Ik heb vooral het gevoel dat Trump meer een celebrity is dan een president (kandidaat). Het gaat zelden over zijn effectieve verwezenlijken, maar eerder over hoe geweldig hij is. Echt bizar dat een (ex) president als een popster wordt behandeld door mensen uit een ander land.
Ja maar wat ik helemaal niet begrijp is dat die mens toch ook geen sterallures heeft? Als ge dat objectief bekijkt is dat een lelijke oude vent met een bedenkelijk IQ.. ik snap er echt niks van.
 
Trump heeft er ook wel alles aan gedaan om zo'n rabiate fanbase van trouwe volgelingen te creëren. Hij heeft alle vertrouwen in feiten, nieuws, wetenschap, instituten, ... zodanig gesloopt en zo populistisch de andere gedemoniseerd dat velen gewoon volledig geinvesteerd zijn in zijn alternatieve realiteit. Dat is een realiteit waar democratie ondergeschikt is aan die van Goden Koning Trump die door allen aanbeden moet worden want als je niet op hem stemt ben je tegen amerika, tegen god, tegen "gezond" verstand en voor de corrupte democratische zwarte trans immigrant lizard people.
 
Ja maar wat ik helemaal niet begrijp is dat die mens toch ook geen sterallures heeft? Als ge dat objectief bekijkt is dat een lelijke oude vent met een bedenkelijk IQ.. ik snap er echt niks van.
Je mag de context van de VS niet vergeten, waar celebrities sowieso al verafgood worden. Daar komt dan de zelfgeschapen/bij elkaar gelogen reputatie van succes bij kijken waar men in de VS ook meer gevoelig aan is dan hier.
 
  • Leuk
Waarderingen: Musk
Trump heeft er ook wel alles aan gedaan om zo'n rabiate fanbase van trouwe volgelingen te creëren. Hij heeft alle vertrouwen in feiten, nieuws, wetenschap, instituten, ... zodanig gesloopt en zo populistisch de andere gedemoniseerd dat velen gewoon volledig geinvesteerd zijn in zijn alternatieve realiteit. Dat is een realiteit waar democratie ondergeschikt is aan die van Goden Koning Trump die door allen aanbeden moet worden want als je niet op hem stemt ben je tegen amerika, tegen god, tegen "gezond" verstand en voor de corrupte democratische zwarte trans immigrant lizard people.
STEL dat hij herverkozen wordt, vergeet dan niet waar zijn vorig presidentschap eindigde en waarmee z'n tweede termijn start. Jawel, bij de bestorming van/eedaflegging in het Capitool. Hoe ver kan je mensen krijgen om hun idool op de troon te krijgen? Hallucinant dat dit mogelijk is anno 2023 in het Westen.

De woorden van @Sir.Killalot in deze en een andere thread zie ik zonder zwanzen werkelijkheid worden:
"Hoe hard kan je eigenlijk vallen voor die doorzichtige propaganda? Da's toch echt puur zien en horen wat je wil zien en horen, compleet los van de werkelijkheid. Wij beginnen echt af te drijven naar twee verschillende realiteiten."

Een ex-president van het machtigste land ter wereld, die fervent aanhanger is van de alternatieve realiteit of maar al te graag de volgelingen voedt met die onzin, kan volgend jaar weer de touwtjes in handen krijgen. Wat zou ik graag een fast-forward doen naar 2025 om te kijken hoe het dan (vierkant?) loopt met de wereld...
 
Ik heb vooral het gevoel dat Trump meer een celebrity is dan een president (kandidaat). Het gaat zelden over zijn effectieve verwezenlijken, maar eerder over hoe geweldig hij is. Echt bizar dat een (ex) president als een popster wordt behandeld door mensen uit een ander land.
Het is gewoon een enorm toegewijde man. Fight for the cause, the country.

Hij is 77,miljonair, miljardair misschien.
Hij zou het gewoon rustig kalm aan kunnen doen. Genieten van the quiet life.

Maar nee. America is in crisis. They need him. En hij doet er alles voor.

Voor het eerst in lange tijd eens een politieker die niet uit is op geldgewin en postjespakkerij. Maar echt begaan met the course of the country.

