Prime Amazon Prime

Vond dat toch wel een toppertje, jammer voor het einde, maar bon. Herbekijken nog nooit gedaan, je weet altijd hoe het zal eindigen, dan kan je toch niet met dezelfde ervaring iets opnieuw kijken?
Goh, ik heb dat toen zoals gezegd nooit ineens gezien. Soms zat er 2 jaar tussen om dan ineens 2 seizoenen in te halen. Op het einde vaak weken wachten om een goeie stream te vinden, dus het zo in 1 ruk kunnen zien geeft wel een andere kijk op bepaalde dingen. Veel links die je anders misschien mist. Het einde wist ik niet eens zo goed meer, maar dat is een probleem dat ik wel 'ns vaker heb. :unsure:
Dus voor mij was het zeker de moeite!
 
Als ik Prime video neem via de Appl app store krijg ik per maand 5,50€ gefactureerd, maar ik hoor overal goedkopere bedragen.
Wat doe ik verkeerd? :unsure:
 
Als ik Prime video neem via de Appl app store krijg ik per maand 5,50€ gefactureerd, maar ik hoor overal goedkopere bedragen.
Wat doe ik verkeerd? :unsure:
Gewoon via de Amazon website op Prime abonneren en dan heb je ook toegang tot Prime Video. Normaalgezien €4.99.

Apple neemt 30% marge op alles in de appstore vandaar de hogere prijs wsl.
 
Wel geen idee of er een andere aanbod is via duitsland.
Ik moet eerlijk zijn dat ik het aanbod op de nederlandse versie maar zwak vind. Ik wil geen series of films in het frans gesproken zonder engelse ondertiteling... ik wil engels (allez nederlands kan ik ook nog mee leven) gesproken met engelse ondertiteling of nederlandse als ze dat echt willen voorzien (ik kan ook leven met franse ondertiteling).

Stop met dat franstalige aanbod. Ik heb mij aangesloten bij de .nl versie niet met de .be versie...
 
Wel geen idee of er een andere aanbod is via duitsland.
Ik moet eerlijk zijn dat ik het aanbod op de nederlandse versie maar zwak vind. Ik wil geen series of films in het frans gesproken zonder engelse ondertiteling... ik wil engels (allez nederlands kan ik ook nog mee leven) gesproken met engelse ondertiteling of nederlandse als ze dat echt willen voorzien (ik kan ook leven met franse ondertiteling).

Stop met dat franstalige aanbod. Ik heb mij aangesloten bij de .nl versie niet met de .be versie...
qft
 
Dat aanbod is krak hetzelfde ze. Ze gaan af op jouw locatie, niet bij welke Amazon je geregistreerd bent. Je krijgt btw van de laatst betaalde maand gewoon je geld terug als je overstapt van .de naar .nl
 
Moet je dan gewoon naar nl gaan en prime abonneren en afzeggen op de .de? of is er een andere manier?
 
Hey,

Ik vroeg me af bij welke amazon moet je als belg prime video nemen om zo in Belgie alle content te kunnen bekijken zonder telkens "this video is currently unavailable en deze video is niet beschikbaar op jouw locatie" te krijgen en dat men engelstalige content krijgt ipv franstalig of gedubbed in het frans?

Ik heb eergisteren op amazon.de de prime video 30 dagen trial genomen omdat je niet kan betalen met debetkaart op amazon.nl enkel met creditcard en ideal dat niet werkt in Belgie. De bedoeling was dat ik de nederlandse prime video nam maar niet mogelijk is vanwege betaling dus dan maar op aanraden van amazon.nl de duitse prime video genomen want daar kan je gewoon met je bankrekening dat gekoppeld is betalen en het is gelukt.

Toen begonnen de problemen. 90% van de content is in het frans! Films zijn gesproken in het frans ipv engels wtf. Zelfs de covers en titels zijn in het frans geschreven en als je dan naar languages audio gaat dan zie je audio francais. Dit zijn allemaal hollywoodfilms die worden opgenomen in het engels. Why the fuck dubbed amazon die films in het frans? Dit is op de prime video android app en op mijn tv en op primevideo.com (browser) maar als ik naar amazon.de ga en klik op submenu video dan kom ik terecht op prime video met een veeeeeel uitgebreider content met de laatste films en series die ik doodleuk niet kan bekijken dan zie ik dus dat bericht van "deze video is niet beschikbaar op jouw locatie" met de optie om het te kopen of huren lol.

