Stemmen op Trump omdat Biden niet genoeg doet in de strijd tegen het klimaat is als orthodoxe moslim stemmen op het VB omdat de andere partijen niet genoeg hun best doen om de sharia in te voeren.
Ik snap ook niet goed hoe je een van de eerste was die waarschuwde voor de dreiging van covid, en nu het covidbeleid onder Trump kan zitten ophemelen en het virus afdoen als een griepje.
Het gaat mij niet om de ernst van covid. Het gaat over de volledig uit de haren getrokken maatregelen, die niets te maken met covid. Wat Trump deed in 2020 was ook achterlijk. Ik ben nog altijd zijn bleekwateridioterie nog niet vergeten, maar tegenwoordig zitten de media de meest autoritaire en repressieve beleidsmakers op te hemelen, die die maatregelen invoeren en alles doodknijpen van wat nog als ontspanning bedoeld is. Alles moet wijken voor covid, zelfs onderwijs, zelfs de voor de Open VLD zo belangrijke kleine zelfstandigen (die keer op keer al anderhalf jaar middelvinger na middelvinger in hun gezicht krijgen, over idiote dingen zoals plexiglazen enzovoort). En veel maatregelen hebben geen enkele zin, want waarom moet je handgel in de winkel nemen als je op de handgel met je handen moet drukken als duizend andere mensen dat ook doen op een andere dag, of waarom een avondklok als de meeste menselijke activiteit overdag is. En ja dat vind ik ernstiger dan elk fail van Trump op vlak van covid. Veel ernstiger.
Ik ben het gewoon kotsmoe, en ik had niemand zo laag ingeschat als nu anderhalf jaar geleden. Voor iedereen die zo begint te verdelen tussen vaxxers en antivaxxers. Het is alsof alle normaliteit uit de maatschappij is verdwenen. En het leven, geluk en ontspanning is allemaal bijzaak geworden. Waardes als vrijheid hebben nog nooit zo onder druk gestaan als nu.
Kijk, ik ben voor vaccinaties. Uiteraard. Vanuit een wetenschappelijk perspectief is er
geen enkele reden om sceptisch te zijn over de vaccinaties. Alle anti-vaxx nieuws is idioterie en fake news. De vaccins werken, en zelfs al zouden ze niet werken berokkenen ze geen schade. Misschien kennen we de langetermijneffecten van de vaccins niet, (enkel 1-2 jaar vooruit, maar ik zelf leef nog steeds). En we kennen de langetermijngevolgen van een covid infectie ook niet (en tot 1-2 jaar erna zijn er nog altijd mensen die er problemen door ervaren). Dus de langetermijngevolgen van een covid infectie zullen wel wat ernstiger zijn dan van een mogelijk vaccin. Enige dat je misschien kan zeggen is dat de kans groot is dat ik zieker geweest zou zijn van een vaccin, dan van een covidinfectie zelf, maar dat heeft met leeftijd te maken. En dan nog is het vaccin nemen de juiste keuze, maar dan als voorzorgsmaatregel.
Ik snap ook echt niet waarom je anti-covid autoritaire maatregelen zou zijn en anti-vaxx want je "laat" dan juist die maatregelen toe, en dan ben jij de reden waarom dat regeringen wereldwijd überhaupt dat ene nog kunnen doen. Anderzijds als 80% twee spuiten heeft gehad in Vlaanderen, is er geen reden om nog te doen alsof covid een issue is, en moeten we alles los laten gaan. Mensen hebben twee jaar verloren in hun leven. Dat IS genoeg. Toch blijven we maar onnozel doen en dramatiseren, en ongeacht hoe ernstig covid was... nu is een covidinfectie toch niet ernstig meer. Er vallen gemiddeld 7 doden per dag op een populatie van 11 miljoen... En 9 kansen v/d 10 gaat dat om niet gevaccineerden, en dat is hun keuze. Je kan moeilijk hun handje vasthouden, en dit en dat of ze in het gevang steken. Willen ze dat groter risico nemen, well so be it. En vallen ze dood, so be it again. Maar ik en een andere moet daar niet het slachtoffer van worden. En voor een gevaccineerde (mits de kwetsbaregroep een vaccinboost) krijgen is er amper nog risico. En men overdrijft en blaast de hele boel compleet op, al maanden aan een stuk. Ziekte hoort deel uit v/h leven. Jammer. Leer er mee leven. Maar nu is het tijd om een wereld na covid, een post-covid wereld op te bouwen. Er zijn andere dingen in het leven die ook de aandacht enzovoort verdienen.
En FYI de griep is 2 jaar niet in het land geweest, en dat heeft veel levens bespaard, maar daar wordt niets over gezegd. De reden: de autoritaire maatregelen hebben misschien niet gewerkt tegen covid, maar bijna volledig de griep tegengehouden in piekgriepseizoen met bijna 0 griepbesmettingen voor 2 jaar lang. Dat zijn allemaal doden die we vermeden hebben (diezelfde mensen die daaraan overleden zijn, zullen nu overleden zijn aan covid, en wellicht nog iets meer. Want covid is niet extreem ernstig, maar wel ernstiger dan de griep, indien niet gevaccineerd. En voor kwetsbare groepen een stuk gevaarlijker.
En in plaats van te kakken op anti-vaxxers zouden de Vlamingen een compliment moeten verdienen. Wij zijn één van de meest gevaccineerde regio's ter wereld. En nog moet er in de kranten alleen maar gezeik van opiniestukken staan over dokters die voor een vaccinatieplicht zijn enzovoort, enzovoort, enzovoort.
WIJ VERDIENEN EEN WELVERDIEND APPLAUS VOOR DE VACCINATIECAMPAGNE VAN DE LAATSTE NEGEN MAAND, hulpverleners, de mensen die ervoor gekozen hebben om zich te vaccineren enzovoort.
En wat krijgen we BULLSHIT, BULLSHIT, EN NOG EENS BULLSHIT.
Heel de wereld is één verziekte Black Mirror-achtige farce geworden, en dat is de ware pandemie.