Wat is er eigenlijk misgelopen met Harris?
De GOP en hun media die voordat ze enige tractie kon krijgen al haar de grond inboorde tesamen met wat slechte keuzes van de administratie (haar te moeilijke onderwerpen zoals migratie geven).

Is iets beter nu maar niet genoeg om haar een geloofwaardige kandidaat te maken.

Misgelopen?
Ze was van in het begin al een immens impopulaire keuze die vooral gekozen werd omdat ze de juiste vakjes afvinkte: zwart, vrouw, "jonger".
Haar eigen presidentiële campagne in 2020 was een klucht omdat ze toen al niet bepaald populair was en als vice-president heeft ze geen stempel kunnen drukken en waren er problemen met haar personeelsmanagement (bron).

Dat ze nu opnieuw VP nominee zou worden kan je evengoed toeschrijven aan het feit dat het gezichtsverlies en verlies van "hokjes" zou zijn indien Biden toch voor een meer competente kandidaat zou kiezen.

Ergste van alles is dat als/wanneer Biden dan zou winnen en de pijp aan Maarten zou geven, dat die vrouw dan president zou worden... wat een geriatrische tragikomedie is me dat.
Nee hoor zij was redelijk populair en ze had een reele kans op de nominatie. De keuze voor ahar als VP was verre van onlogisch.

Ze is ook gekozen omdat ze wat de meer strenge kant van de democratische partij moest benadrukken nudat de GOP meer naar rechts schoof was er daar een opening. De keuze viel op een vrouw, dat ze african american is was een extra maar geen noodzaak.

Nee hoor zij was redelijk populair en ze had een reele kans op de nominatie. De keuze voor ahar als VP was verre van onlogisch.

Ze is ook gekozen omdat ze wat de meer strenge kant van de democratische partij moest benadrukken nudat de GOP meer naar rechts schoof was er daar een opening. De keuze viel op een vrouw, dat ze african american is was een extra maar geen noodzaak.

Reële kans? Ze zat niet eens in de top 4 van de toenmalige kandidaten: bron.

De logica was die van checking boxes. Net zoals Trump - de vroeger liberale, vetzakkerige en allesbehalve gelovige New Yorker - gepaard werd met de evangelische Mike Pence, of Obama - de zwarte, jonge "rebel" - met de oudere (ja zelfs toen was ie al oud),

Reële kans? Ze zat niet eens in de top 4 van de toenmalige kandidaten: bron.

De logica was die van checking boxes. Net zoals Trump - de vroeger liberale, vetzakkerige en allesbehalve gelovige New Yorker - gepaard werd met de evangelische Mike Pence, of Obama - de zwarte, jonge "rebel" - met de oudere (ja zelfs toen was ie al oud),
Dat was later, jij sprak "van in het begin" wat onjuist is. Je eigen artikel dat je quote haalt dat ook aan :

and she’s probably the most significant candidate to do so to date.

How Kamala Harris Could Win The 2020 Democratic Nomination​

Dat was later, jij sprak "van in het begin" wat onjuist is. Je eigen artikel dat je quote haalt dat ook aan :

Ah, we gaan het semantisch spelen... het is niet omdat ze haar daar "significant" noemen dat ze uberhaupt veel kans heeft gemaakt, ook niet in het begin, want haar primary resultaten waren pover en polls zijn ook maar dat waard: polls/peilingen.

Ah, we gaan het semantisch spelen... het is niet omdat ze haar daar "significant" noemen dat ze uberhaupt veel kans heeft gemaakt, ook niet in het begin, want haar primary resultaten waren pover en polls zijn ook maar dat waard: polls/peilingen.
ja, ik ga af op wat je schrijft.

En nogmaals de eigen bron naarwaar je verwees omschreef in het begin harris zo :
Sen. Kamala Harris of California, who officially said she is running for president in an announcement on Good Morning America on Monday, has the potential to be among the strongest contenders in the 2020 Democratic field. There may be no other candidate who better embodies how the modern Democratic Party has changed over the last few decades in identity and ideology.

In short, post-Obama, the Democratic Party is increasingly the party of women and the “woke”, and Harris’ biography and politics align well with where the party has moved.

De peilingen/polls gaven haar een 10% in het begin, wat wegzakte en na een debat terug omhoog ging naar een 15+% wat gezien de vele kandidaten toen helemaal niet slecht was.

Later zakte ze weg omdat warren en sanders veel aandacht afnamen van haar en is ze gestopt. Dus neen ze was geen "immens impopulaire keuze" maar als je een bron voor dat hebt geef die gerust.

En dat vat ik samen als van in het begin impopulair, ze heeft zelfs het niet uitgezeten tot de voorverkiezing in haar eigen staat, ... zo weinig vertrouwen in haar eigen kansen had ze dus.

En dat vat ik samen als van in het begin impopulair, ze heeft zelfs het niet uitgezeten tot de voorverkiezing in haar eigen staat, ... zo weinig vertrouwen in haar eigen kansen had ze dus.
Wat dus niet juist is , ze maakte een kans was populair en in de peilingen bij de eerste 3 soms. Dat dit later wegzakte doet er weinig toe.

Wat dus niet juist is , ze maakte een kans was populair en in de peilingen bij de eerste 3 soms. Dat dit later wegzakte doet er weinig toe.
Oké, maar wat maakt dat nu precies uit voor de huidige situatie?
Volgens mij is er niet veel dat erop wijst dat hij een andere running mate dan Harris zal kiezen, toch? Ik denk ook niet dat hij er goed aan zou doen, want het helpt hem zeker op bepaalde punten, zoals vrouwenrechten (abortion), wat een heel issue is dankzij Trump.

Volgens mij is er niet veel dat erop wijst dat hij een andere running mate dan Harris zal kiezen, toch? Ik denk ook niet dat hij er goed aan zou doen, want het helpt hem zeker op bepaalde punten, zoals vrouwenrechten (abortion), wat een heel issue is dankzij Trump.

Wat dat uitmaakt? Dat een populaire vice president een groot verschil zou maken bij een president waarbij de kans reëel is dat hij overlijdt tijdens z'n ambtstermijn indien herverkozen, louter omwille van z'n leeftijd.

Vice-presidenten zijn bij geen enkele Amerikaanse presidentsverkiezing zo belangrijk geweest sinds de leeftijd van de kandidaten voor het presidentschap zelf, zo hoog ligt.

Wat dat uitmaakt? Dat een populaire vice president een groot verschil zou maken bij een president waarbij de kans reëel is dat hij overlijdt tijdens z'n ambtstermijn indien herverkozen, louter omwille van z'n leeftijd.

Vice-presidenten zijn bij geen enkele Amerikaanse presidentsverkiezing zo belangrijk geweest sinds de leeftijd van de kandidaten voor het presidentschap zelf, zo hoog ligt.
Om die reden gun ik het Nikki Haley wel met haar 51 lentes. Trump is al 77 jaar en Biden 81. Dat zijn toch geen leeftijden meer om president te worden.

Nee, wat maakt het gekissebis over wanneer ze al dan niet wel nog populair was uit in de beslissing of ze nu een goeie running mate en/of vicepresident zou zijn. Ik zeg toch in mijn eigen post wat haar inbreng kan zijn, en dat ik nergens ook maar één teken zie dat zij het niet zou worden? Zeker met deze presidenten is een vicepresident van belang, ja.

Geen idee waarom knight plots wil doen alsof ze altijd een foute en slechte keuze was.

En nee ik zie hem harris niet dumpen voor iemand anders, er is ook weinig andere kandidaten die beter zouden zijn.

Neen VP's maken niet uit om stemmen te winnen, een slechte (palin anyone) kan je wel stemmen kosten.
Harris is dat niet en zal weinig invloed op de verkiezingen hebben, leeftijd is van weinig belang omdat trump ongeveer even oud en mentaal/fysiek misschien zelfs slechter dan biden. Bijna niemand zal gaan kijken naar de VP omdat hij verwacht dat de president zal sterven.

Nee, wat maakt het gekissebis over wanneer ze al dan niet wel nog populair was uit in de beslissing of ze nu een goeie running mate en/of vicepresident zou zijn. Ik zeg toch in mijn eigen post wat haar inbreng kan zijn, en dat ik nergens ook maar één teken zie dat zij het niet zou worden? Zeker met deze presidenten is een vicepresident van belang, ja.

Dat maakt uit omdat ze op dit moment nauwelijks extra stemmen zal opleveren voor Biden, Trump kan zichzelf nog versterken met een goede VP keuze.

Terug
Bovenaan