DeSantis is in hetzelfde bedje ziek dus in feite doet het er niet toe; waarschijnlijk trekken de republikeinen dus wederom met een onbekwame haatpredikende conspiracy wauwelende boer naar de stembus.

Aan democratische zijde is het met mensen als Robert Kennedy Jr al niet veel beter. Vrij gestoord dat Biden met grote voorsprong de beste keus is van iedereen die kans maakt.

DeSantis is in hetzelfde bedje ziek dus in feite doet het er niet toe; waarschijnlijk trekken de republikeinen dus wederom met een onbekwame haatpredikende conspiracy wauwelende boer naar de stembus.

Aan democratische zijde is het met mensen als Robert Kennedy Jr al niet veel beter. Vrij gestoord dat Biden met grote voorsprong de beste keus is van iedereen die kans maakt.
Het is niet zo heel gek dat een zittende president weer de kandidaat wordt van zijn partij, hè. Het omgekeerde zou gekker zijn. Gezien zijn leeftijd, zou ik liever hebben dat ze iemand als Harris naar voren hadden geschoven, maar zoiets sluit ik nog altijd niet uit.

Ik mag al eens luidop dromen van een Elizabeth Warren die alsnog haar gooi waagt, en dan een republikeinse vicepresident neemt. Maar voor deze keer zit zoiets er alleszins niet in. Dan is gewoon vier jaar relatieve rust nog wel niet slecht.

Benieuwd wie de knieval zal moeten doen voor dat schuldenplafond. Als Biden toegeeft moet hij zijn verwezenlijkingen terugschroeven.

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-65602909

Durham report is uit. Bewust een niet amerikaanse bron genomen wegens de bias in de andere amerikaanse berichtgeving.
In dat artikel:

"The Durham report falls short of the blockbuster revelations and prosecutions that some Trump allies hoped for from the inquiry.
The four-year investigation has resulted in three prosecutions. They include an FBI attorney who pleaded guilty to altering evidence while applying for permission to eavesdrop on a former Trump campaign official.
Two other people were acquitted on charges of lying to the FBI.

Trump cited some court filings by the Durham team as part of a lawsuit he filed against Mrs Clinton and several other Democrats and government officials, alleging that they had plotted to undermine his 2016 presidential bid by spreading rumours about his campaign's ties to Russia.
A judge dismissed the lawsuit as frivolous in January and ordered Mr Trump to pay nearly a million dollars in penalties."

Alweer wereldschokkende reports die je hier komt posten.

In interessanter nieuws: Tim Scott stelt zich kandidaat bij de Republikeinen.

Wordt moeilijk in de republikeinse primaries.
Wel een stevige tegenkandidaat voor Biden.

Reactie van Trump:
"Tim is a big step up from Ron DeSanctimonious, who is totally unelectable”
“Good luck Tim!”

Het is dus duidelijk dat Trump doodsbang is van DeSantis.

Gaan al die Republikeinse kandidaten geen stemmen van elkaar afpakken in de primaries en zo Trump een vrijgeleide geven? Het lijkt me dat de Trump fans sowieso voor hem zullen stemmen en de andere stemmen kunnen van verdeeld geraken over de andere kandidaten.

Allee.. DeSantis heeft zich zoals verwacht, ook kandidaat gesteld.

Ik snap die vent niet. Waarol wacht hij geen 4 jaar?
De kans is extreem groot dat het tussen Trump en Biden zal gaan. En die kunnen elk toch maar 4 jaar zetelen.

Dus de kans was veel groter dat Desantis het zou halen in 2028 imo.

Opboksen tegen Trump nu lijkt onbegonnen werk als je de recente peilingen mag geloven. En zelfs als hij dat zou halen, tegen Biden zal ook moeilijk worden.

Nee hij had beter nog 4 jaar gewacht.
Although i like him very much... Lijkt me Trump nog steeds een meer gevestigde waarde en heeft al bewezen dat hij de juiste man is voor die positie.

In interessanter nieuws: Tim Scott stelt zich kandidaat bij de Republikeinen.

Wordt moeilijk in de republikeinse primaries.
Wel een stevige tegenkandidaat voor Biden.

Reactie van Trump:
"Tim is a big step up from Ron DeSanctimonious, who is totally unelectable”
“Good luck Tim!”

Het is dus duidelijk dat Trump doodsbang is van DeSantis.
Dat is dan uw visie. Polls die ik recent zag, gaven Trump 36 procent over Desantis. Geen reden om bang te zijn lijkt me.

Dat is dan uw visie. Polls die ik recent zag, gaven Trump 36 procent over Desantis. Geen reden om bang te zijn lijkt me.
Wel grappig hoe polls alles zeggen als ze positief zijn voor Trump, tot ze opeens totaal onbruikbaar zijn als ze negatief zijn (want acht jaar geleden!).

Je hebt het trouwens alleen maar over tactiek en strategie als je het hebt over kandidaatstellingen, valt me op. Nergens over politiek. Misschien wil DeSantis zich wel dit jaar al kandidaat stellen omdat hij politiek heel andere dingen wil verwezenlijken dan Trump, omdat hij een andere visie heeft voor het land?

Wel grappig hoe polls alles zeggen als ze positief zijn voor Trump, tot ze opeens totaal onbruikbaar zijn als ze negatief zijn (want acht jaar geleden!).

Je hebt het trouwens alleen maar over tactiek en strategie als je het hebt over kandidaatstellingen, valt me op. Nergens over politiek. Misschien wil DeSantos zich wel dit jaar al kandidaat stellen omdat hij politiek heel andere dingen wil verwezenlijken dan Trump, omdat hij een andere visie heeft voor het land?
Nee niet mee eens DeSantis heeft zelfde visie maar wil gewoon zelf zijn kans gaan. Al acht ik dat in 2028 veel beter mogelijk.

Ik wil me niet blindstaren op polls alleen, maar het is toch voor iedereen duidelijk dat Trump de GOP nog steeds in zijn macht heeft. Ik zie echt niemand hem er uit knikkeren.
Als Trump verliest in 2024, gaat hij het dan in 2028 nog eens proberen?
Nee zijn geld zal dan toch wel aardig geslonken zijn en zal dan ook te oud zijn. Bovendien zal niemand dan nog eens op hem stemmen denk ik. Na 2 verloren pogingen.

Now is the time. 2024 is zijn jaar.

Wat begin jij nu over polls.
En dat zijn dan nog polls pré kandidaatstelling.
Wat waren de polls van Trump begin 2015?

Ik heb het over de reacties van Trump, waar je zo klaar als pompwater ziet dat hij wel angst heeft van Desantis en niet van de rest.

Nee niet mee eens DeSantis heeft zelfde visie maar wil gewoon zelf zijn kans gaan. Al acht ik dat in 2028 veel beter mogelijk.

Ik wil me niet blindstaren op polls alleen, maar het is toch voor iedereen duidelijk dat Trump de GOP nog steeds in zijn macht heeft. Ik zie echt niemand hem er uit knikkeren.
Dan zou ik DeSantis toch eens uithoren over:
- Covid. Hij wou/wil dat veel lakser aanpakken dan Trump en wou nergens vaccins verplichten. Was zelfs uitgesproken anti.
- LGBTQ: nooit een prioriteit geweest bij Trump, maar bij DeSantis heel duidelijk wel. En hij gaat daarin ook veel verder.
- Oekraïne: DeSantis is uitgesproken voor Oekraïne en tegen Rusland. Een uitspraak die Trump niet maakt, die (in de properste interpretatie) zijn non-interventionist politiek op dat vlak verderzet, itt DeSantis.
- Milieu: Trump draait elke milieuwet en bescherming van natuurparken terug die hij ziet, DeSantis wil ze net beschermen en heeft er extra opgezet in Florida.
- Abortus: Trump is pro choice, geloof het of niet. En heeft zich al vaker uitgesproken tégen de erg beperkende wet van DeSantis in Florida.
- Over het algemeen is Trump toch vooral anti-establishment, pro military, nationalistisch en z'n economisch beleid wordt als populistisch omschreven. DeSantis veel meer een politiek dier, een ideologische hardliner, waar Trump de populist is. Trump is ooit Democraat geweest, DeSantis is door en door (extreem) Republikeins.

Ik denk dat mensen hier DeSantis serieus overschatten. Het doet me elke keer denken aan dit:

Ik denk niet dat DeSantis ver zal geraken. Uiteindelijk is het gewoon een Trump copycat met minder charisma dus waarom zouden mensen voor hem stemmen als ze gewoon voor Trump kunnen stemmen. DeSantis is enkel in Florida populair al is dat ook aan het veranderen met alle veranderingen daar de laatste maanden die hij heeft doorgevoerd.

GOP geldschieters zijn blijkbaar ook helemaal geen fan van hem.

- Covid. Hij wou/wil dat veel lakser aanpakken dan Trump en wou nergens vaccins verplichten. Was zelfs uitgesproken anti.
- LGBTQ: nooit een prioriteit geweest bij Trump, maar bij DeSantis heel duidelijk wel. En hij gaat daarin ook veel verder.
- Oekraïne: DeSantis is uitgesproken voor Oekraïne en tegen Rusland. Een uitspraak die Trump niet maakt, die (in de properste interpretatie) zijn non-interventionist politiek op dat vlak verderzet, itt DeSantis.
- Milieu: Trump draait elke milieuwet en bescherming van natuurparken terug die hij ziet, DeSantis wil ze net beschermen en heeft er extra opgezet in Florida.
- Abortus: Trump is pro choice, geloof het of niet. En heeft zich al vaker uitgesproken tégen de erg beperkende wet van DeSantis in Florida.
- Over het algemeen is Trump toch vooral anti-establishment, pro military, nationalistisch en z'n economisch beleid wordt als populistisch omschreven. DeSantis veel meer een politiek dier, een ideologische hardliner, waar Trump de populist is. Trump is ooit Democraat geweest, DeSantis is door en door (extreem) Republikeins.
Wijkt wel af van het traditionele Republikeinse laissez-faire beleid inzake economie met bv. zijn vete met Disney.

All of Disney Springs is owned by the Disney Company, and Mr DeSantis' attempt to wrest oversight of the land from Disney - with accompanying hints of new regulations, taxes, toll roads and even prison construction nearby - has prompted Mr Schussler to speak out against what he says are the governor's strong-arm, anti-business tactics.

"We as business owners feel disgusted and betrayed by the governor's proposed taxes and rhetoric," he says, adding that his only political goal is to have "peace, quiet, harmony and not to be attacked".

Het is niet omdat Trump kritiek geeft op DeSantis zijn anti-abortie wetten dat hij opeens pro-choice is. Trump heeft recentlijk nog gezegd dat hij een abortie ban wil.

Het is niet omdat Trump kritiek geeft op DeSantis zijn anti-abortie wetten dat hij opeens pro-choice is. Trump heeft recentlijk nog gezegd dat hij een abortie ban wil.
Dat Roe v. Wade is teruggedraaid, komt misschien wel door zijn rechters, maar is nooit een beleidspunt geweest van hem. Het is een uitdrukkelijk beleidspunt van DeSantis. Dat is toch een groot verschil tussen de twee?

Trump heeft recent gezegd dat staten mogen beslissen. Opnieuw een belangrijk verschil. En heeft ook gezegd dat DeSantis zijn ban na 6 weken te strikt was volgens heel veel pro-lifers. Allemaal dingen die toch wijzen op een duidelijk verschillend standpunt tussen de twee.

Terug
Bovenaan