Supreme Court gaat wellicht beslissingen nemen omtrent affirmative action (wat neerkomt op rassen/etnische quota in universiteit / hoger onderwijs om diversiteit te garanderen).

Voor de verkiezingen binnen een dikke week nu momentum voor de Republikeinen toch wel.

4ApmYy9.png


Het huis lijkt toch wel verloren te zijn, tenzij Democraten verrassen op verkiezingsnacht of nog een goede week tegemoet gaan. Senaat wordt zeer spannend.
 
Laatst bewerkt:
@Legatus Dat Kan je toch moeilijk vergelijken? de rechterflank is agressiever, wapengekker en vatbaarder voor conspiracies is en wordt gestuurd door veel extremere figuren.

"Ja maar" is altijd heel gemakkelijk maar Alle studies tonen aan dat het probleem voornamelijk langs rechts zit.
 
@Legatus Dat Kan je toch moeilijk vergelijken? de rechterflank is agressiever, wapengekker en vatbaarder voor conspiracies is en wordt gestuurd door veel extremere figuren.

"Ja maar" is altijd heel gemakkelijk maar Alle studies tonen aan dat het probleem voornamelijk langs rechts zit.
Nog niet zo lang geleden waren er extreem linkse groepen die maandenlang, in tientalle steden, mensen hebben zitten terroriseren door gerechtsgebouwen aan te vallen, politiekantoren in brand hebben gestoken, mensen hebben neergeslagen, doodgeschoten, honderden en honderden kleine winkels in de fik, buurten hebben overgenomen, etc.. meer dan 30 doden en biljoenen aan schade. Maar hey! 6th of Jan!
 
Want Ivanka en Eric vervulden een politieke functie? Ik denk niet dat mensen hier bv. Barron Trump op de korrel hebben genomen.
Baron Trump zat nog op school…
Ah dat maakt het verschil. Of ze een politieke functie uitoefenen. Dat de laptop documenten nu geconfirmeerd zijn als authentiek. En dat de ex-zakenpartner confimeert dat “the big guy” daadwerkelijk Biden is. Al dat maakt niet uit. Ok.
 
Baron Trump zat nog op school…
Ah dat maakt het verschil. Of ze een politieke functie uitoefenen. Dat de laptop documenten nu geconfirmeerd zijn als authentiek. En dat de ex-zakenpartner confimeert dat “the big guy” daadwerkelijk Biden is. Al dat maakt niet uit. Ok.
Het gaat om tax evasion en drug abuse toch? Welk wereldschandaal is er dan ?
 
Nog niet zo lang geleden waren er extreem linkse groepen die maandenlang, in tientalle steden, mensen hebben zitten terroriseren door gerechtsgebouwen aan te vallen, politiekantoren in brand hebben gestoken, mensen hebben neergeslagen, doodgeschoten, honderden en honderden kleine winkels in de fik, buurten hebben overgenomen, etc.. meer dan 30 doden en biljoenen aan schade. Maar hey! 6th of Jan!
Ja want een aantal gewelddadige rellen zijn te vergelijken met een poging om de democratie in de VS omver te smijten, aangejaagd door de zittende president en zijn complottheoriëen. Uhu.
 
Nog niet zo lang geleden waren er extreem linkse groepen die maandenlang, in tientalle steden, mensen hebben zitten terroriseren door gerechtsgebouwen aan te vallen, politiekantoren in brand hebben gestoken, mensen hebben neergeslagen, doodgeschoten, honderden en honderden kleine winkels in de fik, buurten hebben overgenomen, etc.. meer dan 30 doden en biljoenen aan schade. Maar hey! 6th of Jan!

Maar los daarvan is het gewoon bizar om rellen met terrorisme te vergelijken.
 

Ook een probleem met links. Mogen we ook niet vergeten de aanvallen en moord op Trump supporters door linkse activisten.
De terroriserende aanvallen op onschuldige mensen en kleine zaken door BLM en Antifa.

Dat land heeft gewoon last van zware polarisatie.

Je vergeet Hillary haar emails nog
:rolleyes:
 
De momentum is gewoon aan Republikeinse zijde. Alsof de twee-drie maanden waar de Democraten beetje per beetje knabbelden aan de voorsprong van de Republikeinen is ongedaan gemaakt, en vandaag waren peilingen voor Democraten toch niet goed, vooral in Nevada, ook in Wisconsin.

