de persoon Donald Trump samengevat in 1 headline

:rofl:

Ik had graag uw post gelike'd met een "schaterlach" emoticon, maar ik denk dat dit hier verboden is in dit sub sectie (is mij ooit eens verteld).

Tis toch een straffe kerel..(moest dit waar zijn). Multimiljonair maar toch weer zo gierig om een paar mondjes te voeden, die hij uberhaupt beloofd had. Nu, het zal wel weer een vergetelheid zijn, of botweg: fake news :p


Edit: die man in de comment sectie, vat het eigenlijk ook wel nog goed samen:
He did not say he would pay for it, just that there is food for all. People need to listen carefully when talking to a conman.
 
Nu, het zal wel weer een vergetelheid zijn, of botweg: fake news :p
Of een derde -schokkende- optie: een leugen van Trump.

En dan die samenvatting uit de comments die je post. Je gaat er dus mee akkoord dat hij een conman (een oplichter) is? Of denk je echt dat bij bedoelde 'er is hier, in dit restaurant, eten voor iedereen aanwezig'?
 
Of een derde -schokkende- optie: een leugen van Trump.

En dan die samenvatting uit de comments die je post. Je gaat er dus mee akkoord dat hij een conman (een oplichter) is? Of denk je echt dat bij bedoelde 'er is hier, in dit restaurant, eten voor iedereen aanwezig'?
Ik zou eerst graag de bevestiging zien op meerdere nieuwsbronnen dat dit effectief zo is.

Pas op: ik zou er nu ook weer niet van verschieten hoor moest het zo zijn,
maar het kan evengoed weer een stunt zijn van de far-left of de Washington rhino's zijn om hem in een slecht daglicht te plaatsen.
Dus ik wacht af.
 
Ik zeg niet dat hij sowieso liegt, ik zeg dat het nogal raar is dat je een derde (vrij reëele gezien zijn geschiedenis, laat ons eerlijk zijn) optie vergeet te vermelden.
 
Stel je voor, Schwarzenegger als presidentskandidaat. Omdat hij niet geboren is in de VS kan hij dat niet. Maar stel je voor ... al die moviequotes.

Ah-nuld gaat naar de presidentiële helicopter? Get to tha choppa!
Ah-nuld belt naar Poetin? You've just been erased
Ah-nuld boort Xi iets door zijn neus? I'm da party poopah

 
Stel je voor, Schwarzenegger als presidentskandidaat. Omdat hij niet geboren is in de VS kan hij dat niet. Maar stel je voor ... al die moviequotes.

Ah-nuld gaat naar de presidentiële helicopter? Get to tha choppa!
Ah-nuld belt naar Poetin? You've just been erased
Ah-nuld boort Xi iets door zijn neus? I'm da party poopah

Ok er mag eens wat humor zijn ook, ondanks dat die video al een maand oud is.

Dont get me wrong. Ik was gek van Arnie in mijn puberteit. Maar zijn quotes laatste tijd van Trump en de Kristalnacht... Slaan nergens op. Het is al heel mooi dat hij gouverneur is geworden. Maar laat hem nu maar een stille dood sterven. Want zijn films en quotes nu slaan nergens op.


Om af te sluiten.
Als hij het huis van afgevaardigden en Senaat negeert:
I VEURK ALOON
(Quote van Eraser 1996)😳

Je doet me nu heel erg denken aan McBain van the Simpsons 😁
 

Goed dat dit aangepast is. Aziatische Amerikanen werden hier ongelofelijk hard mee gediscrimineerd

Dit toont ook aan hoe gekleurd de berichtgeving van de VRT wel niet is, van zodra je iets meer van een onderwerp kent.

Men schildert dit af als louter een archi-conservatieve beslissing die tegen diversiteit is, maar feitelijk gaan Aziatische Amerikanen hier het grootste voordeel mee doen als de universiteiten geen betere manier vinden dan louter SAT-scores waarbij Aziatische Amerikanen nu éénmaal blijkbaar beter scoren.

Ik vind er persoonlijk niet eens iets verkeerd aan dat een universiteit een bredere reflectie wilt zijn van de samenleving, maar dan moeten ze maar een betere manier vinden dan positieve discriminatie, in plaats van zich nu te verschuilen achter methoden die voor Aziatische Amerikanen toch ronduit beledigend zijn.
 
Grappig dat de nieuwe regelgeving niet van toepassing is op het leger. Zegt wel alles.

Dit toont ook aan hoe gekleurd de berichtgeving van de VRT wel niet is, van zodra je iets meer van een onderwerp kent.

