Er is sinds 7 januari ook heel wat beweging op Parler van extreemrechts schorremorrie dat afspraken probeert te maken om op17 januari een aantal gebouwen aan te vallen (met geweld) en ook tijdens de inauguratie met geweld tussen beide te komen. Het gaat zo ver dat Biden met de FBI heeft gesproken over het al dan niet organiseren van de inauguratie op de trappen van het Capitool

Dus dat Apple Parler , dat dat soort berichten niet modereert, blokkeert, lijkt me gewoon niet meer dan normaal.

En de oorzaak achter al deze problemen is Trump. Dat ze die bannen is wat mij betreft ook niet meer dan normaal. Wanneer ik hier op 't forum heel de tijd fake news zou posten en liegen, zou ook hier geband worden. Het is niet zozeer zijn politiek standpunt, wel het feit dat hij het medium misbruikt als een volleerd demagoog.

Alez zeg, kom dat tegen, terroristen die hun plannen openlijk op het internet meedelen.... lijkt mij een goudmijn voor veiligheidsdiensten. Ben je zeker dat je parler nog wilt blokkeren??
 
Alez zeg, kom dat tegen, terroristen die hun plannen openlijk op het internet meedelen.... lijkt mij een goudmijn voor veiligheidsdiensten. Ben je zeker dat je parler nog wilt blokkeren??
Dat die clowns niet direct tot de meest intelligente lichting behoren, lijkt mij ondertussen wel duidelijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: ugar
Alez zeg, kom dat tegen, terroristen die hun plannen openlijk op het internet meedelen.... lijkt mij een goudmijn voor veiligheidsdiensten. Ben je zeker dat je parler nog wilt blokkeren??
Tsja, dan moet je die goudmijn willen ontginnen

Artikel zit misschien achter paywall, maar komt er dus op neer dat er weken op voorhand gewaarschuwd is voor discussies op extreem-rechtse fora waar alles wat uiteindelijk gebeurde openlijk werd besproken. Daar zijn zelfs rapporten over gepubliceerd. Maar daar is om één of de andere reden niets mee gebeurd...
 
Alez zeg, kom dat tegen, terroristen die hun plannen openlijk op het internet meedelen.... lijkt mij een goudmijn voor veiligheidsdiensten. Ben je zeker dat je parler nog wilt blokkeren??
Alleen zijn het niet de veiligheidsdiensten die het blokkeren, maar de distributeurs die het platform ondersteunden die er hun handen aftrekken in de hoop er verder niet te veel bij betrokken te worden

M.a.w. als gij winkelier zijt, en er loopt een onderzoek naar de voedselveiligheid van een bepaald product: gaat ge het nog in de rekken leggen, of toch maar preventief even afwachten en het niet meer aanbieden?
 
Maar daar is om één of de andere reden niets mee gebeurd...
Trump is, zeker sinds november, overal zijn mannetjes aan het installeren op cruciale posities in die organisaties zodat die hem zeker niet in de weg zouden gaan zitten "wanneer het nodig zou blijken"... Pentagon bvb is de-facto onthoofd.


Ook golf toernooi organisators willen hun naam niet besmeuren.
En uiteraard heeft de Trump organisatie al direct een klacht ingediend wegens contractbreuk. Prioriteiten enzo!


Ondertussen is er het nieuws dat Parler gekickt is van hun Amazon-hosting. Maar wat nog meer is: blijkbaar was hun beveiliging zo lek als een zeef, dus (etische) hackers en andere IT-minded mensen zijn intussen bezig om werkelijk ALLES van Parler als een dump te downloaden en dan in de cloud te zetten. Alle berichten, alle foto's met geo-locatie, alle accounts, alle verified-accounts (om verified te zijn moest je een foto van je officieel rijbewijs uploaden),... Een absolute goudmijn voor de FBI en andere onderzoeksorganisaties. Schijnbaar zijn de no-fly lijsten ook al bijgewerkt.
 
Laatst bewerkt:
  • Wow
Waarderingen: eS
^Gelukkig hebben ze allemaal genoeg wc-papier gehamsterd voor de berg shit waar ze nu inzitten
lookaround.gif
 
Op 9 lives is de doodstraf voor Trump vanwege verraad ook al besproken geweest, misschien is het daarmee dat Telenet het forum laat vallen.:thinking:
 

treason is inderdaad mogelijk dat het doodstraf is
Sedition is 10 jaar max met uitsluiting van het houden van een office

maar ik denk dat vooral paragraaf 2385 van toepassing kan zijn

2385. Advocating overthrow of Government​

Shall be fined under this title or imprisoned not more than twenty years, or both, and shall be ineligible for employment by the United States or any department or agency thereof, for the five years next following his conviction.
 
Puur hypothetisch kan ik morgen de lotto winnen, moet ik dan vandaag niet meer gaan werken?
Klopt , jij moet vandaag niet gaan werken, indien jij denkt dat je morgen de lotto kan winnen.
Of dat verstandig is, is natuurlijk een andere vraag, maar je hebt tenminste wel de vrijheid om die keuze te maken.

Twitter zegt daarintegen, dat je niet de vrijheid hebt op een bepaalde mening of een eigen interpretatie van feiten, zolang deze volgens hun visie niet voldoende bewezen is, dat deze mening of interpretatie klopt. Dit is ongehoord.

Vrijheid tot meningsuiting betekent, per definitie, dat je ook de vrijheid moet hebben om meningen te uiten zelfs al zijn deze ongeïnformeerd, onvoldoende geïnformeerd of in tegenspraak met de feiten van dat moment. Anders ben je gewoon tegen de vrijheid op meningsuiting.

