"Breaking Points with Krystal and Saagar is a fearless anti-establishment Youtube show "

Duidelijk anti mainstream en pro fringe met als gevolg hopen desinformatie met op de eerste pagina al een hele hoop uitermate twijfelachtige geframede headlines en leugens. Past duidelijk helemaal in je anti "corrupt mainstream pers perspectief" maar dit is zoveel corrupter en leugenachtig. Ik snap echt niet dat je dat niet inziet.
 
Dat is maar wat jij fringe wilt noemen. Kan ook een hele resem topics bedenken waar jouw mening eerder fringe is en zich ver weg van de feiten situeert.

De Amerikaanse media zijn gewoon effectief corrupt, kijk naar de primaries bij de vorige verkiezingen aan de kant van de Democraten. Kijk naar hun berichtgeving over corona, Russiagate, ...

Als je op de eerste pagina al leugens ziet, benoem ze dan? Eenvoudig, maar ik zie het je niet doen...

De harde realiteit is dat Joe Biden een trieste eerste keuze is om nog opnieuw president te worden, een gevaarlijke shortcut is voor een impopulaire en incompetente vice-presidente in de vorm van Harris, en dat Biden z'n verkiezingskansen vooral afhangen van opnieuw een rematch met Trump. Als de Republikeinen met een andere gematigdere kandidaat afkomen, winnen zij. Zelfs DeSantis maakt een goede kans tegen Biden.
 
Op de eerste pagina zie je al fauci karakter assassinatie, anti oekraine propaganda dat stelt alsof Xi pusht voor onderhandelingen terwijl het net zelensky is die al maanden china smeekt op visite te komen, dan nog wat onzin over Biden's laptop, en ga zo maar door

Basically FOX en 100% republikeins conservatieve propaganda met een vleugje qanon.

Je ziet toch zelf dat dat een pure riool is?
 
Op de eerste pagina zie je al fauci karakter assassinatie, anti oekraine propaganda dat stelt alsof Xi pusht voor onderhandelingen terwijl het net zelensky is die al maanden china smeekt op visite te komen, dan nog wat onzin over Biden's laptop, en ga zo maar door

Basically FOX en 100% republikeins conservatieve propaganda met een vleugje qanon.

Je ziet toch zelf dat dat een pure riool is?

Met dat zo te schrijven toon je gewoon aan dat je niet één van die video's hebt opengedaan, en dan nog vergelijken met FOX en republikeins propaganda, FYI dit kanaal was pro-Bernie Sanders bij de laatste verkiezingen. Dit is dus geen deftig antwoord waard.

Klinkt alsof je wat kwaliteitsnieuws kan gebruiken, want dat ben ik daar nog nergens tegengekomen.

Hint: FT, WSJ, NYT. (niet de opinie stukken)

Kom maar van je paard af hoor... één van de video's van Breaking Points is letterlijk een bespreking van een artikel uit de FT.
"Kwaliteit" is iets wat bepaalde mensen natuurlijk gebruiken als excuus voor censuur, de geschiedenis zal op heel wat vlakken wel bewijzen wie gelijk heeft.

Ik vind Biden te oud (Trump ook) maar dit is gewoon een typevoorbeeld van een mening en niet 'de harde realiteit.' Beetje serieus blijven mag ook.

Oké, het is mijn mening inderdaad
Maar gegrond in de realiteit van polling numbers:
But that doesn’t mean Biden will skate into a second term unscathed — far from it. In fact, there’s plenty of reason to believe that Biden’s age could be a liability in a general election, especially if he faces someone like Florida Gov. Ron DeSantis (currently polling second after Trump in FiveThirtyEight’s 2024 Republican primary polling average) who, at 44, is just over half Biden’s age, making for an easy generational contrast. And the imperfect, hypothetical head-to-head polling we have for the 2024 general election suggest that Biden would face an uphill climb against both Trump and DeSantis. A Wall Street Journal poll fielded in mid-to-late April, for instance, found Biden (45 percent) trailing DeSantis (48 percent) among registered voters in a hypothetical head-to-head contest, while the president narrowly led Trump by just 3 percentage points. (Both leads, however, were within the poll’s margin of error). This lines up with past polling, which also suggested that Biden would be essentially tied with both men.

 
En wat het verzoek van de moderatie betreft: de corruptie van de media in de V.S. is natuurlijk "subtiel", want anders ga je geen decennia mee.
Maar doordat de grote nieuwskanalen daar in de zakken van grote bedrijven zitten, gaan bepaalde issues geen of onvoldoende aandacht krijgen, gaat de media aandacht naar de "establishment"-kandidaten bij de grote partijen, niet naar de anderen. Dan krijg je om maar één voorbeeld te geven: de behandeling van Andrew Yang bij de vorige presidentsverkiezingen.

En wat Joe Biden als "marionet" betreft, ook dat zit in de details natuurlijk, maar soms zelfs in gevaarlijke details: "uitspraken als we kunnen Poetin geen president laten blijven" en vervolgens moet zijn kabinet bijsturen.

Speaking in Warsaw, Poland, on Saturday, President Biden said of Russian President Vladimir Putin: "For God's sake, this man cannot remain in power."

Shortly after Biden spoke, a White House official downplayed Biden's remarks that appeared to be a call to remove Putin.


Wie beelden van Biden van vroeger met nu vergelijkt, die moet onvermijdelijk tot de conclusie komen dat die man niet meer het vuur heeft van vroeger, en dat is begrijpelijk op die leeftijd.
 
De toon van de coverage van Sanders en Biden was toch opvallend verschillend, bv. na de zege van Sanders in Nevada en na de zege van Biden in South Carolina. Toen werd de zege van Sanders op MSNBC zelfs vergeleken met de opkomst van de nazi's. Niet uniek natuurlijk, met Corbyn in de UK is hetzelfde gebeurd.
 
De toon van de coverage van Sanders en Biden was toch opvallend verschillend, bv. na de zege van Sanders in Nevada en na de zege van Biden in South Carolina. Toen werd de zege van Sanders op MSNBC zelfs vergeleken met de opkomst van de nazi's. Niet uniek natuurlijk, met Corbyn in de UK is hetzelfde gebeurd.
Het kan ook zijn dat Corbyn een antisemitische Rusland-liefhebber is die best verdwijnt van het politieke toneel.

De specifiek negatieve coverage van Sanders door neutrale media heb ik niet gezien.
 
Het kan ook zijn dat Corbyn een antisemitische Rusland-liefhebber is die best verdwijnt van het politieke toneel.

De specifiek negatieve coverage van Sanders door neutrale media heb ik niet gezien.
Nu praat je gewoon diezelfde media na en voorts kop in het zand over de invloed die miljardairs zoals Rupert Murdoch op het politieke landschap uitoefenen met hun imperium. Geen toeval dat toen Blair en nu Starmer de rechtse media te vriend trachten te houden in de UK.


Is het een complot of slechte wil? Nee, niet per se. Maar op FOX News worden politieke commentatoren ook aangesteld omdat ze een bepaalde politieke ideologie nastreven. Op CNN en MSNBC is dat niet anders. Buiten liberale centrumkandidaten zoals Joe Biden enerzijds en conservatieve kandidaten langs Republikeinse kant is er niet veel ruimte voor andere politieke strekkingen in het medialandschap. En dat is wel iets dat van bovenaf, vaak door steenrijke mediamagnaten, wordt bepaald.
 
Laatst bewerkt:
Mij gaat het er eerder om dat je meer neutrale media als kind met het badwater wegsmijt als zijnde deel van een "corrupt mainstream perspectief" en dan soelaas zoekt in youtube kanalen die zelfs geen moeite doen neutraal te berichten maar gewoon hun mening in elke clickbait titel van het dak roepen. Die zijn zoveel gekleurder en gepolariseerd dan bijvoorbeld FT, NYT en WaPo.
 
Laatst bewerkt:
Mij gaat het er eerder om dat je meer neutrale media als kind met het badwater wegsmijt als zijnde deel van een "politiek corrupt mainstream perspectief" en dan soelaas zoekt in youtube kanalen die hun zelfs geen moeite doen neutraal te berichten maar gewoon hun mening in elke clickbait titel van het dak roepen. Die zijn zoveel gekleurder en gepolariseerd dan bijvoorbeld FT, NYT en WaPo.
Ter verduidelijking, ik zeg niet dat de mainstream media corrupt is. Wel dat maar een beperkt deel van het politieke spectrum erdoor vertegenwoordigd wordt. En dat vind ik zeker problematisch wanneer het medialandschap grotendeels gedomineerd wordt door private entiteiten.

Daarom dat ik bv. wel tevreden ben met de VRT.
 
Iemand het nieuwste promo filmpje al gezien van de republikeinen?

Ik vind het wel heerlijk hoor. One Man - One Movement. En die dysotopische ondertoon. Precies een trailer voor de nieuwste Resident Evil film.
Maar het is toch geslaagd. Ik had het zelf niet beter kunnen maken. Je voelt je meteen aangesproken, je bloed word warmer, je hoofd knikt constant bevestigend. Heerlijk.
 
Iemand het nieuwste promo filmpje al gezien van de republikeinen?

Ik vind het wel heerlijk hoor. One Man - One Movement. En die dysotopische ondertoon. Precies een trailer voor de nieuwste Resident Evil film.
Maar het is toch geslaagd. Ik had het zelf niet beter kunnen maken. Je voelt je meteen aangesproken, je bloed word warmer, je hoofd knikt constant bevestigend. Heerlijk.
Sorry, maar zijn er echt mensen die daar intrappen :rofl: . Dit is zo slecht dat het hilarische wordt. Een beetje hetzelfde gevoel als bij films zoals Sharknado :unsure: .
 

Is dit een voorbeeld van trickle down economics waarover de GOP het altijd heeft?

"Harlan Crow has long been passionate about the importance of quality education and giving back to those less fortunate, especially at-risk youth," the statement said. "It's disappointing that those with partisan political interests would try to turn helping at-risk youth with tuition assistance into something nefarious or political." The statement added that Crow and his wife have "supported many young Americans" at a "variety of schools, including his alma mater." Crow went to Randolph-Macon Academy.

De zoon van Thomas valt onder "at-risk youth" tegenwoordig? :laugh:
 

Is dit een voorbeeld van trickle down economics waarover de GOP het altijd heeft?



De zoon van Thomas valt onder "at-risk youth" tegenwoordig? :laugh:
Dat lijkt me in een Amerikaanse setting niet zo vreemd, universiteiten hebben daar ook huidskleur-quota die als proxy voor armoede en achtergesteldheid gebruikt worden. Of je werkelijk achtergesteld bent tegenover iemand anders doet er in die situaties ook niet toe.
 

Is dit een voorbeeld van trickle down economics waarover de GOP het altijd heeft?



De zoon van Thomas valt onder "at-risk youth" tegenwoordig? :laugh:
Blij dat er nog onafhankelijke journalistiek genre ProPublica en Apache bestaat anders was dit ook nooit naar buiten gekomen. Zelf verwacht ik niet dat er iets gaat gebeuren maar het vertrouwen in de Supreme Court zal hierdoor alleen maar afnemen, en terecht.
 
Blij dat er nog onafhankelijke journalistiek genre ProPublica en Apache bestaat anders was dit ook nooit naar buiten gekomen. Zelf verwacht ik niet dat er iets gaat gebeuren maar het vertrouwen in de Supreme Court zal hierdoor alleen maar afnemen, en terecht.
Die pro publica heeft blijkbaar linkse bias.
https://www.allsides.com/news-source/propublica

After ProPublica published a report in April 2023 about Supreme Court Justice Clarence Thomas committing potential ethics violations, we noticed an influx of traffic to this page, and decided to conduct an Editorial Review.


AllSides team members on the left, in the center, and on the right reviewed ProPublica's content, and agreed that the Lean Left rating should remain. AllSides reviewers on the center and right both noted that ProPublica focuses mainly on issues of importance to the political left, such as abortion rights and taxing the rich, and sometimes frames conservative causes negatively.
 
Terug
Bovenaan