Trump was president tijdens de beslissing, ging volledig akkoord met de beslissing, neemt er credit voor en zei vorige maand nog dat hij een abortie ban wil in de US.

Trump in 2016: https://www.cnbc.com/2016/10/19/tru...ces-to-overturn-roe-v-wade-abortion-case.html
LIjkt me toch wel heel duidelijk een beleidspunt geweest als je dat vlak voor de verkiezingen zegt.

Dat Roe v. Wade is teruggedraaid, komt misschien wel door zijn rechters, maar is nooit een beleidspunt geweest van hem. Het is een uitdrukkelijk beleidspunt van DeSantis. Dat is toch een groot verschil tussen de twee?

Trump heeft recent gezegd dat staten mogen beslissen. Opnieuw een belangrijk verschil. En heeft ook gezegd dat DeSantis zijn ban na 6 weken te strikt was volgens heel veel pro-lifers. Allemaal dingen die toch wijzen op een duidelijk verschillend standpunt tussen de twee.
https://www.axios.com/2023/04/28/trump-abortion-2024-presidential-election - 28 April 2023


Maar hij heeft in 1999 eens gezegd dat hij pro-choice is dus dan maakt het allemaal niet uit blijkbaar.
 
Trump was president tijdens de beslissing, ging volledig akkoord met de beslissing, neemt er credit voor en zei vorige maand nog dat hij een abortie ban wil in de US.

Trump in 2016: https://www.cnbc.com/2016/10/19/tru...ces-to-overturn-roe-v-wade-abortion-case.html
LIjkt me toch wel heel duidelijk een beleidspunt geweest als je dat vlak voor de verkiezingen zegt.


https://www.axios.com/2023/04/28/trump-abortion-2024-presidential-election - 28 April 2023


Maar hij heeft in 1999 eens gezegd dat hij pro-choice is dus dan maakt het allemaal niet uit blijkbaar.
Een snelle google search lijkt toch te tonen dat Trump tegen een algemene ban is, dat hij vindt dat staten moeten kunnen kiezen en dat anti-abortie groeperingen niet blij zijn met wat Trump zegt.
 
Laatst bewerkt:
Trump was president tijdens de beslissing, ging volledig akkoord met de beslissing, neemt er credit voor en zei vorige maand nog dat hij een abortie ban wil in de US.

Trump in 2016: https://www.cnbc.com/2016/10/19/tru...ces-to-overturn-roe-v-wade-abortion-case.html
LIjkt me toch wel heel duidelijk een beleidspunt geweest als je dat vlak voor de verkiezingen zegt.


https://www.axios.com/2023/04/28/trump-abortion-2024-presidential-election - 28 April 2023

Maar hij heeft in 1999 eens gezegd dat hij pro-choice is dus dan maakt het allemaal niet uit blijkbaar.
Waarom zo agressief? Dat laatste zeg ik echt nergens.

Die eerste van je links had ik gemist, ik wist inderdaad niet dat dat één van z'n uitspraken voor de verkiezingen waren. Maar eigenlijk laten beiden linken zien wat ik dus bedoel, hè. Ze bewijzen de populistische aard van Trump: afhankelijk van wie wanneer de vraag stelt, en wat hij wil bereiken, zal het antwoord anders zijn. Soms zelfs diametraal tegenovergesteld.

Ook wel belangrijk is dat er een verschil is tussen Roe v Wade overturnen en abortus willen afschaffen. Roe v Wade afschaffen is hetzelfde als de staten het laten beslissen. Abortus willen afschaffen, is beslissen voor de staten. Trump wisselt ook met plezier tussen de twee, want hij wil de staten alles laten beslissen, maar vindt wel dat Florida te strikt is met 6 weken (en dat heeft hij niet in 1999 gezegd...). En er is ook wel een verschil tussen abortus willen afschaffen (ban) en abortus strenger laten reglementeren (15 weken, etc).

