Waar is het bewijsmateriaal vervalst? Zie posts hierboven. Intentie is belangrijk.

Daarnaast, moreel vind ik precies wel dat wij enorm verschillen van elkaar. Ik ben ook iemand die regels belangrijk vind. En ik snap ook dat er hierdoor soms dergelijke gevallen zijn. Maar door zo'n pietlullige dingen echter de acties te gaan goedpraten, en dan ook nog eens te overdrijven er in, vind ik drie bruggen te ver.

Edit: Voor alle duidelijkheid, voor we in een uitgebreid debat betreffende semantiek belanden. Ik ga uit van de volgende defenitie van vervalsen :
Ik veronderstel dat er bepaalde regels dienen gevolgd te worden in zo impeachement zaken. (lees de senaat of het huis wordt een entiteit die de rechtspraak moet volgen en dusdanig de wettelijk vastgelegde regels)
Je kan het een pietluttigheid vinden maar het zou niet de eerste keer zijn dat zo iets voorvalt in de rechtspraak
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20140114_00928125

Ik beaam dat het een pietluttig iets is.
 
Ik veronderstel dat er bepaalde regels dienen gevolgd te worden in zo impeachement zaken. (lees de senaat of het huis wordt een entiteit die de rechtspraak moet volgen en dusdanig de wettelijk vastgelegde regels)
Je kan het een pietluttigheid vinden maar het zou niet de eerste keer zijn dat zo iets voorvalt in de rechtspraak
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20140114_00928125
Daar gaat de goalpost terug... Daarnet ging het over vervalsen, nu zijn het al procedurefouten.
 
Ik veronderstel dat er bepaalde regels dienen gevolgd te worden in zo impeachement zaken. (lees de senaat of het huis wordt een entiteit die de rechtspraak moet volgen en dusdanig de wettelijk vastgelegde regels)
Je kan het een pietluttigheid vinden maar het zou niet de eerste keer zijn dat zo iets voorvalt in de rechtspraak
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20140114_00928125

Ik beaam dat het een pietluttig iets is.
Check die procedurefouten die je opsomt. Dat zijn wel wat ergere dingen dan de foute screenshot hier.
 
Check die procedurefouten die je opsomt. Dat zijn wel wat ergere dingen dan de foute screenshot hier.
Tweets gaan aanpassen (om wat voor reden dan ook) en als bewijsmateriaal gebruiken zonder duidelijk aan te geven hoe en waarom je ze aangepast hebt is toch een schoolvoorbeeld van valsheid in geschrifte?

Ik vind het niet meer dan logisch dat die bewijsstukken minstens onontvankelijk worden verklaard, en dat er een onderzoek volgt naar het hoe, wie en waarom. Moest zoiets gebeuren in een rechtszaak tegen mij, ik zou ook niet minder dan de vrijspraak verwachten eerlijk gezegd. Zeker in een gepolitiseerd proces waar de aanklagers tevens mijn politieke tegenstanders zijn. Als die dan ook nog eens beginnen foefelen met de bewijsstukken, doen ze het zichzelf aan toch? Het is pietluttig, maar de democraten moeten toch slimmer zijn dan dat. My god.

Over de grond van de kwestie - dat Trump verantwoordelijk is voor wat daar gebeurd is - bestaat er weinig discussie hoor, maar in een proces dien je bepaalde regels te volgen, en als dat niet gebeurt mag dat aangeklaagd worden.
 
Tweets gaan aanpassen (om wat voor reden dan ook) en als bewijsmateriaal gebruiken zonder duidelijk aan te geven hoe en waarom je ze aangepast hebt is toch een schoolvoorbeeld van valsheid in geschrifte?
Het tegenargument van de democraten is dan ook dat de originele tweets niet zijn aangepast (die zitten in het dossier), maar dat deze in een begeleidende presentatieslide geciteerd werden en hierbij 2x hetzelfde sjabloon gebruikt werd, die bij beide een blauw verificatievinkje naast de naam gezet had. Dit was wenselijk omdat de twitterberichten van Trump niet meer direct raadpleegbaar zijn, en er enkel het archiefdocument + een lage resolutiescreenshot van een krantenartikel beschikbaar was (vergelijk het met een handgeschreven document waarvan een citaat opgenomen werd).

Als je u nog steeds afvraagt waarom dit spijkers op laag water zoeken is, hierbij het document in kwestie, voorzien van een correcte bronvermelding onderaan in beeld:
Ironisch genoeg bevestigd de originele poster hier nog eens zelfs dat zij deze post geplaatst heeft, enkel dat er geen vinkje naast staat.
Ik vind het niet meer dan logisch dat die bewijsstukken minstens onontvankelijk worden verklaard, en dat er een onderzoek volgt naar het hoe, wie en waarom. Moest zoiets gebeuren in een rechtszaak tegen mij, ik zou ook niet minder dan de vrijspraak verwachten eerlijk gezegd. Zeker in een gepolitiseerd proces waar de aanklagers tevens mijn politieke tegenstanders zijn. Als die dan ook nog eens beginnen foefelen met de bewijsstukken, doen ze het zichzelf aan toch? Het is pietluttig, maar de democraten moeten toch slimmer zijn dan dat. My god.
Persoonlijk zou ik het logischer vinden dat een rechter hier oordeelt of het bewijs ontvankelijk is, in plaats van dat de advocaten dit in de media uitvechten.
Over de grond van de kwestie - dat Trump verantwoordelijk is voor wat daar gebeurd is - bestaat er weinig discussie hoor, maar in een proces dien je bepaalde regels te volgen, en als dat niet gebeurt mag dat aangeklaagd worden.
Regels dienen absoluut gevolgd te worden, maar dan moeten deze ook consequent worden toegepast. Case in point: de claims die Trump's eigen advocaat maakte tijdens het proces, en die effectief feitelijke onwaarheden bevatten:
 
Wat doet dat er toe dat die procedure op voorhand beslist was? Democraten hebben hun bewijsmateriaal vervalst, punt andere lijn, meld dat in je artikel en ga over naar het volgende item. We moeten hier 4 jaar lezen over hoedat Trump constant zit te liegen, als de democraten liegen telt het opeens niet meer mee en is het "gerommel in de marge". Vreemd dat je in zo'n kramp schiet voor een doodnormale opmerking.
De doodnormale opmerking was dat hier twee mensen hun confirmation bias demonstreerden.

Wat dat ertoe doet is dat jullie twee verschillende zaken aan elkaar gelijkstellen zodat jullie daarmee kunnen verder doen.
 
Tweets gaan aanpassen (om wat voor reden dan ook) en als bewijsmateriaal gebruiken zonder duidelijk aan te geven hoe en waarom je ze aangepast hebt is toch een schoolvoorbeeld van valsheid in geschrifte?

Ik vind het niet meer dan logisch dat die bewijsstukken minstens onontvankelijk worden verklaard, en dat er een onderzoek volgt naar het hoe, wie en waarom. Moest zoiets gebeuren in een rechtszaak tegen mij, ik zou ook niet minder dan de vrijspraak verwachten eerlijk gezegd. Zeker in een gepolitiseerd proces waar de aanklagers tevens mijn politieke tegenstanders zijn. Als die dan ook nog eens beginnen foefelen met de bewijsstukken, doen ze het zichzelf aan toch? Het is pietluttig, maar de democraten moeten toch slimmer zijn dan dat. My god.

Over de grond van de kwestie - dat Trump verantwoordelijk is voor wat daar gebeurd is - bestaat er weinig discussie hoor, maar in een proces dien je bepaalde regels te volgen, en als dat niet gebeurt mag dat aangeklaagd worden.
Als dit een echt proces was, dan hadden Trumps advocaten ook niet moeten overleggen met Republikeinse juryleden, of aanklagers met Drmocratische juryleden.

voor zover ik begrijp is de enige ‘vervalsing’ dat ze de correcte tekst van een tweet op slide getoond hebben maar dat daar een verkeerd logo naast stond. Dat onder valsheid in geschrifte plaatsen gaat imo toch te ver. En die calvarie vs cavalerie lijkt mij idd wel duidelijk wat de bedoeling was van de zin. De calvarie brengen slaat afaik nergens op.
 
Als dit een echt proces was, dan hadden Trumps advocaten ook niet moeten overleggen met Republikeinse juryleden, of aanklagers met Drmocratische juryleden.

voor zover ik begrijp is de enige ‘vervalsing’ dat ze de correcte tekst van een tweet op slide getoond hebben maar dat daar een verkeerd logo naast stond. Dat onder valsheid in geschrifte plaatsen gaat imo toch te ver. En die calvarie vs cavalerie lijkt mij idd wel duidelijk wat de bedoeling was van de zin. De calvarie brengen slaat afaik nergens op.
De draai die er aan gegeven wordt:

"I don’t do horses ok(I’m from New York). I’m not in the army either so the use of the word cavalry would have been pretty stupid. It’s a wonder Congressman Swalwell didn’t pick up on it.