Maw prime video is regio gebonden zoals netflix. Ik heb dan naar de nederlandse klantendienst van amazon gebeld en probleem uitgelegd en die hebben me doorverwezen naar amazon.de lol. Ok ik dan mijn beste duits boven gehaald wat een hele bevalling was. Ze hebben mij doorverbonden naar de prime video klantendienst. Die kerel zei dat hij mij niet kan helpen aangezien ik in belgie woon en niet duitsland en oostenrijk. Amazon.de prime video is namelijk enkel voor hen. Hij zei dat je als belg enkel het basis aanbod kunt zien van de duitse prime video en de gesproken taal van films regiogebonden is en niet verandert kan worden. Zo is dat in het systeem. Ik vroeg dan wat moet ik dan doen? Bij welke amazon moet ik als belg prime video nemen? Belgie heeft geen amazon. Prime video NL gaat niet vanwege betaling etc en hij zei ga op amazon.com dat is "internationaal" zei em ... ik zei euhm als ik prime video op amazon.com dat enkel voor amerikanen is neem dan zal ik als belg niks kunnen bekijken vanwege georestriction ... Er was stilte aan zijn kant en zei alweer ik kan je niet helpen.

Dus waar nemen jullie prime video en hoe stellen jullie dat in dat men in belgie alle content kan bekijken? Maw dus niet enkel de basisbrol en niks van de exclusieve content.

Als ik een creditkaart fix en amazon.nl prime video neem kan ik dan alles afspelen in belgie? Heb ik dan alle content? Of nemen jullie prime video UK?

Of heeft die kerel gelijk en moet ik US prime video nemen?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen
 
Zoals je zelf al zei is Amazon content regiogebonden. Het maakt normaalgezien niet uit waar je het abonnement afsluit. Mogelijk kan je het oplossen door via een VPN in Nederland te kijken, maar geen idee of Amazon daar actief op checked. Netflix bv blokkeert de meeste VPNs.

Wat betreft de bewering van 90% van de content is in het Frans is wel redelijk overdreven denk ik. Ik kom idd ook af en toe wel eens een film tegen die enkel Franse audio of ondertitels heeft maar zeker geen 90%. Ga trouwens niet af op de covers, vaak zie je idd Franstalige covers maar als je dan verderklikt heb je meestal wel de Engelstalige audio en ondertitels.

Er is trouwens al een algemeen Amazon prime topic:

 
Zoals je zelf al zei is Amazon content regiogebonden. Het maakt normaalgezien niet uit waar je het abonnement afsluit. Mogelijk kan je het oplossen door via een VPN in Nederland te kijken, maar geen idee of Amazon daar actief op checked. Netflix bv blokkeert de meeste VPNs.

Wat betreft de bewering van 90% van de content is in het Frans is wel redelijk overdreven denk ik. Ik kom idd ook af en toe wel eens een film tegen die enkel Franse audio of ondertitels heeft maar zeker geen 90%. Ga trouwens niet af op de covers, vaak zie je idd Franstalige covers maar als je dan verderklikt heb je meestal wel de Engelstalige audio en ondertitels.

Er is trouwens al een algemeen Amazon prime topic:

Ik vind hun original series echt sterk en op sommige vlakken zelfs beter dan die van Netflix, maar ik heb het opgezegd omdat we hier slechts een schim van het aanbod krijgen dat bvb Nederland heeft. Als ik evenveel of meer betaal dan in het buitenland, dan wil ik geen verwaterde versie die vooral op Franstaligen mikt. Feit dat er zelfs Amerikaanse films zijn die enkel een Franse dub hebben was voor mij de druppel.

Heb ooit prime genomen voor wat pakjes te bestellen en heb dat gewoon behouden. 2,99 is geen geld. Af & toe kijk ik er wel iets op & er staan zeker goede dingen op. (Parks & Rec / BSG volledig uitgekeken en nu wekelijks een nieuwe Expanse). Ik word wel echt gek van de hoeveelheid welke ik niet kan kijken, want dat zijn dan Franse dubs met geen ENG audio beschikbaar. Staan best ook goede (oudere) films op & de docu's zijn ook wel goed.

Kvind de app niet echt aangenaam en er is véél content die ik dan weer interessant vind, maar die enkel in gedubde versies beschikbaar zijn en da is nu een ne super pet peeve van mijn... Originele audio of niks
Zo overdreven is dat blijkbaar niet. Dus prime video is brol. Ben blij dat ik maar de gratis trial heb genomen. Mss moet amazon hun aardrijkskunde eens bijschaven want bij mijn weten spreekt men in vlaanderen nederlands en in wallonie frans. Wat doet amazon? Effe beslissen dat 90% van hun content int frans is lol want blijkbaar heeft belgie 90% franstaligen 🙄
 
Zo overdreven is dat blijkbaar niet. Dus prime video is brol. Ben blij dat ik maar de gratis trial heb genomen. Mss moet amazon hun aardrijkskunde eens bijschaven want bij mijn weten spreekt men in vlaanderen nederlands en in wallonie frans. Wat doet amazon? Effe beslissen dat 90% van hun content int frans is lol want blijkbaar heeft belgie 90% franstaligen 🙄
Bon, ik weet nu nog steeds niet waar je die 90% haalt. Heb helemaal die indruk niet. En qua aanbod, hangt er uiteraard van af waar je interesse ligt. Voor mij persoonlijk is het zijn geld zeker waard, maar dat moet iedereen voor zich natuurlijk uitmaken.

