Prime Amazon Prime

Razer

Active member
Crowdfunder FE
amazon-prime-video_12d1.jpg


De dienst werd beschikbaar in 2005 als exclusieve dienst voor leden in de Verenigde Staten. Tegen een jaarlijkse vergoeding van $79 ontvangen abonnees gratis verzending binnen twee dagen voor bepaalde producten en korting op verzending voor levering binnen één dag. Ook het streamen van muziek en video's is onderdeel van Prime Music en Prime Video.

Het programma kwam in 2007 ook beschikbaar in landen als Duitsland, Japan en Groot-Brittannië. In januari 2020 bereikte Amazon Prime wereldwijd 150 miljoen abonnees.
 
Ik geraak er nog altijd niet aan uit denk ik.
Om Prime Video te zien moet je een abonnement nemen op de Amazon website (dewelke? ik bestel nooit iets via Amazon. moet ik naar Amazon.nl gaan?)
En waarom staat er niets van info over de prijzen op de website primevideo? Het enige wat ik ergens anders kon terugvinden is dat het na een maand gratis proefperiode slechts 2.99 euro per maand kost? klopt dat wel?
 
Is inderdaad via Amazon.nl en 1ste maand gratis.
Verwacht nu wel ook niet super veel goede content doch voor 2,99€ een aangename afwisseling met Netflix.
 
Content is voor de prijs nog wel ok en amazon heeft zeker wel een aantal exclusives die de moeite waard zijn. Doch hun app, en dan vooral die voor smart-tv's mag wel een serieus worden hetwerkt.

(raar genoeg hebben ze dan wel een vrij goede VR app)
 
Ik heb het voorbije jaar Amazon Prime gehad, maar heb m'n abonnement intussen al geannuleerd. Misschien ligt het aan mij, maar ik vind die website echt niet overzichtelijk. Dat alleen al is al genoeg.
 
En een paar features missen we toch wel. Bv het skippen van previously on of het blijven afspelen van de aftiteling die niet wordt overgeslaan.
 
Ik vind hun original series echt sterk en op sommige vlakken zelfs beter dan die van Netflix, maar ik heb het opgezegd omdat we hier slechts een schim van het aanbod krijgen dat bvb Nederland heeft. Als ik evenveel of meer betaal dan in het buitenland, dan wil ik geen verwaterde versie die vooral op Franstaligen mikt. Feit dat er zelfs Amerikaanse films zijn die enkel een Franse dub hebben was voor mij de druppel.
 
Content is voor de prijs nog wel ok en amazon heeft zeker wel een aantal exclusives die de moeite waard zijn. Doch hun app, en dan vooral die voor smart-tv's mag wel een serieus worden hetwerkt.

(raar genoeg hebben ze dan wel een vrij goede VR app)
Voor 3 euro is de prijs nog ok is wel een serieuze understatement. Die hebben echt heel veel goeie Amazon Original series. Goliath, Bosch, The Last Narc, The Man in the High Castle, Sneaky Pete, The Grand Tour, Fleabag, Hunters,...

Helaas zijn er nog veel goeie series die hier niet te zien zijn, maar laten we hopen dat het alleen maar beter wordt.
 
Hier ook Amazon Prime genomen recent en het aanbod vind ik voor die prijs ECHT wel goed. Buiten enkele goeie Amazon exclusives (waar "The Expanse" ondertussen ook bijhoort en vergeet Jack Ryan niet) zijn er ook veel oudere toppers zoals Lost, Heroes, Prison Break, Grey's Anatomy (vriendin heeft al 4 seizoenen gekeken sinds we het hebben), Desperate Housewives, Sons Of Anarchy, Peranthood, This Is Us, The Americans, The Magicians, ... En aankomend hebben we de Lord of The Rings en de Wheel Of Time reeks.
Veel hiervan gaat wel richting Disney+ verdwijnen, maar dat heb ik ook :D
 
Alleen al voor The Lord of the Rings reeks zou ik mijn abonnement behouden tot de release. Maar in de tussentijd kan ik mij wel eens vermaken met The Office of enkele originals van Amazon.
 
Heb ooit prime genomen voor wat pakjes te bestellen en heb dat gewoon behouden. 2,99 is geen geld. Af & toe kijk ik er wel iets op & er staan zeker goede dingen op. (Parks & Rec / BSG volledig uitgekeken en nu wekelijks een nieuwe Expanse). Ik word wel echt gek van de hoeveelheid welke ik niet kan kijken, want dat zijn dan Franse dubs met geen ENG audio beschikbaar. Staan best ook goede (oudere) films op & de docu's zijn ook wel goed.
 
Bij ons thuis is er Prime, maar kijken er amper na. Mijn vrouw is gesubbed op hare favo streamer op Twitch via Prime en da zalt we zowa zijn denk ik.

Kvind de app niet echt aangenaam en er is véél content die ik dan weer interessant vind, maar die enkel in gedubde versies beschikbaar zijn en da is nu een ne super pet peeve van mijn... Originele audio of niks :)
 
Ik kijk voorlopig enkel Seinfeld en Jiskefet.

De originals kunnen mij voorlopig niet bekoren.

Zelfs The Hunters, met 1 van mijn favo acteurs Al Pacino wordt mijn insziens verpest door een heel zwak hoofdpersonage, en vooral een zwakke casting ervan.

The Boys heeft een leuke insteek. Maar seizoen 2 boeit me al een pak minder dan het eerste.

Wat zijn volgens jullie de beste Originals, en waarom?
 
Sowieso Fleabag (al is dat geen 'original'), maar zeker ook The Marvelous Mrs Maisel:
Heerlijk verhaal met briljante personages (Die vader! die manager! Maisel zelf!) die de grappige dialogen schitterend vertolken in een prachtig vormgegeven setting (New York in de jaren '50)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan