Amanita Design (Machinarium) onthult Phonopolis

Het Tsjechische Amanita Design toonde sinds hun bestaan juist hoe regelmatig hun ontwikkelaars creatief uit de hoek kunnen komen: Machinarium, de Samorost-serie, Creaks, enzovoort zijn allemaal titels met een uniek uiterlijk, laat staan dat deze allerlei bizarre of originele omstandigheden in beeld brengen. Het laatste project dat ze voltooiden (het angstaanjagende Happy Game) verscheen echter eind vorig jaar, dus de kans was groot dat de firma al een tijdje stiekem aan iets anders werkte. Dit werd recent geconfirmeerd, want Amanita Design onthulde Phonopolis, welke bestemd is voor meerdere platformen en bovendien hun eerste volledig driedimensionale ervaring zal zijn! Een releasedatum hebben de developers niet vermeld, maar men gaf wel enige details over het algemene concept vrij.

Zo werd het idee achter Phonopolis (in tegenstelling tot hun vorige titels) eerder geïnspireerd door meer herkenbare thema's en politieke onderwerpen uit het echte leven, terwijl deze excentrieke belevenis nog steeds enige luchthartige of speelse momenten zal bezitten. Geen mentaliteit die té au sérieux is, kortom. De dystopische wereld van dit spel, geregeerd door een autoritaire leider die op het punt staat om de hele bevolking te controleren, werd bovendien opgebouwd met golfkarton, waardoor het esthetisch aspect meteen opvalt. Ten slotte zei Amanita Design dat Phonopolis qua genre een point 'n click adventure zal zijn waar het puzzelen, het exploreren en het verhaal centraal zullen staan. Meer concrete informatie over zowel de verantwoordelijke ontwikkelaars achter dit origineel project als het narratief, kun je via Gematsu lezen en onderaan staat alvast de teaser trailer:

 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan