Eens wat echte feiten vertellen.

Laatste economisch rapport is weer enorm positief voor Biden : 353k bijkomende jobs in januari, bijna dubbel zoveel dan er verwacht werden.

Werkloosheid is nu al 2 jaar onder de 4%, dat is geleden van in de jaren '60, en de economie groeide met 3.3% in 2023Q4. We zien een groei van 2.5% van het GEDP in 2023, dus lijkt de voorspelde recessie ver weg. Bovendien is de inflatie ook aan 't minderen, en is het gemiddeld loon van de Amerikaanse burgers gestegen met 4.1%, terwijl de inflatie in dezelfde periode 3.1% bedroeg.

Biden gaat met een heel sterke economie naar de verkiezingen...
 
Laatst bewerkt:
Eens wat echte feiten vertellen.

Laatste economisch rapport is weer enorm positief voor Biden : 353k bijkomende jobs in januari, bijna dubbel zoveel dan er verwacht werden.

Werkloosheid is nu al 2 jaar onder de 4%, dat is geleden van in de jaren '60, en de economie groeide met 3.3% in 2023Q4. We zien een groei van 2.5% van het GEDP in 2023, dus lijkt de voorspelde recessie ver weg. Bovendien is de inflatie ook aan 't minderen, en is het gemiddeld loon van de Amerikaanse burgers gestegen met 4.1%, terwijl de inflatie in dezelfde periode 3.1% bedroeg.

Biden gaat met een heel sterke economie naar de verkiezingen...
En toch blijft de consensus bij Joe Sixpack dat Biden de slechtste president is aller tijden.
 
En toch blijft de consensus bij Joe Sixpack dat Biden de slechtste president is aller tijden.
Er is ook niet zoveel vertrouwen in Biden in het algemeen, ondanks dat hij wel heel wat verwezenlijkingen op zijn conto kan schrijven. Communicatie is niet zijn sterkste kant. Obama was op dat vlak een veel betere orator. Er staat ditmaal ook enorm veel op het spel, dus de angst in het Bidenkamp zit er wel heel erg in dat Trump het ditmaal wél zou kunnen halen.

Maar peilingen zijn slechts peilingen en november ligt nog veraf.
 
Trump die nog eens bewijst dat hij gewoon helemaal van de kaart is
Post een foto van hem en Elvis en vraagt of mensen vinden dat hij op Elvis lijkt...

 
Trump die nog eens bewijst dat hij gewoon helemaal van de kaart is
Post een foto van hem en Elvis en vraagt of mensen vinden dat hij op Elvis lijkt...

In de zin dat ik hem ook nog dood op de wc zie zitten sure.
 
  • Haha
Waarderingen: ugar
En toch blijft de consensus bij Joe Sixpack dat Biden de slechtste president is aller tijden.
Biden gaat naar de verkiezingen met het idee dat het leven veel duurder is geworden, en daar wordt een verantwoordelijke voor gezocht. Hoe terecht dat is, is nog maar de vraag, maar oké.

Maar zo'n uitspraak als "Joe Sixpack vindt Biden de slechtste president aller tijden" is toch maar iffy, hè. Ik zie geen enkele poll waarin dat het geval zou zijn. En dan zou je al moeten weten wie "Joe Sixpack" is in een land van 340 miljoen inwoners. Joe Sixpack woont zogezegd al niet in de kuststaten. Woont al niet in het Noorden. Middle of America, Rust Belt dan? Hoeveel % van de totale bevolking is dat precies?
 
  • Leuk
Waarderingen: JPV
En toch blijft de consensus bij Joe Sixpack dat Biden de slechtste president is aller tijden.
Dankzij natuurlijk de pro GOP media die dit al voordat biden president werd aan het verspreiden waren.
Biden zal een goed campagne moeten voeren en de economie en vooral inflatie zal het goed moeten blijven doen zoals nu.

Natuurlijk eens trump zijn mond weer opendoet en bij de meerderheid van het publiek terug binnenkomt gaan die terug beseffen hoe slecht die wel was.
 
Ondertussen wordt het in de VS steeds duidelijker en duidelijker dat vrouwen wijzer zijn dan mannen: in een laatste Quinnipiac poll steunt 58% van de vrouwen Biden, tegen 33% Trump, bijna even hoog als de 62% van de mensen met hoger diploma die kiezen ook voor Biden

Overall wordt de score 50-44, in het voordeel voor Biden, een maand geleden was dat nog 47-46
De race moet echt nog starten, de democraten hebben tot nu amper promotie/campagne gevoerd...

 
Het aantal laaggeschoolden en mensen zonder diploma is in de US wel veel groter dus hopelijk slagen de democraten erin om ook in die groep mensen te overtuigen want anders komen ze er niet.
 
Het aantal laaggeschoolden en mensen zonder diploma is in de US wel veel groter dus hopelijk slagen de democraten erin om ook in die groep mensen te overtuigen want anders komen ze er niet.
Is dat zo? Is het aantal laaggeschoolden en mensen zonder diploma veel groter in de VS?

Het is trouwens ook nog maar een kleine tien jaar (dus 2 presidentsverkiezingen) dat er meer democratic voters zijn met college degree dan republican voters. Waarvan één van die verkiezingen gewonnen zijn door de Dems, dus op zich weet ik niet hoeveel winstkansen je daaraan moet koppelen. Dat is college, hè. Niet laaggeschoold of mensen zonder diploma.

https://www.americansurveycenter.org/featured_data/a-college-educated-party/
 
Volgens mij begrijp je me verkeed. Ik doelde enkel op het feit dat het aantal laag en ongeschoolden veel groter is dan het aantal mensen met een hoger diploma binnen de US. Ik spreek me niet uit over de situatie in de states in vergelijking tov ons of een ander land. Ik koppel er ook niet perse winstkansen aan. Het was een reactie op Ugar's "bijna even hoog als de 62% van de mensen met hoger diploma die kiezen ook voor Biden". 62% van de laag en ongeschoolden zou een veel groter aantal mensen zijn dus hopelijk weten ze ook daar te scoren.
 
Volgens mij begrijp je me verkeed. Ik doelde enkel op het feit dat het aantal laag en ongeschoolden veel groter is dan het aantal mensen met een hoger diploma binnen de US. Ik spreek me niet uit over de situatie in de states in vergelijking tov ons of een ander land. Ik koppel er ook niet perse winstkansen aan. Het was een reactie op Ugar's "bijna even hoog als de 62% van de mensen met hoger diploma die kiezen ook voor Biden". 62% van de laag en ongeschoolden zou een veel groter aantal mensen zijn dus hopelijk weten ze ook daar te scoren.
Hmhm, dat had ik inderdaad fout begrepen. Maar dan nog is "veel groter" toch niet helemaal waar? Als ik uitkom op 44% college degrees voor mensen van 25 en ouder met een snelle search, dan is het toch niet zo dat het aantal laag- en ongeschoolden veel groter is onder kiesgerechtigden. Ik vind het sowieso ondoorzichtige cijfers, dus kan best dat jij er heel andere hebt.
 
De cijfers zijn idd niet zo doorzichtig en je kan er een beetje mee goochelen. Ik kwam zelf op 34% met een bachelor's degree of hoger via het US census bureau maar misschien beter de focus beperken tot registered voters en daarin rapporteerde pewresearch in 2020 het volgende; 36% of registered voters have a four-year college degree or more education; a sizable majority (64%) have not completed college. Wat toch al een behoorlijk verschil is.
 
Volgens mij begrijp je me verkeed. Ik doelde enkel op het feit dat het aantal laag en ongeschoolden veel groter is dan het aantal mensen met een hoger diploma binnen de US. Ik spreek me niet uit over de situatie in de states in vergelijking tov ons of een ander land. Ik koppel er ook niet perse winstkansen aan. Het was een reactie op Ugar's "bijna even hoog als de 62% van de mensen met hoger diploma die kiezen ook voor Biden". 62% van de laag en ongeschoolden zou een veel groter aantal mensen zijn dus hopelijk weten ze ook daar te scoren.
Je hebt mijn boodschap verkeerd gelezen denk ik. Wanneer Biden de verkiezingen wint, zal dat zijn omdat vrouwen een sterke voorkeur hebben voor Biden. En ik denk dat er 50% vrouwen zijn in de VS.
Die steun van mensen met een college degree stond er gewoon bij om aan te geven dat vrouwen duidelijk slimmer zijn dan mannen.
 
Tucker Carlson gaat Poetin interviewen en op HLN las ik dat Trump een eenzijdige vrede zou willen doorforceren in Oekraïne, nog voor hij president zou worden. Volgens dat artikel zou Trump in het geniep al met Poetin spreken via tussenpersonen en onder het mom van journalistiek, waardoor niemand hem iets kan maken omdat hij als gewone burger geen contact mag hebben met een buitenlandse leider tegen wie er sancties gelden. Trump zou zo willen uitpakken met een akkoord waarbij Poetin eenzijdig de vijandigheden zou staken.

Lijkt me allemaal straffe kost, maar dit zijn de roaring twenties waarin alles mogelijk is. Trump the Peacemaker.
 
Tucker Carlson gaat Poetin interviewen en op HLN las ik dat Trump een eenzijdige vrede zou willen doorforceren in Oekraïne, nog voor hij president zou worden. Volgens dat artikel zou Trump in het geniep al met Poetin spreken via tussenpersonen en onder het mom van journalistiek, waardoor niemand hem iets kan maken omdat hij als gewone burger geen contact mag hebben met een buitenlandse leider tegen wie er sancties gelden. Trump zou zo willen uitpakken met een akkoord waarbij Poetin eenzijdig de vijandigheden zou staken.

Lijkt me allemaal straffe kost, maar dit zijn de roaring twenties waarin alles mogelijk is. Trump the Peacemaker.
Trump haalt (via tussenpersonen) zijn slag thuis: Poetin is bereid een akkoord te sluiten (dat vermoedelijk veel winst voor Rusland oplevert).
Trump kan tijdens zijn campagne uithalen naar Biden dat die te zwak was om een geprek met Poetin aan te gaan en de oneindige geldstroom naar de oorlog stop te zetten.
Tegelijkertijd kan hij ook uithalen naar de NAVO om in te gaan op dat akkoord. Anders zal hij -indien hij de volgende president wordt- terug uit de NAVO stappen.

Mooie tijden...
 
Trump haalt (via tussenpersonen) zijn slag thuis: Poetin is bereid een akkoord te sluiten (dat vermoedelijk veel winst voor Rusland oplevert).
Trump kan tijdens zijn campagne uithalen naar Biden dat die te zwak was om een geprek met Poetin aan te gaan en de oneindige geldstroom naar de oorlog stop te zetten.
Tegelijkertijd kan hij ook uithalen naar de NAVO om in te gaan op dat akkoord. Anders zal hij -indien hij de volgende president wordt- terug uit de NAVO stappen.

Mooie tijden...
Trump kan niet eenzijdig uit de NAVO stappen, tenzij hij tweederde meerderheid krijgt en dat is weinig waarschijnlijk. Maar hij kan wel genoeg schade veroorzaken om de NAVO inert te maken. Misschien zal dat Europa terug een schop onder haar reet geven, anders zal het een verdeelde en verzwakte speelbal blijven. Economische grootmacht, geopolitieke angstwezel.
 
Zijn deal met Noord Korea en de Taliban wist hij toen ook als een win te verkopen. Typisch voor zo'n psychopaat die met fraude zijn carriere heeft weten te maken. Het moet gewoon mooi ogen en op korte termijn even renderen voor zijn achterban. Dat het op lange termijn een complette verrotingsstrategie is die ons allemaal zuur gaat opbreken, dan is hij toch al dood dus boeien zeker?
 
De deal met Noord-Korea, juist 😂 hoe hard ging heel de wereld daar toen in mee. Met z'n allen naar Singapore of waar was het voor dé detente van de eeuw.
 
Terug
Bovenaan