Als dat niet nobel en lovenswaardig is, weet ik het ook niet meer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is helaas geen uitzondering, zulke uitspraken worden zelfs op het populairste mediakanaal van de V.S. gedaan.

1877.jpg
 
Moest hij het rustig aan doen en op een onbewoond eiland gaan wonen, het land zou er alvast beter op worden maar daar is Trump veel te mediageil voor. Met een nationaal platform kan hij zijn volgelingen veel gemakkelijker en veel meer geld aftroggelen en belangrijker zijn allesoverheersende ego de streling geven dat het nodig heeft.

Fox heeft duidelijk nog niet van zijn vorige veroordelingen voor leugens geleerd. Het management van FOX wil precies echt 100% voor Civil War 2.0 gaan.
 
Hij was weer op dreef, die brave man, zag ik.
Wel leuk dat ze hem scandeerden en happy birthday wensten. Hij laat het alvast niet aan zn hart komen. Dat beeld met die priesters die hem in het Cubaanse restaurant aanbeden.. Priceless.

En hij moet zich niet al te veel zorgen maken met die rechter die hij heeft aangesteld ook, denk ik.

En desnoods, moties indienen, en de boel rekken tot in november 24. En dan seponeren.

Ik blijf er bij, enkele papieren mee doen voor te bestuderen.. Das wat elke goede patriottische huisvader zou doen.
Biden doet het ook.
Je vroeg om de leugens, ik heb ze gegeven. Daar mag je dan ook op antwoorden, toch. In plaats van er nog eentje bij te voegen: Biden heeft nooit top secret informatie ongeoorloofd mee naar huis genomen, achtergehouden en vervolgens erover gelogen. Punt.
 
Hij was weer op dreef, die brave man, zag ik.
Wel leuk dat ze hem scandeerden en happy birthday wensten. Hij laat het alvast niet aan zn hart komen. Dat beeld met die priesters die hem in het Cubaanse restaurant aanbeden.. Priceless.

En hij moet zich niet al te veel zorgen maken met die rechter die hij heeft aangesteld ook, denk ik.

En desnoods, moties indienen, en de boel rekken tot in november 24. En dan seponeren.

Ik blijf er bij, enkele papieren mee doen voor te bestuderen.. Das wat elke goede patriottische huisvader zou doen.
Biden doet het ook.
Biden zijn geval is compleet anders.

Enerzijds waren het documenten van in zijn tijd als senator, documenten die hij aan de universiteit van Delaware had geschonken. En dus geen nucleaire/militaire/tactische/internationale classified docs.

En anderzijds documenten van in zijn tijd als VP, waar zijn eigen raadslieden op kwamen en waarbij men zelf NARA op de hoogte bracht en alle documenten vervolgens inleverden.

Terwijl Trump veel gevoeligere documenten illegaal heeft bewaard, onder meer in een semi publiek wc en onder andere Kid Rock documenten liet inkijken… En ook weigerde te conformeren aan de verzoeken van NARA/het DoJ tot ze zijn huis moesten raiden.

En terwijl hij aan de telefoon toegeeft de documenten niet te hebben declassified, toegeeft dat hij ze niet mocht hebben.

Jouw post is oftewel getroll oftewel blind en ongefundeerd.

Wat Trump heeft gedaan is gigantisch onverantwoord. Ongezien. Dat je dat weglacht of minimaliseert is krankzinnig. Dit komt erg in de buurt van hoogverraad.

Je antwoordt net als je idool nooit op feiten trouwens. Je kan ze dan ook niet weerleggen… Je leeft dan haast bewust in een fantasiewereld.
 
Ok omdat Loser het vraagt.
1 leugen?
- How can DOJ charge me? Daarmee impliceert hij dat ze dat niet kunnen of mogen: ze kunnen dat wel en de klacht is ontvankelijk verklaard, dus ze hebben voldoende informatie en bewijzen om er een zaak van te maken. 37 zaken, zelfs.


How they charge me, daarmee doelt hij gewoon op feit dat hij het verwonderlijk vind. Meer niet. Biden heeft er ook meegenomen. Ook toen hij senator was.

Dat hij ze door Kid Rock niet mocht laten inkijken, is wel waar. Waren voor his eyes only. Dat geef ik toe.
- Me who did nothing wrong: Uit de bewijzen voorlopig blijkt dat hij heel veel fout heeft gedaan. Bewijzen waaronder zijn eigen woorden.
Tja uit de bewijzen.. Ik, en Trump wellicht ook, vind dat dit verwaarloosbare feiten zijn.

