Ik ben geen expert USA politiek, maar die aanvallen van de VS in het midden oosten: moet het parlement daar geen toestemming voor geven feitelijk?
Heeft het parlement eigenlijk sinds WWII of Vietnam nog toestemming gegeven voor één van de US interventies? In elk geval geen formele oorlogsverklaringen afaik.

Belangrijkerer is hoe Haley het gaat doen achter Trump. Eindigt ze 2e voor Desantis, dan is ze vertrokken om de grootste (en langdurigste) tegenkandidaat van Trump te worden en kan je Desantis al quasi afschrijven.

Belangrijkerer is hoe Haley het gaat doen achter Trump. Eindigt ze 2e voor Desantis, dan is ze vertrokken om de grootste (en langdurigste) tegenkandidaat van Trump te worden en kan je Desantis al quasi afschrijven.
Dat is inderdaad de verwachting maar of ze hem kan overtroeven weet ik niet.

Dat is inderdaad de verwachting maar of ze hem kan overtroeven weet ik niet.
Dat gaan de komende maanden/rechtszaken duidelijk maken. Dat ze zich alleszins maar klaar houdt in't geval dat Trump niet mag/kan meedoen. In bepaalde polls heeft Haley overigens veel meer kans tov Biden dan eender welke andere Republikein.

Allez, nu kunnen we dan maar beter gaan speculeren wie Trump z'n VP gaat zijn,
en in welke mate dit de wereldorde (nog verder) gaat destabiliseren éénmaal hij terug aan de macht komt.

Best case scenario is op dit moment wat mij betreft Biden die een stap opzij zet en een jeugdig kandidaat (en niet Kamela Harris) het laat opnemen tegen Trump, iemand die wél kan winnen zonder dat een pandemie hem vanuit z'n kelder over de streep trekt.

Haley derde plaats ook, viel me op. Ze kan Desantis niet overklassen.
Voor DeSantis is dit eigenlijk ook geen goed resultaat. Ontzettend veel geld en tijd geïnvesteerd in Iowa, in elke county campagne gaan voeren en dan nog haal je amper 20% tegen een kandidaat die meer tijd in de rechtzaal dan op campagne heeft doorgebracht.

Volgende primary is New Hampshire waar DeSantis pollt aan...6%.

Allez, nu kunnen we dan maar beter gaan speculeren wie Trump z'n VP gaat zijn,
en in welke mate dit de wereldorde (nog verder) gaat destabiliseren éénmaal hij terug aan de macht komt.

Best case scenario is op dit moment wat mij betreft Biden die een stap opzij zet en een jeugdig kandidaat (en niet Kamela Harris) het laat opnemen tegen Trump, iemand die wél kan winnen zonder dat een pandemie hem vanuit z'n kelder over de streep trekt.
Biden is zeker niet kanseloos tegen trump. Veel mensen herinner zich nog al de shit en slecht beleid dat die verzoorzaakte en hoe meer trump terug in de aandacht zal komen en op hoe meer mensen zullen zich herinneren hoe slecht die wel was als president.

Hij is even oud en fragiel, zijn beleid was een pak slechter, zijn eigen partij is meer geradicaliseerd en hij kraamt zo mogelijk nog meer onzinuit ipv enige beleid.

Het probleem van de democraten is dat er niet echt iemand is die klaar is, ze hadden gehoop op harris maar dat plan is al in de eerste maand van biden zijn presidenschap begraven.

Persoonlijk vind ik toch dat Haley het niet zo slecht gedaan heeft. In New Hampshire doet zij het het een pak beter en nader Trump in de laatste polls.

Miscast denk ik. Ook helemaal niet vaak of veel in the picture, al dan niet bewust. Ze wordt wel opnieuw de running mate dacht ik, dus ze geloven er op een of andere manier toch nog in.
Dat zou toch een vergissing zijn vind ik. Als Biden dan toch per se moet, verander dan de vicepresident. Harris is toch geen succesverhaal gebleken.

Misgelopen?
Ze was van in het begin al een immens impopulaire keuze die vooral gekozen werd omdat ze de juiste vakjes afvinkte: zwart, vrouw, "jonger".
Haar eigen presidentiële campagne in 2020 was een klucht omdat ze toen al niet bepaald populair was en als vice-president heeft ze geen stempel kunnen drukken en waren er problemen met haar personeelsmanagement (bron).

Dat ze nu opnieuw VP nominee zou worden kan je evengoed toeschrijven aan het feit dat het gezichtsverlies en verlies van "hokjes" zou zijn indien Biden toch voor een meer competente kandidaat zou kiezen.

Ergste van alles is dat als/wanneer Biden dan zou winnen en de pijp aan Maarten zou geven, dat die vrouw dan president zou worden... wat een geriatrische tragikomedie is me dat.

Terug
Bovenaan