VTM Alloo bij de Verkeerspolitie (2023)

Dat is dan ook hoe een rechtsstaat hoort te werken.
Ja idd. Het is volledig logisch dat je je eerst de kop moet laten inslaan als inspecteur eer je iets mag terugdoen.

Een collega van me mag haar gaan verantwoorden omdat ze haar wapen getrokken heeft (niet eens gericht heeft trouwens). Omdat er een halve zot weg van de drugs tijdens een verkeerscontrole met een ijzeren staaf naar haar toe kwam nadat hij eerst al zijn autoruiten met zijn vuisten kapot geslagen had.
Nogal logisch dat je je dan bedreigd voelt.

Nuja de volgende keer laten we die gewoon rijden, want het was door zijn onverantwoord rijgedrag dat ze hem gestopt hebben, wat volgens jou toch geen reden is om iemand staande te houden. En kan jij misschien die staaf tegen je hoofd krijgen en krijgt er van ons niemand een tuchtstraf omdat we de medemens veilig willen houden.
 
126 euro voor ffkes de weg te vragen. Das toch echt ne valse sympathieke. Nooit een waarschuwing. Altijd direct een boete. Net zoals toen in den donker dien ene die 2 seconden te vroeg vertrok aan het rood licht maar toen em et licht passeerde wast al groen...
 
  • Leuk
Waarderingen: daca
126 euro voor ffkes de weg te vragen. Das toch echt ne valse sympathieke. Nooit een waarschuwing. Altijd direct een boete. Net zoals toen in den donker dien ene die 2 seconden te vroeg vertrok aan het rood licht maar toen em et licht passeerde wast al groen...

Een waarschuwing had zeker een optie geweest, maar wat me meer verontrust is dat die mens zelf gewoon niet door had dat hij effectief op een fietspad stond.

Ik pendel zelf dagelijks met de fiets naar het werk en auto’s die te pas en te onpas op het fietspad staan zijn echt wel een ergernis. Moest ik mijn fiets op random plaatsen op de rijbaan zetten, het zou niet lang duren voor er ene mij overhoop rijdt.
 
Ik geef trouwens duidelijk aan dat de agenten in geen van de gevallen een correcte meting hadden, dus hun "gevoel" zei dat ik te snel reed. Betekent verder niets, tenzij ze geijkte ogen hebben die mijn snelheid kunnen meten.
Ze doen dat niet op gevoel maar hebben een aanwijzing dat je snelheid onaangepast is aan de verkeerssituatie. Die aanwijzing is de snelheidsmeter van hun voertuig. Op basis van die observatie hebben ze voldoende rechtsgrond om een PV op te maken voor onaangepast rijgedrag. Wat ze niet kunnen doen is je een snelheidsovertreding aanrekenen omdat ze inderdaad niet over juiste instrumenten beschikken om dat objectief te meten.

Echter, de vaststelling van de politie zal in 99% van de gevallen door procureur en rechter worden gevolgd. En die vaststelling is er niet op gevoel hoor. Als jij 100 rijdt op een 90 km/u baan en er voor de rest geen speciale omstandigheden zijn (mist of zo) dan zullen ze je vast geen pv geven hoor. Maar voorbij een redelijke marge is het voor agenten wel duidelijk. In jouw veronderstelling zou ik 150 door de bebouwde kom kunnen vlammen langs de combi (zonder geijkt flitstoestel) van de gemeentelijke politie en daar nog weg mee geraken ook.
 
Laatst bewerkt:
maar wat me meer verontrust is dat die mens zelf gewoon niet door had dat hij effectief op een fietspad stond.
Het is soms ongelooflijk.
Zetten ze hun voertuig op het fietspad, terwijl ze gewoon wettelijk op de rijbaan mogen staan.

Of dat hier eigenlijk mocht, betwijfel ik.
"De weg vragen" voldoet imho niet aan de voorwaarde van "stilstaand voertuig".
En parkeren was ook verboden, omdat de rijbaan verdeeld is in rijstroken.
 
126 euro voor ffkes de weg te vragen. Das toch echt ne valse sympathieke. Nooit een waarschuwing. Altijd direct een boete. Net zoals toen in den donker dien ene die 2 seconden te vroeg vertrok aan het rood licht maar toen em et licht passeerde wast al groen...
Dat van dat rood licht vond ik ook wel nogal frappant.
Eerste wat ik hier zei voor de TV : het was toch groen?


Er was daar ook niemand. 's nachts. Kerel kon goed zien of er iemand aan kwam.


Dat fietspad. Die had effectief ne fietser geblokkeerd. Dat is vind ik wel een boete waard.
 
Eerste wat ik hier zei voor de TV : het was toch groen?
Op mijn route staat momenteel ook een licht van dat type. Dat telt af, maar wanneer de aftelklok op 0 staat, duurt het nog 1 à 2 seconden voor het licht effectief op groen springt. Sowieso niet netjes.
 
Die motard met zijn snorretje is nu toch wel stilaan de meest irritante flik aan het worden. Hij heeft zelfs Griet van Alloo bij de wegpolitie voorbijgestoken wat mij betreft. Op plaats 3 staat nu Abdel.
 
Die motard met zijn snorretje is nu toch wel stilaan de meest irritante flik aan het worden. Hij heeft zelfs Griet van Alloo bij de wegpolitie voorbijgestoken wat mij betreft. Op plaats 3 staat nu Abdel.
Collega van me heeft nog met Abdel gewerkt, en was blijkbaar 1 van de beste collega's die hij ooit gehad heeft en ook door de mensen in Gent heel graag gezien.
 
Nederlandse chauffeur was like:

giphy.webp
 
Die GSM van €633 boete en 15 dagen intrekking, daar zal ook een verhaal achter zitten vermoed ik. Niet de eerste keer of spektakel op de rechtbank.
 
Ik kijk er meestal met een half oog naar, maar het is me wel al een paar keer opgevallen dat de riemen in hun wagen vaak rats versleten zijn van te schuren tegen diene walkie talkie.

Ik ben daar ooit voor afgekeurd, voor een veel kleinere slijtage op de achterbank dan waar zij mee rondrijden.
 
Dat fietspad. Die had effectief ne fietser geblokkeerd. Dat is vind ik wel een boete waard.
Tis waanzinnig hoeveel mensen zich half op het fietspad zetten op een baan zonder middenstreep. Je mag op de baan staan, doe dat dan en dan hinder je de fietsers niet. Neen, liever zich half op het fietspad zetten waardoor iedereen gekl*** is.

Geen idee of dat in het bewuste fragment ook het geval was, maar ik zag een kans en het moest er ff uit :) .
 
Nederlandse chauffeur was like:
Zou het resultaat er zoveel anders uitgezien hebben, mocht die Nederlandse bestelwagenbestuurder wel beleefd zijn geweest?
Want niet (kunnen) betalen voor een buitenlander = wielklem/inbeslagname voertuig.
Dat bellen naar de procureur/OvJ/... is iets dat ze ook moeten doen (hier omdat het een professionele bestuurder is)
 
Boetes van de rechtbank liggen altijd een stuk hoger aangezien je met opdeciemen zit. Dit zal wrs beide boetes zijn met gerechtskosten en slachtofferfonds inbegrepen.
 
Terug
Bovenaan