Bij Immigration is dat bijvoorbeeld ook gewoon het geval. Niemand zal zeggen dat Trump pro open grenzen is. Maar DeSantis gaat wel nog een pàk verder in die aanpak dan zelfs Trump.

Dat zijn toch nog altijd verschillen tussen de standpunten van DeSantis en Trump? @TRUMP hier beweerde dat er geen ideologische verschillen waren, en hij daarom puur naar het tactische of strategische keek. Echter zijn er ook politieke en ideologische redenen waarom je wel op DeSantis zou kunnen stemmen en niet op Trump. En kan het zijn dat DeSantis een andere visie heeft voor het land, en dus niet nog vier jaar wil wachten. Dat was namelijk het punt.
 
Een snelle google search lijkt toch te tonen dat Trump tegen een ban is, dat hij vindt dat staten moeten kunnen kiezen en dat anti-abortie groeperingen niet blij zijn met wat Trump zegt.
Ik kan geen artikel/interview/ ... vinden na 28 april waarin hij dat zegt maar het kan gerust zijn dat ik dat heb gemist.

Waarom zo agressief? Dat laatste zeg ik echt nergens.

Die eerste van je links had ik gemist, ik wist inderdaad niet dat dat één van z'n uitspraken voor de verkiezingen waren. Maar eigenlijk laten beiden linken zien wat ik dus bedoel, hè. Ze bewijzen de populistische aard van Trump: afhankelijk van wie wanneer de vraag stelt, en wat hij wil bereiken, zal het antwoord anders zijn. Soms zelfs diametraal tegenovergesteld.

Ook wel belangrijk is dat er een verschil is tussen Roe v Wade overturnen en abortus willen afschaffen. Roe v Wade afschaffen is hetzelfde als de staten het laten beslissen. Abortus willen afschaffen, is beslissen voor de staten. Trump wisselt ook met plezier tussen de twee, want hij wil de staten alles laten beslissen, maar vindt wel dat Florida te strikt is met 6 weken (en dat heeft hij niet in 1999 gezegd...). En er is ook wel een verschil tussen abortus willen afschaffen (ban) en abortus strenger laten reglementeren (15 weken, etc).

Bij Immigration is dat bijvoorbeeld ook gewoon het geval. Niemand zal zeggen dat Trump pro open grenzen is. Maar DeSantis gaat wel nog een pàk verder in die aanpak dan zelfs Trump.

Dat zijn toch nog altijd verschillen tussen de standpunten van DeSantis en Trump? @TRUMP hier beweerde dat er geen ideologische verschillen waren, en hij daarom puur naar het tactische of strategische keek. Echter zijn er ook politieke en ideologische redenen waarom je wel op DeSantis zou kunnen stemmen en niet op Trump. En kan het zijn dat DeSantis een andere visie heeft voor het land, en dus niet nog vier jaar wil wachten. Dat was namelijk het punt.
Je zegt nochtans dat Trump pro-choice is en linkt het artikel wanneer ik niet akkoord ga? Ik wil anders wel gerust je argumenten horen waarom Trump volgens jou pro-choice is?

DeSantis is inderdaad extremer als het gaat over abortie maar daardoor zeggen dat Trump dan opeens pro-choice is een rare kronkel.

Roe v Wade afschaffen is hetzelfde als de staten het laten beslissen.
Dit is inderdaad hoe de GOP het verkoopt alleen is het in praktijk anders waardoor de rechten van vrouwen in pro-choice staten ook aangetast worden.
 
Ik kan geen artikel/interview/ ... vinden na 28 april waarin hij dat zegt maar het kan gerust zijn dat ik dat heb gemist.


Je zegt nochtans dat Trump pro-choice is en linkt het artikel wanneer ik niet akkoord ga? Ik wil anders wel gerust je argumenten horen waarom Trump volgens jou pro-choice is?

DeSantis is inderdaad extremer als het gaat over abortie maar daardoor zeggen dat Trump dan opeens pro-choice is een rare kronkel.
Maak er dan "was pro-choice" van, als dat helpt om de punten in perspectief te zien: dat er wel degelijk ideologische verschillen zijn tussen de twee, en meer dan alleen strategische redenen om een gooi te doen naar het presidentschap.

Als de artikels en uitsprakent al nieuwer moeten zijn dan 28/4 wordt het moeilijk... da's amper een maand. En dat onderstreept dus net mijn punt van het populistische van de standpunten van Trump tov de ideologische hardliner DeSantis.
 
Trump was toch ook ooit Democraat/democratische kiezer? Denk niet dat standpunten van hem citeren uit 1999 heel veel bewijswaarde heeft. De man is vooral een windhaan.
Sowieso denk ik dat bij weinig politici de standpunten van meer dan 20 jaar geleden nog altijd gelden, en dan komt daar nog de Trump-factor bij. Dat is nu toch echt niet iemand die gekend staat voor principes, allez. Als je verkozen wil raken als republikein mag je gewoon niet pro-choice zijn, hoe ga je anders al die conservatieve en religieuze kiezers meekrijgen.
 
De advocaten van Trump hebben blijkbaar een meeting gehad met Jack Smith en de DOJ om de DOJ te overtuigen geen aanklachten in te dienen tegen Trump. Zij houden zich bezig met de zaak over de geclassificeerde documenten die Trump had/heeft en de geclassificeerde documenten die ze niet meer kunnen vinden die Trump had.

Ik denk dat het niet goed verlopen is:
Fx34oY-acAEBhrH


Men verwacht dat heel binnenkort de DOJ Trump ook zal aanklagen voor deze zaak. :smile:
 
Betwist je dat het bericht zowel qua zinsbouw als qua stijl op het niveau van een 12-jarige is?
Ja dat betwist ik. Waarom moeten politici altijd als quantumgeleerden over komen?
Het is toch de bedoeling dat je steeds de brede bevolking aanspreekt?

Het is heel duidelijke en klare taal wat hij verkondigt. En daar draait het toch om.
100 % vintage Trump. Dat jij die zinsbouw misschien weer "te min" vind, tot daar aan toe. De gemiddelde Amerikaan zal het wel snappen, en net zoals ik mee knikken bij elke zin . En dat zal opnieuw het stem gedrag beïnvloeden. And that's what counts.
 
Ja dat betwist ik. Waarom moeten politici altijd als quantumgeleerden over komen?
Dat is absoluut geen normaal bericht.
Het is een post van Trump op het niveau van een 12-jarige.
Nergens zei ik dat politici geleerd moeten overkomen.
Het is toch de bedoeling dat je steeds de brede bevolking aanspreekt?
Het is eerder een steeds kleiner wordende bepaalde groep die zich aangesproken voelt door berichten op het niveau van 12 jarigen hoor.
 
  • Er staan ten eerste taalfouten in die de gemiddelde highschooler niet zou maken
  • Het is in ALL CAPS geschreven, iets wat al sinds midden jaren '00 wordt afgedaan als een teken van machteloosheid en kinderachtigheid
  • Er staan kinderachtige bijnamen in
  • Heel dat bericht in in zo'n typische 'en die andere kindjes dan?' stijl die je zou verwachten op de speelplaats van de school hier twee straten verder
Sorry hoor, maar als dat geen kinderniveau is dan weet ik het ook niet meer.
 
Ja dat betwist ik. Waarom moeten politici altijd als quantumgeleerden over komen?
Het is toch de bedoeling dat je steeds de brede bevolking aanspreekt?

Het is heel duidelijke en klare taal wat hij verkondigt. En daar draait het toch om.
100 % vintage Trump. Dat jij die zinsbouw misschien weer "te min" vind, tot daar aan toe. De gemiddelde Amerikaan zal het wel snappen, en net zoals ik mee knikken bij elke zin . En dat zal opnieuw het stem gedrag beïnvloeden. And that's what counts.
Eng hoe je hier toegeeft dat die hele maga zever gewoon een cult is met ja knikkers die niet kritisch nadenken.
 
Terug
Bovenaan