NemesisBE
Well-known member
Ja, eens met @poeperman. Inspanning moet hetzelfde zijn, niet het tempo. Al is het verschil tussen 4'10" en 4'30" wel groot hoor. Als het doel 4'20" is, zou ik eerder max 4'15" lopen en als traagste 4'25". 20"/km is echt een heel erg groot verschil in lopen. Voor mij zou 4'10" vs 4'30" vlak neerkomen op 272w lopen vs 245w ofzo. Dat is echt een té groot verschil. Al moet gezegd, ik haalde wel makkelijk 310w omhoog na de tunnels. Maar in't naar beneden gaan haalde ik bijlange geen 272w (wat het vooropgesteld gemiddelde was).
Anderzijds, als ge op de helft op schema ligt voor 1u07 en de pacer van 1u10 is quasi vlak achter u, met nog 1 zware helling te gaan, dan is de inspanning toch echt niet goed verdeeld hoor. Want ik denk dat de mensen die gebruik willen maken van de pacers, redelijk onzeker zijn over hun eigen potentieel en dus mogelijks al redelijk kapot zitten na de helft als ze 4'10" lopen ipv 4'20"?
Anderzijds, als ge op de helft op schema ligt voor 1u07 en de pacer van 1u10 is quasi vlak achter u, met nog 1 zware helling te gaan, dan is de inspanning toch echt niet goed verdeeld hoor. Want ik denk dat de mensen die gebruik willen maken van de pacers, redelijk onzeker zijn over hun eigen potentieel en dus mogelijks al redelijk kapot zitten na de helft als ze 4'10" lopen ipv 4'20"?

). Dat wil niet zeggen dat je plots over je wattages moet gaan gewoon omdat de wind in de rug zit, maar vaak is het toch net een trap rapper dan je gedacht had.
Ook het feit dat ik 16,53 km gelopen heb ipv 16,09 km (door al dat volk niet altijd de ideale weg gevolgd) en dat ik een dikke minuut TE laat heb afgeklokt op mijn Polar helpt allemaal niet.