Bringing the Crucifixion of Jesus Christ (AKA the salvation of everyone) back to Washington DC was EXACTLY why we organized three successful protests on November 14, December 12, and January 5th. We believe our sacred institutions have rotted through with bloat and corruption PRECISELY because they have separated the State from God."
- interpreteert betekenis volgens de tegenpartij letterlijk, terwijl het een gekende metafoor is
- interpreteert haar betekenis metaforisch, terwijl deze nergens op een dergelijke manier gebruikt wordt.

Juridisch valt er misschien iets mee te doen, ware het niet dat ze in haar laatste argument er nog een schepje bovenop doet en oproept om de scheiding tussen kerk en staat op te heffen...

Bottomline: ik weet niet wie ze aan dat kruis wil nagelen, maar spijkers worden er alvast genoeg gezocht...
 

Game over voor Cuomo?
We moesten natuurlijk wachten na de verkiezingen voordat de media en powers that be dit dieper gingen onderzoeken/blootstellen. We konden geen negatief nieuws brengen dat in het voordeel van Trump zou hebben gespeeld.
Heb je ook gelezen waarom ze het probeerden in de doofpot te steken? Omdat er een lunatic aan het hoofd stond die het aantal doden zou misbruiken in een politiek spel. Toch erg dat ge ipv steun te verwachten in zo'n gebeurtenis een hoop shit van bovenaf verwacht.

Maar het gaat zeker diep uitgespit moeten worden want ook Cuomo heeft dus mogelijks toegelaten dat politieke ambitie (schade) prioriteit heeft gekregen over het menselijk belang.
 

Game over voor Cuomo?
We moesten natuurlijk wachten na de verkiezingen voordat de media en powers that be dit dieper gingen onderzoeken/blootstellen. We konden geen negatief nieuws brengen dat in het voordeel van Trump zou hebben gespeeld.
Sure, dat het een federaal onderzoek is, m.a.w. onder leiding van de president gebeurt, heeft er niks mee te maken. 'The powers that be' waren tot voor kort dus 'Trump' en z'n kabinet, waarom hebben zij hier dan geen onderzoek naar bevolen als het toch zo voordelig zou zijn voor hen? En waarom gebeurt dit onder Biden dan wel, aangezien het volgens diezelfde redenering dus nadelig zou zijn voor hem?

Om mijzelf even te parafraseren: het kruis is gevonden, maar de nagels blijken kromgebogen punaises te zijn.
 
Sure, dat het een federaal onderzoek is, m.a.w. onder leiding van de president gebeurt, heeft er niks mee te maken. 'The powers that be' waren tot voor kort dus 'Trump' en z'n kabinet, waarom hebben zij hier dan geen onderzoek naar bevolen als het toch zo voordelig zou zijn voor hen? En waarom gebeurt dit onder Biden dan wel, aangezien het volgens diezelfde redenering dus nadelig zou zijn voor hem?

Om mijzelf even te parafraseren: het kruis is gevonden, maar de nagels blijken kromgebogen punaises te zijn.

Toch wel heel naief om te denken dat dit niet alles heeft te maken met politics. Biden is juist begonnen aan zijn termijn. In 4 jaar tijd is dit allemaal vergeten.
 
Heb je ook gelezen waarom ze het probeerden in de doofpot te steken? Omdat er een lunatic aan het hoofd stond die het aantal doden zou misbruiken in een politiek spel. Toch erg dat ge ipv steun te verwachten in zo'n gebeurtenis een hoop shit van bovenaf verwacht.

Maar het gaat zeker diep uitgespit moeten worden want ook Cuomo heeft dus mogelijks toegelaten dat politieke ambitie (schade) prioriteit heeft gekregen over het menselijk belang.
Aaah ze hebben het verzwegen omdat Trump dit anders zou gebruiken tegen hun. Jullie slikken echt elke pr spin van de democraten he. Lachwekkend. Goh hebben de democraten de covid doden gebruikt als politiek wapen? In welke realiteit bevind gij u?

De democraten hebben mooi gewacht tot na de verkiezingen om dan de aanval in te zetten op Cuomo. Want in 2022 wille ze hem weg. Hij valt niet zo in de goede smaak bij de new yorkse democratische leiderschap.
 
Laatst bewerkt:
Toch wel heel naief om te denken dat dit niet alles heeft te maken met politics. Biden is juist begonnen aan zijn termijn. In 4 jaar tijd is dit allemaal vergeten.
'The powers that be', 'politics' -> kun je aub benoemen waar je op doelt, want anders wordt het hier weer 5 pagina's discussies over 'ik bedoelde eigenlijk x, maar jij maakt er y van'.
 
