Niet vergeten dat 40% van alle dollars het laatste jaar gedrukt zijn.
Geen internetbrol lezen, want dat is van die typische finance quatch.
Heb je dat ooit al in de FT of NYT gelezen van die "er is zoveel geld 'geprint', onheil staat te wachten"?
Daarbij, onder Trump explodeerde het overheidsdeficit gedurende 2017-2018-2019, geen sprake van covid.
En totaal ongezien buiten recessies.
Kom kom... Er is maar een verschil van 12% tussen democraten en republikeinen wat betreft vaccinaties. (Dit dan nog gebaseerd op de countie stemmen en niet of ze registererd zijn of niet) De democraten hebben a 'whopping' 50% vaccinatiegraad... Om dan te zeggen dat het de republikeinse staten zijn die zorgen voor de covid catastrofe lijkt me ook weer oneerlijk.
Dat is echt de zon ontkennen.
Ik heb de cijfers voor 2021 van covid doden en vaccinaties nog geografisch getoond in het coronatopic.
Het was quasi een blauwdruk van het stemgedrag.
En je ontkent dat republikeinse gouverneurs er iets mee te maken hebben? Florida, Texas, ...? Verplichte maskers, bedrijfsvaccinatie, of covidpassen verbieden?
Of zou zouden er mss andere drivers spelen? Er zullen daar wel andere zaken spelen waarom mensen zich niet laten vaccineren.
"Fire the Fauci"
Wie o wie zou dat wantrouwen in de eerste plaats gecreëerd hebben.
De schuldige is werkelijk onvindbaar.
een geschifte ziektezorg die mensen financieel kan ruineren zijn denk ik wel twee redenen.
Ach, was er maar een manier om te achterhalen welke partij in de USA de gezondheidszorg wil veranderen, en welke niet.
Het zijn echt stevige cijfers momenteel
https://www.cbp.gov/newsroom/stats/southwest-land-border-encounters
We zitten al sinds maart aan cijfers die de caravan crisis van 2019 doen verbleken. Consecutief elke maand sinds maart.... Tijdens de Trump Termijn bleek daar toch ook best wel veel aandacht aan geschonken te worden. Nu de cijfers een veelvoud zijn is de media aandacht hiervoor omgekeerd evenredig.
Omdat dat nu niet opgezweept wordt door de president, tenzij in bepaalde nieuwsmedia voor het xenofobe electoraat van een bepaalde partij.
We zullen zien binnen 6 maand maar momenteel hindert deze wel de groei. Een economie dat niet kan oppikken na een crisis stevent af op een recessie.
En dat zegt wie?
Dat dempt de potentiële groei een beetje, meer niet.
En je negeert subtiel mijn punt dat dit wereldwijd is en geen fluit met Biden te maken heeft.
Zoveel geld beschikbaar maar de minimum lonen optrekken naar 15 dollar zit er niet in.
Wat hier tegen steekt is dat 350bn naar de lokale overheden gaat.
Lokale overheden zijn cruciaal om beleid uit te voeren in de us.
Het verhogen van de 'earned income' vrijstelling is veel beter dan het verhogen van het minimumloon dat vooral lokaal gezet moet worden.
Je kan in Europa ook best niet federaal een minimumloon van 15 euro zetten, of ze zouden in Roemenië nogal problemen krijgen.
Daarnaast, het plan zal niet perfect zijn en er zullen altijd items zijn die door bepaald gelobby erin geraken, het gaat over het geheel.
Ook de paid leave en health insurrance help dat grotendeels naar overheidswerkers gaat schiet in het verkeerde gat.
Waar lees je dat?
Tis spijtig dat covid er gekomen is voor verschillende redenen uiteraard maar ik had graag de cijfers eens vergeleken. Nu lijkt me dat onmogelijk wegens de uitzonderlijke situatie.
Welke cijfers?
Verschillende onafhankelijke economen hebben al meermaals vastgesteld dat de tax cuts de absoluut rijksten geholpen hebben en dat het effect op de bredere economie een ronde 0 was, maar wel 1500 miljard extra deficit.