VTM Alloo bij de Verkeerspolitie (2023)

Tis waanzinnig hoeveel mensen zich half op het fietspad zetten op een baan zonder middenstreep. Je mag op de baan staan, doe dat dan en dan hinder je de fietsers niet. Neen, liever zich half op het fietspad zetten waardoor iedereen gekl*** is.

Geen idee of dat in het bewuste fragment ook het geval was, maar ik zag een kans en het moest er ff uit :) .
Als dat een smal fietspad is moet je inderdaad niet half daarom gaan staan, maar tegenwoordig zijn er heel wat fietspaden die breed genoeg zijn zodat je de fietsers totaal niet hindert wanneer je er gaaf op staat.
(En ik zit veel op de fiets voor mijn werk, dus ik spreek uit ondervinding)
 
Als dat een smal fietspad is moet je inderdaad niet half daarom gaan staan, maar tegenwoordig zijn er heel wat fietspaden die breed genoeg zijn zodat je de fietsers totaal niet hindert wanneer je er gaaf op staat.
(En ik zit veel op de fiets voor mijn werk, dus ik spreek uit ondervinding)
Wat heb je er bij te winnen om op dat fietspad te gaan staan? De wetgever laat het u toe om op de baan stil te staan en parkeren als er geen middenstrook is...
 
Zou het resultaat er zoveel anders uitgezien hebben, mocht die Nederlandse bestelwagenbestuurder wel beleefd zijn geweest?
Want niet (kunnen) betalen voor een buitenlander = wielklem/inbeslagname voertuig.
Dat bellen naar de procureur/OvJ/... is iets dat ze ook moeten doen (hier omdat het een professionele bestuurder is)
De agent zelf had precies ook wel een slechte dag, want die begon ook heel bot en arrogant, als hij op een normale manier met die man in discussie gegaan was was dat nooit zo zwaar uit de bocht gegaan.

Ze zeggen altijd "je moet respect hebben voor de arm der wet", maar respect is iets wat je moet verdienen en er zijn heel wat agenten die dat vergeten.
 
Wat heb je er bij te winnen om op dat fietspad te gaan staan? De wetgever laat het u toe om op de baan stil te staan en parkeren als er geen middenstrook is...
Je hindert de fietsers niet (wanneer het fietspad breed genoeg is) en je hindert de auto's minder, want ze hebben een beter overzicht om te zien of ze je voorbij kunnen.
Eigenlijk een win win situatie.
 
De agent zelf had precies ook wel een slechte dag, want die begon ook heel bot en arrogant, als hij op een normale manier met die man in discussie gegaan was was dat nooit zo zwaar uit de bocht gegaan.

Ze zeggen altijd "je moet respect hebben voor de arm der wet", maar respect is iets wat je moet verdienen en er zijn heel wat agenten die dat vergeten.
Was inderdaad maar een triestige reactie van die agent. Beetje gefrustreerd denk ik.
 
Ook een beetje een scheinheilige.
Zeggen dat je enorm meevoelt met de truckchauffeurs maar effectief wel echt alles opschrijft.
350 euro voor een zeil, t'is niet dat die betonblokken eruit zouden vallen.
Geef dan toch de boeite van 175 euro voor uitzondering plaatselijk verkeer en geef een waarschuwing voor het zeil. Die man zal het de volgende keer er wel over leggen met de kennis dat het hem 350 euro zal kosten.
Om dan nog te proberen neuten over een klein deukje in een stalen velg...
Die maakt er effectief wel gewoon een sport van om zoveel mogelijk boetes te kunnen schrijven.
 
Ook een beetje een scheinheilige.
Zeggen dat je enorm meevoelt met de truckchauffeurs maar effectief wel echt alles opschrijft.
350 euro voor een zeil, t'is niet dat die betonblokken eruit zouden vallen.
Geef dan toch de boeite van 175 euro voor uitzondering plaatselijk verkeer en geef een waarschuwing voor het zeil. Die man zal het de volgende keer er wel over leggen met de kennis dat het hem 350 euro zal kosten.
Om dan nog te proberen neuten over een klein deukje in een stalen velg...
Die maakt er effectief wel gewoon een sport van om zoveel mogelijk boetes te kunnen schrijven.
Die man weet goed genoeg dat het 350€ zal kosten voor het zeil en had de keuze gemaakt om het niet te leggen. Je zag het stof en zand er zo afwaaien dus echt wel terecht in mijn ogen.
 
