VTM Alloo bij de Verkeerspolitie

Wat een saaie reeks. Ik wist niet dat er zo weinig actie was in Gent of teveel actie in Antwerpen was.
Er is zeker actie genoeg, maar niet als de camera er bij is. En als programmamaker moet je het natuurlijk doen met de beelden die je hebt. Ook niet elke politie-inspecteur staat te springen om Alloo mee te pakken natuurlijk. De meeste hebben hem liever niet mee.
Zucht, me weer staan ergeren aan dien dikzak die zichzelf graag belangrijk vindt samen met zijn partner -ik ben ook marrokkaan dus ik ben 1 van jullie behalve als u kop me niet aanstaat-.

2 mensen die geen vlieg kwaad doen en niks overlast veroorzaken gaan lastig vallen en pv opmaken omdat em een basskistje heeft steken, een booskijker stickerke heeft geplakt vooraan en led achterlichtjes. Oh wacht, ik ben de diy verdonkerde achterruit vergeten...

Uitlaat was origineel, vering was origineel en zn wagen was recent gekeurd. Who cares... Dien dikke voelt zichzelf veel te belangrijk.
Zijne kameraad is ni veel beter. Wilt zichzelf o zo graag voordoen als ne chille flik want ik ben 1 van jullie en als hij zn vriendjes tegenkomt mogen die altijd doorrijden zonder zelfs papieren te laten zien. Maar o wee als u gezicht hem niet aanstaat, dan is hij opeens whity mcwhiteface.

Die seut op zijn fiets erger ik me ook aan, maar die is tenminste consequent en niet hypocriet.

Die 2 andere gasten die in discussie gingen vond ik het nu ook niet nodig om ze een boete van 116 euro te geven, ik heb al veel erger gezien, zo creëert ge gewoon afkeer naar al wat politie is ipv u een beetje te plaatsen in de leefwereld van die mannen en te sensibiliseren en mee klappen ipv direct te verbaliseren.

Enigste deftige flikken hier das dien Bart (mindere reetlikker versie van Yann) en die paar andere neutrale flikken.

/ rant
Nu, ik dacht dat je ondertussen zou weten dat body shaming niet ok is, en ik zou vermoeden dat dit ook niet thuis hoort op dit forum.

Abdel is al jaren een persoon die politie Gent graag naar voor schuift naar het grote publiek toe. Maar dit ter zijde.

De parking waar ze op dat moment controle doen staat inderdaad gekend voor, en laat ik het heel voorzichtig omschrijven, een plaats waar mogelijks verdachte zaken gebeuren. Als je daar dan “iets” ziet gebeuren lijkt het me logisch dat ze daar gaan kijken. Uiteindelijk blijkt dat de wagen in zijn huidige toestand niet overeenkomt met de staat op moment van zijn laatste keuring kwa tuning.

Wat die bestuurder van de andere BMW betreft:

Politie Gent zet al even in op acties tegen patsergedrag, dit zorgt echt voor overlast in sommige wijken. Komt daar nog eens bij dat de politie tijdens het uitvoeren van hun taken vaak uitgedaagd wordt door bepaalde individuen. Je mag dan wel stellen dat “de politie zich moet plaatsen in de leefwereld van die die mannen”, maar stel jij je ook eens in de plaats van de politie.

De bestuurder blijkt geen onbekende voor de inspecteur te zijn volgens de beelden, dus misschien heeft hij z’n waarschuwing al gehad. Op een bepaald moment is de fase van ”er mee klappen” voorbij.
Verder is het inderdaad ongepast om tijdens een interventie, zonder reden daar wat gedrag te vertonen wat uitdagend kan overkomen. Ik weet niet wat jij doet als er ergens een controle aan de gang is op een parking naast de weg, maar ik ga daar niet gaan rondhangen en zo.
Op het moment van de controle van die laatste blijkt dat die zijn rijbewijs niet op zak heeft, overtreding nummer twee. Dan lijkt er wat verwarring te zijn waar zijn wagen staat/ rijbewijs is. De eigenaar van de BMW moet die bestuurder zijn rijbewijs halen uit z’n auto. Die komt dan terug met de mededeling “uw rijbewijs is er niet” wat ik dan weer opmerkelijk vind. Het was niet “ uw auto staat hier niet“, wat later zal blijken.
Dan zou het thuis liggen, maar uiteindelijk blijkt dat in een wagen te liggen die op nog een derde locatie staat.

Nee, hier hebben de twee inspecteurs die jij zo apart omschrijft perfect hun taak gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Toen de Flikken van Gent nog geliefd waren
bc5bb753dba53ccc4739dc7ac652291c.jpg
FLIKKENKAART2.JPG
 
Zucht, me weer staan ergeren aan dien dikzak die zichzelf graag belangrijk vindt samen met zijn partner -ik ben ook marrokkaan dus ik ben 1 van jullie behalve als u kop me niet aanstaat-.

2 mensen die geen vlieg kwaad doen en niks overlast veroorzaken gaan lastig vallen en pv opmaken omdat em een basskistje heeft steken, een booskijker stickerke heeft geplakt vooraan en led achterlichtjes. Oh wacht, ik ben de diy verdonkerde achterruit vergeten...

Uitlaat was origineel, vering was origineel en zn wagen was recent gekeurd. Who cares... Dien dikke voelt zichzelf veel te belangrijk.
Zijne kameraad is ni veel beter. Wilt zichzelf o zo graag voordoen als ne chille flik want ik ben 1 van jullie en als hij zn vriendjes tegenkomt mogen die altijd doorrijden zonder zelfs papieren te laten zien. Maar o wee als u gezicht hem niet aanstaat, dan is hij opeens whity mcwhiteface.

Die seut op zijn fiets erger ik me ook aan, maar die is tenminste consequent en niet hypocriet.

Die 2 andere gasten die in discussie gingen vond ik het nu ook niet nodig om ze een boete van 116 euro te geven, ik heb al veel erger gezien, zo creëert ge gewoon afkeer naar al wat politie is ipv u een beetje te plaatsen in de leefwereld van die mannen en te sensibiliseren en mee klappen ipv direct te verbaliseren.

Enigste deftige flikken hier das dien Bart (mindere reetlikker versie van Yann) en die paar andere neutrale flikken.

/ rant
Tot je een accident krijgt met zo1 waarvan de verzekering niet wil tussen komen omdat er stukken op zijn auto zaten die niet gekeurd waren en je dus je geld nooit gaat zien.

Wat ga je er dan van vinden?
 
M'enfin. Wat gaat ee een ongeval veroorzaken? Die led achterlichten? Die booskijkers? (Die totaal geen invloed hebben op het lichtbeeld?)
Het gaat er niet om of ze een ongeval gaan veroorzaken. Wel omwille van de verzekering die zich er vantussen uit kan trekken (en wat ze maar al te graag doen) + wat er gebeurd met bepaalde onderdelen in een ongeval.

Wat kost dat dan om die dingen te laten keuren? 9€ ofzo? Als je geld hebt voor die brol dan heb je ook geld om het te laten keuren. En hij heeft geen boete, hij gaat moeten aantonen dat het gekeurd is en dan is het in orde.

Ik heb het ook nog gedaan, maar van het eerste tot het laatste stond wel op mijn tuningverslag.
 
Sja. Een trekhaak die je laat zetten zal (normaal) ook geen ongeval veroorzaken. Maar je moet er ook mee naar de keuring he.

Die Bart heeft er zo ook al tegengehouden voor verdonkerde ruiten dacht ik.
 
Das echt een fabeltje hoor dat de verzekering zich er van tussentrekt. Dat wordt o zo graag gezegd om de mensen bang te maken. Ik heb 2 jaar bii Baloise gewerkt en 3 jaar bij AG. En verzekering betaalt altijd. Alleen in extreme en zeer uitzonderlijke gevallen verhalen ze de schade op de verzekeringsnemer. Maar dat doen ze zelfs niet bij ene da met 2 promille en stijf van den drugs 2 auto's bijeenrijdt. Ze kunnen het doen in dat geval, maar in praktijk gebeurt dit bijna nooit. Dus nee, ene met getintje ruitjes en andere achterlichten gaan ze echt niet pluimen hoor...
 
En de houding van die flik is hier het probleem. Voor zulke onschuldige tuning geeft ge toch een pv van waarschuwing om hem binnen de 14 dagen te laten keuren met de tuning, nee direct een pv opmaken waar hij rechtbank riskeert. VOOR EEN BASSKISTJE EN ANDERE ACHTERLICHTEN en wat stickerkes... Dat is mijn probleem me dien dikzak, ni me et feit da da op zn tuning rapport moet staan...
 
  • Haha
Waarderingen: math
En de houding van die flik is hier het probleem. Voor zulke onschuldige tuning geeft ge toch een pv van waarschuwing om hem binnen de 14 dagen te laten keuren met de tuning, nee direct een pv opmaken waar hij rechtbank riskeert. VOOR EEN BASSKISTJE EN ANDERE ACHTERLICHTEN en wat stickerkes... Dat is mijn probleem me dien dikzak, ni me et feit da da op zn tuning rapport moet staan...
Ja daar heb je idd gelijk in. Bij ons heb ik daar nog nooit een PV voor geweten. Enkel waarschuwingen. Is al de eerste keer niet dat hij daar een PV voor uit schrijft. Dan hadden ze beter de fietser beboet zonder licht ipv hem kunstjes te laten doen want dat is pas levensgevaarlijk.

En die andere van onverantwoord rijgedrag vond ik ook belachelijk. Het was volgens mij een M3, dat spel maakt in sportmodus veel lawaai zonder dat je daarom zotte dingen doet. Het was nu niet dat hij driftend weg reed.

Toen ik mijn e36 m3 had deden ze ook vaak teken dat ik trager moest rijden terwijl ik gewoon in 2de aan 30 reed.
 
Zucht, me weer staan ergeren aan dien dikzak die zichzelf graag belangrijk vindt samen met zijn partner -ik ben ook marrokkaan dus ik ben 1 van jullie behalve als u kop me niet aanstaat-.

2 mensen die geen vlieg kwaad doen en niks overlast veroorzaken gaan lastig vallen en pv opmaken omdat em een basskistje heeft steken, een booskijker stickerke heeft geplakt vooraan en led achterlichtjes. Oh wacht, ik ben de diy verdonkerde achterruit vergeten...

Uitlaat was origineel, vering was origineel en zn wagen was recent gekeurd. Who cares... Dien dikke voelt zichzelf veel te belangrijk.
Zijne kameraad is ni veel beter. Wilt zichzelf o zo graag voordoen als ne chille flik want ik ben 1 van jullie en als hij zn vriendjes tegenkomt mogen die altijd doorrijden zonder zelfs papieren te laten zien. Maar o wee als u gezicht hem niet aanstaat, dan is hij opeens whity mcwhiteface.

Die seut op zijn fiets erger ik me ook aan, maar die is tenminste consequent en niet hypocriet.

Die 2 andere gasten die in discussie gingen vond ik het nu ook niet nodig om ze een boete van 116 euro te geven, ik heb al veel erger gezien, zo creëert ge gewoon afkeer naar al wat politie is ipv u een beetje te plaatsen in de leefwereld van die mannen en te sensibiliseren en mee klappen ipv direct te verbaliseren.

Enigste deftige flikken hier das dien Bart (mindere reetlikker versie van Yann) en die paar andere neutrale flikken.

/ rant
Volledig akkoord.

Die mensen met dat Golfje waren gewoon wat aan het chillen op een parking en daar is niks fout mee.
Die 2 mannen in die BMW hadden ook niks fout gedaan op die parking en dan geven ze hem maar gewoon een 'kapstokboete' die je iedereen kan aansmeren. Als ik die BMW bestuurder was liet ik het gegarandeerd voor de rechter komen, er is toch beeldmateriaal van. Als er een boete uitgeschreven zou mogen worden, dan is het voor het feit dat hij z'n rijbewijs niet bijhad (maar dat wisten ze niet op voorhand natuurlijk). Een normale flik geeft daar ook gewoon een waarschuwing voor, maar in hun geval zou ik het zien gebeuren dat ze er een boete voor uitschrijven en daar zou ik minder een probleem mee hebben. Maar die boete was natuurlijk lager geweest, dus zeggen ze maar dat hij onaangepast rijgedrag vertoonde. Ik was niet zo rustig gebleven als die bestuurder hoor. Hij heeft er wel goed aan gedaan door zo rustig te blijven, aangezien hij die beelden nu makkelijk kan gebruiken bij de rechter.

Ik vraag mij af of ze gewoon zo'n assholes zijn om zich te laten gelden voor de camera, of dat ze er assholes uitkiezen om mensen schrik te doen krijgen van de flikken. Mijn ervaringen met flikken zijn over het algemeen (er zijn wel uitzonderingen) gelukkig een pak positiever en menselijker.

Toen ik mijn e36 m3 had deden ze ook vaak teken dat ik trager moest rijden terwijl ik gewoon in 2de aan 30 reed.

Echt grappig, zo'n mensen. Als iemand naar mij teken doet dat ik trager moet rijden en ik heb wat tijd, rijd ik terug om te vragen of ze een soort ingebouwde laser in hun ogen hebben om mijn snelheid te meten. Meestal gaan ze lopen of hebben ze ineens niets meer te zeggen als je hen om verantwoording vraagt. :tongue:
 
Wat in godsnaam is een kapstokboete?
Soort van "catch all" waarmee ze u altijd wel kunnen pakken. In de trant van "gevaarlijk weggedrag" of "je moet ten alle tijden uw voertuig onder controle houden" (waarvan dan weer bv de GSM wetgeving een meer concrete variant is)
 
Soort van "catch all" waarmee ze u altijd wel kunnen pakken. In de trant van "gevaarlijk weggedrag" of "je moet ten alle tijden uw voertuig onder controle houden" (waarvan dan weer bv de GSM wetgeving een meer concrete variant is)
Ok, maar nog nooit gehoord dat men daarvoor 'kapstokboete' gebruikt. Zal wel een lokaal/regionaal woordje zoals curryworst zijn zeker.
 