'The powers that be', 'politics' -> kun je aub benoemen waar je op doelt, want anders wordt het hier weer 5 pagina's discussies over 'ik bedoelde eigenlijk x, maar jij maakt er y van'.
De media, de democraten, bureaucratische instellingen, inlichtingendiensten, etc. Mensen die politiek benoemd zijn geweest.
 
Horen de republikeinen dan ook niet in dit rijtje thuis?
Dat is aangekaart geweest door Republikeinen en conservatieve media in het begin van 2020. De gevestigde media (die waren te druk bezig met het opgeilen van Cuomo's aanpak
en zeker het broertje van hem op CNN die zich kapot aan het amuseren waren met comedy sketches) heeft daarmee niets gedaan, noch de democratische leiderschap in NY (ondertussen zij dit al lang wisten), noch de FBI, noch iemand anders. Politics.
 
Laatst bewerkt:
Cuomo heeft zich net iets te hard geprofileerd als de tegenhanger van Trump wat betreft de covid crisis.
Hij ging het wel snel eens 'oplossen'.
Uiteraard is zijn tactiek bewierookt door alles wat democratisch ruikt (mede politici, bepaalde media kanalen).
Had hij zelfs geen emmy award gekregen ofzo?
Nu zoals elke goeie politicus of statisticus betaamt blijkt het toch wat verbloemd te zijn. Kan zijn dat dit is om Trump in slecht daglicht te plaatsen of om het eigen gezicht te redden? who knows.

Wat wel spijtig is is dat de trump administratie een medisch schip gestuurd heeft en de keuze om het javits centre te gebruiken.
Beide zijn niet gebruikt. Dit zou potentieel wel wat levens gered kunnen hebben.
Wat je wel kan stellen is dat het partisaan gedrag toch wel een (of zoniet de) grote oorzaak in deze medische ramp geweest is.
 
Laatst bewerkt:
Dat is aangekaart geweest door Republikeinen en conservatieve media in het begin van 2020. De gevestigde media (die waren te druk bezig met het opgeilen van Cuomo's aanpak
en zeker het broertje van hem op CNN die zich kapot aan het amuseren waren met comedy sketches) heeft daarmee niets gedaan, noch de democratische leiderschap in NY (ondertussen zij dit al lang wisten), noch de FBI, noch iemand anders. Politics.
Dus:
  1. Media: daar is er aandacht voor geweest, weliswaar op de conservatieve.
  2. De democraten: die hebben er niks mee gedaan, meerbepaald het leiderschap in NY
  3. Bureaucratische instellingen en inlichtingendiensten: specifiek de FBI en anderen.
  4. Hebben het wel aangekaart: de republikeinen.
1 en 2 kan ik u in volgen: media is al even in 2 kampen verdeeld, democraten gaan hun eigen ruiten niet ingooien (idem republikeinen of om het even welke politieke partij)

3 en 4 kan ik moeilijker rijmen. De republikeinen waren op federaal niveau al dik 3 jaar aan de macht (president en zijn kabinet, meerderheid senaat). Hoe kan het dat zij dit hebben aangekaart, maar dat hier geen gevolg aan gegeven is door de federale overheidsdiensten waar zij het gezag over hebben?
 
Aaah ze hebben het verzwegen omdat Trump dit anders zou gebruiken tegen hun. Jullie slikken echt elke pr spin van de democraten he. Lachwekkend. Goh hebben de democraten de covid doden gebruikt als politiek wapen? In welke realiteit bevind gij u?

De democraten hebben mooi gewacht tot na de verkiezingen om dan de aanval in te zetten op Cuomo. Want in 2022 wille ze hem weg. Hij valt niet zo in de goede smaak bij de new yorkse democratische leiderschap.
In een realiteit waar ik zie dat je mij beschuldigt van alle pr te slikken, maar waar je tezelfdertijd zelf op voorhand een biased conclusie hebt getrokken en als enige waarheid hebt aanvaard.
En waarbij je mn tweede alinea vergeet die toont dat ik zeker geen persoon met oogkleppen ben want ik zeg dat het onderzocht moet worden en dat hij politiek voor liet gaan op mensenlevens.
Dus mijn kijk is neutraler dan de uwe. Ik slik geen pr want ik zie dat langs beide kanten politiek imago belangrijker is dan mensenlevens en vind dat, wanneer schuldig bevonden, de persoon de gevolgen moet dragen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan