Dit is een BBC artikel.
BBC is de meest gehate zender van Trump. Bij elke persconferentie weigerde hij hen het woord omdat ze fake news verspreiden.

Ook hier lijkt het weer van dat.
Ik heb Carlson echt al heel veel zijn adoratie voor Trump weten uitspreken. Hij lijkt me een loyalist.
Maar hij heeft het gewoon toegegeven dat hij die berichten heeft gestuurd? Heeft dus niets met de BBC te maken. Hij heeft het natuurlijk wel trachten te spinnen.

Waarom denk je dat FOX de rechtszaak heeft afgekocht?

En daar wringt het schoentje waak: als het niet in lijn is met het Groot Gelijk, moet het vast fake news zijn. Niet persoonlijk op @TRUMP bedoeld, maar het is wel een algemene tendens die ik meer en meer zie. De rangen sluiten zich, de polarisatie leidt tot zwart-witdenken en iedere vorm van nuance is verdacht en wellicht met kwade intentie aangebracht.
Je ziet het ook bij ons in de politiek genoeg gebeuren. Ongeacht wat er objectief en/of wetenschappelijk de meest te wensen uitkomt is, de partijrangen sluiten en er wordt gekozen voor de partijlijn, vaak uitgezet door een sterke voorzitter of andere bekende kop.

Waarom denk je dat FOX de rechtszaak heeft afgekocht?
Omdat fox de rechtzaak wellicht ging verliezen. Zoals ik al toegaf, ze hebben zich verbrand aan die verkiezings leugens.

Al moet ik nog zien dat een rechter hiervoor zo maar even 1.6 miljard voor toe kent. Ik las trouwens dat dit 10 keer de marktwaarde van die stemcomputer firma zou zijn!
Van de pot gerukt waanzinnig hoge schadevergoeding imo.

Omdat fox de rechtzaak wellicht ging verliezen. Zoals ik al toegaf, ze hebben zich verbrand aan die verkiezings leugens.

Al moet ik nog zien dat een rechter hiervoor zo maar even 1.6 miljard voor toe kent. Ik las trouwens dat dit 10 keer de marktwaarde van die stemcomputer firma zou zijn!
Van de pot gerukt waanzinnig hoge schadevergoeding imo.
Kan je ook op de rest van mijn post reageren?

En jij vindt dus journalisten die openlijk liegen tegen hun kijkers, goede ankers?

En jij vindt dus journalisten die openlijk liegen tegen hun kijkers, goede ankers?
In grotere mediaconcerns heb je wel het zogenaamde "desk opinion", een soort algemeen perspectief waarmee nieuwsfeiten worden gefileerd en gepresenteerd. Of dat echt gaat om opzettelijke leugens betwijfel ik, al zal de waarheid hier en daar wel wat worden verdraaid. De stap is gemakkelijk gezet om alle media over één kam te scheren als een bende leugenaars, maar iedereen doet dat wel. Je weet dat je bij HUMO progressievere stemmen gaat horen dan bij De Tijd, bijvoorbeeld. Er is geen enkel mediakanaal dat objectief en neutraal nieuws brengt, want dat is simpelweg onbestaande.

In grotere mediaconcerns heb je wel het zogenaamde "desk opinion", een soort algemeen perspectief waarmee nieuwsfeiten worden gefileerd en gepresenteerd. Of dat echt gaat om opzettelijke leugens betwijfel ik, al zal de waarheid hier en daar wel wat worden verdraaid. De stap is gemakkelijk gezet om alle media over één kam te scheren als een bende leugenaars, maar iedereen doet dat wel. Je weet dat je bij HUMO progressievere stemmen gaat horen dan bij De Tijd, bijvoorbeeld. Er is geen enkel mediakanaal dat objectief en neutraal nieuws brengt, want dat is simpelweg onbestaande.

Maar in dit dossier heeft Murdock gewoon toegegeven (onder eed) dat er bewust gelogen werd. Heeft toch niets te maken met een algemeen perspectief?

Maar in dit dossier heeft Murdock gewoon toegegeven dat er bewust gelogen werd. Heeft toch niets te maken met een algemeen perspectief?

Nee, dat is inderdaad doelbewust feiten verdraaien of dat alleszins toelaten. Mijn opmerking gaat er vooral om dat je nergens neutraal en objectief nieuws gaat krijgen, maar er is een verschil tussen nieuwsfeiten op een bepaalde manier te presenteren en nieuwsfeiten verzinnen zodat het beter binnen een denkkader past. Ik denk wel dat hoe geëngageerder (of gekleurder) een mediakanaal is, hoe groter de kans op dat soort leugens. Het Fox-gebeuren is wel behoorlijk flagrant.

En er is uiteraard een verschil tussen nieuwsfeiten zoals de opening van een nieuw winkelcentrum in Teutereweutere en uitspraken van een omstreden politicus. Iets weglaten zegt ook iets over je standpunt, zoals het cordon médiatique in Wallonië voor extreemrechts.

Ja. Je eerste deel ging over Carlson en in je link lees ik dat alles uit perspectief werd getrokken, dat het een misverstand was en dat hij zegt I Love Trump. Ja zo kennen we hem. Hij is een endorser. Ik heb hem nog nooit iets negatief weten zeggen over hem.
Ik denk dat ze gewoon te snel conclusies hebben genomen tijdens die verkiezingsnacht. Zij niet alleen trouwens. Trump had zelf al zijn overwinning aangekondigd he die nacht. Tot de ballots binnen kwamen. En daar werd de hele nacht en dagen nadien heel warrig mee omgegaan en cijfers vreemd genoeg geflipped.

Ok allemaal correct achteraf gezien. Maar goed, ze hebben zich daar wat in laten mee spelen. Ik ook trouwens. Ik was er ook mee weg, dat alles fake was. Het zag er eerst allemaal zo goed uit...

Dat ze toen in de fout gegaan zijn heb ik al toegegeven.
Maar 1 zwaluw maakt de lente ook niet. Ik hoor ze voor de rest heel graag bezig.

En ik hoop dat ze geleerd hebben nu uit die avond en gebeurtenis.

Ja. Je eerste deel ging over Carlson en in je link lees ik dat alles uit perspectief werd getrokken, dat het een misverstand was en dat hij zegt I Love Trump. Ja zo kennen we hem. Hij is een endorser. Ik heb hem nog nooit iets negatief weten zeggen over hem.

Heb jij de berichten gelezen? Het gaat niet over 1 berichtje. Dus jij gelooft hem als hij nadien zegt dat dat uit de context getrokken is?
Hier een bloemlezing van de berichten, niet alleen van Carlson: https://nymag.com/intelligencer/2023/04/all-the-texts-fox-news-didnt-want-you-to-read.html

Ik denk dat ze gewoon te snel conclusies hebben genomen tijdens die verkiezingsnacht. Zij niet alleen trouwens. Trump had zelf al zijn overwinning aangekondigd he die nacht. Tot de ballots binnen kwamen. En daar werd de hele nacht en dagen nadien heel warrig mee omgegaan en cijfers vreemd genoeg geflipped.

Ok allemaal correct achteraf gezien. Maar goed, ze hebben zich daar wat in laten mee spelen. Ik ook trouwens. Ik was er ook mee weg, dat alles fake was. Het zag er eerst allemaal zo goed uit...

Dat ze toen in de fout gegaan zijn heb ik al toegegeven.
Maar 1 zwaluw maakt de lente ook niet. Ik hoor ze voor de rest heel graag bezig.

En ik hoop dat ze geleerd hebben nu uit die avond en gebeurtenis.

Te snel conclusie genomen? Ze zijn die leugens wel weken aan een stuk blijven herhalen.

Jongens, dat is gewoon qed hé.

Er worden zwart op wit berichten getoond van Carlson en van Murdoch dat alles gelogen is.
Beiden geven ook zélf zwart op wit toe dat dit hun berichten zijn.

Reactie Trumpfans: "fake news, dat is de bbc" . "ze hebben gewoon wat te snel conclusies getrokken".
Neen, er staat zwart op wit dat ze wisten dat ze aan het liegen waren.

Geen. Discussiëren. aan.

En dan wordt Fox nog goedgepraat omdat de schadevergoeding "slechts 800 miljoen bedraagt ipv 1,6 miljard".

Sorry, maar compleet van het pad af.

Van waar zouden ze dat halen dat Louisiana zo corrupt is? Ik zou eigenlijk heel graag eens die streek doen.
Niet dat je daar als toerist last van zou hebben, maar ik vraag het mij toch openlijk af....

Onbevestigde claim: Zoals al bewezen is in latere posts, klopt deze claim niet.
Tucker Carlson is net buitengegooid bij FOX.
Wat is het meest waarschijnlijk, dat ie een infowars-stijl show begint of dat ie voor RT gaat werken?

Buitengegooid? Volgens mijn bronnen zelf opgestapt...

Lijkt ook het enige plausibele. Anders heeft fox hun eigen doodsvonnis getekend. Dat weet toch iedereen.

Edit: part ways staat er in je eigen bron. Dus gelieve geen fake news te verspreiden. Want zoals je ziet in bovenstaande comments, zijn er alweer enkelen die ermee weg zijn...

Laatst bewerkt door een moderator:
Zij die nog niet helemaal mee zijn met waarom Carlson zo een controversieel figuur is raad ik trouwens dit interactief artikel aan. Geeft goed aan hoe hij liegt, samenzweringsgezever spuit, een 'wij vs zij' retoriek probeert aan te wakkeren, en teert op razernij en onzekerheid. Echt wel een walgelijk figuur.

Ergens hoop ik dat hij niet ontslagen is zodanig dat extreemrechts hem niet gaat zien als een of andere martelaar.

Buitengegooid? Volgens mijn bronnen zelf opgestapt...
Jouw bronnen zijn nogal twijfelachtig. Ik heb het eufemistisch uitgedrukt.

Het feit dat er geen enkele reactie is van Carlson, betekent dat het zonneklaar is dat hij plots buitengezet werd.
Anders had hij simultaan iets gezegd in de zin van "i thank Fox blababla, i am leaving because I accepted a new challenge at xxx ", zoals dat gewoon altijd gaat.

En dan nog een paar dagen na dat settlement met Dominion.

Om dan de vreemde conclusie te trekken dat hij zelf opgestapt is, daarvoor moet je in die echokerker van die-hard Trumpfans zitten denk ik.

Lijkt ook het enige plausibele. Anders heeft fox hun eigen doodsvonnis getekend. Dat weet toch iedereen.
Integendeel, iedereen weet dat dit geen moer zal veranderen voor Fox.

Tucker is wel zijn loon van 8 miljoen per jaar kwijt.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan