Anti virus gezocht

Mixhell

Well-known member
Allen,

Onlangs nieuwe laptop gekocht, maar ik zou nog een anti-virus moeten kopen.
Wat op tweakers rondgekeken, maar niet echt een sluitend antwoord gevonden.
Is er op zich veel verschil tussen de gekende AV's? Bitdefender, Bulkguard, Norton,...?
 
avast/avg/antivir wegblijven.

Bitdefender free is niet meer mogelijk en Sophos Home stopt er ook mee.

De ingebouwde defender + gezond verstand + uw browser correct beveiligen (https + blocker) + malwarebytes doet worden.
Kaspersky free is ook goed.
 
Ik ben ook "in the market" voor een nieuwe virusscanner. Iemand ervaring met Norton? In mijn geval is het wel belangrijk dat er meerdere devices in 1 subscription kunnen gebruikt worden (2x macOS en 1x Windows).
 
Ik ben onlangs specifiek op zoek gegaan naar een AV die mij met rust laat, en ben uitgekomen op Kaspersky Security Cloud Free. Windows Defender is veel te nerveus als je soms tools gebruikt die false flagged worden. Zelfs als je die aan de uitzonderingen toevoegt, gooit hij ze er na enkele dagen terug af omdat hij z'n definities heeft bijgewerkt. Zeer frustrerend.
 
Eerlijk gezegd geen last van nadat ze in de uitzonderingen staan.
Imo blijft de beste combinatie Windows Defender + MalwareBytes + uBlock Origin browser extentie.
 
Ik heb Kaspersky Total Security op 5 toestellen draaien. Ergens een goedkope licentie gekocht in promo en heel tevreden van. Is ook heel lightweight.
 
Ik heb al meer dan 10 jaar geen antivirus pakket meer, enkel standaard windows defender.
Ik ben minstens 16 uur online op mijn pc, en kom ook soms op minder "koosjere" websites.
Al meer dan 10 jaar geen virus meldingen gehad, noch issues.

ik zie echt geen meerwaarde in een appart antivirus pakket, tenzij voor professionele omgevingen.
En dan zeker ook niet die commerciele rommel als norton etc...
Bij ons op het werk zijn er meer dan 6000 computers in beheer en die draaien op cisco AMP.
 
Tegenwoordig zijn virussen minder het probleem, malware, spyware, spam,...komt veel meer voor. Vandaar vind ik de combinatie van Windows Defender icm MalwareBytes (en uBlock Origin in de browser) nog steeds de betere beveiliging.
 
Ik heb al meer dan 10 jaar geen antivirus pakket meer, enkel standaard windows defender.
Ik ben minstens 16 uur online op mijn pc, en kom ook soms op minder "koosjere" websites.
Al meer dan 10 jaar geen virus meldingen gehad, noch issues.

ik zie echt geen meerwaarde in een appart antivirus pakket, tenzij voor professionele omgevingen.
En dan zeker ook niet die commerciele rommel als norton etc...
Bij ons op het werk zijn er meer dan 6000 computers in beheer en die draaien op cisco AMP.
klopt, wist niet dat virussen zelfs nog voorkwamen.

doet me denken, vroeger zo'n nerd in mijn klas, die deed steevast elke vrijdag avond een volledige virus scan van al zijn floppy's en diskette's :D :D . En die norton crap, van zodra je dit installeerde was je PC ineens 300 % trager lol.

Idd, windows defender is imo meer als genoeg
 
Hier ook een vouch voor de ingebouwde Defender. Het is goed genoeg en vreet niet teveel resources. 100 % beschermd ben je met geen enkel antiviruspakket, en je kan er wegens deadlocking geen twee of meer tegelijk draaien. Als je met echt gevoelige informatie op je computer werkt ben je nog het beste met de preventieve beveiligingsmethode van backups draaien, al dan niet op één of andere cloud.
 
Terug
Bovenaan