En tja, op wereldvlak stelt België (en het Nederlands) niks voor hè, daar gaat Amazon niet echt van wakkerliggen.
 
Net zoals bij Netflix moet je Prime Video niet nemen voor de externe producties hoewel er leuke titels tussen staan zoals American Horror Story, Heroes, House, Downton Abbey, Mr Robot ... Vijf jaar geleden was het nog slechter gesteld met ondertitels in Nederlands, als het er niet is krijg je idd Frans maar da's niet omdat er evil masterminds aan tafel zitten lachen naar de Vlaming, ze hebben gewoon geen Nederlandstalige ondertitels of tracks.

Hun sterkte zit bij de eigen Originals, het zijn er niet zoveel als bij Netflix maar er zitten enkele bij die ik graag zie zoals Bosch of The Expanse. Het prijsverschil zit vooral in de gratis levering, de NL versie is puur de videodienst, met de FR/DE versie kan je ook de prime delivery krijgen en nog wat opslag voor foto's en Twitch streaming.
 
Net zoals bij Netflix moet je Prime Video niet nemen voor de externe producties hoewel er leuke titels tussen staan zoals American Horror Story, Heroes, House, Downton Abbey, Mr Robot ... Vijf jaar geleden was het nog slechter gesteld met ondertitels in Nederlands, als het er niet is krijg je idd Frans maar da's niet omdat er evil masterminds aan tafel zitten lachen naar de Vlaming, ze hebben gewoon geen Nederlandstalige ondertitels of tracks.

Hun sterkte zit bij de eigen Originals, het zijn er niet zoveel als bij Netflix maar er zitten enkele bij die ik graag zie zoals Bosch of The Expanse. Het prijsverschil zit vooral in de gratis levering, de NL versie is puur de videodienst, met de FR/DE versie kan je ook de prime delivery krijgen en nog wat opslag voor foto's en Twitch streaming.
Ik heb het niet over de ondertitels maar over de audio van films die gedubbed is in het frans en om het dan nog erger te maken met enkel franse ondertiteling ipv een engelse ondertiteling zodat we het tenminste kunnen lezen. Alle jean claude van damme, chuck norris en dolph lundgren films en nog een pak oude actie films zijn in het frans. Alle western films zijn in het frans, er zitten veel klassiekers tussen van terence hill etc. Allemaal gedubbed in het frans. Hoe dat je het probleem niet inziet snap ik ni. Wij zijn niet frankrijk he. Om het nog erger te maken ik lees hierboven dat de NL Prime Video ook veel frans gedubde films heeft. Dus amazon denkt dat zowel NL als BE Frankrijk is 🙄🤣
 
Ik heb geen weet van de veel Frans gedubde films, aangezien ik nog niet ver in de catalogus ben gegaan (momenteel vooral The Office). Maar ik heb wel al gemerkt dat inderdaad de ondertiteling vaak enkel in het Frans mogelijk is. Waarom zetten ze niet Engels overal als standaard optie? Moeten ze daar extra voor betalen ofzo? Ik denk dat de meeste mensen die streamingdiensten nemen van een publiek zijn dat ook een woordje Engels kan (toch meer dan Frans).
Oke, voor €3/maand mag je ook niet teveel klagen, maar je betaald er toch wel voor.
 
Ik heb geen weet van de veel Frans gedubde films, aangezien ik nog niet ver in de catalogus ben gegaan (momenteel vooral The Office). Maar ik heb wel al gemerkt dat inderdaad de ondertiteling vaak enkel in het Frans mogelijk is. Waarom zetten ze niet Engels overal als standaard optie? Moeten ze daar extra voor betalen ofzo? Ik denk dat de meeste mensen die streamingdiensten nemen van een publiek zijn dat ook een woordje Engels kan (toch meer dan Frans).
Oke, voor €3/maand mag je ook niet teveel klagen, maar je betaald er toch wel voor.
Omdat die amerikanen denken dat we hier allemaal frans spreken... dat was vroeger ook vaak zo met microsoft en xbox . Je kon dan enkel "FR" kiezen bij belgie als taalkeuze... als je een deftige vpn hebt ben je beter dat je via vpn kijkt en dus je regio kan instellen op iets anders.
 
Terug
Bovenaan