Zelfs als het tot een veroordeling komt voor de presidentsverkiezingen, en dat is een grote 'als', hoe zou dat hem weerhouden van de nominatie?
Ik veronderstel dat de RNC zich niet achter hem zal blijven scharen als hij veroordeeld wordt, of als het er slecht begint uit te zien?
 
Zelfs als het tot een veroordeling komt voor de presidentsverkiezingen, en dat is een grote 'als', hoe zou dat hem weerhouden van de nominatie?
Er zijn veroordelingen die je kunnen ontzetten uit je burgerrechten en waarschijnlijk ook uit je recht om president te worden.
Daarnaast zijn er veroordelingen die ervoor kunnen zorgen dat hij als independent moet opkomen en de Reps een andere gaan uitsturen, en in dat geval verliest de Republikeinse Partij bijna zeker, maar is het waarschijnlijker dat Trump zelfs helemaal niet opkomt. En dan zijn er nog veroordelingen op staatsniveau die hem van de ballot zouden kunnen houden in bepaalde staten. Oa dat is waarschijnlijk waar Haley op zit te wachten.

"Efforts to disqualify him are still underway in many more states, based on a clause of the 14th Amendment of the Constitution that disqualifies government officials who “engaged in insurrection or rebellion” from holding office. "
 
Hoe vaak hebben we dat al niet gedacht? Blijkt dat de GOP zich gewoon keer op keer achter Trump blijft scharen, ongeacht zijn woorden en daden.
Helaas ja. Ik zag een paar dagen terug nog passeren dat oa Mitch McConnell, die zich toch openlijk tegen Trump uitgesproken had na 6/1, zich nu plots achter een groot deel van de Republikeinse Senatoren schaart die de 14th Amendment case in Colorado willen aanvechten. Het is voor die troep Republikeinen wss balanceren op een slappe koord hé. Enerzijds weten ze ook dat Trump voor hen de grootste kans op het presidentschap oplevert. Anderzijds blijven de schandalen zich opstapelen en kan de geloofwaardigheid van de Republikeinen er alleen maar op achteruit gaan als ze zich achter Trump blijven scharen. En de insurrection tegen McCarthy indachtig, zijn ze erg op hun hoede daar.
 
Ik veronderstel dat de RNC zich niet achter hem zal blijven scharen als hij veroordeeld wordt, of als het er slecht begint uit te zien?
Zelfs dan steunt een groot deel hem nog, niet genoeg om de verkiezing te winnen maar genoeg om het duidelijk te maken dat de meeste van de gop en trump zijn kiezers daar niks omgeven.

Zou ook afhangen voor wat hij veroordeeld word
 

De stand-off tussen Abbott en het WH lijkt verder te escaleren.
Steeds meer staten scharen zich intussen achter Texas.
Benieuwd wat er staat te gebeuren...

Ik begrijp het standpunt van het WH, en bij uitbreiding de meeste democraten, echt niet in het hele grensverhaal. Het is toch de logica zelve dat de overheid ten alle tijde controle blijft behouden over haar grens en illegale overgang een halt toeroept . Wat is de motivatie van het WH om illegale immigratie toe te laten, of liever actief aan te moedigen, met alle negatieve gevolgen vandien voor het land (op zowel korte als lange termijn). Komt in mijn ogen bijna overeen met landverraad.

Een lichtpunt is wel dat Biden, in aanloop naar de verkiezingen, alleen maar kan verliezen bij deze situatie. Veel Amerikanen zijn klaar met de open border madness. Elke drastische beslissing van het WH om Texas te saboteren, zal als een boomerang in Biden's gezicht terugkomen.

 

De stand-off tussen Abbott en het WH lijkt verder te escaleren.
Steeds meer staten scharen zich intussen achter Texas.
Benieuwd wat er staat te gebeuren...

Ik begrijp het standpunt van het WH, en bij uitbreiding de meeste democraten, echt niet in het hele grensverhaal. Het is toch de logica zelve dat de overheid ten alle tijde controle blijft behouden over haar grens en illegale overgang een halt toeroept . Wat is de motivatie van het WH om illegale immigratie toe te laten, of liever actief aan te moedigen, met alle negatieve gevolgen vandien voor het land (op zowel korte als lange termijn). Komt in mijn ogen bijna overeen met landverraad.

Een lichtpunt is wel dat Biden, in aanloop naar de verkiezingen, alleen maar kan verliezen bij deze situatie. Veel Amerikanen zijn klaar met de open border madness. Elke drastische beslissing van het WH om Texas te saboteren, zal als een boomerang in Biden's gezicht terugkomen.

Je beweert dat het Witte Huis actief illegale immigratie aanmoedigt - op welke manier dan juist? Dat haal ik namelijk niet meteen uit het artikel waarnaar je linkt.
 

