeld wordt, laat staan met een internationaal publiek, dat vervolgens ook nog eens van het ene kamp misschien naar het andere gaat...

Het minste wat je kan doen is snel en gericht informeren, en dat is niet gebeurd want de WHO en andere organisaties hebben 3 maanden tijd verspild. In het V.K. hangen blijkbaar wél flyers, hier niet... Geluk bij een ongeluk dat er ditmaal wel vaccins zijn, maar als je dergelijk gedrag niet even minstens tijdelijk kan terugschroeven, dan is het gewoon een kwestie van tijd tot het volgende virus opduikt waar géén vaccin tegen is.

Ik wil daarbij dat éne bepaalde deel van de homogemeenschap niet als enige zondebok aanduiden hoor, maar in het verhaal van apenpokken zijn zij de relevante partij. Voor andere virussen en antibiotica-resistente bacteriën kijk je dan weer beter naar bepaalde landbouwpraktijken, niet eens per se hier, maar in andere delen van de wereld. Op vlak van ziektes gaat de wereld er niet noodzakelijk op vooruit blijven gaan op deze manier.
Dat is het tegenovergestelde van wat ik vroeg.
Jij zegt dat homo's door de losbandigheid in de homogemeenschap de andere gemeenschappen in gevaar brengen, omdat er door de vele besmettingen meer kans is dat ook niet-homo's het zullen krijgen. Maar als de heterogemeenschap zo braaf is in vergelijking met de homogemeenschap, en het dus niet zozeer een 'mensenprobleem' is maar een 'homoprobleem', dan hoeft dat geen probleem te zijn: Dan komt de ziekte in de heterogemeenschap en daar is iedereen zo braaf en monogaam dat de ziekte weer uitsterft, toch? Dat is toch voldoende, korte tijd monogaam zijn?
 
Leg me nu nog eens uit hoe het de ronde kan doen in de andere gemeenschappen als die wél braaf en voorzichtig zijn ten opzichte van die losbandige homo's?
Je weet goed genoeg het antwoord op je eigen vraag. Je probeert gewoon weer het onderwerp te verleggen door zelf een foutieve redenering te maken en dan te doen alsof deze van KOC komt. Dit is gewoon de discussie verzieken.
 
  • Leuk
Waarderingen: math
Je weet goed genoeg het antwoord op je eigen vraag. Je probeert gewoon weer het onderwerp te verleggen door zelf een foutieve redenering te maken en dan te doen alsof deze van KOC komt. Dit is gewoon de discussie verzieken.
Zowel Dee als KoC hebben deze uitspraak in dit topic gemaakt. Herhaaldelijk. "Homo's moeten het aantal sekspartners beperken, anders groeit het risico dat door het aantal besmettingen ook andere gemeenschappen besmet zullen worden en het daar de ronde zal doen".

Jij bent degene die er een metadiscussie van komt maken, wat ik dan weer discussie verzieken noem.
 
Dat is het tegenovergestelde van wat ik vroeg.
Jij zegt dat homo's door de losbandigheid in de homogemeenschap de andere gemeenschappen in gevaar brengen, omdat er door de vele besmettingen meer kans is dat ook niet-homo's het zullen krijgen. Maar als de heterogemeenschap zo braaf is in vergelijking met de homogemeenschap, en het dus niet zozeer een 'mensenprobleem' is maar een 'homoprobleem', dan hoeft dat geen probleem te zijn: Dan komt de ziekte in de heterogemeenschap en daar is iedereen zo braaf en monogaam dat de ziekte weer uitsterft, toch? Dat is toch voldoende, korte tijd monogaam zijn?

Iets in die aard had ik inderdaad gelezen en eerder al vermeld, maar ik vind dat artikel niet terug, wel dit: maar dat is nog niet gepeer-reviewed. In dat artikel lijken ze inderdaad te suggereren (op basis van van een statistisch model) dat een kleine minderheid mannen die seks heeft met mannen en daarbij veel wisselende partners heeft, de motor kan zijn voor de stijging van uitbraak, maar dat het buiten die groep wél zou stilvallen wegens een lage R0.

Volgens dat artikel zou je zelfs binnen de homogemeenschap de uitbraak kunnen stilleggen louter door de individuen aan de "top" van de partnerdistributie (lees: degenen die het meeste wisselende contacten hebben) om nog eens die uitdrukking te gebruiken die jij precies niet graag hoort: meer hun broek te laten aanhouden bij wijze van spreken, omdat apenpokken intrinsiek een lage R0 hebben.

Waarom dan wél ingrijpen? Omdat ik slachtoffers binnen de homogemeenschap niet minder erg vindt, en omdat ook wanneer het daarbuiten uitbreekt, slachtoffers maakt, zelfs al valt daarbij de besmettingsroute stil, er mensen onnodig pijn zullen lijden en een fractie zullen sterven... waarom? Voor wat tijdelijke pleziertjes? Nogmaals: we hebben tijdens corona scholen, cultuur, horeca, winkels ... gesloten, vaak ook gewoon op basis van buikgevoel.

Ik ben (voor de zoveelste keer) niet tegen homo's, wat jij lijkt te insinueren. Om jouw termen te gebruiken, er zijn evenzeer "brave" homo's voor wie dit verhaal er absoluut niet toe doet. Maar ik ga niet mee in dat verhaaltje dat we daarom niet gericht zouden mogen communiceren of maatregelen nemen, want "oh, de stigmatisering!".
En als heteroman heb ik ook al grift toegegeven dat de "verdienste" dat hetero's gemiddeld minder promiscu zijn, bij vrouwen ligt, dus ik claim hier absoluut ook geen morele superioriteit. Ik kan zelfs hooguit zeggen dat ik serieel monogaam geweest ben, desondanks ook al eens korte relaties gehad van een paar weken, en nooit het geluk van één vaste partner voor heel men leven te vinden. Maar er is niets mis met bepaald gedrag als ideaal te zien en je bedenkingen te hebben bij ander gedrag.

Zowel Dee als KoC hebben deze uitspraak in dit topic gemaakt. Herhaaldelijk. "Homo's moeten het aantal sekspartners beperken, anders groeit het risico dat door het aantal besmettingen ook andere gemeenschappen besmet zullen worden en het daar de ronde zal doen".

Jij bent degene die er een metadiscussie van komt maken, wat ik dan weer discussie verzieken noem.

Het moet daar niet per se de ronde doen aan hetzelfde tempo, maar het risico neemt inderdaad toe.
Heel bondig samengevat: er bestaat zoiets als risicogedrag waarbij je meer kans maakt om als vector voor bepaalde ziekten te dienen dan anderen, en jij en andere politiek correcten / woke mensen kunnen er héél moeilijk mee om dat dat risicogedrag ditmaal voorkomt bij een "beschermde minderheid", dus mogen we er niets van zeggen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: math
Leg me nu nog eens uit hoe het de ronde kan doen in de andere gemeenschappen als die wél braaf en voorzichtig zijn ten opzichte van die losbandige homo's?

Zowel Dee als KoC hebben deze uitspraak in dit topic gemaakt. Herhaaldelijk. "Homo's moeten het aantal sekspartners beperken, anders groeit het risico dat door het aantal besmettingen ook andere gemeenschappen besmet zullen worden en het daar de ronde zal doen".

Jij bent degene die er een metadiscussie van komt maken, wat ik dan weer discussie verzieken noem.

Dat zijn niet onze woorden, dat zijn uw verzinsels.
Er is altijd duidelijk gezegd dat omdat het virus NU de ronde doet in deze gemeenschap, het zwaartepunt van de bestrijding ook daar moet zitten (OP DIT MOMENT.
Er is ook nooit gezegd dat als het virus overgaat op de rest van de maatschappij dat dit door seks zou zijn. Dat is weer iets dat jij er bij verzint.
 
Leg me nu nog eens uit hoe het de ronde kan doen in de andere gemeenschappen als die wél braaf en voorzichtig zijn ten opzichte van die losbandige homo's?

Dat is het tegenovergestelde van wat ik vroeg.
Jij zegt dat homo's door de losbandigheid in de homogemeenschap de andere gemeenschappen in gevaar brengen, omdat er door de vele besmettingen meer kans is dat ook niet-homo's het zullen krijgen. Maar als de heterogemeenschap zo braaf is in vergelijking met de homogemeenschap, en het dus niet zozeer een 'mensenprobleem' is maar een 'homoprobleem', dan hoeft dat geen probleem te zijn: Dan komt de ziekte in de heterogemeenschap en daar is iedereen zo braaf en monogaam dat de ziekte weer uitsterft, toch? Dat is toch voldoende, korte tijd monogaam zijn?

Laat ik anders KOC citeren.

<knip>
Maar ondertussen heb je ook hier op het forum mensen als Loser die toch steevast benadrukken dat het een " "iedereen"-ziekte" is,
terwijl de realiteit eerder is dat iedereen het wel kan krijgen maar de motor van de pandemie de losbandigheid in de homogemeenschap is, en dat moet je kunnen benoemen zonder het verwijt van stigmatiseren te kunnen krijgen.
<knip>

Op geen enkel moment zeg ik dat je het alleen krijgt door seks, je kan mij geen verantwoordelijkheid in de schoenen schuiven van idioten wiens niveau van begrijpelijk lezen nog onder het jouwe ligt.
<knip>

Dus Loser, leg eens uit. Waarom blijf je het tegenovergestelde beweren?
 
Het grootste deel van dit topic ondertussen doorgenomen en ik moet zeggen dat ik mij echt ontzettend erger aan de manier waarop @Loser hier reageert op posts van sommigen en probeert om hen zaken in de schoenen de schuiven die ze niet zeggen.

Ik heb hem en anderen hier ondertussen al meermaals zien schrijven hoe belangrijk het is om te sensibiliseren, wat door niemand ontkent wordt hier lijkt mij. Als ik de grote Belgische kranten erop nalees de afgelopen tijd merk ik toch op dat ze allemaal melding maken van het feit dat het geen homoziekte is. Het lijkt mij dus wel dat de meeste kanalen hier hun verantwoordelijkheid nemen, goed dus.

Echter dat neemt toch gewoon niet weg zoals @dee hierboven ook aangeeft dat het probleem zich op dit moment vooral in de homo gemeenschap situeert en daar dus nu gehandeld moet worden.

Dat benoemen zoals het is, vormt toch geen enkel probleem en haalt een verdere sensibilisering toch absoluut niet onderuit. Ik begrijp gewoon echt niet waarom je de zaken niet mag benoemen zoals ze zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: math
Laat ik anders KOC citeren.





Dus Loser, leg eens uit. Waarom blijf je het tegenovergestelde beweren?
Ik snap niet wat je bedoelt, dat heeft niks met mijn vraag te maken? En hoe zou ik het omgekeerde beweren als wat in die citaten staat?

Echt. Math post 5 fouten in 1 zin, ik ontkracht die en plots is alles wat ik zeg ‘pocoloco’ en open season om op de man af te maken? Terwijl ik niet zo veel anders zeg dan jij of KOC of zwarten, alleen dat ik wel een probleem heb met dat stigmatiseren en het dus anders zou aanpakken omdat ik dat gezien heb bij de hiv-epidemie.

Ga je beweren dat jij niét hebt gezegd dat het de schuld van de homo’s zal zijn als het een grotere epidemie wordt en ook de heterogemeenschap zal treffen? Daar vroeg ik uitleg over die ik al een paar keer niet gehad heb. Meer niet.

Dus ik zou het waarderen als het kon stoppen met die aanvallen op de man en die metadiscussie over wat ik zeg, zonder te citeren. Want hier wordt me nogal wat toegedicht.

@Karry98 nee, dat haalt een sensibilisering niet onderuit. Maar het benoemen zoals het is, is niet ‘homo’s zijn de schuldige, en als het doorbreekt zullen ze veel ergere gevolgen kennen dan stigmatisatie’ noch ‘drie weken niet rondvogelen en klaar’ noch ‘die homoziekte is niet dodelijk’. En er is wel degelijk een gevaar aan oversimplificatie en misinformatie, net als aan stigmatisering, dat laatste zien we nu nog bij hiv. En daar reageerde ik op.
 
Terug
Bovenaan