Schuin de straat over steken is ook tegen de wet in. Doe jij dat nooit?
- Joe Biden has 1850 boxes, much of it classified: Leugen. Hij heeft geen 1850 dozen, die staan in de universiteit. Die papieren zijn ook niet classified, maar zijn persoonlijk bezit. Vijf keywords die het verschil aanduiden: Government property, top secret, international, nuclear.
Er stonden ook nog papieren in Biden zijn autogarage in Delaware.

- Some dating back to his senate day: allemaal, en daardoor persoonlijk bezit
- Clinton had documents and won in court: De documents van Clinton zijn interviews met een journalist, die Clinton zelf heeft bijhgehouden: Vijf keywords die het verschil aanduiden: Government property, top secret, international, nuclear.
- Hillary deleted 33000 emails, many classified, and wasn't close to being charged: Ze was wel "close" to being charged, en niemand weet of er classified mails bij waren. Zij zegt alvast van niet.
Natuurlijk zegt Hillary van niet. Ze gaat zich zelf toch zeker niet schuldig verklaren.


Maar akkoord. In zijn tweet zat wel een giga dosis zelfverheerlijking en calimero gedrag.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is gewoon een enorm toegewijde man. Fight for the cause, the country.

Hij is 77,miljonair, miljardair misschien.
Hij zou het gewoon rustig kalm aan kunnen doen. Genieten van the quiet life.

Maar nee. America is in crisis. They need him. En hij doet er alles voor.

Voor het eerst in lange tijd eens een politieker die niet uit is op geldgewin en postjespakkerij. Maar echt begaan met the course of the country.

Als dat niet nobel en lovenswaardig is, weet ik het ook niet meer.
In kan zelfs niet geloven dat je dit meent. Ik blijf het ook op trollen houden eerlijk gezegd.
 
Ok omdat Loser het vraagt.



How they charge me, daarmee doelt hij gewoon op feit dat hij het verwonderlijk vind. Meer niet. Biden heeft er ook meegenomen. Ook toen hij senator was.

Dat hij ze door Kid Rock niet mocht laten inkijken, is wel waar. Waren voor his eyes only. Dat geef ik toe.

Tja uit de bewijzen.. Ik, en Trump wellicht ook, vind dat dit verwaarloosbare feiten zijn.

Schuin de straat over steken is ook tegen de wet in. Doe jij dat nooit?

Er stonden ook nog papieren in Biden zijn autogarage in Delaware.


Natuurlijk zegt Hillary van niet. Ze gaat zich zelf toch zeker niet schuldig verklaren.


Maar akkoord. In zijn tweet zat wel een giga dosis zelfverheerlijking en calimero gedrag.
Goed, dus je post dat alles wat hij schreef, de waarheid was en dat er niet één leugen in stond, klopt niet (of wel, want er stonden er meer in).
Biden heeft geen top secret dossiers meegenomen die eigendom zijn van de staat, maar zijn eigendom toen hij senator was. Net als Clinton. En of ik de wet overtreed, maakt niks uit. Daarmee is de overtreding van Trump niet weg.

Het is gewoon een enorm toegewijde man. Fight for the cause, the country.

Hij is 77,miljonair, miljardair misschien.
Hij zou het gewoon rustig kalm aan kunnen doen. Genieten van the quiet life.

Maar nee. America is in crisis. They need him. En hij doet er alles voor.

Voor het eerst in lange tijd eens een politieker die niet uit is op geldgewin en postjespakkerij. Maar echt begaan met the course of the country.

Als dat niet nobel en lovenswaardig is, weet ik het ook niet meer.
Ik had deze post eerst nog niet gezien.
Het is dan wel het tijdperk van Biden, maar aangezien de verkiezingen eraan komen, snap ik wel waarom Trump z'n naam weer zo vaak naar boven komt. Het is wel erg dat de dingen die terugkomen, misschien al 3 jaar geleden feitelijk weerlegd zijn. Maar als je maar lang genoeg wacht, mag je ze hergebruiken, zeker?

Met je eerste stuk ben ik het uiteraard niet eens, maar dat is gewoon een verschil van zienswijze. Ik snap zeker dat sommige mensen hem zo zien, en als hij een beetje een niet-corrupte en niet-destructieve politiek erop nahield, zou ik dat zelf misschien ook wel zo zien. Heck, ik ben altijd voorstander geweest van een technocratie en op voorhand zag ik dat ook wel in hem. Jammer dat hij megalomaan en totaal gefaald is daarin, maar hij viel al tijdens de eerste voorverkiezingen door de mand als een perverse, vieze, kinderachtige man voor mij, waar enige politiek nooit tegenop zou kunnen wegen. Politieke ervaring heeft voor mij sinds Trump toch wat meer gewicht gekregen. Maar dat is allemaal politieke voorkeur.

Maar het tweede stuk, daar zitten de leugens en propaganda. Waarom moet dat erbij? Je kunt toch voorstander zijn van Trump en alleen die eerste dingen zeggen? Waarom moet er dan de leugen bij van "niet uit op geldgewin" en "geen postjespakkerij"?

Hij is feitelijk en onweerlegbaar de president die tijdens zijn ambt het meest geld heeft geslagen uit zijn ambt. En het meeste daarvan op ethisch zo twijfelachtige manier dat geen enkele andere president het aandurfde om zò openlijk keuzes te maken puur voor geldgewin. Mar-a-Lago heeft nooit zo veel geld verdiend als toen, net als Trump Tower in Washington:

Ik zou ze kunnen opsommen, maar:
The numbers are truly staggering. As of September 21, President Trump has racked up 3,403 conflicts of interest.
(nee, doe geen moeite, ga niet er 2 ontkrachten, dan blijven er nog 3.401 over)

Een paar fijne zijn de Goya-bonen in de fucking Oval Office.

En zijn bedrijven niet opsplitsen, zoals elke president wel hoort te doen, is puur uit geldgewin. Dus opnieuw een flagrante leugen.

En geen postjespakkerij? Really :D Postjespakkerij is mensen op posten zetten en geld laten verdienen, waar ze eigenlijk niet voor gekwalificeerd zijn, of zelfs ambten bij verzinnen om ze postjes te geven, hè. Dat lijkt me een correcte definitie?

Ivanka Trump is "senior advisor" en gaat als eerste in die rol ooit naar de G20 om daar te kletsen met wereldleiders en een dag later naar Noord-Korea. Zonder enige diplomatische opleiding of credentials. Geen minister, niks. Gewoon zijn dochter in een zelfverzonnen positie om geld te scheppen. Kushner zelfde laken een pak, ook allemaal met eigen bedrijven. Dit is een leuke:

At one business event in Beijing, Kushner’s sister promoted an EB-5 visa program — which grants immigrants a path to citizenship if they invest substantially in a company that creates jobs in the United States — and essentially implied that her relationship with her brother would help expedite a pathway to citizenship for investors in a Kushner-owned property before the visa program rule was set to change the minimum investment from $500,000 to $900,000. And Kushner’s family company had business dealings in Israel even as one of his chief responsibilities included Middle East policy.

Deze mag je even uitleggen, als het geen geldgewin is.

En deze, voor postjespakkerij: Betsy DeVos. De familie DeVos stort 200 miljoen voor de campagne van Trump en mag in ruil daarvoor, zonder kwalificaties of ervaring, minister van Onderwijs worden. Trump moet daarvoor wel zijn vicepresident laten meestemmen, iets wat nooit gebeurt. Zelfs in een Rep-klimaat is de aanstelling moeilijk, omdat het nepotisme eraf druipt.

En om af te sluiten:
A few of the most prominent cases came to the fore in recent weeks with the hiring of Eric Trump’s brother-in-law to be chief of staff at the Department of Energy and the nomination of Brett Talley to a federal judgeship in Alabama. In paperwork filed with the Senate Judiciary Committee, Talley failed to disclose that his wife is the chief of staff to the White House senior counsel Don McGahn—presenting a potential conflict of interest if the administration ever argues a case in Talley’s court.


Dus je kunt gerust voorstander zijn zonder fabeltjes en leugens te verkondigen, hoor. Sterker nog: daar word je zaak alleen maar sterker van.
 
