Amazon Prime

Ik heb het proefabonnement gestart omdat ik eens nieuwsgierig was naar het aanbod. De prijs is erg laag, maar dat is uiteindelijk het enige voordeel ook. Ik vind het persoonlijk heel slecht.

De Amazon originals zijn niet bijster uitgebreid. Dat is niet erg, want dat is nog het enige dat interessant is (in 1/10e van de gevallen). Verder een paar 90s/00s films. Maar heel weinig andere content dat echt interessant is, of nergens anders beschikbaar. Geen of nauwelijks foreign language content, heel weinig indie content ook. Op wat Franstalige dingen na, waar geen NL ondertiteling bij zit (of Engelse), dus trek je plan verder. Bijna de helft is enkel Franstalig beschikbaar. Toch gaat Amazon er vanuit dat elke Belg een Fransman is.

Verder qua interface nog slechter dan Netflix (waar ook al verbeteringen mogelijk op zijn). Enige wat ik wel goed vind is dat je als pauzeert, de namen v/d meest prominente acteurs uit dat deel v/d film ziet, alsook het liedje dat bezig is (al ben ik niet zeker of het volledig synchroon is).

Het is duidelijk dat het echt zo een service is dat als extraatje dient voor de andere voordelen dat een Primeabonnement aanbiedt (gratis abonnee op Twitch, wat voordelen bij games maar ik weet niet precies welke, en gratis verzendingen, alleen koop ik niets via Amazon of bijna nooit).

Ik vind het echt slecht, dus ik heb wat films op de kijklijst gezet, en als ik klaar ben met Too Old To Die Young zal ik het al opzeggen, als ik de films ook heb gezien die ik wil zien. Er staan er 17 op de kijklijst, maar ik moet ze niet per se allemaal zien. Het is vooral TOTDY dat ik wil zien, en al aan begonnen ben.

Netflix is duurder, maar hoewel er soms kritiek op hen is, nog steeds meer dan 10 keer beter. Netflix is ook veel meer gericht op mijn smaak (meer YA content, meer indie / meer foreign / meer cult, en quasi evenveel mainstream als Amazon [maar daarvoor moet je Disney+ nemen) - over het algemeen ook veel beter voor vrouwen ook). Interface is beter. En 4-5 keer meer content op Netflix dan op Amazon, wellicht nog veel meer als je "only in french content" wegneemt, wat tussen 1/2e en 1/3e van alle content moet zijn.

Achteraf gezien wel een goed idee om mijn proefabonnement te gebruiken (voor dat HBOMax hier lanceert, al kan dat nog een jaar of een jaar of 2 duren, dat weet je niet). Maar nu kan ik er tenminste wat gebruik van maken.

Dus Amazon is de Microsoft van de streaming service-industrie terwijl Netflix de sony is, en Disney+ de Nintendo. :)

XBOX game pass = lage prijs Amazon
Microsoft en Amazon hebben beiden "grote" andere focussen naast het voorbeeld

Netflix heeft meeste content. Sony heeft dat ook (PC even buiten beschouwing, maar dat is dan het equivalent v/d illegale wereld)

Disney+ is meer gericht voor kinderen, terwijl Nintendo dat ook is.
Beiden niet overdreven veel content, maar vaak wel content waar de mensen toe aangetrokken zijn
Mario is dan Disney Ani Canon dan zelf (en Sonic mss Pixar)
Marvel is dan Pokemon.
En de Avengers Super Smash Bros Brawl
En Zelda Luke Skywalker, ze vechten allebei met een zwaard

Laatst bewerkt:
Kben voor de prijs alvast ENORM tevreden van Amazon. Mijn vriendin vindt het ook echt top. Er staat echt enorm veel op naar mijn smaak. Denk dat "smaak" idd het codewoord is. Waar het voor de één een extraatje is boven andere voordelen is het voor mij mn favo streaming thuis. Netflix is ook zeker niet slecht, maar voor mij persoonlijk de extra centjes elke maand niet waard. Al vermoed ik dat als er NU één bij zou komen het wel Netflix zou zijn. Apple TV vind ik ook top qua exclusives, maar dat aanbod is echt nog te klein om dat als gezinsabo te verantwoorden. HBO Max is er nog niet, dus ja :D

Ik ben ook content met Amazon, zeker voor die prijs.
Kijk minder en minder Netflix, al is het filmaanbod daar wss wel beter
Realiteit is dat ik weinig tijd heb voor films en meer voor series, en daarvan is het aanbod niet slecht bij Amazon
(momenteel vollen bak Parks & Rec aan't bingen :love:)

Voor die prijs kan je niets mis doen. De interface kan inderdaad beter, maar qua content zit het voorlopig toch goed. Dat er geen gigantische catalogus is, kan me niet schelen, ik krijg dat toch niet allemaal gezien. Maar het heeft Wheel of Time, The Boys, straks LOTR, ... en nog een aantal series die ik ook wel ga oppikken: Parks & Rec, Fleabag, Carnival Row, Mr. Robot, ... Daar hou ik me wel even mee zoet. En met die prijs kan je het perfect samen met nog een andere streamingdienst nemen. Op dit moment heb ik zowel Netflix, Disney+ en Prime (proefperiode). Ik vermoed dat ik Disney+ zal opzeggen in de periodes dat er geen Marvelreeks is die ik wil volgen, want die hebben verder de minst interessante catalogus voor mij.

De prijs is idd wel goed. Ik vermoed dat ze binnenkort wel een prijsstijging zullen doorvoeren.

Als HBOMax nog lang duurt, zal ik mss tijdelijk Disney+ nemen (denk ik). Maar dat zal pas ergens volgend jaar zijn, en daar twijfel ik nog wat over (vooral Staraanbod, Sons of Anarchy en blockbusters die ik nog niet gezien heb).

Laatst bewerkt:
Er staat zoveel goede content op Prime voor die belachelijk scherpe prijs. Parks en Rec/The Office zijn al must sees die je ooit moet gezien hebben.

Ik val verder in herhaling maar ook hun originals zoals Goliath, Sneaky Pete, Fleabag, The Last Narc, The Man in the High Castle,... zijn imo echt enorm goed.

Harry Potter films ook eens gebinged. Carnival Row moet ik ook eens beginnen. Nog zoveel nieuwe originals die ik ook eens van dichterbij moet bekijken. En dan heb je nog The Grand Tour, Clarksons Farm,..

Laatst bewerkt:
Er staat zoveel goede content op Prime voor die belachelijk scherpe prijs. Parks en Rec/The Office zijn al must sees die je ooit moet gezien hebben.

Ik val verder in herhaling maar ook hun originals zoals Goliath, Sneaky Pete, Fleabag, The Last Narc, The Man in the High Castle,... zijn imo echt enorm goed.

Harry Potter films ook eens gebinged. Carnival Row moet ik ook eens beginnen. Nog zoveel nieuwe originals die ik ook eens van dichterbij moet bekijken. En dan heb je nog The Grand Tour, Clarksons Farm,..
Daar heb je misschien wel gelijk in. Maar heel veel content is enkel met Franse dubs of Engelstalig met Franse dub. Daar kan ik geen gebruik maken. Het zijn nu ook niet bepaald de series die ik direct wil zien. Er zijn heel veel series die ik nog wil zien, en qua aanbod wint Netflix het voor mij van Amazon, maar qua prijs/kwaliteit kan Amazon misschien beter zijn voor iemand anders.

Maar ik hecht ook veel belang aan interface en met name dat de content aangepast is voor ons land/regio en dat is niet de sterkte v. Amazon duidelijk.

Op Netflix NL staan 5342 films, en 1700 seizoenen v. TV-series. Op Amazon NL is dit 1112 films en 397 seizoenen van TV-series. Bij Disney+ NL is dat 1220 films en 432 seizoenen van TV-series (maar daar zal amper verschil in zitten met BE).

