De VS heeft net Brittney Griner, die vast zat in Rusland vanwege het bezit van cannabisolie, geruild voor Viktor Bout, wapenhandelaar die opgesloten zat in de VS voor samenzweringen om Amerikaanse burgers te doden en (onder andere) hulp aan een terroristische organisatie. Zijn bijnaam is the Merchant of Death, en de Nicolas Cage film Lord of War is volgens sommigen deels gebaseerd op zijn leven.

Ik vind dat toch echt een gigantische misser. Een basketbalspeelster die verboden middelen bij had in een land waar dat niet mag ruilen voor een wapenhandelaar die verantwoordelijk is voor talloze doden en nu misschien opnieuw (on)rechtstreeks betrokken gaat zijn bij het doden van nog meer mensen. Voorts geeft dit ook het signaal aan alle onfrisse regimes die de wereld rijk is dat de VS aan onderhandelingen met terroristen doet.

Allemaal omdat Griner een C-list celebrity is? Om te proberen punten te scoren? Ik begrijp het niet. Langs de kant van Rusland begrijp ik het dan weer wel; dat past goed in het Russische plan om onderlinge strijd te veroorzaken in de Westerse landen (ik kan nu al de conservatieven zien roepen dat ze per se vrij moest komen omdat ze lesbisch en zwart is om zo de 'woke crowd' tevreden te stellen), en gewoon al de ruil van een wapenhandelaar tegen een sportster is op zich al een win. De VS heeft zich hier toch wel echt laten rollen vind ik.
 

De VS heeft net Brittney Griner, die vast zat in Rusland vanwege het bezit van cannabisolie, geruild voor Viktor Bout, wapenhandelaar die opgesloten zat in de VS voor samenzweringen om Amerikaanse burgers te doden en (onder andere) hulp aan een terroristische organisatie. Zijn bijnaam is the Merchant of Death, en de Nicolas Cage film Lord of War is volgens sommigen deels gebaseerd op zijn leven.

Ik vind dat toch echt een gigantische misser. Een basketbalspeelster die verboden middelen bij had in een land waar dat niet mag ruilen voor een wapenhandelaar die verantwoordelijk is voor talloze doden en nu misschien opnieuw (on)rechtstreeks betrokken gaat zijn bij het doden van nog meer mensen. Voorts geeft dit ook het signaal aan alle onfrisse regimes die de wereld rijk is dat de VS aan onderhandelingen met terroristen doet.

Allemaal omdat Griner een C-list celebrity is? Om te proberen punten te scoren? Ik begrijp het niet. Langs de kant van Rusland begrijp ik het dan weer wel; dat past goed in het Russische plan om onderlinge strijd te veroorzaken in de Westerse landen (ik kan nu al de conservatieven zien roepen dat ze per se vrij moest komen omdat ze lesbisch en zwart is om zo de 'woke crowd' tevreden te stellen), en gewoon al de ruil van een wapenhandelaar tegen een sportster is op zich al een win. De VS heeft zich hier toch wel echt laten rollen vind ik.
Mja toen ik het nieuws las deze morgen dacht ik ook wel dat de verhoudingen wat scheef zaten qua 'gewicht' van de gevangenen. Een cannabis smokkelende basketbalspeelster vs een 'merchant of death...' die zijn naam niet lukraak verkregen heeft...
Maar ergens begrijp ik het natuurlijk ook wel. De democraten hebben een achterban die ze niet uit het oog mogen verliezen. Een zwarte lesbische vrouw aan haar lot overlaten in rusland scoort echt wel slechte politieke puntjes bij hun kiezers. Ik denk dat ze gewoon niet veel keuze hadden dan hier een verlies te nemen.
 
Hier heb je zwarten al 😂
Ik heb woke crowd niet ter sprake gebracht he :) Maar politiek is het een slechte zet om grinner te laten rotten in een russische cel omdat ze niet genoeg leverage heeft en anderzijds het is ook een slechte zet als je de pasmunt niet gelijk kan stellen het door de republikeinen als argument gaat gebruikt worden. Democraten zaten 'between rock and a hard place' in deze situatie en ik vermoed dat rusland dit ook wel wist.
Ik denk niet dat grinner laten stikken stemmen had opgeleverd?

Tis gewoon een slechte deal.
https://www.rferl.org/a/russia-prisoner-swap-griner-bout-us/31976679.html
Hier heb je de lijst met mogelijke gevangenen waar je kan uit wisselen. Beetje luguber dat ze hier gevangen als pokemon kaarten precies bekijken. Mijn charizard is zeker twee pickachu's waard....
Grinner was beter gewisseld met die Aleksandr Vinnik of Denis Dubnikov maar ik denk dat Rusland echt wel het been stijf gehouden heeft.

Iemand van die lijst is de ex-collega van een vriendin zie ik net... :eek2:
 
Laatst bewerkt:
De reden waarom is nog beter. Musk heeft getweet dat er door team Biden gevraagd werd om bepaalde tweets te verwijderen. Dat kon uiteraard niets anders zijn dan megasupergeheime files van Hunter Biden op z'n laptop!!! Het bleken jammer genoeg gestolen dickpics te zijn van Hunter zijn laptop. Dus Trump heeft opgeroepen om de Grondwet te vernietigen omdat de dickpicks van Hunter Biden door Twitter werden gecensureerd.
Benieuwd naar de reactie van @zwarten die ons dit sensationele nieuws meedeelde op basis van zijn welgekende bronnen.
Een zwarte lesbische vrouw aan haar lot overlaten in rusland scoort echt wel slechte politieke puntjes bij hun kiezers. Ik denk dat ze gewoon niet veel keuze hadden dan hier een verlies te nemen.
@zwarten Kan jij misschien eens antwoorden op de reacties op jouw vorige ongefundeerde posts die jij altijd gedesinformeerd en vol sensatie hier komt zwieren, om daarna gewoon met de noorderzon te verdwijnen als mensen jou er voor de 30ste keer wijzen?
Wat ik trouwens vorige week letterlijk voorspelde en er een ban voor kreeg.

Nu is hij daar gewoon terug, hopla volgende onderwerp of wat?
 
“GET YOUR CARDS NOW!” the 76-year-old former president commanded, above the picture of himself standing in a ring for boxing or wrestling, muscles rippling under a red leotard and wearing high blue boots emblazoned with “45” (his presidential number) and an American flag as a cape.

The cards, the declared candidate for the Republican nomination in 2024 said, cost “Only $99 each” and “would make a great Christmas gift”.

(< 'Losing the plot')

Een gracieus einde zit er niet aan te komen, zou een mens durven veronderstellen
;"D.
 
“GET YOUR CARDS NOW!” the 76-year-old former president commanded, above the picture of himself standing in a ring for boxing or wrestling, muscles rippling under a red leotard and wearing high blue boots emblazoned with “45” (his presidential number) and an American flag as a cape.

The cards, the declared candidate for the Republican nomination in 2024 said, cost “Only $99 each” and “would make a great Christmas gift”.

(< 'Losing the plot')

Een gracieus einde zit er niet aan te komen, zou een mens durven veronderstellen
;"D.
Ik snap die NFT hype niet echt.
https://www.theguardian.com/us-news...-card-collection-sells-out-in-less-than-a-day
Uitverkocht in een dag en op opensea reeds 3x in value gegaan...
https://opensea.io/collection/trump...sortAscending]=true&search[sortBy]=UNIT_PRICE
 
Die mens kent zijn doelpubliek he. Niet de meest snuggere. Een oplichter en grifter adoreren. En in de wandelgangen staat DeSantis te wachten, nog een grotere en waarschijnlijk nog ziekelijkere clown.
 
Wash trading.
Artificiele vraag creëren om andere in te doen sukkelen.


Dan kan hij nog een rechtszaak bijkrijgen over een paar maanden als dit -99% wordt.
 
"The January 6 committee has referred Donald Trump to the justice department to face criminal charges, accusing the former president of fomenting an insurrection and conspiring against the government over his attempt to subvert the outcome of the 2020 election, and the bloody attack on the US Capitol.
The committee’s referrals approved by its members Monday are the first time in American history that Congress has recommended charges against a former president. It comes after more than a year of investigation by the bipartisan House of Representatives panel tasked with understanding Trump’s plot to stop Joe Biden from taking office."

(Bron).


Nog een rechtszaakje erbij dus.
 
Wash trading.
Artificiele vraag creëren om andere in te doen sukkelen.


Dan kan hij nog een rechtszaak bijkrijgen over een paar maanden als dit -99% wordt.
nog beter...
 
Mja toen ik het nieuws las deze morgen dacht ik ook wel dat de verhoudingen wat scheef zaten qua 'gewicht' van de gevangenen. Een cannabis smokkelende basketbalspeelster vs een 'merchant of death...' die zijn naam niet lukraak verkregen heeft...
Maar ergens begrijp ik het natuurlijk ook wel. De democraten hebben een achterban die ze niet uit het oog mogen verliezen. Een zwarte lesbische vrouw aan haar lot overlaten in rusland scoort echt wel slechte politieke puntjes bij hun kiezers. Ik denk dat ze gewoon niet veel keuze hadden dan hier een verlies te nemen.
Ik wou nog reageren op de post van @RidderBauknecht dat hij tegenstanders ook geen woorden in de mond moest leggen, dat niemand met een beetje eerlijkheid zou beweren dat dit is omdat het een zwarte, lesbische vrouw is. Maar ik was duidelijk te snel. Sorry, maar hoe partijpolitiek-gefixeerd moet je zijn om dat hierin te zien?

Een ongelofelijk onzinargument ook, want als het een blanke man was geweest, had je dat uiteraard niet gezegd. Want dat gebeurt ook. Maar dan past het niet in de kraam, dus dan wordt er gezwegen. Ik vind dat wel geweldig oneerlijk, en je bias straalt erdoor, hoor...

2 Amerikaanse veteranen (hetero mannen 🙄 ) zijn gewisseld in een deal met Rusland en Saoedi-Arabië. Was je toen daar om te zeggen dat het voor "het democratische keisvee" was? https://www.npr.org/2022/09/21/1124405588/alex-drueke-andy-huynh-release-prisoner-exchange-russia

1 Amerikaanse ex-Marine (hetero man) is weer thuis na een prisoner exchange met een Russisch internationale drugssmokkelaar. Was het toen het bewijs van een "woke president"? https://www.voanews.com/a/us-russia-swap-prisoners-/6548929.html

Toen een Iraans-Amerikaanse (hetero) zakenman werd tijdelijk vrijgelaten in een "prisoner swap" https://www.reuters.com/world/middl...as-mediated-iran-us-prisoner-swap-2022-10-01/ voor oa miljarden dollar. Er komen er nog.

Dat is allemaal in de afgelopen maanden, hè. Onder Biden. (Dus zo uitzonderlijk is het niet @RidderBauknecht, vreemde mogendheden gaan nu heus niet opeens denken dat ze kunnen onderhandelen met de VS. Dat gebeurt al jaren en jaren, met alle landen)

Maar beter nog:
Is Trump hier de voorvechter van het democratische keisvee als hij een Chinees-Amerikaanse student vrij onderhandelt met Iran? https://www.newyorker.com/news/our-columnists/the-real-deal-behind-the-us-iran-prisoner-swap

Obama heeft de Taliban 5 geruild voor army sergeant Bowe Bergdahl (uiteindelijk een deserteur en verrader). De "Taliban Dream Team" volgens Trump, die het walgelijk vond dat ze weer op vrije voeten waren. Nochtans onderhandelt hij exact met die Taliban 5 een hele prisoner release een paar jaar later met 5.000 (!) Taliban prisoners tegen 1.000 Amerikaanse.

En niet om er een whataboutism van te maken, maar als je wilt beweren dat dit te maken heeft met welke kant van het politieke spectrum je zit, ben je totaal fout. Er is geen andere president die zo de niet-onderhandelen-met-terroristen-regel gebogen heeft als Trump. Maar dan kun je iets minder doordrammen over "doorgedreven woke" natuurlijk in de politiek. Dan moet je naar andere dingen gaan kijken. Zoals waar het echt om gaat.

Kortom: Als je van die van de pot gerukte claims wilt maken, get your facts straight.
 
(Dus zo uitzonderlijk is het niet @RidderBauknecht, vreemde mogendheden gaan nu heus niet opeens denken dat ze kunnen onderhandelen met de VS. Dat gebeurt al jaren en jaren, met alle landen)
Ik weet uiteraard dat die swaps al jaren gebeuren, dat weet iedereen.

Die swaps zijn doorgaans wel van ongeveer dezelfde waarde. Spion voor spion, 20 soldaten voor 1 admiraal, ... Simplistisch voorgesteld, maar goed.

Een wapenhandelaar (the Merchant of Death) die verantwoordelijk is voor honderden doden die gepakt is na een enorm uitgebreid en moeilijk onderzoek ruilen voor iemand die verboden middelen bij had omdat ze basketbal wilde gaan spelen in een land als Rusland (waarvan het geweten is dat die middelen illegaal zijn) is gewoon een rotslechte wissel. Dat is als een beetje zoals iemand als Abdeslam ruilen voor een Belg die ergens gepakt is met wat pillen in zijn gat. En waarom dan trouwens Griner wel en Fogel niet?

Voorts ben ik het eens met je post en ga ik er niet verder op in gaan, maar een ruil van dit kaliber (waarbij je een pion wisselt voor een koningin, in schaaktermen) valt toch echt niet zo vaak voor hoor.
 
Ik wou nog reageren op de post van @RidderBauknecht dat hij tegenstanders ook geen woorden in de mond moest leggen, dat niemand met een beetje eerlijkheid zou beweren dat dit is omdat het een zwarte, lesbische vrouw is. Maar ik was duidelijk te snel. Sorry, maar hoe partijpolitiek-gefixeerd moet je zijn om dat hierin te zien?

Een ongelofelijk onzinargument ook, want als het een blanke man was geweest, had je dat uiteraard niet gezegd. Want dat gebeurt ook. Maar dan past het niet in de kraam, dus dan wordt er gezwegen. Ik vind dat wel geweldig oneerlijk, en je bias straalt erdoor, hoor...
Het is gewoon een niet evenredige wissel. Daar is de commentaar op gekomen en dat lijkt me een politieke keuze.
Grinner had echt met die crypto misdadigers kunnen gewisseld worden maar Rusland heeft njet gezegd. En dan stel ik en andere mensen me toch de vraag waarom rusland njet gezegd heeft en hoe politiek gevoelig de situatie is waarom de US dan akkoord gaat. Partij politiek gefixeerd is dat toch niet? Das gewoon een opmerkelijke ruil waar er net iets meer speelde dan een uitwisseling met gelijke pasmunt.

Ik zie trouwens echt niet in waarom. Die Fogel van de internationale school die sinds 2021 vastzat zou dan toch ook zonder probleem kunnen gewisseld zijn met die merchant of death? Zelfde aanklacht. Langere tijdsspanne maar hij zit daar nog steeds.
Welke meerwaarde heeft grinner? Symbolisch anti US? Een sportpersoon en daardoor een hogere financiele omzet dan een leerkracht? Of toch een politieke zet om geen stemmen te verliezen / stemmen te winnen? Mijn buikgevoel, en ik ben daar niet alleen in, zegt toch het laatste.

Ik ben ondertussen eens door uw voorbeelden aan het browsen.
Nr 1 is niet duidelijk waarvoor die 10 proxy soldaten gewisseld zijn. Het lijkt me ook geen uniek amerikaans verhaal te zijn. Britten, zweden, kroaten en zelfs iemand uit marokko zat in die deal.
nr 2 een US marine vs drugssmokkelaar. (logisch)
Nr3 lijkt me niet echt correct te zijn. (of het moet zijn om geen gezichtsverlies te lijden)
In response to Iran International, a US State Department spokesperson said that "Any claim that Iran's lifting of a travel ban on Baquer Namazi was part of a deal for a transfer of frozen funds is categorically false,” adding that “We understand that the lifting of the travel ban and his son’s furlough were related to his medical requirement.”
Nr 4 Princeton graduate student tegen stamcell wetenschapper. (logisch)
Nr 5 geen mening. 1 us marine vs 5 taliban lijkt me nog schappelijk.


Drugssmokkelende basketbalspeelsters met anti amerikaanse tendencies vs merchant of death, 10 jaar actief op gejaagd, de werelds grootste wapensmokkelaar.
Bout was extradited to the U.S. on narco-terrorism charges and in 2011 was convicted of conspiring to kill Americans, to supply anti-aircraft missiles and of aiding a terrorist organization.
 
Laatst bewerkt:
Drugssmokkelende
Cannabis voorgeschreven voor medische doeleinden.

met anti amerikaanse tendencies
Knielen bij het Amerikaanse volkslied maakt je dus anti-Amerikaans, ok.

Gelukkig is het wel Amerikaans om je eigen burgers aan hun lot over te laten in het buitenland omdat hun politieke voorkeur je niet aanstaat. Land of the free, home of the brave!

Wat een irrelevant gezwets ook trouwens. Als overheid is het uw plicht om alles uit de kast te halen om burgers die onterecht in het buitenland worden vastgehouden weer thuis te krijgen. Ongeacht job of politieke voorkeur.
 
Ik weet uiteraard dat die swaps al jaren gebeuren, dat weet iedereen.

Die swaps zijn doorgaans wel van ongeveer dezelfde waarde. Spion voor spion, 20 soldaten voor 1 admiraal, ... Simplistisch voorgesteld, maar goed.
Bwa, ook niet echt. 5.000 Talibansoldaten voor 1.000 VS-soldaten.
Obama heeft 5 van de machtigste Talibanleiders laten gaan voor 1 Amerikaanse "verrader". Dat is echt nooit gelijk opgaand, hoor. Bij één van de deals hoorde een belofte van het opheffen van sancties ter waarde van miljarden.

Ik snap hier echt de opheft niet zo over. Ik vind dat je gerust kunt nadenken over of je dat als land wilt doen of niet, maar het is niet dat hier iets absurds of ongeziens aan de gang is.

Het is gewoon een niet evenredige wissel. Daar is de commentaar op gekomen en dat lijkt me een politieke keuze.
Grinner had echt met die crypto misdadigers kunnen gewisseld worden maar Rusland heeft njet gezegd. En dan stel ik en andere mensen me toch de vraag waarom rusland njet gezegd heeft en hoe politiek gevoelig de situatie is waarom de US dan akkoord gaat. Partij politiek gefixeerd is dat toch niet? Das gewoon een opmerkelijke ruil waar er net iets meer speelde dan een uitwisseling met gelijke pasmunt.

Kijk, en als je nu deze post had gemaakt:
"Dat is een opmerkelijke ruil, waarom zou Rusland de Cryptomisdadigers niet hebben aanvaard?"

Maar dat was je post niet. Jij hebt die waarom-vraag al ingevuld, op een heel gekleurde manier en meteen met de oogkleppen op van zwart+lesbisch, en Biden een soort blind populisme toegedicht. Is één van de andere gevangenen die teruggekregen is ook homo? Dat weet je niet. Maar bij deze weet je het, dus plots wordt dat de reden. Is één van de andere gevangenen ook van een andere afkomst? Jawel. En daar is dat niét de reden dat hij wordt teruggehaald, want toen was het Trump. Maar nu komen beiden overeen, dus los in je kraam van Dems = zwart + lesbisch, dus je hebt je conclusie.

Dat noem ik dus ongelofelijk oneerlijk en blind voor de realiteit, om het te doen passen in je politieke kraampje.

Ik zie trouwens echt niet in waarom. Die Fogel van de internationale school die sinds 2021 vastzat zou dan toch ook zonder probleem kunnen gewisseld zijn met die merchant of death? Zelfde aanklacht. Langere tijdsspanne maar hij zit daar nog steeds.
Welke meerwaarde heeft grinner? Symbolisch anti US? Een sportpersoon en daardoor een hogere financiele omzet dan een leerkracht? Of toch een politieke zet om geen stemmen te verliezen / stemmen te winnen? Mijn buikgevoel, en ik ben daar niet alleen in, zegt toch het laatste.

Ik ben ondertussen eens door uw voorbeelden aan het browsen.
Nr 1 is niet duidelijk waarvoor die 10 proxy soldaten gewisseld zijn. Het lijkt me ook geen uniek amerikaans verhaal te zijn. Britten, zweden, kroaten en zelfs iemand uit marokko zat in die deal.
nr 2 een US marine vs drugssmokkelaar. (logisch)
Nr3 lijkt me niet echt correct te zijn. (of het moet zijn om geen gezichtsverlies te lijden)

Nr 4 Princeton graduate student tegen stamcell wetenschapper. (logisch)
Nr 5 geen mening. 1 us marine vs 5 taliban lijkt me nog schappelijk.


Drugssmokkelende basketbalspeelsters met anti amerikaanse tendencies vs merchant of death, 10 jaar actief op gejaagd, de werelds grootste wapensmokkelaar.

"Geen mening" of "niet logisch", is toch onzin? Dat is diplomatie, vraag en aanbod, wie wil wat en wie heeft wat veil. Of jij dat nu "logisch" vindt of niet, of jij nu vindt of er meerwaarde is aan een leven of niet, maakt hier toch totaal niets uit?

Je downplayt wat je niet wilt zien, en blaast op waar je conclusies aan wilt hangen. De Taliban 5 zijn "gewoon" 5 taliban vs 1 US Marine. Het is 5 van de machtigste Talibanleiders en actieve terroristen tegen 1 deserterende US Marine die landverraad heeft gepleegd. Ik zou het grappig vinden dat je hier het landverraad niet vermeldt, en bij de basketbalspeelster het knielen wel "anti-Amerikaanse tendencies" noemt, als het niet zo ongelofelijk triestig was...

Wat wil je bewijzen met dat lijstje, misschien... Dat waren gewoon voorbeelden van de afgelopen paar maanden? Neem de laatste jaren, en je kunt er nog heel veel meer logisch of onlogisch noemen, of minimaliseren of opblazen... het feit blijft dat er al decennia gevangenen worden geruild, en nergens is het criteria "zwarte, lesbische vrouw = democratien", en meestal is het -zeker op het eerste zicht- helemaal geen gelijke overdracht. Dat zijn harde feiten. Ik denk dat je je hypothese en uiterst gekleurde invulling over de reden zult moeten herzien.
 
Laatst bewerkt:
Ik snap hier echt de opheft niet zo over. Ik vind dat je gerust kunt nadenken over of je dat als land wilt doen of niet, maar het is niet dat hier iets absurds of ongeziens aan de gang is.
Jij vindt dat niet absurd, ik vind van wel. Je moet je mening niet verpakken als feit. Er zijn er nog die kritiek hadden op die wissel, en heus niet enkel aan de rechterzijde van de wandelgangen. En ja, ik weet ook wel dat die deals niet 1:1 passen en dat daar nog andere achtergrondelementen spelen dan alleen de 'waarde' van een gevangene bij die swaps, maar ik vind gewoon dat de verhoudingen in deze swap wel enorm ver zoek zijn.

Ik denk ook dat, moest zij gewoon een toeriste geweest zijn die niet in de WNBA speelt, deze ruil waarschijnlijk niet had plaatsgevonden. Dat kan ik natuurlijk nooit hard maken (maar ik kan wel wijzen naar andere Amerikaanse staatsburgers die nog steeds vast zitten in Rusland en niet zijn geruild, zoals Paul Whelan en Marc Fogel) maar goed.

In de rest van de discussie ga ik me zoals gezegd niet mengen; ik heb hoegenaamd geen zin meer in al die discussies in de marge van woke/anti-woke sentimenten, maar ik wil nog wel even zeggen dat ik Biden niet verdenk van punten te willen scoren bij de 'woke crowd' of dat de huidskleur of geaardheid van Griner een grote rol heeft gespeeld bij de ruil. Wel denk ik dat, zoals gezegd, haar (lage) celebritystatus een invloed heeft gehad.

Maar ja, het komt er op neer dat we een andere mening hebben. Dat mag. Dus ik laat het hier bij.
 
Jij vindt dat niet absurd, ik vind van wel. Je moet je mening niet verpakken als feit. Er zijn er nog die kritiek hadden op die wissel, en heus niet enkel aan de rechterzijde van de wandelgangen. En ja, ik weet ook wel dat die deals niet 1:1 passen en dat daar nog andere achtergrondelementen spelen dan alleen de 'waarde' van een gevangene bij die swaps, maar ik vind gewoon dat de verhoudingen in deze swap wel enorm ver zoek zijn.

Ik denk ook dat, moest zij gewoon een toeriste geweest zijn die niet in de WNBA speelt, deze ruil waarschijnlijk niet had plaatsgevonden. Dat kan ik natuurlijk nooit hard maken (maar ik kan wel wijzen naar andere Amerikaanse staatsburgers die nog steeds vast zitten in Rusland en niet zijn geruild, zoals Paul Whelan en Marc Fogel) maar goed.

In de rest van de discussie ga ik me zoals gezegd niet mengen; ik heb hoegenaamd geen zin meer in al die discussies in de marge van woke/anti-woke sentimenten, maar ik wil nog wel even zeggen dat ik Biden niet verdenk van punten te willen scoren bij de 'woke crowd' of dat de huidskleur of geaardheid van Griner een grote rol heeft gespeeld bij de ruil. Wel denk ik dat, zoals gezegd, haar (lage) celebritystatus een invloed heeft gehad.

Maar ja, het komt er op neer dat we een andere mening hebben. Dat mag. Dus ik laat het hier bij.
Dat woke-ding leg ik ook helemaal niet bij jou, hè. Dat komt voorlopig maar van één poster :).
En het gaat me helemaal niet om het goedpraten van wat Biden doet of niet, ik wil maar zeggen dat dat dingen zijn die wij echt amper kunnen weten. Maar de stelligheid waarmee het door sommigen wordt veroordeeld en dan vooral omdat het gemakkelijk kan gerecupereerd worden binnen het idee over de partijpolitiek in de VS, dat stoorde me. Omdat dat wel degelijk feiten zijn, en geen meningen.

Of deze deal nu 1:1 is, of verder afwijkt dan andere deals, daar kun je over discussiëren. En daarbij kunnen we elk aan een andere kant van het hek landen. In dit geval zie ik het -net door de celebrity-status van Griner- niet als zo'n opzienbarend andere ruil dan anders, maar zoals je zegt: dat zijn meningen en daarin kunnen we verschillen.
 
Laatst bewerkt:
Wat steekt die Biden toch allemaal uit zeg.

Na de covid stimulus waardoor de Amerikaanse economie stormt als een stier, de bipartisan infrastructure bill, en de bipartisan Chips act:

Zonet een nieuw bipartisan 1700B programma gestemd met voor elk wat wils (overheidsbudget, defense, oekraïne, en last but not least:

"It also overhauls the federal Electoral Count Act, an 1887 law that former President Donald Trump and his allies sought to use to overturn the results of the 2020 presidential election that Trump lost.")

En ondertussen het halve Russische leger in de pan.

Niet de meest welbespraakte man, maar daden >>>> woorden.
 
Terug
Bovenaan