Ik vind het wel vrij gemakkelijk de laatste pagina op die manier samen te vatten. Er zijn hier een hoop zaken die bepaalde posters als zeer problematisch zien, en linken aan Biden, terwijl die wereldwijd gelden. Zaken zoals inflatie of supply-chain problemen, de wereld is groter dan de VS hé. Het is nogal vreemd om hier Belgen dit in de bak van Biden te zien schuiven.

Inflatie, toch vreemd hoe dat nu plots wordt benadrukt ook. Het vaccinatiebeleid, nog zoiets dat nu plots een probleem van Biden is.

In het kort vind ik het allemaal geweldig cherry-picken en meegaan in politieke propaganda. Om dan nog maar te zwijgen hoe er in een thread die zowat het thuis is voor fake news plots wordt gevallen over hoe een podcaster wordt aangepakt. Vele posters hebben hier gewoon een 180° draai gemaakt ten opzichte van hoe op zaken werd gereageerd onder Trump.

Gaat niet over hoe een podcaster wordt aangepakt.
Maar het feit dat één van de grootste nieuwszenders gewoon bewust fake news verspreidt.

Ik heb nog nooit iemand hier cnn als bron weten aanhalen.

De laatste paar jaar zijn ze inderdaad opgeschoven omdat 'centrum' niet meer verkoopt sinds de passage van Trump en omdat onderzoeksjournalistiek al ingepalmd is door ny times, wsj en ft.

Maar misschien is dat ook aan Biden te wijten, of wat is uw punt?

Ik vermoed dat je teveel op propaganda media zit die een vijand zoeken (liefst andere media zodat je bij hen blijft) om de polarisatie continu aan te scherpen.

Ik zie wsj, Ft of nytimes niet de hele tijd artikels posten over andere media, of nonsens sensatie zitten verspreiden (biden zwakke stem, biden weinig roepende supporters op zijn rally's, etc., kortom zaken waar alleen marginalen belang aan hechten).
Die hebben dat gewoon niet nodig.

Laatst bewerkt:
Gaat niet over hoe een podcaster wordt aangepakt.
Maar het feit dat één van de grootste nieuwszenders gewoon bewust fake news verspreidt.
Ik herinner me hier tonnen discussies over hoe slecht het gepolariseerde medialandschap in de VS wel niet was, waar iedereen dan meestal akkoord mee gaat, waarna in meerdere threads ook gewoon Fox News (of erger OANN/youtube) als bron blijft gebruikt worden. Waarna jij afkomt met:
Begint toch wel erg te worden wanneer CNN op deze manier liegt over mensen/zaken die niet in hun kraam passen.
Neen, het is al jaren erg, de media zijn daar ook gewoon rot. Mag ik dit dan onder selectieve verontwaardiging zetten? Of zie deze post om het samen te vatten:

Is dat nu het grote probleem, echt? CNN dat Joe Rogan zijn (gigantisch onverantwoordelijke) gedrag sensationaliseert door ivermectin (wat inderdaad zowel een drug is voor mensen als voor vee) een paardenontwormer te noemen? Nee, het is niet volledig correct. Ja, CNN probeert zo mensen te ontraden om deze drug te gebruiken (die dankzij Rogan populair is geworden). Maar kom zeg, in een land waar het medialandschap de absolute tien jaar volledig ontspoord is, is dit toch echt een van de minst schadelijke en absurde voorbeelden van spinning die je kan vinden.

Terecht dat Gupta liever focust op de medische onzin die Rogan zit te verspreiden.

Het is een beetje vermoeiend om altijd op dezelfde nagel te kloppen, waarna dit volledig wordt geminimaliseerd wanneer het mensen uitkomt, om nu plots hierover te vallen.

Maar vooral vraag ik mij af wat de link hier met Biden is? Is hij de grote verantwoordelijke voor deze verdere polarisatie?

Ik herinner me hier tonnen discussies over hoe slecht het gepolariseerde medialandschap in de VS wel niet was, waar iedereen dan meestal akkoord mee gaat, waarna in meerdere threads ook gewoon Fox News (of erger OANN/youtube) als bron blijft gebruikt worden. Waarna jij afkomt met:

Neen, het is al jaren erg, de media zijn daar ook gewoon rot. Mag ik dit dan onder selectieve verontwaardiging zetten? Of zie deze post om het samen te vatten:

Je moet niet iets ontraden door er flagrant over te liegen, zeker als nieuwszender en toch zogenaamd "boegbeeld" van de media.
Ik versta niet waarom dat nog enigszins verdedigd moet worden of opnieuw met Fox afgekomen moet worden.

Ik herinner mij ten tijde van Trump als hier iets gezegd werd over Obama, Biden,... dat er langs alle kanten "whataboutism" geschreeuwd werd.
Nu gebeurt hier gewoon exact hetzelfde.

CNN misleidt bewust zijn kijkers: "ja, maar Fox news wordt hier ook gebruikt als bron"

Dat Gupta daar zit en one to one de confrontatie aangaat met Rogan om zijn fabeltjes te ontkrachten, zo hoort het. Je hoort niet als nieuwszender te liegen en nog filtertjes te gaan gebruiken op video's om hem wat zieker te laten lijken.

Maar vooral vraag ik mij af wat de link hier met Biden is? Is hij de grote verantwoordelijke voor deze verdere polarisatie?

Waar hoort het anders? Dit hoort toch bij de Amerikaanse politiek waarvan gepolariseerde media een deel van uitmaakt.
Idem voor het corona-beleid.
Het gevecht met/rond deftige/partijdige media in de VS is nu eenmaal één van de belangrijkste politieke factoren daar.

CNN is nu niet echt de grote nieuwszender he. Fox news heeft meer kijkers dan msnbc en cnn tesamen.

Je moet niet iets ontraden door er flagrant over te liegen, zeker als nieuwszender en toch zogenaamd "boegbeeld" van de media.
Ik versta niet waarom dat nog enigszins verdedigd moet worden of opnieuw met Fox afgekomen moet worden.

Ik herinner mij ten tijde van Trump als hier iets gezegd werd over Obama, Biden,... dat er langs alle kanten "whataboutism" geschreeuwd werd.

CNN misleidt bewust zijn kijkers: "ja, maar Fox news wordt hier ook gebruikt als bron"
Het koi vis framen was feitelijk voor mij de druppel :p of toch de eyeopener...
https://thehill.com/opinion/white-h...mistrusted-after-falsified-trump-fish-feeding

vanwaar toch die wantrouwigheid tov de media... :unsure:
In china heb je de staatsmedia en in de US heb je de vanuit kapitalistische hoek gesponsorde media. Finaal zijn er toch iets teveel gelijkenissen voor goed te zijn.
Welke media doet er feitelijk nog onderzoeksjournalistiek? het Scheldt? :unsure:

Ik verdedig niets, IK ZEG LETTERLIJK DAT DE MEDIA DAAR ROT ZIJN, ik noteer gewoon dat er nogal selectief verontwaardigd wordt gereageerd. Elke zender vindt zichzelf een boegbeeld trouwens, ik zie niet in waarom dat een argument is.

En je merkt inderdaad heel hard op dat iedereen zich nu gewoon schuldig maakt aan exact hetzelfde als onder Trump, met wissel van kleur. Enkel is de thread nu veel minder actief, wat volgens mij een teken is dat er iets meer beleid wordt gevoerd. Zeker als de belangrijke tegenindicaties dan "let's go Brandon" en het liegen over Joe Rogan zijn.

Omdat jij van een muis een olifant maakt, terwijl er in dit topic continu met flagrante olifanten gesmeten wordt.

En wat bedoel je met flagrant liegen?
Ivermectin is toch ook een paardenontwormer?
En wordt inzake covid toch expliciet afgeraden door de FDA?

Dus het resultaat is dat cnn zijn kijkers hier de juiste raad geeft, en dat Joe Rogan een pseudowetenschappelijke huichelaar is die af en toe 'redelijk' overkomt maar bij momenten duidelijk toont wie hij is.

Het koi vis framen was feitelijk voor mij de druppel :p of toch de eyeopener...
https://thehill.com/opinion/white-h...mistrusted-after-falsified-trump-fish-feeding

vanwaar toch die wantrouwigheid tov de media... :unsure:
In china heb je de staatsmedia en in de US heb je de vanuit kapitalistische hoek gesponsorde media. Finaal zijn er toch iets teveel gelijkenissen voor goed te zijn.
Welke media doet er feitelijk nog onderzoeksjournalistiek? het Scheldt? :unsure:
Ik zie in jouw artikel geen vermelding van de Ft, Wsj of Ny times.

Ik vraag me af of die hier al eens vermeld werden in dit topic :unsure:

Enkel is de thread nu veel minder actief, wat volgens mij een teken is dat er iets meer beleid wordt gevoerd.
Dit.
Zeker als de belangrijke tegenindicaties dan "let's go Brandon" en het liegen over Joe Rogan zijn.
En 'migrants at the border!' niet vergeten.
Dat doet het ook altijd goed bij het kiespubliek.

Dat er sociale zekerheid komt, en de infrastructuur na 40 jaar een complete overhaul krijgt, zijn details.
Joe rogan zijn paardenmiddel dat soms ook voor mensen gebruikt wordt, DAT is wat telt.

Ik heb die podcast van joe rogan volledig afgeluisterd en buiten die ivermectin passage was dat best wel nog een leuke podcast.
Nu ja iets met doelpubliek zeker....

Enkel is de thread nu veel minder actief, wat volgens mij een teken is dat er iets meer beleid wordt gevoerd.
:wtf:

De draad was actiever toen Trump nog president was omdat je hier een hele resem posters hadden die niets anders deden dan negatieve commentaar geven op Trump, zelfs voor de minste (fake news) prul kwam ze hier al fulmineren tegen Trump.
Ik ben helemaal niet akkoord met het beleid van Biden, maar om nu elk nieuwsberichtje te gaan opzoeken over Biden waarin hij eens moe kijkt of zich verspreekt en dat hier dan te komen posten als een anti-Biden argument is nu ook niet aan mij besteed.

Dit.

En 'migrants at the border!' niet vergeten.
Dat doet het ook altijd goed bij het kiespubliek.

Dat er sociale zekerheid komt, en de infrastructuur na 40 jaar een complete overhaul krijgt, zijn details.
Joe rogan zijn paardenmiddel dat soms ook voor mensen gebruikt wordt, DAT is wat telt.
200.000 per maand. Asielcrisis 2019 piek maand 1... 144.000.
Hiervan hebben 40% een grote kans om in werkmisbruik, verkrachting, criminaliteit, sterfte, slechte leefomstandigheden te vefvallen.
Denkt nu niemand echt aan de migranten zelf? Tis allemaal gemakkelijk achter het toetsenbord meningen te spuien maar die mensen moeten het wel ondergaan he.

Staatsgreep? Een aantal betogers die een slecht beveiligd gebouw bestormen is nog altijd geen staatsgreep he.
Mocht Trump heeft zelfs nooit opgeroepen tot iets dergelijks.
Gast.

En daarna zijn nog concrete plannen gelekt om via het ongeldig verklaren van de staat-resultaten door republikeinse verkiezingsofficials, zo uiteindelijk terug bij Pence uit te komen die dan wettelijk kon verklaren dat Trump president blijft tot 'het uitgeklaard is'.

Het is dankzij echte republikeinen die nation boven party gezet hebben, dat chaos vermeden werd.

De draad was actiever toen Trump nog president was omdat je hier een hele resem posters hadden die niets anders deden dan negatieve commentaar geven op Trump, zelfs voor de minste (fake news) prul kwam ze hier al fulmineren tegen Trump.
Ik ben helemaal niet akkoord met het beleid van Biden, maar om nu elk nieuwsberichtje te gaan opzoeken over Biden waarin hij eens moe kijkt of zich verspreekt en dat hier dan te komen posten als een anti-Biden argument is nu ook niet aan mij besteed.
Ja, want Trump zelf had natuurlijk geen hand in die continue mediastormpjes, die moest lijdzaam ondergaan. :wtf:
Het deel in het vet lijkt me dan ook de kern van de zaak, dat heeft niets met beleid te maken, ook al lijken sommigen dat zeer belangrijk te vinden.

Omdat jij van een muis een olifant maakt, terwijl er in dit topic continu met flagrante olifanten gesmeten wordt.

En wat bedoel je met flagrant liegen?
Ivermectin is toch ook een paardenontwormer?
En wordt inzake covid toch expliciet afgeraden door de FDA?

Dus het resultaat is dat cnn zijn kijkers hier de juiste raad geeft, en dat Joe Rogan een pseudowetenschappelijke huichelaar is die af en toe 'redelijk' overkomt maar bij momenten duidelijk toont wie hij is.

Als je bewust Ivermectin gaat neerzetten als paardenontwormer, want zoals bij zoveel medicijnen is er een variant voor mensen, die ook heel courant gebruikt wordt.

Zo kan je Amoxicilin ook gaan framen als antibiotica voor honden.
Blijft toch moeilijk om gewoon te zeggen/afkeuren dat CNN gewoon zijn publiek bewust leugens voorlegt zonder in whataboutism te vervallen.

Gast.

En daarna zijn nog concrete plannen gelekt om via het ongeldig verklaren van de staat-resultaten door republikeinse verkiezingsofficials, zo uiteindelijk terug bij Pence uit te komen die dan wettelijk kon verklaren dat Trump president blijft tot 'het uitgeklaard is'.

Het is dankzij echte republikeinen die nation boven party gezet hebben, dat chaos vermeden werd.
Kan het niet lezen (abbo) Maar ik ben wel wantrouwig met bronnen zoals 'people familiar said'

Héél misschien is het omdat Biden niet de hele tijd de aandacht op hemzelf plaatst door een aaneenschakeling van polariserende/racistische/absurde uitspraken en daden?

Als je bewust Ivermectin gaat neerzetten als paardenontwormer, want zoals bij zoveel medicijnen is er een variant voor mensen, die ook heel courant gebruikt wordt.

Zo kan je Amoxicilin ook gaan framen als antibiotica voor honden.
Blijft toch moeilijk om gewoon te zeggen/afkeuren dat CNN gewoon zijn publiek bewust leugens voorlegt zonder in whataboutism te vervallen.
Fenomenaal, gewoon compleet negeren wat in mijn posts staat en directe antwoorden zijn op wat je nu zegt.

Terug
Bovenaan