Die vrachtwagenchauffeur was de zoveelste calimero beunhaas die exact weet of behoort te weten wat hij fout doet. Bord uitgezonderd lokaal verkeer met zo een gevaarte negeren. Geen zeil leggen.

Altijd plezant met uw gloednieuwe of net gewassen wagen rijden en dan zo een onnozelaar waar het stof en kleine steentjes van af vliegen voor uw neus.

En dan maar klagen 'ja ga maar werken voor niets he'. Neen, ken uw beroep en doe 5 minuten moeite om uw vrachtwagen correct in orde te brengen en lees de fucking verkeersborden. Dat is het type mens dat nooit vooruit geraakt in het leven want dat doet maar op, maakt fout na fout en 't is altijd een ander zijn schuld.

Die onnozelaar die fars deed met zijn telefoon in zijn klauwen kreeg ook terecht de volle lading van Bartje imo. Vaak klagen wij dat mensen een grote bek opzetten enzovoort en er mee wegkomen. Wel deze zette een grote bek op en kreeg zijn verdiende loon. Hij was direct een stuk vriendelijker. Bangelijk.
 
Laatst bewerkt:
Die vrachtwagenchauffeur was de zoveelste calimero beunhaas die exact weet of behoort te weten wat hij fout doet. Bord uitgezonderd lokaal verkeer met zo een gevaarte negeren. Geen zeil leggen.

Altijd plezant met uw gloednieuwe of net gewassen wagen rijden en dan zo een onnozelaar waar het stof en kleine steentjes van af vliegen voor uw neus.

En dan maar klagen 'ja ga maar werken voor niets he'. Neen, ken uw beroep en doe 5 minuten moeite om uw vrachtwagen correct in orde te brengen en lees de fucking verkeersborden. Dat is het type mens dat nooit vooruit geraakt in het leven want dat doet maar op, maakt fout na fout en 't is altijd een ander zijn schuld.

Die onnozelaar die fars deed met zijn telefoon in zijn klauwen kreeg ook terecht de volle lading van Bartje imo. Vaak klagen wij dat mensen een grote bek opzetten enzovoort en er mee wegkomen. Wel deze zette een grote bek op en kreeg zijn verdiende loon. Hij was direct een stuk vriendelijker. Bangelijk.
Ik vind dat van professionele chauffeurs inderdaad altijd zo :) "Da's weer een dag werken voor niets". Nee, het niet doen, is concurrentievervalsing, want mensen die het wel doen, moeten daar tijd en geld instoppen. Natuurlijk is het zo zwartwit niet, dat snap ik ook. En de chauffeur is vaak ook alleen maar de chauffeur, terwijl hij niet degene is die z'n vrachtwagen zelf in orde moet zetten. Maar dan is hij normaal ook niet degene die de boete moet betalen.
 
Die vrachtwagenchauffeur was de zoveelste calimero beunhaas die exact weet of behoort te weten wat hij fout doet. Bord uitgezonderd lokaal verkeer met zo een gevaarte negeren. Geen zeil leggen.

Altijd plezant met uw gloednieuwe of net gewassen wagen rijden en dan zo een onnozelaar waar het stof en kleine steentjes van af vliegen voor uw neus.

En dan maar klagen 'ja ga maar werken voor niets he'. Neen, ken uw beroep en doe 5 minuten moeite om uw vrachtwagen correct in orde te brengen en lees de fucking verkeersborden. Dat is het type mens dat nooit vooruit geraakt in het leven want dat doet maar op, maakt fout na fout en 't is altijd een ander zijn schuld.

Die onnozelaar die fars deed met zijn telefoon in zijn klauwen kreeg ook terecht de volle lading van Bartje imo. Vaak klagen wij dat mensen een grote bek opzetten enzovoort en er mee wegkomen. Wel deze zette een grote bek op en kreeg zijn verdiende loon. Hij was direct een stuk vriendelijker. Bangelijk.
100% wat ik dacht.

Iedere vrachtwagenchauffeur die professioneel vervoer doet heeft zijn code 95 en weet maar al te goed hoe het moet. En zelf al kom je in een situatie dat het niet 100 % koosjer is, doe dan op z’n minst moeite. Leg het zeil er op en in 99% van de gevallen zal men je niet controleren.
 
Geef dan toch de boeite van 175 euro voor uitzondering plaatselijk verkeer en geef een waarschuwing voor het zeil. Die man zal het de volgende keer er wel over leggen met de kennis dat het hem 350 euro zal kosten.
Ik ben zo is een nieuwe voorruit kunnen gaan laten steken omdat men hele voorkant gezandstraald was door zo'n sjarel die zijn zeil "vergeten" was.
 
Ik vind dienen Bart echt nen hatelijke flik.
Uiteraard gelden verkeersregels voor ons allemaal,ma die zijn boekje is stevig gevuld na elke shift volgens mij.
Die uitspatting tegen die Nederlander bvb...damn...het zal WSS niet overal zo zijn...maar ik heb al gehoord om motard te halen dat je eerst 2 jaar moet flitsen etc..
Kan café praat zijn natuurlijk.
Ma die gast beboet echt alles...typisch voorbeeld v de overijverige flik.
Thuis zal zijn vrouw de broek dragen en zijn snor slap hangen....zit geen graatje menselijkheid in die man,sorry
 
Ik vind dienen Bart echt nen hatelijke flik.
Uiteraard gelden verkeersregels voor ons allemaal,ma die zijn boekje is stevig gevuld na elke shift volgens mij.
Die uitspatting tegen die Nederlander bvb...damn...het zal WSS niet overal zo zijn...maar ik heb al gehoord om motard te halen dat je eerst 2 jaar moet flitsen etc..
Kan café praat zijn natuurlijk.
Ma die gast beboet echt alles...typisch voorbeeld v de overijverige flik.
Thuis zal zijn vrouw de broek dragen en zijn snor slap hangen....zit geen graatje menselijkheid in die man,sorry
Sorry maar, die Hollander met zijn grote bek, die verdiende gewoon die aanpak?
 
Ik vind dienen Bart echt nen hatelijke flik.
Uiteraard gelden verkeersregels voor ons allemaal,ma die zijn boekje is stevig gevuld na elke shift volgens mij.
Die uitspatting tegen die Nederlander bvb...damn...het zal WSS niet overal zo zijn...maar ik heb al gehoord om motard te halen dat je eerst 2 jaar moet flitsen etc..
Kan café praat zijn natuurlijk.
Ma die gast beboet echt alles...typisch voorbeeld v de overijverige flik.
Thuis zal zijn vrouw de broek dragen en zijn snor slap hangen....zit geen graatje menselijkheid in die man,sorry
Maar je hebt toch hier geen enkel idee in welke tijdspanne die overtredingen allemaal gemaakt worden? Het is niet omdat het in één aflevering zit dat het daarom allemaal op dezelfde dag opgenomen is? Voor hetzelfde geld heeft die maar 2 boetes op een hele dag geschreven.

Ondertussen is het toch al genoeg geweten dat je geen gsm toestel in de hand mag hebben al rijdend. Wie de overtreding begaat riskeert een straf. En indien dat het geval is, wees tenminste zo sportief van je fout toe te geven ipv je aan te stellen zoals de NL chauffeur. Die straf is 100% de oorzaak van de chauffeur.

Soms vraag ik mij af of we hier wel naar hetzelfde programma zitten te kijken. Het heet “Alloo en de verkeerspolitie “ en een deel van de taak van de verkeerspolitie is optreden tegen inbreuken op de wegcode, technische eisen, rij-en rusttijden enz. waar nodig.

Als je als bestuurder voor motard Bart zijn neus dus niet GSM’t, geen tonnagebeperkingen negeert, je ladingzekerheid verzekerd hebt, geen inbreuken hebt op technische eisen van voertuigen en ga zo maar door, dan zal die je niet tegenhouden hoor. (Uitgz. routinecontroles)
Als je daarentegen een overtreding begaat terwijl die er staat op te kijken moet je toch niet klagen als je een boete krijgt?
En het ergst van al is dat de meeste overtredingen dan nog eens bewust gemaakt worden, want de geverbaliseerde weet meestal wel waarom die staande gehouden is.

Tevens is men ook selectief in wat op beeld gebracht zal worden. Voor hetzelfde geld worden er weldegelijk veel waarschuwingen gegeven door insp Snor, maar komt dit niet in beeld omdat het minder interessant is.

Ik herinneren me een aflevering als voorbeeld waarbij iemand voor een garage stond, de enige reden waarom dat in beeld kwam, was omdat ze nadien bij dat oudere dametje binnen gingen filmen en ze haar opmerkelijk interieur ed liet zien.
Anders had zo iets nooit de uitzending gehaald.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ook geen fan van Bart, maar vond het wel heerlijk hoe die Hollander in 1 sec van een grote bek naar smeken ging. Zalig, zal 'm leren.
En anderzijds, de kans dat je door de politie wordt gepakt is al bijzonder klein, waarom zou je mensen dan niet beboeten? Heel lage pakkans, en dan nog eens verwachten dat die zich wat minder streng opstelt, dat klopt toch niet?
 
Ik ben ook geen fan van Bart, maar vond het wel heerlijk hoe die Hollander in 1 sec van een grote bek naar smeken ging. Zalig, zal 'm leren.
En anderzijds, de kans dat je door de politie wordt gepakt is al bijzonder klein, waarom zou je mensen dan niet beboeten? Heel lage pakkans, en dan nog eens verwachten dat die zich wat minder streng opstelt, dat klopt toch niet?
Je moet je idd eens afvragen hoeveel keer iemand het al gedaan heeft eer ze er eens voor beboet worden. Dat is niet van 1x een gsm te gebruiken achter het stuur.
Als je dan gepakt wordt heb je gespeeld en verloren.

Ze mogen voor mijn part idd veel meer zo reageren zodat het eens gedaan is met een grote bek op te zetten iedere keer.
Dat ging in minder dan een seconde van: "ik betaal niet" naar: " sorry, sorry, ik ga de boete direct betalen, het spijt me"
 
Terugpraten op een deftige manier als jij het oneens bent over de voorstelling van de feiten, perfect normaal en toegestaan.

Maar al die marginalen die tegenwoordig zo een dikke bek opzetten tegen de politie om stoer te doen mogen voor mijn part steeds instant de maximale boete krijgen. No mercy. Elke flik een bodycam en driftkikkertjes opnemen. Te veel onnozelaren maken daar een punt van trots van dat ze belachelijk doen tegen de politie.

Die Bart ziet trouwens vaak dingen door de vingers als er meerdere inbreuken zijn. Maar wat verwachten sommige mensen? Dat die u tegen houdt en van u de speciale jongen van de klas maakt? Laat ons zulke arbitraire onzin varen he.
 
100% wat ik dacht.

Iedere vrachtwagenchauffeur die professioneel vervoer doet heeft zijn code 95 en weet maar al te goed hoe het moet. En zelf al kom je in een situatie dat het niet 100 % koosjer is, doe dan op z’n minst moeite. Leg het zeil er op en in 99% van de gevallen zal men je niet controleren.

Die code 95 is dan ook gewoon een geldspelletje ook. (je moet gewoon aanwezig zijn en betalen)
  • Van al de lessen die ik al heb gevolgd let meer dan de helft niet op, ze liggen soms letterlijk te slapen.
  • zaten er soms niet Nederlandstalige begrijpende chauffeurs in een Nederlandse les.
  • In andere landen kunnen ze die code 95 ook gewoon nog altijd kopen (als je de juiste adressen weet).
Mss wat offtopic, maar eventjes eigen frustatratie afschrijven.
Zelf ook iets zelf meegemaakt wat ik schandaleus vindt

Tijdens het rijden was blijkbaar mijn OBU (kilometerheffing bakje) voor onbepaalde kilometers uitgevallen.
Krijg ik een boete binnen van 500 euro

Ik kijk dit na , bij vertrek ligt hij dus aan en op een vrij lang stuk over de e17 gaat hij offline en schiet hij plots zelf weer aan.
Was perfect na te kijken hoeveel km hij is uitgevallen.
(ik kijk niet heel de tijd naar dat kleine led lampje op die OBU, ik let op de weg).

De overheid , ja er gaat een geluidalarm aan als je rijdt met een rode bol (dus je weet dat dan)
Ik mail de makers van de kilometerheffingbakje dat mijn alarm niet werkt van mij OBU kan ik een nieuwe:
Satellic: "Nee er zit geen alarm in dat toestel van jullie."

Ik stuur de mail door van satellic naar de overheid:
Zeggen ze:
"ah ok, Nu omdat het je eerste inbreuk is gaan we boete verlagen naar 250 euro."
(dus die eerste boete zou al 250 moeten zijn / en totaal negeren wat de makers van het toestel zeggen)

Advocaat zei betaal maar , tegen dat je die rechtzaak wint zal het u meer kosten...
 
  • Grrr
Waarderingen: 515
Terug
Bovenaan