Wist je dat er een mogelijkheid bestaat in een democratie om:
- naar de politie stappen
- naar de pers te stappen
- zelf een website te maken met een uiteenzetting
-...
Maar wat als je niet binnen een democratie leeft?

Een maatschappij waarin digitale informatie alleen nog maar kan stromen binnen de afgebakende kanalen die door de overheid en een handvol multinationals gereguleerd worden en waarvan zij beslissen:
- wie info mag delen
- welke info dit mag zijn
is de natte droom van iedere corrupte dictatuur.

Dit is niet meer of minder dan het einde van vrij internet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ah kijk, het is een beetje zoals twitter dan? Let op de vele blauwe vinkjes naast de namen, het verschil is dat twitter dit gedrag blijkbaar aanmoedigt, en jij een hoop comments post die elke nobody (ook democrats) kan posten.
Er is wel een wezelijk verschil, namelijk de intentie om actie te ondernemen. Ik ben vrij om te zeggen dat ik x haat, maar op het moment dat ik zeg dat ik x z'n kop eraf wil knallen (of hier allusies op maak), is dit geen vrije meningsuiting meer, maar een dreigement.

Klopt , jij moet vandaag niet gaan werken, indien jij denkt dat je morgen de lotto kan winnen.
Of dat verstandig is, is natuurlijk een andere vraag, maar je hebt tenminste wel de vrijheid om die keuze te maken.

Twitter zegt daarintegen, dat je zelfs niet de vrijheid hebt op een bepaalde mening of een eigen interpretatie van feiten, zolang deze volgens hun visie niet voldoende bewezen is, dat deze mening of interpretatie klopt. Dit is ongehoord.

Vrijheid tot meningsuiting betekent, per definitie, dat je ook de vrijheid moet hebben om meningen te uiten, zelfs al zijn deze meningen ongeïnformeerd of op dat moment (of achteraf gezien) fout. Anders ben je gewoon tegen de vrijheid op meningsuiting.
Twitter moet vandaag geen standpunt innemen over de verkiezingsuitslag, als ze denken dat die morgen kan wijzigen
Of dat verstandig is gezien de mogelijke juridische gevolgen (zie hierboven), is natuurlijk een andere vraag, maar ze hebben als privaat bedrijf wel de vrijheid om die keuze te maken.

Vrijheid tot meningsuiting betekent zoals eerder aangehaald niet dat iedereen jou een platform moet geven om deze te verkondigen. Aangezien de XKCD cartoon al gequoted is geweest, hier nogmaals de lacune in de cartoon die je als reactie er op postte.
Die cartoon van u klopt ook nie he.
You're invited to speak? -> First you accept all the terms and conditions, THEN you are invited to speak and get an account.
Trump mocht spreken. Tot hij meermaals de terms and conditions overtrede. En toen werd hij van het medium gegooid. Logisch toch?

Hier mag je ook op het forum komen en een links vs rechts discussie voeren. Wanneer je hier over de schreef gaat, word je ook verbannen. Logisch toch?

En worden daarom alle posters die aan jouw kant van de discussie stonden ook meteen verbannen? Nee, die mogen gewoon verder discussieren. Aka niemand wordt monddood gemaakt.

Eindnoot: voor zover ik weet, is er nog niemand van Twitter geband omdat ze de verkiezingsuitslag ontkenden (wel een disclaimer, maar dit is geen verbod op vrije meningsuiting), wel omdat ze opriepen om tot (geweldadige) protestacties over te gaan -> 2 sterk verbonden, maar essentieel heel verschillende zaken.
 
Ah kijk, het is een beetje zoals twitter dan? Let op de vele blauwe vinkjes naast de namen, het verschil is dat twitter dit gedrag blijkbaar aanmoedigt, en jij een hoop comments post die elke nobody (ook democrats) kan posten.
Hoewel dat ook een hoop belachelijke posts zijn, kunt ge die toch niet in dezelfde categorie plaatsen als die verzameling van StevenFM? Dat ge dat zelfs op dezelfde hoogte plaatst, aub..
 
Op 9 lives is de doodstraf voor Trump vanwege verraad ook al besproken geweest, misschien is het daarmee dat Telenet het forum laat vallen.:thinking:
Ik heb dat hier wel eens aangegeven, naar aanleiding van een veroordeling van 'Treason'.
Ik sprak toen duidelijk in een wettelijk kader, waarbij bestaande wetten en straffen worden toegepast voor misdaden.
Niet over een bende extreemrechts tuig die mensen standrechtelijk willen executeren omdat ze niet dezelfde mening hebben
 
Klopt , jij moet vandaag niet gaan werken, indien jij denkt dat je morgen de lotto kan winnen.
Of dat verstandig is, is natuurlijk een andere vraag, maar je hebt tenminste wel de vrijheid om die keuze te maken.

Twitter zegt daarintegen, dat je zelfs niet de vrijheid hebt op een bepaalde mening of een eigen interpretatie van feiten, zolang deze volgens hun visie niet voldoende bewezen is, dat deze mening of interpretatie klopt. Dit is ongehoord.

Vrijheid tot meningsuiting betekent, per definitie, dat je ook de vrijheid moet hebben om meningen te uiten, zelfs al zijn deze meningen ongeïnformeerd, op dat moment, of achteraf gezien fout. Anders ben je gewoon tegen die vrijheid.
moonblade is een pedofiel
 
Terug
Bovenaan