Waarom wordt er eigenlijk meerdere keren per dag gestemd in plaats van pas opnieuw te stemmen als er na langer lobbywerk een meer reële kans op slagen is? Wat een circus op deze manier.
Ze maken dat gewoonweg weinig mee!
Het moet in een partij serieus rommelen om dit voor te hebben, en ze hebben dit effectief zelden voor.
Geeft aan hoezeer er discontent is, bij weliswaar enkelen.

11de stemronde zit erop zonder resultaat, nu vertrekken er blijkbaar een paar mensen op lang weekend waardoor het stemmen stil ligt en er wel even tijd is om dit lobbywerk te doen.

Echter weet niemand hoe en wat, McCarthy heeft al véél meer toegegeven dan wat hij zou willen, en nog steeds wijken die rebellerende republikeinen geen millimeter, er blijven muurvast 20 tegenstemmers en één onthouder.
 
Waarom wordt er eigenlijk meerdere keren per dag gestemd in plaats van pas opnieuw te stemmen als er na langer lobbywerk een meer reële kans op slagen is? Wat een circus op deze manier.
Zonder speaker kunnen de vertegenwoordigers niet ingezworen worden en heeft het huis geen enkele macht. Dus elke keer als het huis bijeenkomt, moet er gestemd worden. Tenzij er een motie wordt geaccepteerd om de stemming tijdelijk uit te stellen. Maar ik neem aan dat de GOP ook niet de stemmen heeft om de verkiezing langdurig uit te stellen tot McCarthy genoeg stemmen kan verzamelen.
 
Zonder speaker kunnen de vertegenwoordigers niet ingezworen worden en heeft het huis geen enkele macht. Dus elke keer als het huis bijeenkomt, moet er gestemd worden. Tenzij er een motie wordt geaccepteerd om de stemming tijdelijk uit te stellen. Maar ik neem aan dat de GOP ook niet de stemmen heeft om de verkiezing langdurig uit te stellen tot McCarthy genoeg stemmen kan verzamelen.

Volgens mij kunnen ze ook anders stemmen waar diegene met de meeste stemmen speaker wordt en niet de meerderheid nodig heeft. Dit moet natuurlijk ook eerst gestemd worden en de Republikeinen gaan dat niet willen omdat er dan een Democrat speaker wordt.

Nu waarom zou je als Democratische partijlid je stem geven aan een Republikein voor speaker? Er is momenteel niks van voordeel in. Integendeel dit is perfect voor de Democrates.
 
Volgens mij kunnen ze ook anders stemmen waar diegene met de meeste stemmen speaker wordt en niet de meerderheid nodig heeft. Dit moet natuurlijk ook eerst gestemd worden en de Republikeinen gaan dat niet willen omdat er dan een Democrat speaker wordt.

Nu waarom zou je als Democratische partijlid je stem geven aan een Republikein voor speaker? Er is momenteel niks van voordeel in. Integendeel dit is perfect voor de Democrates.
Klopt en idd zoals je zegt, daar is ook geen meerderheid voor. Beste dat Democraten kunnen doen is zich op de achtergrond houden en genieten van de show. Tenzij de Republikeinen met een compromis kandidaat afkomen.
 
Ze maken dat gewoonweg weinig mee!
Het moet in een partij serieus rommelen om dit voor te hebben, en ze hebben dit effectief zelden voor.
Geeft aan hoezeer er discontent is, bij weliswaar enkelen.

11de stemronde zit erop zonder resultaat, nu vertrekken er blijkbaar een paar mensen op lang weekend waardoor het stemmen stil ligt en er wel even tijd is om dit lobbywerk te doen.

Echter weet niemand hoe en wat, McCarthy heeft al véél meer toegegeven dan wat hij zou willen, en nog steeds wijken die rebellerende republikeinen geen millimeter, er blijven muurvast 20 tegenstemmers en één onthouder.
Het is vrij simpel: Trump heeft een zootje ongeregeld groot gemaakt, een monster gecreëerd, de anti-politiek gevoed, en nu komt dat als een boomerang in hun gezicht terug en weten ze niet hoe ze het nog opgelost moeten krijgen. Zelfs The Don zelf niet.

Bonne chance ermee, GOP. Had wat vroeger luid opgestaan tegen zijne Oranjeheid.
 
Ik zit wel in de plaats van Paul Ryan en Mitt Romney te denken.
Daar hoor je werkelijk niets meer van, terwijl die wel puur Republikein zijn en jong genoeg om nog een grote rol te spelen in de toekomst.

Die zitten volgens mij als haviken te wachten tot het ideale moment er is.

Ik zou zelf twijfelen, maar wanneer kom je als redder van de partij (en uiteraard het vaderland) op de proppen? Terugkeer naar de 'echte Republikeinse waarden van vroeger' zonder het hallucinante Trumpisme?

Wachten tot de Trump-clan de GOP compleet laat imploderen? Wachten tot Trump overlijdt?
Verkiezingen van 2024 of wachten tot Biden aan zijn maximum van 2 termijnen zit dus 2028? ...

Een 2e termijn van Biden? Hij zal met een rotator moeten rondsloffen...
 
Een 2e termijn van Biden? Hij zal met een rotator moeten rondsloffen...
Ik hoop echt dat hij nog een 2de termijn mag doen.
Af en toe steekt hij grappige stoten uit en hou ouder hoe gekker he
Ze zullen wel kleine meisjes van hem weg moeten houden want anders zal het héél creepy worden.
 
Een 2e termijn van Biden? Hij zal met een rotator moeten rondsloffen...
Als ze qua policy in de 2de termijn nog maar de helft gedaan krijgen als in de eerste termijn, zou dat al weer een groot succes zijn, en steken ze hem voor mijn part ondertussen pro forma in een bokaal formaldehyde.

-Russisch leger gedecimeerd zonder 1 druppel Amerikaans bloed (met bipartisane steun)
-EU-US relaties op toppunt.
-NATO verenigd als nooit tevoren.
-American rescue covid plan waardoor economie direct terug opgeveerd is.
-Bipartisane Infrastructuur act
-Bipartisane Chips act
-Inflation reduction act (of eerder American manufacture / climate / energy act)
-Laagste werkloosheid sinds 1969 (ok, uiteraard niet volledig zijn verdienste)

Zowat het meest effectieve beleid van de afgelopen 25 jaar denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Als ze qua policy in de 2de termijn nog maar de helft gedaan krijgen als in de eerste termijn, zou dat al weer een groot succes zijn, en steken ze hem voor mijn part ondertussen pro forma in een bokaal formaldehyde.

-Russisch leger gedecimeerd zonder 1 druppel Amerikaans bloed (met bipartisane steun)
-EU-US relaties op toppunt.
-NATO verenigd als nooit tevoren.
-American rescue covid plan waardoor economie direct terug opgeveerd is.
-Bipartisane Infrastructuur act
-Bipartisane Chips act
-Inflation reduction act (of eerder American manufacture / climate / energy act)
-Laagste werkloosheid sinds 1969 (ok, uiteraard niet volledig zijn verdienste)

Zowat het meest effectieve beleid van de afgelopen 25 jaar denk ik.
De helft van al die verwezenlijkingen zouden er natuurlijk nooit gekomen zijn zonder zijn goede vriend Poetin.
 

Gevaarlijk spelletje van de VS en Israel.
Netanyahu en Poetin zochten toenadering, maar Poetin en Iran ook. Maar je ziet ook een gekke verhouding tussen Poetin en Erdogan: enerzijds verdienen de Turken héél wat aan de Bayraktardrones maar anderzijds kunnen Russen nog relatief makkelijk naar Turkije reizen en daar in groeiende mate vastgoed kopen. Van twee walletjes eten.
 
Netanyahu en Poetin zochten toenadering, maar Poetin en Iran ook. Maar je ziet ook een gekke verhouding tussen Poetin en Erdogan: enerzijds verdienen de Turken héél wat aan de Bayraktardrones maar anderzijds kunnen Russen nog relatief makkelijk naar Turkije reizen en daar in groeiende mate vastgoed kopen. Van twee walletjes eten.
"The week of 16 to 22 January 2023, the EU was the largest importer of Russian fossil fuels." -energyandcleanair.org
Wij Europeanen moeten nog echt niet al te veel klagen over dubbele houdingen.
 
Laagste werkloosheid sinds 1969.

@Legatus en @Straddle zullen het ongetwijfeld eens zijn dat de democraten alweer de partij van de economische voorspoed blijken te zijn.

Was jij ook niet degene die o.a. de loftrompet afstak voor Biden omdat de begroting met een bipartisane meerderheid was goedgekeurd?
Dus je doet gewoon hetzelfde als Legatus en Straddle, maar dan gewoon voor de andere kant. :ROFLMAO:

Politici scheppen natuurlijk graag op met hun economische "verwezenlijkingen", goed wetende dat werkloosheid, inflatie, groei, etc. in cycli van ups en downs verloopt waar je niet veel vat op hebt, tenzij je de monetaire overheid bent.
 
Die hoge participatiegraad op de arbeidsmarkt is nu momenteel niet iets waar ik pluimen voor op mijn hoed zou willen steken.
Werkloosheid en inflatie zijn omgekeerd evenredig. (met de occasionele fluke in de jaren 70) volgens de neoklassieke synthese.
phillips-curve2.jpg


Ongeacht of ge nu een oud model wil volgen of niet. (Er zijn stemmen dat deze niet zo accuraat is)
De Feds zijn alles op alles aan het zetten om de arbeidsmarkt wat af te koelen omdat deze anders de inflatie nog verder aanwakkert.
https://www.barrons.com/articles/fed-labor-market-interest-rates-economy-recession-51671229886
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan