Je kan ermee lachen maar daarmee deed Trump wel meer moeite om relaties te normalizeren dan eender welke president voor hem, uitgezonderd Carter.
 
Je kan ermee lachen maar daarmee deed Trump wel meer moeite om relaties te normalizeren dan eender welke president voor hem, uitgezonderd Carter.
Het is natuurlijk de vraag of je dat moet willen om de relaties met dergelijke landen te normalizeren. Of geloof je echt dat dit voor verandering kan zorgen daar?
 
  • Leuk
Waarderingen: asmo
Het is natuurlijk de vraag of je dat moet willen om de relaties met dergelijke landen te normalizeren. Of geloof je echt dat dit voor verandering kan zorgen daar?
Het lijkt me eerder een vorm van showpolitiek dan een oprechte poging om de relaties met Noord-Korea te normaliseren. Met Iran en China deed hij trouwens het omgekeerde.
 
Het is natuurlijk de vraag of je dat moet willen om de relaties met dergelijke landen te normalizeren. Of geloof je echt dat dit voor verandering kan zorgen daar?
Waarom zou je geen normalisatie van de relaties tussen Noord- en Zuid-Korea willen?

Het lijkt me eerder een vorm van showpolitiek dan een oprechte poging om de relaties met Noord-Korea te normaliseren. Met Iran en China deed hij trouwens het omgekeerde.
Het lijkt me ook eerder een PR stunt te zijn maar de lat is helaas erg laag gelegd door de voorgaande presidenten.
 
"De Bud Light-reclame was een vergissing met epische proporties, en daar is een zeer hoge prijs voor betaald. Maar Anheuser-Busch is geen woke bedrijf", aldus Donhttps://www.msn.com/nl-be/financien/nieuws/trump-pardonneert-ab-inbev-voor-transgenderrel/ar-BB1hVIHA?ocid=entnewsntp&pc=U531&cvid=2b4f83e695fe4f7e8fa9871dbd4eb116&ei=23ald Trump. Hij kent naar eigen zeggen wel veel bedrijven die woke zijn en zegt dat hij ze aan het oplijsten is. Die lijst zou hij openbaar kunnen maken.

Zo van die uitspraken zijn vrees ik een voorsmaakje van wat er in de USA zal gebeuren als Trump opnieuw POTUS wordt.
Lijsten maken van woke bedrijven, en zeggen dat hij ze bekend zal maken. 1. Is er iets mis met woke te zijn? 2. who cares of je woke bent of niet? Maar in de handen van een Trump gaat zoiets in een heksenjacht ontaarden he, dat weet je zo.
 

Zo van die uitspraken zijn vrees ik een voorsmaakje van wat er in de USA zal gebeuren als Trump opnieuw POTUS wordt.
Lijsten maken van woke bedrijven, en zeggen dat hij ze bekend zal maken. 1. Is er iets mis met woke te zijn? 2. who cares of je woke bent of niet? Maar in de handen van een Trump gaat zoiets in een heksenjacht ontaarden he, dat weet je zo.
En vooral, "woke" is gewoon een stempel geworden voor alles en iedereen waarmee een zelfbenoemde "conservatief" niet akkoord gaat. Dat zie je in ons land ook al heel sterk. Begint een beetje te lijken op de jacht op communisten ten tijde van McCarthy of "subversieve elementen" in andere regimes.
 
Ongelooflijk toch dat de Bill voor Oekraine en de border door beide partijen wordt opgemaakt en goed (genoeg) wordt bevonden. Echter is deze Bill death on arrival omdat Trump niet wil dat er iets wordt gedaan aan de grens, want dan kan hij de mensen niet meer bang maken. Zelfs bij de Republikeinen zorgt dit voor serieus wat wrevel, en terecht.
 
Ongelooflijk toch dat de Bill voor Oekraine en de border door beide partijen wordt opgemaakt en goed (genoeg) wordt bevonden. Echter is deze Bill death on arrival omdat Trump niet wil dat er iets wordt gedaan aan de grens, want dan kan hij de mensen niet meer bang maken. Zelfs bij de Republikeinen zorgt dit voor serieus wat wrevel, en terecht.
Hopelijk krijgen die Trumprepublikeinen hun hersenen snel terug en stemmen ze samen met de democraten voor deze bill.
 
Het blijft onbegrijpelijk dat je wel een minimumleeftijd maar geen maximumleeftijd hebt voor zo'n job.
Ik vind dat niet. Er is heel wat te zeggen voor ervaring.
Dat er een minimumcompetentie moet zijn, staat buiten kijf. En dan spreek ik over minimumcompetentie. Ik kan totaal niet inschatten hoe dat zit bij beide kandidaten, en je hebt natuurlijk medisch geheim, maar ik snap wel dat dat misschien iets doorzichtiger mag/moet. Los daarvan, datums vergeten kun je op eender welke manier interpreteren. Mijn opa betekende heel veel voor mij, maar zelfs met een pistool tegen mijn hoofd zou ik je de datum van zijn overlijden niet kunnen geven. Ik werk graag waar ik zit, maar elke keer iemand vraagt hoelang ik het al doe, moet ik beginnen rekenen vanaf het middelbaar (vier jaar erbij, halfjaar daar...).

Maar net zoals quota instellen een slecht idee is, tenzij het massaal en tijdelijk gebeurt, is een maximumleeftijd toch ook gewoon het uitsluiten van bepaalde kandidaten die misschien een pak geschikter zijn?
 

Zo van die uitspraken zijn vrees ik een voorsmaakje van wat er in de USA zal gebeuren als Trump opnieuw POTUS wordt.
Lijsten maken van woke bedrijven, en zeggen dat hij ze bekend zal maken. 1. Is er iets mis met woke te zijn? 2. who cares of je woke bent of niet? Maar in de handen van een Trump gaat zoiets in een heksenjacht ontaarden he, dat weet je zo.
Vote with your walllet principe zeker?

Ik ben daar wel voorstander van.
Ik graag een lijst gezien van producten waarmee ik Israël direct of indirect steun.
Dan koop ik die bvb niet zodat ik de oorlog/genocide daar niet steun.
 
Perfecte munitie wel voor de campagne. Hij mag dan wel niet vervolgd worden voor het achterhouden van die documenten, maar de zittende president bestempelen als een goed bedoelende oude man met slecht geheugen... dat zijn de poorten naar de hel die nu geopend zijn :D
 
Ik vind dat niet. Er is heel wat te zeggen voor ervaring.
Dat er een minimumcompetentie moet zijn, staat buiten kijf. En dan spreek ik over minimumcompetentie. Ik kan totaal niet inschatten hoe dat zit bij beide kandidaten, en je hebt natuurlijk medisch geheim, maar ik snap wel dat dat misschien iets doorzichtiger mag/moet. Los daarvan, datums vergeten kun je op eender welke manier interpreteren. Mijn opa betekende heel veel voor mij, maar zelfs met een pistool tegen mijn hoofd zou ik je de datum van zijn overlijden niet kunnen geven. Ik werk graag waar ik zit, maar elke keer iemand vraagt hoelang ik het al doe, moet ik beginnen rekenen vanaf het middelbaar (vier jaar erbij, halfjaar daar...).

Maar net zoals quota instellen een slecht idee is, tenzij het massaal en tijdelijk gebeurt, is een maximumleeftijd toch ook gewoon het uitsluiten van bepaalde kandidaten die misschien een pak geschikter zijn?
Als hij al niet meer weet dat hij President is of dat je zoon is overleden dan is er echt wel iets aan de hand en dan kan je (voor mij dan toch) niet meer aan het hoofd staan van de 1 van de machtigste landen van de wereld.

edit: als het allemaal klopt natuurlijk wat er beweerd wordt
 
Als hij al niet meer weet dat hij President is of dat je zoon is overleden dan is er echt wel iets aan de hand en dan kan je (voor mij dan toch) niet meer aan het hoofd staan van de 1 van de machtigste landen van de wereld.

edit: als het allemaal klopt natuurlijk wat er beweerd wordt
Maar er staat toch niet in dat hij niet meer weet dat hij president is? Hij kon de jaartallen van zijn vicepresidentschap of de sterftedatum van zijn zoon niet meteen voor de geest halen.

Ik vind de inhoudelijke problemen al kwalijker, het feit dat hij niet meer goed weet wat het standpunt in Afghanistan nu was en wie voor- en wie tegenstander was intern. Maar ook dat is misschien weg met wat opfrissing. Allee, dossierkennis is niet iets wat eeuwig gebeiteld blijft in je hoofd en paraat is op elk moment. Specifieke zaken van m'n werk zal ik ook wel niet meer weten over 15 jaar, maar als ik me even inlees, ben ik er wel helemaal terug.

Ik vind dat heel weinig zeggen over geestelijke gezondheid en mentale capaciteiten.
 
Terug
Bovenaan