We klagen dat ouderen niet meer willen werken, maar doen ondertussen lekker op zijn Belgisch stevig mee met het 'leeftijdisme' natuurlijk.

Als je dat vergelijkt met de USA, waar Fauci 80 is, Buffett 92, Trump 76, Biden 80, Murdoch 92, Schwarzmann 74, etc. etc. , dan zie je al het verschil in mentaliteit.
Gemiddelde leeftijd van de senaat is 64, van het huis is 58. De president is 80 jaar oud. Dat heeft meer te maken met geld dan met mentaliteit. Zeer ongezonde toestand voor een democratie wanneer leeftijd zo'n belangrijke indicator is om verkozen te geraken en alle beslissingen genomen worden door mensen die er de gevolgen niet van zullen hoeven dragen.

Ter referentie: de gemiddelde leeftijd bij ons in het Vlaamse parlement is 44 jaar.
 
Gemiddelde leeftijd van de senaat is 64, van het huis is 58. De president is 80 jaar oud. Dat heeft meer te maken met geld dan met mentaliteit. Zeer ongezonde toestand voor een democratie wanneer leeftijd zo'n belangrijke indicator is om verkozen te geraken en alle beslissingen genomen worden door mensen die er de gevolgen niet van zullen hoeven dragen.

Ter referentie: de gemiddelde leeftijd bij ons in het Vlaamse parlement is 44 jaar.
Dit en ook door mensen die totaal geen voeling hebben met jongeren en nieuwe technologiën. De senaat bij het Facebook gebeuren met Cambridge Analytica was gewoon was gewoon beschamend. En die mensen moeten beslissingen gaan maken over zaken zoals AI in de toekomst. :crazy:
 
Dit soort posts met een filmpje zonder meer uitleg mogen wel direct een verduidelijking krijgen. Andere gebruikers moeten daar niet achter gaan bedelen.
Wat, laat ons eerlijk zijn, geschift is. Hij zal wel goed ondersteund worden, en ook zijn gezondheid zal zo goed als mogelijk worden gehouden, maar een leeftijdsgrens lijkt me toch wel aan de orde.
Hij zal nu ook al goed ondersteund worden denk ik. Zo een job op die leeftijd kan je gewoon niet meer aan zonder zaken laten uit te besteden.
Het hangt er vanaf wat je allemaal wil uitbesteden :unsure:

 
Gemiddelde leeftijd van de senaat is 64, van het huis is 58. De president is 80 jaar oud. Dat heeft meer te maken met geld dan met mentaliteit. Zeer ongezonde toestand voor een democratie wanneer leeftijd zo'n belangrijke indicator is om verkozen te geraken en alle beslissingen genomen worden door mensen die er de gevolgen niet van zullen hoeven dragen.

Ter referentie: de gemiddelde leeftijd bij ons in het Vlaamse parlement is 44 jaar.
Politiekers maken constant beslissingen waar ze de gevolgen niet zelf van moeten dragen, ook als ze niet oud zijn, bovendien hebben ook politici een familie, kinderen, etc en zijn ze ook nog steeds in staat om empathie te hebben. Oudere mensen worden ook niet egoïstischer omdat ze minder lang moeten leven met de gevolgen van hun daden. Ik vind dat nogal makkelijke veralgemeningen die op weinig gebaseerd zijn.
 
Ik dacht dat show verkopen, welbespraaktheid, of 'sterke en krachtige perceptie' niet het belangrijkste waren?

Vind mij eens een democrat president van de laatste 50 jaar die meer gedaan kreeg?

Beleid telt.

Beledit telt, maar ze moeten wel nog in leven zijn. Hij is nog niet verkozen...
 
Zopas vtm quote NBC,
Om eens andere bronnen te gebruiken he Janus, 😁

70 procent wil biden niet in 2024
60 procent wil trump niet in 2024.

Tja daar leid ik toch uit af dat Trump meer kans maakt.
 
Ik denk dat dat voornamelijk te verklaren valt omdat ze gelijk jij ook vast zitten in die fake news bubble. De meeste mensen ook bij ons, maken tegenwoordig hun keuzes gebaseerd op tik tok memes.


Ze proberen hem weg te zetten als weakest president we ever had en ja in een boxmatch of schreeuwmatch zal dat wel zo zijn maar kwa beleid, en dat is toch waar het om zou moeten gaan, kan je dat onmogelijk zeggen.
 
Zopas vtm quote NBC,
Om eens andere bronnen te gebruiken he Janus, 😁

70 procent wil biden niet in 2024
60 procent wil trump niet in 2024.

Tja daar leid ik toch uit af dat Trump meer kans maakt.
Maar dat was helemaal niet de discussie, wat 'de kiezer' wil aan de hand van polls 1,5 jaar op voorhand?
Het ging over algemeen gekende snertjournalist Carlson die buitengesmeten is door Rupert Murdoch.

Het is al ver gekomen eigenlijk dat de redelijkheid moet komen van godbeterd Murdoch.
Zie ook die verkiezingsleugens van Trump die ook door Murdoch werden stilgelegd.

De kiezer heeft al meermaals bewezen dat hij soms oerdom is, puur korte termijn denkt, en zich laat leiden door de waan van de dag.
Soit, hetgeen men 'de politiek' verwijt dus.

Brexit, Trump, ... ik moet er geen tekening bij maken.
Ook in België zal PVDA >10% halen, een communistische partij met dwaze ideeën.

Moeten we daarom zeggen tegen een president zoals Biden, die gigantisch veel stevig beleid voerde en vrij goede realpolitik gevoerd heeft:
'sorry, maar dat is niet wat de kiezer wil, de kiezer wil STERK, WELBESPRAAKT, en GOEDE PERCEPTIE!
Dus we gaan helaas iemand anders nemen, ondanks jouw algemeen beschouwd goed uitgevoerd beleid." :cautious:

Hoe ga je dan nog ooit goed beleid stimuleren, als het toch niet uitmaakt?
Dan ga je krijgen zoals we er zoveel hebben en over geklaagd wordt: kutpolitici met veel geblaat en 0 beleid.

Daarnaast, als er betere democratische kandidaten zijn, mogen ze altijd meedoen aan de primaries toch?

Ik denk bv. aan Buttigieg, maar daar is Amerika wss nog niet klaar voor.

Of Jamie Dimon bij de Republikeinen.
Maar ook daar is de kiezer wss niet klaar voor :)
 
Laatst bewerkt:
Het hangt er vanaf wat je allemaal wil uitbesteden :unsure:

Wat zegt deze video eigenlijk? Totaal niets toch?

En uiteraard alweer van zo'n klassiek debiel fake news suggestief @zwarten-kanaal, waar je je als Belg vroeger afvroeg "Wie bekijkt dat in godsnaam??" , maar waar we ondertussen al niet meer moeten van op kijken.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Avi
Maar dat was helemaal niet de discussie, wat 'de kiezer' wil aan de hand van polls 1,5 jaar op voorhand?
Het ging over algemeen gekende snertjournalist Carlson die buitengesmeten is door Rupert Murdoch.

Het is al ver gekomen eigenlijk dat de redelijkheid moet komen van godbeterd Murdoch.
Zie ook die verkiezingsleugens van Trump die ook door Murdoch werden stilgelegd.

De kiezer heeft al meermaals bewezen dat hij soms oerdom is, puur korte termijn denkt, en zich laat leiden door de waan van de dag.
Soit, hetgeen men 'de politiek' verwijt dus.

Brexit, Trump, ... ik moet er geen tekening bij maken.
Ook in België zal PVDA >10% halen, een communistische partij met dwaze ideeën.

Moeten we daarom zeggen tegen een president zoals Biden, die gigantisch veel stevig beleid voerde en vrij goede realpolitik gevoerd heeft:
'sorry, maar dat is niet wat de kiezer wil, de kiezer wil STERK, WELBESPRAAKT, en GOEDE PERCEPTIE!
Dus we gaan helaas iemand anders nemen, ondanks jouw algemeen beschouwd goed uitgevoerd beleid." :cautious:

Hoe ga je dan nog ooit goed beleid stimuleren, als het toch niet uitmaakt?
Dan ga je krijgen zoals we er zoveel hebben en over geklaagd wordt: kutpolitici met veel geblaat en 0 beleid.

Daarnaast, als er betere democratische kandidaten zijn, mogen ze altijd meedoen aan de primaries toch?

Ik denk bv. aan Buttigieg, maar daar is Amerika wss nog niet klaar voor.

Of Jamie Dimon bij de Republikeinen.
Maar ook daar is de kiezer wss niet klaar voor :)
Imago en reputatie van een land is belangrijk natuurlijk. Ik wil niet Trump als president, maar Biden is nu wel een eerder zwak type.
 
Imago en reputatie van een land is belangrijk natuurlijk. Ik wil niet Trump als president, maar Biden is nu wel een eerder zwak type.
Biden komt soms wat "bejaard" over, maar je kan niet ontkennen dat hij na een eerder weifelend eerste jaar, waarin het wegtrekken uit Afghanistan toch wel een dieptepunt was*, wel wat verwezenlijkingen op zijn conto mag schrijven.

*Dat is geen falen dat je enkel aan Biden mag toeschrijven, het is eerder een collectief falen dat in 2001 is begonnen.
 
  • Leuk
Waarderingen: toru
Biden enters the 2024 presidential election vastly unpopular among Americans. His approval rating hovers around 42%, according to FiveThirtyEight.

Huidige cijfers...
Tel die op bij de 70 procent zoals eerder aangehaald, van de Amerikanen die hem niet meer willen, en dat zegt genoeg.

Laat hem maar runnen Biden... Ik geef m weinig kans.

MODEDIT: koosnaampje vervangen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hij zal nu ook al goed ondersteund worden denk ik. Zo een job op die leeftijd kan je gewoon niet meer aan zonder zaken laten uit te besteden.
Het hangt er vanaf wat je allemaal wil uitbesteden :unsure:


Maar dan kies je er net een fragment uit dat op eender welke wereldleider van toepassing had kunnen zijn. Of denk je dat anderen hun interacties met publiek op evenementen niet tot in de puntjes laten scripten.
 
Maar dan kies je er net een fragment uit dat op eender welke wereldleider van toepassing had kunnen zijn. Of denk je dat anderen hun interacties met publiek op evenementen niet tot in de puntjes laten scripten.
Dit, inderdaad. Het is een nietszeggend fragment. Je hebt betere fragmenten met zijn typerende gaffes, maar die ga je van elke president wel kunnen vinden.
 
Hoe dan ook. Het is toch wel triestig dat zowel de Democraten als de Republikeinen (voorlopig) geen betere kandidaten hebben dan Biden en Trump.
 
Maar dan kies je er net een fragment uit dat op eender welke wereldleider van toepassing had kunnen zijn. Of denk je dat anderen hun interacties met publiek op evenementen niet tot in de puntjes laten scripten.
Het schept geen fraai beeld van de gerontocratie. Iemand die naast je moet lopen om te zeggen of je nu links rechts moet stappen.

Een 50 jarige wordt even op voorhand gebrieft. ‘We gaan nu buiten en daar staan vakbondsafgevaardigden waar we wat met gaan praten. Voor de media moet je op het blauwe kruis staan’. En done.

Om dan eens een whataboutisme te doen. Een identieke hot mic / situatie bij trump die overal gegidst moet worden had een field day geweest voor de media. Iets te traag over een helling lopen deed zijn mentale capaciteiten al in vraag stellen.

Soit voor mij lijkt het of biden niet regeert. Dat doet zijn administratie en die zullen wel de zaken influisteren. Ik vermoed net zoals bij trump die ook niet het politiek intellect heeft.

Hoe ouder de president hoe uitgeholder de functie.
 
Laatst bewerkt:
Politiekers maken constant beslissingen waar ze de gevolgen niet zelf van moeten dragen, ook als ze niet oud zijn, bovendien hebben ook politici een familie, kinderen, etc en zijn ze ook nog steeds in staat om empathie te hebben. Oudere mensen worden ook niet egoïstischer omdat ze minder lang moeten leven met de gevolgen van hun daden. Ik vind dat nogal makkelijke veralgemeningen die op weinig gebaseerd zijn.
Beetje onhandig verwoord langs mijn kant. Wat ik wil zeggen is dat leeftijd niet enkel een vraag van competentie is maar ook een van perspectief. Idealiter wil je dat beslissingen genomen worden door mensen met diverse levenservaringen en niet enkel door mensen die in de jaren '50-'70 zijn opgegroeid en voor wie de problemen van vandaag enkel een abstract concept vormen. Daarom dat ik ook geen fan ben van een leeftijdslimiet; het perspectief van de oudere generatie is eveneens waardevol. Maar een senaat vol 60-jarigen die opgegroeid zijn tijdens de Koude Oorlog gaat anders kijken naar zaken zoals bv. de huizencrisis, technologische uitdagingen of de klimaatcrisis dan jongere senatoren, die wel opgegroeid zijn met die zaken. Sommige van die hearings inzake sociale media waren bijvoorbeeld echt beschamend om volgen.

Leeftijd is overigens niet de enige factor die wat meer diversiteit mag krijgen in de senaat. In de volledige geschiedenis van de V.S. zijn er bijvoorbeeld welgeteld 11 Afro-Amerikaanse senatoren geweest, waarvan 3 die in de huidige senaat zetelen. Analoog met het financiële aspect; de mediane netto waarde van de senaat is bijna 200x hoger dan van de burgers die het vertegenwoordigt.

Dus nee, oudere mensen zijn niet per se fysiek incompetent of egoïstisch maar een homogenisering van perspectieven is gewoon geen gezonde toestand voor zulk een divers land.
 
Terug
Bovenaan