Puur naar dat cijfer kijkend is eigenlijk Disney+ het meest overpriced. Maar dat is deels verkeerd. Amazon NL verschilt misschien veel van Amazon BE, door de Franstalige content, maar minstens 1/3e is niet bekijkbaar als je NL ondertitels wilt. En Disney+ heeft meer films en series relatief (van hun totaal nummer) die bekend zijn of iedereen wilt zien. Disney+ heeft weinig content die relatief obscuur is. Netflix heeft veel meer brol net zoals Amazon, maar ook veel meer "hidden gems", en die "hidden gems" zijn het meest toegankelijk op Netflix omdat die op Amazon vooral Franstalig zijn (of er minder zijn). Netflix wint afgetekend ook op vlak van foreign language content (alsook indie/experimental/weird/random), en is beter/meer gericht op Young Adult/older teens/vrouwen, alsook meer internationaler. Amazon is toch een stuk meer een mannenstreamservice. Disney meer familie/kindgericht en ook meer mainstream/blockbustergericht.

Maar 2 euro 99 is natuurlijk per maand zeer goedkoop (daarom dat ik denk dat dat niet zal blijven duren, maar dan zal er iets in ruil moeten komen natuurlijk). Mijn idee is dat Amazon Prime Belgie een verwaterde versie is van Amazon Prime France, met NL subs waar het kan overgenomen van Amazon Prime NL?

Staat The Green Knight er eigenlijk op? Dacht dat Amazon de streamingrechten had gekocht.

Deze staat op Amazon Prime NL volgens mijn bron, maar ik had de catalogus al uitvoerig bekeken de afgelopen dagen en toen niet tegengekomen, staat er hier niet op.

Geeft mij het idee dat Amazon Prime inderdaad meer gemeen heeft met Amazon Prime FR dan met de NL-versie.

Pour le moment, la date de sortie est toujours indéterminée en France.

Kijk, daar ligt het probleem al. Maar daarom dus dat ik die service niet wil.

Like, ik ga geen dienst steunen die denkt dat Belgie Frankrijk is, en geen moeite doet hier (lol).

9 vd 10 kans dat het hier niet beschikbaar is door problemen in distributierechten v. Frankrijk, en als het dan releaset wordt op Frankrijk, dat het dan nog eens de Franstalige titel is (met franse ondertitels en engelse/franse dub als keuzes).

Geen probleem voor mij. ik kijk wat ik wil (en dat kan ik binnen een stuk minder dan een maand, en dan cancel ik mijn testabo).

Laatst bewerkt:
Ik heb het proefabonnement gestart omdat ik eens nieuwsgierig was naar het aanbod. De prijs is erg laag, maar dat is uiteindelijk het enige voordeel ook. Ik vind het persoonlijk heel slecht.

De Amazon originals zijn niet bijster uitgebreid. Dat is niet erg, want dat is nog het enige dat interessant is (in 1/10e van de gevallen). Verder een paar 90s/00s films. Maar heel weinig andere content dat echt interessant is, of nergens anders beschikbaar. Geen of nauwelijks foreign language content, heel weinig indie content ook. Op wat Franstalige dingen na, waar geen NL ondertiteling bij zit (of Engelse), dus trek je plan verder. Bijna de helft is enkel Franstalig beschikbaar. Toch gaat Amazon er vanuit dat elke Belg een Fransman is.

Verder qua interface nog slechter dan Netflix (waar ook al verbeteringen mogelijk op zijn). Enige wat ik wel goed vind is dat je als pauzeert, de namen v/d meest prominente acteurs uit dat deel v/d film ziet, alsook het liedje dat bezig is (al ben ik niet zeker of het volledig synchroon is).

Het is duidelijk dat het echt zo een service is dat als extraatje dient voor de andere voordelen dat een Primeabonnement aanbiedt (gratis abonnee op Twitch, wat voordelen bij games maar ik weet niet precies welke, en gratis verzendingen, alleen koop ik niets via Amazon of bijna nooit).

Ik vind het echt slecht, dus ik heb wat films op de kijklijst gezet, en als ik klaar ben met Too Old To Die Young zal ik het al opzeggen, als ik de films ook heb gezien die ik wil zien. Er staan er 17 op de kijklijst, maar ik moet ze niet per se allemaal zien. Het is vooral TOTDY dat ik wil zien, en al aan begonnen ben.

Netflix is duurder, maar hoewel er soms kritiek op hen is, nog steeds meer dan 10 keer beter. Netflix is ook veel meer gericht op mijn smaak (meer YA content, meer indie / meer foreign / meer cult, en quasi evenveel mainstream als Amazon [maar daarvoor moet je Disney+ nemen) - over het algemeen ook veel beter voor vrouwen ook). Interface is beter. En 4-5 keer meer content op Netflix dan op Amazon, wellicht nog veel meer als je "only in french content" wegneemt, wat tussen 1/2e en 1/3e van alle content moet zijn.

Achteraf gezien wel een goed idee om mijn proefabonnement te gebruiken (voor dat HBOMax hier lanceert, al kan dat nog een jaar of een jaar of 2 duren, dat weet je niet). Maar nu kan ik er tenminste wat gebruik van maken.

Dus Amazon is de Microsoft van de streaming service-industrie terwijl Netflix de sony is, en Disney+ de Nintendo. :)

XBOX game pass = lage prijs Amazon
Microsoft en Amazon hebben beiden "grote" andere focussen naast het voorbeeld

Netflix heeft meeste content. Sony heeft dat ook (PC even buiten beschouwing, maar dat is dan het equivalent v/d illegale wereld)

Disney+ is meer gericht voor kinderen, terwijl Nintendo dat ook is.
Beiden niet overdreven veel content, maar vaak wel content waar de mensen toe aangetrokken zijn
Mario is dan Disney Ani Canon dan zelf (en Sonic mss Pixar)
Marvel is dan Pokemon.
En de Avengers Super Smash Bros Brawl
En Zelda Luke Skywalker, ze vechten allebei met een zwaard
De Amazon originals er zijn er nochtans genoeg die goed zijn enkele voobeelden
sound of metal, the underground railroad, gleason, one night in miami, time, palm springs, fleabag, sylvies love, blow the man down.

Kan er nog enkele geven maar voor 2.50 kunt ge toch niet klagen over de orginals.

Over het aanbod in vergelijking met andere landen geef ik u volledig gelijk hoor en dat met frans ook :D

Ik vind voor de prijs het wel goed eigenlijk. Voor 2,5€ heb je hier zelfs nog niet eens kabeltelevisie...

Hier krijg je er :

Ik heb dexter, psych, numbers, monk, chuck, house, battlestar galactica, heroes, the good doctor, the mentalist, person of interest en nog een paar andere series hier gebinged. En dan heb ik nog niet gesproken over de exclusives. En ben momenteel bezig met grey's anatomy.
De gratis verzending is dan daarnaast voor mij een leuke bijkomstigheid... een perk.

Netflix is echter beter op het gebied van aanbod, vooral omdat het allemaal wel voorzien is met minimaal engelse ondertitels terwijl dat bij veel van de films op amazons het nog een beetje te veel frans is met franse ondertitels (als ze er al zijn). Dat is hetgeen wat mij momenteel wel een beetje irriteert. Indien amazon effectief voor nl gewoon engels met engelse ondertitels gaf dan was het voor mij top geweest tegen die prijs.

Prime is voor die paar euro's ook meer dan gewoon streaming. Van de verzending heb ik al meermaals gebruik gemaakt en ik claim regelmatig iets op Prime Gaming. Prime Photos heb ik nog niet bekeken. Ik vind het echt onovertroffen voor dat alles, ik heb Prime al pakweg een jaar of 3 en ik kijk naar altijd naar series of films erop. Netflix heb ik ook, maar gebruik zelfs minder. Het Franstalige gezeik is wel jammer en ik hoop dat dit ooit opgelost geraakt zodat wij Vlamingen kunnen aanleunen bij NL. Prime zal sowieso nog duurder worden, want vroeger via amazon.de kostte het €6.

Prime hoeft trouwens haar prijzen niet op te slagen, die hun streaming service is maar een klein percentage van hun algemeen business model terwijl dat bij Netflix en Disney+ helemaal anders is.

Terug
Bovenaan