Ik weet niet echt waarom, maar het kan wel zijn dat dit eigen is aan Amerikaanse verkiezingen, want het is niet de eerste keer. In 2016 werden de peilingen op het allerlaatste moment ietsje minder, wat een teken was van mogelijk momentum in de finale fase van de campagne toen voor Trump. In 2018 en 2020 deden Republikeinen het ook iets beter dan de peilingen deden voorspellen, ook al wonnen de Democraten de senaat en in 2020 de strijd om het witte huis. Maar in 2020 en dat wordt vaak vergeten was de polling error zelfs groter dan in 2016, alleen had Biden nog een grotere voorsprong dan Clinton toen. Maar het had toen ook niet zo veel gescheeld of het was effectief: "four more years".

Een van de verklaringen is simpelweg dat de Republikeinen traditioneel wat aarzelender zijn met flink op voorhand hun voorkeur uit te spreken via peilingen en dat naarmate de verkiezing dichterbij komt die voorkeuren of hun wil om te stemmen duidelijker wordt, alsook een enthousiasme gap.

jcLROm2.png


In de senaat hebben de Republikeinen voor het eerst sinds juli terug (virtueel) de leiding, al is het een spannende race, maar 538 had eerder nog 70% kans dat de Democraten een meerderheid zouden halen, en dat is nu geslonken omdat Pennsylvania een stuk spannender is geworden. In Nevada lijken de Democraten in het nadeel te zijn, hoewel de Democraten zeker nog kunnen winnen en Nevada een moeilijk te peilen staat is. Georgia lijkt nipt te worden. In Wisconsin en Ohio hebben de Republikeinen hun voorsprong terug vergroot.
 
Ja want een aantal gewelddadige rellen zijn te vergelijken met een poging om de democratie in de VS omver te smijten, aangejaagd door de zittende president en zijn complottheoriëen. Uhu.
Dat is gewoon linkse retoriek. Men gebruikt dat nu ook nog steeds in de 2022 campagnes. "Threat to democracy" "Remember the 6th of January" Het werkt gewoon niet. Die bestorming was niet meer dan een ongeorganiseerde riot van een bende 'Dont thread on me'-idioten.
Een poging om de democratie in de VS omver te smijten? daarvoor hebt ge wel iets meer nodig dan wat idioten, gekleed zijn als half bizon/sjamaan, die wat ruiten inslagen en wat zitten te roepen. Ik denk meer aan Designated Survior toestanden dan. Of ge weet wel het leger gebruiken. Ik denk dat die 2020 riots veel meer hebben bereikt in het terroriseren van de samenleving en kwa politieke druk.
 
We kunnen er enkel op hopen dat de Republikeinen de Senaat ook veroveren. Het ziet er steeds beter en beter uit. De democraten hebben enkel nog 'GOP zijn een gevaar voor de democratie" "Ze gaan uw social security afpakken" "Guns" blabla. Niets veel in huis. Latino's maken meer de shift naar de Republikeinen. Blanke vrouwen uit de voorsteden ook:

De abortuskwestie is een 0 net winst voor democraten. Inflatie, criminaliteit, de ilegale migratie invasie (miljoenen), woke zever, Biden, etc.. spelen allemaal veel meer mee.

Ondertussen moeten de democraten nog eens Obama onder het stof halen om wat stemmen te winnen.



Desantis doet het meesterlijk en wordt hopelijk de 2024 kandidaat.

Modedit: onrespectvol taalgebruik verwijderd
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Hmm, Trump wellicht nog steeds incontournable. Risico is simpelweg te groot om een potentiële grote carrière te verneuken omdat je vier jaar eerder president wil worden. DeSantis gokt wellicht op 2028 waarin ofwel Biden ofwel Trump term-limited incumbent zal zijn en je dus twee open primaries aan beide zijdes hebt. Hij zal geen probleem hebben om herverkozen te worden als gouverneur van Florida, dus zit daar zeker ook nog tot 2026 dus blijft tot dan in de picture als belangrijke gouverneur van een grote staat.
 
Het is hier zo stil over Hunter? Het is Hunter Biden niet Hunter Trump. Zal daarmee zijn.


Corruptie en liegen.
Het is misschien omdat Biden niet zijn familie op belangrijke openbare ambten heeft gegeven zonder enige basis, dus heel veel maakt het niet uit voor het openbare ambt van z'n vader of Hunter Biden nu aan de drugs zit, of belastingen ontdoken heeft, toch? Of vind jij het belangrijk voor de president of het presidentschap als zijn familie iets heeft mispeuterd zonder dat dat ook maar in de verste verte een link heeft met het openbare ambt?

Zal ik het zo zeggen: Zou je de beste president ter wereld weg willen omdat zijn zoon iets misdoet? Nee. Dus je grijpt het alleen aan omdat het nu in je kraam past. Het verschil met Trump hier niet zien, prikt gewoon je eigen ballon al lek.
Ivanka Trump: Senior advisor, director of the Office of Economic Initiatives and Entrepreneurship (die classified documenten kon inkijken terwijl ze haar eigen kledinglijn had, en dus belangenvermenging onmogelijk na te trekken zou zijn), of liever Donald Trump Jr., officieel lid van de campagnekern, die met Russische advocaten heeft afgesproken terwijl hij zei van niet, en heeft meegewerkt aan de Russische inmenging tijdens de verkiezingen.

Maar Hunter Biden heeft niet al z'n inkomen aangegeven bij de belastingen en heeft gelogen over drugsgebruik toen hij een wapen heeft gekocht. Waarvoor hij terecht zal gestraft worden, als dat klopt. Als jij me kunt uitleggen wat dat te maken heeft met de Amerikaanse politiek, zal ik het mee opvolgen en er zo nu en dan iets over zetten. Tot dan denk ik dat ik het maar zo laat.
 
Het is misschien omdat Biden niet zijn familie op belangrijke openbare ambten heeft gegeven zonder enige basis, dus heel veel maakt het niet uit voor het openbare ambt van z'n vader of Hunter Biden nu aan de drugs zit, of belastingen ontdoken heeft, toch? Of vind jij het belangrijk voor de president of het presidentschap als zijn familie iets heeft mispeuterd zonder dat dat ook maar in de verste verte een link heeft met het openbare ambt?

Zal ik het zo zeggen: Zou je de beste president ter wereld weg willen omdat zijn zoon iets misdoet? Nee. Dus je grijpt het alleen aan omdat het nu in je kraam past. Het verschil met Trump hier niet zien, prikt gewoon je eigen ballon al lek.
Ivanka Trump: Senior advisor, director of the Office of Economic Initiatives and Entrepreneurship (die classified documenten kon inkijken terwijl ze haar eigen kledinglijn had, en dus belangenvermenging onmogelijk na te trekken zou zijn), of liever Donald Trump Jr., officieel lid van de campagnekern, die met Russische advocaten heeft afgesproken terwijl hij zei van niet, en heeft meegewerkt aan de Russische inmenging tijdens de verkiezingen.

Maar Hunter Biden heeft niet al z'n inkomen aangegeven bij de belastingen en heeft gelogen over drugsgebruik toen hij een wapen heeft gekocht. Waarvoor hij terecht zal gestraft worden, als dat klopt. Als jij me kunt uitleggen wat dat te maken heeft met de Amerikaanse politiek, zal ik het mee opvolgen en er zo nu en dan iets over zetten. Tot dan denk ik dat ik het maar zo laat.
Ik zal mij nog eens herhalen. In de context dat de laptop documenten nu authentiek blijken te zijn. Waarin Hunter het over de "The big guy" heeft en zijn aandeel in business deals. En dat zijn ex-zakenpartner confirmeert dat dit over Biden gaat. En dit bijkomende feit over zijn belastingontduiking en fraude. Is dat niet het vermelden waard want hij had geen politieke functie.. wow ok. Mooie kronkels dat men hier moet maken.
 
Nog niet zo lang geleden waren er extreem linkse groepen die maandenlang, in tientalle steden, mensen hebben zitten terroriseren door gerechtsgebouwen aan te vallen, politiekantoren in brand hebben gestoken, mensen hebben neergeslagen, doodgeschoten, honderden en honderden kleine winkels in de fik, buurten hebben overgenomen, etc.. meer dan 30 doden en biljoenen aan schade. Maar hey! 6th of Jan!
Biljoenen?
 
Terug
Bovenaan