Men schildert dit af als louter een archi-conservatieve beslissing die tegen diversiteit is, maar feitelijk gaan Aziatische Amerikanen hier het grootste voordeel mee doen als de universiteiten geen betere manier vinden dan louter SAT-scores waarbij Aziatische Amerikanen nu éénmaal blijkbaar beter scoren.

Meeste Asian-Americans zijn voor affirmative action. Is ook helemaal geen homogene groep zoals mensen hier doen uitschijnen, nl. slecht nieuws voor mensen uit bv. Zuidoost Azië. Ik zie trouwens ook niet wat er zo gekleurd is aan het artikel want dit is wel degelijk een issue tussen progressief en conservatief in de VS. Supreme Court stemde ook langs ideologische lijn.


Loan forgiveness plan wordt ook gestopt door de Supreme Court. Slechte dag om arm te zijn in de USA. Al is dat wel elke dag het geval daar.


Clarence Thomas told staffers at the Equal Employment Opportunity Commission that “God only knows where I would be today” if not for the legal principles of equal employment opportunity measures such as affirmative action that are “critical to minorities and women in this society.”

“These laws and their proper application are all that stand between the first 17 years of my life and the second 17 years,” Thomas, then the EEOC chairman, said in 1983.

Ik lach me kapot. Hoe cynisch kan je zijn zeg, lekker de ladder achter je naar omhoog trekken. De Republikeinse spirit.

Het belachelijkste wat ze ooit hebben uitgevonden: positieve discriminatie.
Nee, het belachelijkste dat mensen ooit hebben uitgevonden is negatieve discriminatie. Beetje jammer dat de mensen hier (op KOC na) niet echt stilstaan bij de gevolgen hiervan en denken dat de kous hiermee af is. Affirmative action is wat mij betreft met grote voorsprong de lesser evil. Ongelijkheid gaat alleen maar toenemen nu.
 
Laatst bewerkt:

Een aanval op wetenschap met als doel hen te censureren om zogezegd censuur tegen te gaan. Begrijpen wie nog begrijpen kan. Conservatieven die bibliotheken boycotten en boeken willen verbieden richten zich na aanvallen op scholen en leekrachten nu nog meer op wetenschappelijk onderzoek en academici. De rechterflank schaart zich alsmaar meer langs de kant die intelligentie veroordeelt als elitair en stellen alles in het werk om vertrouwen in instituten en wetenschap te kelderen. In het verleden hebben ze reeds getracht de wetenschap, bijvoorbeeld die rond klimaat, in kwaad daglicht te stellen met allerlei conspiracy theories en aanvallen op academici. Nu richten ze zich specifiek op onderzoek naar misinformatie en conspiracy theories zelf omdat dit zogezegd conservatief gedachtengoed censureert.

Wederom zou het grappig zijn moest het niet zo triestig zijn. Dat ze hier zelf de ironie niet van in zien. Hopelijk keert de rechterflank snel terug naar een normaler discours want je ziet deze evolutie zich ook afspelen buiten amerika. Als "winnen" en het "ownen" van de tegenstand belganrijker wordt dan waarheid en feiten en de democratie zelf dan verliezen we allemaal.
 

Een aanval op wetenschap met als doel hen te censureren om zogezegd censuur tegen te gaan. Begrijpen wie nog begrijpen kan. Conservatieven die bibliotheken boycotten en boeken willen verbieden richten zich na aanvallen op scholen en leekrachten nu nog meer op wetenschappelijk onderzoek en academici. De rechterflank schaart zich alsmaar meer langs de kant die intelligentie veroordeelt als elitair en stellen alles in het werk om vertrouwen in instituten en wetenschap te kelderen. In het verleden hebben ze reeds getracht de wetenschap, bijvoorbeeld die rond klimaat, in kwaad daglicht te stellen met allerlei conspiracy theories en aanvallen op academici. Nu richten ze zich specifiek op onderzoek naar misinformatie en conspiracy theories zelf omdat dit zogezegd conservatief gedachtengoed censureert.

Wederom zou het grappig zijn moest het niet zo triestig zijn. Dat ze hier zelf de ironie niet van in zien. Hopelijk keert de rechterflank snel terug naar een normaler discours want je ziet deze evolutie zich ook afspelen buiten amerika. Als "winnen" en het "ownen" van de tegenstand belganrijker wordt dan waarheid en feiten en de democratie zelf dan verliezen we allemaal.
Ik ben eens door dat artikel gescrolled en via wat doorzoeken vind je de opinie van die trump appointed judge wie de biden administratie toegang ontzegd heeft van sociale media platformen.
https://storage.courtlistener.com/recap/gov.uscourts.lawd.189520/gov.uscourts.lawd.189520.293.0.pdf
De 'aanval op de wetenschap' lijkt me toch ook te zien in welke optiek je er naar kijkt. De plaintiffs die je op de eerste paginas leest en blijkbaar correct claimen dat ze geblocked zijn of shadowbanned op sociale media zijn ook wetenschappers. Wel met een andere mening of niet 100% akkoord met bepaalde corona maatregelen maar daarvoor moet je de discussie niet proberen verzwijgen door meningen te blokkeren.
https://dc.hillsdale.edu/Academy-for-Science-and-Freedom/Martin-Kulldorff/
https://healthpolicy.fsi.stanford.edu/people/jay_bhattacharya
Lijkt me correcte beslissing van die rechter.

Dat er nu doorgeduwd wordt door conservatieven in het huis lijkt me dan eerder de payback mentaliteit die momenteel heerst in de amerikaanse politiek en waar ik al een paar paginas terug voor gewaarschuwd heb. Dat is inderdaad geen positieve evolutie.
 
Je hebt het dan terug over die vorige zaak en niet de kern van het artikel zelf maar goed. Payback voor wat? Geloof je oprecht de republikeinse onzin rond covid? Die aanval op social media en big tech is evengoed een deel van de conservatieve tactiek om misinformatie en conspiracy theories vrij spel te geven.

De rechter heeft beslist dat beleid zelfs niet meer mag vragen misinformatie te weren en aan banden te leggen. Lijkt me dus absoluut geen correcte beslissing van die rechter. Ik verwacht ook niet dat zijn vonnis stand houdt in hoger beroep.
 
Je hebt het dan terug over die vorige zaak en niet de kern van het artikel zelf maar goed. Payback voor wat? Geloof je oprecht de republikeinse onzin rond covid? Die aanval op social media en big tech is evengoed een deel van de conservatieve tactiek om misinformatie en conspiracy theories vrij spel te geven.

De rechter heeft beslist dat beleid zelfs niet meer mag vragen misinformatie te weren en aan banden te leggen. Lijkt me dus absoluut geen correcte beslissing van die rechter. Ik verwacht ook niet dat zijn vonnis stand houdt in hoger beroep.
Nee ik doel op de derde paragraaf van je artikel dat je gelinkt hebt.
In response to one such suit, on 4 July, a federal judge in Louisiana issued a preliminary injunction barring US agencies from interacting with social-media companies, with the purpose of “urging, encouraging, pressuring, or inducing” them to remove content. The order by judge Terry Doughty, who was appointed by Trump in 2017, also banned federal agencies from working with disinformation researchers.
Kijk je noemt het nu republikeinse onzin rond covid, ik zie dat anders. Ik zie opgeleide wetenschappers met een andere mening dan die van de overheid monddood gemaakt worden door laatstgenoemde. Dat gaat zozeer niet over wat hun mening over covid is maar gewoon het feit dat ze niet mag gegeven worden.
Voor volgende meningen zijn ze gebanned.
'The GBD criticized lockdown policies and expressed concern about the damaging physical and mental health impacts of lockdowns.'
'YouTube removed a March 18, 2021 roundtable discussion in Florida where he and others questioned the appropriateness of requiring young
children to wear facemasks.'

Er zitten daar nog andere zaken tussen zoals de hunterlaptop story, de lableak theory, en het in vraag stellen van de efficiëntie van de covid vaccins.
3 zaken die later gebleken zijn dat ze toch iets genuanceerder waren dan initieel vooropgesteld. Beide wel gesponnen naar eigen goeddunken zowel republikeins als democratisch dus daar hecht ikzelf niet zoveel belang aan
 
Laatst bewerkt:
Het artikel gaat over de aanval op wetenschappers die onderzoek doen naar misinformatie en de verspreiding van conspiracy theories. Je gebruikt nu die ene paragraaf om het gesprek van een paar paginas terug nog is over te doen. Mij niet gelaten maar heeft dit nut? 🤷‍♂️

Ik kan mijn standpunten van toen nog eens herhalen; Die mensen zijn niet gebanned. De meeste grote social media giganten hebben betreffende covid 19 beslist de reach van controversieele takes die weerstand tegen mondmaskers en vaccins veroorzaken alsook twijfel zaaien over de effectiviteit ervan te verminderen omdat ze ingaan tegen het gezondheidsbeleid en zodoende een gevaar betekenen voor volksgezondheid. Je kan je daar vragen bij stellen maar je beseft evengoed dat de republikeinen gewoon die mildere controversiele takes gebruiken om de strijd tegen misinformatie en conspiracy theories een halt toe te roepen zodat ook hun 5g mind control anti vax jew conspiracy en weet ik wat nog allemaal terug vrij spel krijgen.
 
Terug
Bovenaan