Prime Amazon Prime

Sowieso Fleabag (al is dat geen 'original'), maar zeker ook The Marvelous Mrs Maisel:
Heerlijk verhaal met briljante personages (Die vader! die manager! Maisel zelf!) die de grappige dialogen schitterend vertolken in een prachtig vormgegeven setting (New York in de jaren '50)

1 aflevering van gezien. Was wel mooi gemaakt, en onderhoudend, maar vond het wel niet zo heel grappig. Niet duidelijk of dit een probleem is om verder te kijken. Is het komische aspect heel belangrijk om verder te kijken?
 
Sowieso Fleabag (al is dat geen 'original'), maar zeker ook The Marvelous Mrs Maisel:
Heerlijk verhaal met briljante personages (Die vader! die manager! Maisel zelf!) die de grappige dialogen schitterend vertolken in een prachtig vormgegeven setting (New York in de jaren '50)

Thuis zit er iemand die dat absoluut eens wil kijken. Goed om te weten dan dat het ook gewoon goed is :D
 
1 aflevering van gezien. Was wel mooi gemaakt, en onderhoudend, maar vond het wel niet zo heel grappig. Niet duidelijk of dit een probleem is om verder te kijken. Is het komische aspect heel belangrijk om verder te kijken?
Neen, vind ik niet. De ontwikkelingen van de personages vind ik het leukste/belangrijkste. De personages op zich vind ik op zich hilarisch, maar je moet ze eerst wat gewoon worden
 
Juist ja, Mrs. Maisel nog vergeten.

Ik vind dat een heel moeilijke serie om te 'verkopen' aan mensen, maar t'is inderdaad absoluut geweldig. De personages, de omgeving (het zomerkamp in S2, ge-ni-aal), de dialogen. T'is een van de beste dingen die ik ooit heb gezien.
 
Allez, op Prime vinden wij toch ook onze gading hoor, zeker voor €2,99/maand. We zijn nu zelfs meer Prime aan het kijken dan Netflix.

Picard, X-Files, Fleabag, American Horror Story, onlangs alle Harry Potter films eens bekeken, Upload, Weeds, The Office, Battlestar Galactica,...
En dan nog een aantal dingen die op het lijstje staan: Masters of Sex, Mrs. Maisel, Lore, Carnival Row,..
Ook wel plezant voor zo een serie om de avond mee af te sluiten: The Nanny, Seinfeld, Fresh Prince, Big Bang Theory,...

Ik zie wel dat veel mensen klagen over films die enkel in FR beschikbaar zijn, maar wij kijken niet zoveel films.
 
Wat zijn volgens jullie de beste Originals, en waarom?
Goliath, Sneaky Pete & The Last Narc (wel een mini serie) zijn fantastisch goed imo. Die zitten in mijn all time favorites ondertussen. The Man in the high castle vond ik ook heel goed, alleen naar het einde zwakt dat wat af. Bosch ook top. Fleabag is heel goed als je wat voor die humor bent. Hunters is dan ook minder dan voorgaande reeksen imo.

Iets veel minder bekend: The Forgotten Army is ook een top mini serie, gaat over de Indian national army in WW2.

Ik zal niet de enigste zijn in ieder geval, want al die series krijgen 8+ op IMDB.

Dat van de ondertitels klopt inderdaad wel, maar ik zet nooit NL ondertitels op. Ik heb precies nog nooit last gehad van alleen gedubte versies?
 
Laatst bewerkt:
Paar leuke sci-fi reeksen die al wel eens vermeld zijn geweest in het vorige topic wsl:
- Philip K. Dick's Electric Dreams (Zoals Black Mirror maar minder 'hard'. Zitten heel goeie producties tussen)
- Tales From The Loop (laag tempo, heel sfeervol)
- Undone (vond ik heel sterk, binchwatch materiaal)
 
Nu we toch bezig zijn....

Laat ons ook even de niet Amazon originals die wel exclusief op Prime staan in de groep gooien.

Preacher ( batshit crazy over the top)

Into the badlands ( lijkt erg hard op Dishonored, een post apocalypse kruising tussen een western, fantasy en martial arts met de meest waanzinnige wirework actie ooit op tv)

Hap and Leonard ( neo noir crime stories in de bayou van Louisiana met de altijd onovertoffen Michael K Williams)

The Terror ( het eerste seizoen levert een van de beste horror series ooit op)

The Americans ( Russische spionnen die tijdens de koude oorlog undercover werken als all american family, spannend, sterk gemaakt, top)

Mr Robot ( staat in mijn top 10 van beste series ooit, de creativiteit in Mr Robot is adembenemend soms)

Counterpart ( J.K Simmons in een sci fi show waarin hij twee versies van zichzelf speelt? Heerlijk )

Justified ( Een moderne western over een us marshal die het niet altijd nauw neemt met de regels. Begint gek genoeg wat als een procedural met elke week een nieuwe case, en gooit dat dan volledig overboord voor complexere lange verhaallijnen. Verschrikkelijk slechte themesong, maar de show heeft een heerlijk southern sfeertje en met Timothy Olyphant en machtige Walton Goggins twee toppers in de hoofdcast.
 
Paar leuke sci-fi reeksen die al wel eens vermeld zijn geweest in het vorige topic wsl:
- Philip K. Dick's Electric Dreams (Zoals Black Mirror maar minder 'hard'. Zitten heel goeie producties tussen)
- Tales From The Loop (laag tempo, heel sfeervol)
- Undone (vond ik heel sterk, binchwatch materiaal)
Vandaag Undone bekeken. Dit is een topserie! 👍
 
Ook echt wel een goeie serie dat. Toch zeker vanaf season 2 wanneer het eindelijk door heeft wat het wil zijn. Verschrikkelijke themesong wel.
 
Prime genomen paar maand terug om "Hunters" te bekijken. En ik vond het de moeite, maar zoveel rariteiten met die prime app, zowel via ps4 als op pc... ondertitels die er plotseling een paar regels van tussen vallen, app die niet goed inlaadt, reeksen zonder ondertitels, afleveringen van bepaalde series die niet in volgorde stonden :S etc.. terwijl ik bijvoorbeeld met netflix op diezelfde ps4 of pc nooit geen issue heb.

Het is wel heel goedkoop, dus ca va voor die kleine ambetante zaken...
 
Gisteren (eindelijk) The Office beginnen kijken op Prime. Perfect voor tussendoor en toch wel hilarische stukken. Spijtig dat de originele versie er niet op staat (Britse).

Vroeg mij af of er ook een algemeen verhaal gaat spelen, dus door alle episodes heen. Of zijn ze echt allemaal onafhankelijk van elkaar te zien?
 
Terug
Bovenaan