De stand-off tussen Abbott en het WH lijkt verder te escaleren.
Steeds meer staten scharen zich intussen achter Texas.
Benieuwd wat er staat te gebeuren...

Ik begrijp het standpunt van het WH, en bij uitbreiding de meeste democraten, echt niet in het hele grensverhaal. Het is toch de logica zelve dat de overheid ten alle tijde controle blijft behouden over haar grens en illegale overgang een halt toeroept . Wat is de motivatie van het WH om illegale immigratie toe te laten, of liever actief aan te moedigen, met alle negatieve gevolgen vandien voor het land (op zowel korte als lange termijn). Komt in mijn ogen bijna overeen met landverraad.

Een lichtpunt is wel dat Biden, in aanloop naar de verkiezingen, alleen maar kan verliezen bij deze situatie. Veel Amerikanen zijn klaar met de open border madness. Elke drastische beslissing van het WH om Texas te saboteren, zal als een boomerang in Biden's gezicht terugkomen.

Ter info: er ligt een deal op tafel om dit probleem aan te kaarten in een pakket met steun voor Oekraïne, onderhandeld door de Democratische en Republikeinse leiders in de senaat. Trump wil dit natuurlijk liever niet zien gebeuren omdat hij dit dan als verkiezingsthema kan uitspelen.


A GOP senator who requested anonymity to talk about internal party dynamics said McConnell knows that Speaker Mike Johnson (R-La.) won’t bring the bill to the House floor.

The senator said Trump, who opposes the Senate’s border bill, has “a lot of influence on the House and particularly on Johnson.”

“If he takes [the Senate bill] up, I think he’s a goner,” the lawmaker added.


De verantwoordelijkheid ligt natuurlijk bij de president maar interne verdeeldheid in de GOP en verkiezingsspelletjes lijken mij toch de hoofdfactor hier.
 
Laatst bewerkt:
Je beweert dat het Witte Huis actief illegale immigratie aanmoedigt - op welke manier dan juist? Dat haal ik namelijk niet meteen uit het artikel waarnaar je linkt.
ik veronderstel dat bedoeld wordt dat als je die prikkeldraad zou weghalen, dat illegale migratie aangemoedigd wordt.
 
Je beweert dat het Witte Huis actief illegale immigratie aanmoedigt - op welke manier dan juist? Dat haal ik namelijk niet meteen uit het artikel waarnaar je linkt.
Ze doen helemaal niets aan de hele problematiek van ongebreidelde illegale immigratie. En nu willen ze de door de Texas national guard geplaatste prikkeldraad weghalen :wtf: Wat is in hun godsnaam hun motivatie? De VS in de prak rijden?

Ze praten ook openlijk over het pushen van zaken die migranten verder zouden aanmoedingen om in nog grotere aantallen af te komen; een sneller verwerkingsproces aan de grens, een eenvoudigere pad naar legalisering, etc.
Je moet maar eens het meest recente CNN interview van VP Harris bekijken.

Would-be migranten, mensensmokkelaars en criminele bendes zijn natuurlijk niet blind, en maken optimaal gebruik van deze softe visie.

Ter info: er ligt een deal op tafel om dit probleem aan te kaarten in een pakket met steun voor Oekraïne, onderhandeld door de Democratische en Republikeinse leiders in de senaat. Trump wil dit natuurlijk liever niet zien gebeuren omdat hij dit dan als verkiezingsthema kan uitspelen.





De verantwoordelijkheid ligt natuurlijk bij de president maar interne verdeeldheid in de GOP en verkiezingsspelletjes lijken mij toch de hoofdfactor hier.
Wat houdt die border bill dan precies in? Ik vind niet al teveel details terug.

Ik volg Trump/GOP hardliners in hun standpunt dat er absoluut geen akkoord mag komen zolang de border bill geen zware maatregelen bevat die resulteren in een (zo goed als) volledige stop van illegale immigratie.
Bouw die "Trump muur", plaats prikkeldraad en geelectrifieerde hekken a gogo, extra uitkijktorens, duizenden slimme camera's en duizenden militairen en/of leden van de nationale garde.
Eenieder die toch de grens tracht over te steken, zonder pardon -en indien nodig met geweld- tegenhouden .

Het is een kwestie van nationale veiligheid, hoog tijd dat ook de democraten dit serieus beginen nemen.
Zoals ik reeds schreef: dit begint stilaan op landverraad te lijken.

En voor men mij erop wijst dat een groot deel van de USA economie steunt op goedkope migrantenarbeid:
Daar bestaat dus het legaal immigratieproces voor. Gecontroleerde immigratie met strenge regels voor eenieder (bedrijf of immigrant) die de wet overtreedt. Dient dat proces herzien te worden? Ongetwijfeld. Zal dat tijd en geld kosten? Zeker. Maar alles is beter dan de chaos die ongebreidelde illegale immigratie met zich meebrengt.
 


Ik begrijp het standpunt van het WH, en bij uitbreiding de meeste democraten, echt niet in het hele grensverhaal. Het is toch de logica zelve dat de overheid ten alle tijde controle blijft behouden over haar grens en illegale overgang een halt toeroept . Wat is de motivatie van het WH om illegale immigratie toe te laten, of liever actief aan te moedigen, met alle negatieve gevolgen vandien voor het land (op zowel korte als lange termijn). Komt in mijn ogen bijna overeen met landverraad.
Je trapt in GOP propaganda, dat gebeurt helemaal niet.


Biden pakt elke maand meer illegalen op dan trump ooit in zijn presidentschap deed.
 
Krasse uitspraken met betrekking tot samenzweringstheorieën hebben hier geen plaats.
Je trapt in GOP propaganda, dat gebeurt helemaal niet.

Tal van senior officials in de FBI, homeland sec, etc. trekken al jarenland aan de alarmbel mbt dit onderwerp. De meest recente waarschuwing lees je via de link hieronder.
Het publiek is het ook kotsbeu.
Maar nee hoor, het ligt allemaal aan de GOP propaganda.


Biden pakt elke maand meer illegalen op dan trump ooit in zijn presidentschap deed.

De migratiestroom ligt dan ook op het hoogste niveau ooit. Record na record.

Feit is dat er bijzonder weinig bereidheid lijkt te zijn bij het WH om dit probleem in de kiem te smoren.

Om welke reden willen ze de door Texas (national guard) geplaatste prikkeldraad verwijderen?
Waarom focussen ze liever op zaken die migratie verder aanmoedingen zoals een sneller verwerkingsproces en een eenvoudigere pad naar legalisering, in plaats van in te zetten op wat er echt toe doet: Volledige controle krijgen over de eigen grens en dus een totale illegale migratiestop by all means necessary.

Geen gerommel in de marge zoals waar ze nu mee afkomen. Vanaf 4000 (!!!) migrant encounters per dag, gaat een mechanisme in werking dat het snel terugsturen van nieuwe migranten moet vereenvoudigen. Wie houdt men hier voor de gek?

Het begint verdacht veel te lijken op een door links gefaciliteerde invasie in de hoop dat de demografische shift volledig in hun politieke kaart speelt.
 
Laatst bewerkt:
Deze stelling stinkt nochtans bijzonder hard naar samenzweerderige propaganda.
Kan er ook inhoudelijk gereageerd worden?

Waarom wordt deze enorme problematiek door democraten getolereerd, zelfs gefaciliteerd?
Wat heeft de VS, en daarmee bedoel ik het land en de gemiddelde Amerikaan, hierbij te winnen? Niets. Integendeel.
Het is een regelrechte schande wat er aan het gebeuren is.

Het goede nieuws is dat de democraten met deze, en vele andere, absurde standpunten goed op weg lijken te zijn om de presidentsverkiezingen te verliezen. Hopelijk kunnen de republikeinen de enorme schade ongedaan maken.
 
Kan er ook inhoudelijk gereageerd worden?

Waarom wordt deze enorme problematiek door democraten getolereerd, zelfs gefaciliteerd?
Wat heeft de VS, en daarmee bedoel ik het land en de gemiddelde Amerikaan, hierbij te winnen? Niets. Integendeel.
Het is een regelrechte schande wat er aan het gebeuren is.

Het goede nieuws is dat de democraten met deze, en vele andere, absurde standpunten goed op weg lijken te zijn om de presidentsverkiezingen te verliezen. Hopelijk kunnen de republikeinen de enorme schade ongedaan maken.
De democraten willen de grens versterken maar dit wordt tegengehouden door de republikeinen dankzij hun cultleider trump. Ze weigeren de wet te bespreken op orders van Trump. Dit is 1 groot politiek theater van de republikeinen. En enorme schade ongedaan maken? Je moet de democraten die het telkens mogen herstellen nadat republikeinen het kapot gemaakt hebben. Ze hebben niets van plannen om het land te runnen. Ongelooflijk dat de rechts conservative hier constant blijft intrappen maar goed racisme en niet moeten nadenken over problemen en anders aanwijzen als de schuldige is veel makkelijker dan zelf eens kritisch na te denken.
.
 
Kan er ook inhoudelijk gereageerd worden?

Waarom wordt deze enorme problematiek door democraten getolereerd, zelfs gefaciliteerd?
Wat heeft de VS, en daarmee bedoel ik het land en de gemiddelde Amerikaan, hierbij te winnen? Niets. Integendeel.
Het is een regelrechte schande wat er aan het gebeuren is.

Het goede nieuws is dat de democraten met deze, en vele andere, absurde standpunten goed op weg lijken te zijn om de presidentsverkiezingen te verliezen. Hopelijk kunnen de republikeinen de enorme schade ongedaan maken.
Ik heb inhoudelijk alle bewijs dan gemist dat de democraten een migratie "invasie" faciliteren. Dat soort uitspraken mag je dan wel eerst eens staven met meer objectieve cijfers. Maar ik kan me voorstellen dat het bijna onvindbaar is geworden ginder.
 
De democraten willen de grens versterken maar dit wordt tegengehouden door de republikeinen dankzij hun cultleider trump. Ze weigeren de wet te bespreken op orders van Trump. Dit is 1 groot politiek theater van de republikeinen. En enorme schade ongedaan maken? Je moet de democraten die het telkens mogen herstellen nadat republikeinen het kapot gemaakt hebben. Ze hebben niets van plannen om het land te runnen. Ongelooflijk dat de rechts conservative hier constant blijft intrappen maar goed racisme en niet moeten nadenken over problemen en anders aanwijzen als de schuldige is veel makkelijker dan zelf eens kritisch na te denken.
.

De « grensversterking » als deel van de voorgestelde border bill waar jij naar verwijst, voorziet nog steeds duizenden illegale oversteken per dag (!) alvorens bepaalde mechanismen in werking treden. Nogal wiedes dat sommige Republikeinen dit niet aanvaarden. Men moet streven naar een volledige illegale migratiestop. De tijd van de free-for-all is voorbij.

En het WH heeft nu al de middelen om veel strenger op te treden, maar weigert pertinent.
Meer zelfs, ze willen staten zoals Texas -die wel moeite steken in het versterken van de grens- actief intimideren en saboteren. Waarom?

En de racisme kaart mag je al helemaal achterwege laten. Sinds wanneer is het doen respecteren van de landgrenzen een racistische insteek?
 
Tal van senior officials in de FBI, homeland sec, etc. trekken al jarenland aan de alarmbel mbt dit onderwerp. De meest recente waarschuwing lees je via de link hieronder.
Het publiek is het ook kotsbeu.
Maar nee hoor, het ligt allemaal aan de GOP propaganda.

Lees gerust wat die schrijven want het huidige beleid word daar nergens verantwoordelijk gehouden.

Nogmaals je trapt in domme gop propaganda. Er is geen open grenzen beleid dat is een simpel feit. Het is niet omdat je niet elke vluchteling/migrant als crimineel wil behandelen en weg pesten dat je open grezen beleid hebt.


De migratiestroom ligt dan ook op het hoogste niveau ooit. Record na record.

Feit is dat er bijzonder weinig bereidheid lijkt te zijn bij het WH om dit probleem in de kiem te smoren.
Omdat in tegenstelling tot wat ze je wijsgemaakt hebben er niet iets eenvoudig (of zelfs ibngewikkeld) aan te doen is.
De migrtatie neemt al toe sinds begin 2020 niks wat trump daar aan kon doen.

Om welke reden willen ze de door Texas (national guard) geplaatste prikkeldraad verwijderen?
Omdat dat illegaal was, zelfs een overheid meot zich houden aan de wetten.


Waarom focussen ze liever op zaken die migratie verder aanmoedingen zoals een sneller verwerkingsproces en een eenvoudigere pad naar legalisering, in plaats van in te zetten op wat er echt toe doet: Volledige controle krijgen over de eigen grens en dus een totale illegale migratiestop by all means necessary.
Geen gerommel in de marge zoals waar ze nu mee afkomen. Vanaf 4000 (!!!) migrant encounters per dag, gaat een mechanisme in werking dat het snel terugsturen van nieuwe migranten moet vereenvoudigen. Wie houdt men hier voor de gek?

Het begint verdacht veel te lijken op een door links gefaciliteerde invasie in de hoop dat de demografische shift volledig in hun politieke kaart speelt.

Lol altijd grappig hoe mensen zich laten inpakken door propaganda die duizenden km's ver verspreid word.



Biden signed more executive orders related to immigration than any other topic on his first day in office. He’s taken more than 500 executive actions since then, already surpassing former president Donald Trump’s four-year total, according to a recent tally by the nonpartisan Migration Policy Institute (MPI).

En ja dat is bijna uitsluiten strenger .
Biden wil ook wetgeving doro congress doen om financiering te krijgen om nog strenger te zijn en deze word tegengehouden door de GOP .
 
Terug
Bovenaan