Ja hier valt weinig tegen in te brengen natuurlijk. Mooie, onderbouwde post.

Ik zal het wat te rooskleurig gezien hebben. Waarvoor excuses. Maar ja, over elke politicus kan wel een boek negatieve zaken geschreven worden, denk ik dan. 😊
 
Goed, dus je post dat alles wat hij schreef, de waarheid was en dat er niet één leugen in stond, klopt niet (of wel, want er stonden er meer in).
Biden heeft geen top secret dossiers meegenomen die eigendom zijn van de staat, maar zijn eigendom toen hij senator was. Net als Clinton. En of ik de wet overtreed, maakt niks uit. Daarmee is de overtreding van Trump niet weg.


Ik had deze post eerst nog niet gezien.
Het is dan wel het tijdperk van Biden, maar aangezien de verkiezingen eraan komen, snap ik wel waarom Trump z'n naam weer zo vaak naar boven komt. Het is wel erg dat de dingen die terugkomen, misschien al 3 jaar geleden feitelijk weerlegd zijn. Maar als je maar lang genoeg wacht, mag je ze hergebruiken, zeker?

Met je eerste stuk ben ik het uiteraard niet eens, maar dat is gewoon een verschil van zienswijze. Ik snap zeker dat sommige mensen hem zo zien, en als hij een beetje een niet-corrupte en niet-destructieve politiek erop nahield, zou ik dat zelf misschien ook wel zo zien. Heck, ik ben altijd voorstander geweest van een technocratie en op voorhand zag ik dat ook wel in hem. Jammer dat hij megalomaan en totaal gefaald is daarin, maar hij viel al tijdens de eerste voorverkiezingen door de mand als een perverse, vieze, kinderachtige man voor mij, waar enige politiek nooit tegenop zou kunnen wegen. Politieke ervaring heeft voor mij sinds Trump toch wat meer gewicht gekregen. Maar dat is allemaal politieke voorkeur.

Maar het tweede stuk, daar zitten de leugens en propaganda. Waarom moet dat erbij? Je kunt toch voorstander zijn van Trump en alleen die eerste dingen zeggen? Waarom moet er dan de leugen bij van "niet uit op geldgewin" en "geen postjespakkerij"?

Hij is feitelijk en onweerlegbaar de president die tijdens zijn ambt het meest geld heeft geslagen uit zijn ambt. En het meeste daarvan op ethisch zo twijfelachtige manier dat geen enkele andere president het aandurfde om zò openlijk keuzes te maken puur voor geldgewin. Mar-a-Lago heeft nooit zo veel geld verdiend als toen, net als Trump Tower in Washington:

Ik zou ze kunnen opsommen, maar:
The numbers are truly staggering. As of September 21, President Trump has racked up 3,403 conflicts of interest.
(nee, doe geen moeite, ga niet er 2 ontkrachten, dan blijven er nog 3.401 over)

Een paar fijne zijn de Goya-bonen in de fucking Oval Office.

En zijn bedrijven niet opsplitsen, zoals elke president wel hoort te doen, is puur uit geldgewin. Dus opnieuw een flagrante leugen.

En geen postjespakkerij? Really :D Postjespakkerij is mensen op posten zetten en geld laten verdienen, waar ze eigenlijk niet voor gekwalificeerd zijn, of zelfs ambten bij verzinnen om ze postjes te geven, hè. Dat lijkt me een correcte definitie?

Ivanka Trump is "senior advisor" en gaat als eerste in die rol ooit naar de G20 om daar te kletsen met wereldleiders en een dag later naar Noord-Korea. Zonder enige diplomatische opleiding of credentials. Geen minister, niks. Gewoon zijn dochter in een zelfverzonnen positie om geld te scheppen. Kushner zelfde laken een pak, ook allemaal met eigen bedrijven. Dit is een leuke:



Deze mag je even uitleggen, als het geen geldgewin is.

En deze, voor postjespakkerij: Betsy DeVos. De familie DeVos stort 200 miljoen voor de campagne van Trump en mag in ruil daarvoor, zonder kwalificaties of ervaring, minister van Onderwijs worden. Trump moet daarvoor wel zijn vicepresident laten meestemmen, iets wat nooit gebeurt. Zelfs in een Rep-klimaat is de aanstelling moeilijk, omdat het nepotisme eraf druipt.

En om af te sluiten:



Dus je kunt gerust voorstander zijn zonder fabeltjes en leugens te verkondigen, hoor. Sterker nog: daar word je zaak alleen maar sterker van.
Vergeet ook niet het feit dat hij de op één na vaakst vakantienemende president was, ondanks dat veel golfuitjes als 'werk' bestempeld werden. Terwijl hij daar Obama op aanpakte tijdens zijn campagne.

Zijn zonen en dochter hebben ook belachelijke bedragen gefactureerd aan de Amerikaanse staat voor het organiseren van feestjes op Trump eigendommen als ik me niet vergis. Allemaal geld van de staat dat recht naar Trump stroomde en nog vraagt hij zijn supporters om te doneren aan hem. Nu zelfs voor zijn legal fees... De schaamte voorbij.

En dan hebben we het nog niet over de zeer verdachte geldstromen richting Kushner, zijn schoonzoon die werd gezien als een gevaar voor de staasveiligheid en daarom geen security clearance kreeg. Geldstromen die van Saudi Arabië komen, van een investeringsfonds dat na due diligence tot de conclusie kwam dat Kushner en zijn investeringsfirma geen daglicht waard waren. Maar na tussenkomst van de kroonprins (die je weet wel, die jongeman die een journalist op buitenlandse bodem heeft laten ontvoeren en vervolgens in stukken heeft laten zagen) ging er plots twee miljard richting Kushner (met 25 miljoen recht naar hemzelf gegarandeerd). Vermoedelijk een bedankje om zo lief te zijn tijdens het presidentschap van de schoonpapa.

En daar is meer bewijs van dan die 5 miljoen waar men het in Biden zijn geval over heeft. Want daar gaat het over een transcirpt van een ondervraging waar een betaalde (doch betrouwbare) FBI asset zegt dat hij heeft gehoord van een onbetrouwbare bron (voormalig bestuurder Burisma) dat Hunter/Joe Biden 5 miljoen hebben ontvangen om een onderzoek door Shokin (procureur-generaal +-) naar het bedrijf Burisma stop te laten zetten... Een onderzoek dat niet bestond en terwijl Joe Biden politiek druk had laten zetten om die persoon te laten ontslaan omdat die niet voldoende onderzoek deed naar corruptie. Niettegenstaande dat Hunter Biden op kap van zijn vader geld heeft binnengerijft natuurlijk, coke is niet goedkoop. Maar veel minder dan twee miljard en zonder uiterst gevoelige (gestolen) informatie op de wc. Je mag dan wel heel erg hopen dat er geen informatie is verkocht geweest....

"Drain the swamp!"
 
Maar ja, over elke politicus kan wel een boek negatieve zaken geschreven worden, denk ik dan. 😊
Neen, toch niet. En bij Trump is het intussen al geen boek meer, maar een hele trilogie.

Alé, het is al mooi dat je kan toegeven dat je het te rooskleurig zag, maar Trump is niet een politicus zoals alle andere. Dat is het weer gigantisch minimaliseren en goedpraten.
 
Ik ben, denk ik, de enigste die die boksmatch tussen rechts (Trump) en een stuk minder rechts/links (Biden) wel amusant vind. Ik vind ze allebei compleet waardeloos en artefacten van een lang vervlogen tijdperk, dus laat die groepen elkaar maar neerhalen. De enige serieuze Amerikanen zijn Republikeinen die niks moeten weten van Trump, en Democraten die niks hebben met Biden. Ohja, en dan misschien hier en daar nog een normale bij de Libertarian Party.
 
Ik ben, denk ik, de enigste die die boksmatch tussen rechts (Trump) en een stuk minder rechts/links (Biden) wel amusant vind. Ik vind ze allebei compleet waardeloos en artefacten van een lang vervlogen tijdperk, dus laat die groepen elkaar maar neerhalen. De enige serieuze Amerikanen zijn Republikeinen die niks moeten weten van Trump, en Democraten die niks hebben met Biden. Ohja, en dan misschien hier en daar nog een normale bij de Libertarian Party.
Ja leuk, maar die zijn ondertussen héél zwaar in de minderheid en hebben helemaal niets te zeggen.
 
Terug
Bovenaan