Paar afleveringen gezien, maar veel spannende dingen gebeuren er toch niet in...

Het programma 24/7 politie is wel leuker om te kijken, gebeuren ook meer interessante dingen:


Binnenkort seizoen 3 normaal gezien.
 
Net die aflevering aan het bekijken.

Die eerste 2 interventies met die golf en die bmw zijn echt pestgedrag van de politie toch.

Om van te kotsen zijn die 2 politieagenten man
 
Denk zelfs dat die andere motard eigenlijk nog erger is dan die met zijn baard. "het weer is slecht, maar de vaststellingen zijn goed." Is al de eerste keer niet dat hij zo een opmerking heeft. En laat uitschijnen dat hij heel graag schrijft.

Die op zijn fiets is ook wel.. Altijd mensen terechtwijzen alsof hij de meester is en de andere een klein kindje. Ze weten ook wel genoeg dat ze in fout zijn zonder die preek hoor.

Met zijn boetes ga ik wel akkoord, maar heel het gedoe er rond is voor niks nodig.

In Antwerpen had je daar ook zo een oudere kleinere dikkere. Die deed dat ook, maar nog 10x erger.
 
Denk zelfs dat die andere motard eigenlijk nog erger is dan die met zijn baard. "het weer is slecht, maar de vaststellingen zijn goed." Is al de eerste keer niet dat hij zo een opmerking heeft. En laat uitschijnen dat hij heel graag schrijft.

Die op zijn fiets is ook wel.. Altijd mensen terechtwijzen alsof hij de meester is en de andere een klein kindje. Ze weten ook wel genoeg dat ze in fout zijn zonder die preek hoor.

Met zijn boetes ga ik wel akkoord, maar heel het gedoe er rond is voor niks nodig.

In Antwerpen had je daar ook zo een oudere kleinere dikkere. Die deed dat ook, maar nog 10x erger.
Ik ben hier natuurlijk niet om de advocaat van de politie uit te hangen, maar ik denk dat zo’n programma ook wel wat dingen uitvergroot.

Die quote van die ene motard is misschien wel wat misplaatst, maar wie zegt nu nooit eens iets?
Ik denk dat zo’n dingen wel gebeuren door iedereen en op elke werkplek. Als je bvb eens een lastige klant gehad hebt of zo. Dan zeg je toch ook tegen je collega’s of partner daar eens iets over dat die klant of je baas maar best niet hoort? Laat staan dat ze het zouden uitzenden op VTM.
Daarom is dat niet representatief voor je werk of integriteit.

Idd, die Draak op z’n fiets komt inderdaad zo over zoals je zo mooi omschrijft :)
Langs de andere kant vind ik het hemeltergend dat men bewust overtredingen maakt met een air van “ik trek me er niks van aan.” Maar als je dan “betrapt“ zou worden vind men dan dat ze je een (zoveelste) waarschuwing moeten geven.

Zoals de man aan het ziekenhuis. Hij wist maar al te goed dat hij daar niet mocht parkeren, maar in plaats van een parkeerplaats te zoeken kiest hij de luie optie en zet hij hem dan daar maar neer. Er is een reden waarom je in die bocht niet mag parkeren. Je zal je bocht maar niet kunnen nemen als vrachtwagenchauffeur en zo de boel vastzetten. Zo‘n mentaliteit/situaties zorgt voor overlast en dat moet aangepakt worden. De inspecteur heeft ook nog even gewacht of de bestuurder niet gewoon aan het laden/lossen was. Maar op een gegeven moment gaat die over tot verbalisatie.
Het probleem is hier eigenlijk niet de betweterige toon van de inspecteur, maar het je m'en foutisme van veel weggebruikers.
Met elke keer opnieuw dezelfde uitvluchten…
 
Laatst bewerkt:
Wat een saaie reeks. Ik wist niet dat er zo weinig actie was in Gent of teveel actie in Antwerpen was.

Ja, ik vind het ook wat teleurstellend. Dan zag ik liever "niveau 4" waarbij er heel wat meer actie was. Maar daar leek het dan weer alsof Gent zo ongeveer The Bronx was.

Laat ons zeggen dat het gemiddelde een representatief beeld geeft zeker? :unsure:
 
Mja, da’s ook het opzet van de serie. Bij niveau 4 volg je echt wel rechercheurs bij interventies en arrestaties. Da’s spectaculaire tv. Bij de verkeerspolitie zijn het nu eenmaal minder spectaculaire dingen. Tenzij Allo bij de wegpolitie een achtervolging kan filmen natuurlijk. Dat was nog eens tv! :
 
Terug
Bovenaan