VTM Alloo bij de Verkeerspolitie (2023)

@Bradhadair ik probeer me er zoveel mogelijk aan te houden, maar er staan nu overal borden, dat je niet meer weet welke er broodnodig staan en welke niet. Sommige liggen er gewoon om zwaar vrachtverkeer tegen te houden.
...
Zet enkel de broodnodige en laat de rest wewegvallen.
Volledig akkoord dat enkel de nodige beperkingen behouden moeten worden. Maar voor een aantal van die wegen zal het ook wel nodig zijn om het zwaar vrachtverkeer tegen te houden (welk deel van de borden dit is, ga ik me niet over uitspreken).
Er zal waarschijnlijk langs beide zijden in eigen boezem gekeken moeten worden, maar een agent kan enkel vaststellen dat iemand dat bord nodig vond, en er toch een vrachtwagen rijdt. Daar kan de agent ook niet aan doen. Die doet zijn job.
 
Zeker,
Ik ben een van de voorzichtige chauffeurs en probeer het te vermijden.

Vele dorpskernen hebben zo een tonnage verbod gewoon om het zwaar verkeer buiten te houden.
Ik snap dat wel , maar chauffeurs gaan niet voor hun plezier door zone 50 gaan rijden. (Tenzij om kilometerheffing of file te vermijden , maar dan ligt uw loonkost normaal wel hoger)

Maar omdat er overal borden staan, worden op de plaatsen waar het echt nodig is om te beperken soms genegeerd omdat ze echt overal staan.
(en dan heb je ook nog eens wegenwerken etc. Waardoor je heel je kluts kwijt bent 😉)
 
GSM gebruik achter het stuur kan niet streng genoeg beboet worden.
Een echte beunhaas ben je als je dit vandaag de dag nog doet.

Alsook vrachtwagenchauffeurs die de wet niet naleven. Een zeil leggen is geen moeite. Al meerdere keren moeten uitwijken voor een aardappel, prei en suikerbiet.
 
Persoonlijk vind ik ook dat ze streng mogen zijn op het bevestigen van ladingen (zowel professioneel als mensen die eens sporadisch met een remorque rond toeren).

Heb al 3x iets voorgehad met dat soort toestanden.

1) Toen ik net mijn rijbewijs had reed ik op't autostrade achter zo'n vrachtauto met laadbak en daar vlogen hele houten paletten af. Ben toen los over zo'n palet gegaan. Gelukkig was die door de hoge snelheid al vrij kapot versplinterd en viel de schade mee.

2) Een jaar of 2 later reed ik achter auto met remorque en toen vloog er een ijzeren plaat af, los op mijn motorkap. Serieuze schade en heel blij dat die niet door mijn voorruit gegaan is.

3) Vorig jaar geleden kruiste ik een auto met remorque waar een ijzeren ladder afknalde. Net op tijd opzij kunnen gaan toen. Auto reed zelfs gewoon door, niet eens gehoord dat die lader eraf viel (wat een ontzettende bonk gaf).

Dus wat mij betreft kunnen ze niet streng genoeg zijn. Als zo'n wegvliegend item in iemands voorruit knalt wil je de gevolgen niet weten.
 
Alsook vrachtwagenchauffeurs die de wet niet naleven. Een zeil leggen is geen moeite. Al meerdere keren moeten uitwijken voor een aardappel, prei en suikerbiet.
Nu niet om ze allemaal over dezelfde kam te scheren, maar bietenrijders zijn een ras apart.
Sommigen nemen het niet altijd even nauw.
Zat zelf in de sector en heb nog enkele maten die dat momenteel doen.

Ik moet @Obi Wan Kenobi toch bijtreden. Die borden schieten uit de grond als paddenstoelen.
Voor je plezier ga je niet door dorpskernen zitten rijden, tenzij er geen andere routes zijn.
 
Hebben ze gisteren een aflevering gemaakt met alleen maar 'goede' daden van de politie in? 😅
Vlotjes 120 op een baan waar ge 90 moogt en nadien 70 in de bebouwde kom. "krijgt meneer nu een boete?" "-nee hoor, da's ni nodig. En daarbij, de meting was te kort... " :eek:
 
Hebben ze gisteren een aflevering gemaakt met alleen maar 'goede' daden van de politie in? 😅
Vlotjes 120 op een baan waar ge 90 moogt en nadien 70 in de bebouwde kom. "krijgt meneer nu een boete?" "-nee hoor, da's ni nodig. En daarbij, de meting was te kort... " :eek:
Die heeft wel een boete gekregen maar "onaangepast rijgedrag" omwille v de niet geijkte wagen
 
Die heeft wel een boete gekregen maar "onaangepast rijgedrag" omwille v de niet geijkte wagen
Nee, de Mercedes Vito die heeft de boete wel gehad, die was net zijn rijbewijs niet kwijt als ze hadden doorgefactureerd.

De getuneded Toyota CHR met de vlotte rijstijl die heeft geen boeite gekregen.
 
Da's idd precies de trend van dit seizoen, ze rijden en beboeten veel mensen op dat stukje R4 dat ik ook bijna dagelijks doe naar mijn werk. Maar hun Skoda is geen geijkt voertuig dus ze kunnen enkel beboeten op onaangepast rijgedrag dus 126 euro. Moogt dus ook 200 per uur rijden, da's dezelfde boete :unsure:

Edit: tjeezes, t'is nu Alloo bij de wegpolitie Ivan
 
Laatst bewerkt:
Gisteren was de laatste aflevering, dacht ik. Dat laatste fragment van Bart was toen die nog in PZ Gent werkte precies.
 
Ik loop wat achter.
Aflevering ervoor een ouder koppel beboeten omdat ze even de weg vragen en op een fietspad staan.
Absoluut geen mogelijkheid om een uitzondering van te maken of door de vingers te zien. (kan ik inkomen)
Maar hierna dan het goede voorbeeld van Luk en de filmcrew waar niets op gezegd wordt...
 
Terug
Bovenaan