Helaas door de wind genekt. Te voortvarend gestart door de wind in de rug en dat nadien dubbel en dik terug gekregen op de kaaien vanaf het Steen tot aant MAS. Ook op de brug over de ring naar het Justitiepaleis was de wind fel int nadeel. 18" trager dan vorig jaar terwijl ik eigenlijk minstens 45" sneller poogde te gaan. Mss ook door het parcours? Dat stuk oosterweel was vreselijk. Zowel qua supporters (geen) als de omgeving, als het te lange stuk snelweg richting Kennedytunnel. En ik denk ook dat het parcours iets langer was dan de standaard 10 miles.
 
Gisteren meegedaan aan de Muur Trail (32km afstand) in Geraardsbergen. Mooi parcours in een prachtige streek. Slijkerige paden, modderplassen, boomstammen waar je boven of onder moest klauteren, beklimmingen en afdalingen met behulp van touw, ... het was met momenten behoorlijk pittig. Heb een drietal keer te voet moeten klimmen omwille van de steilheid. Toch een mooi gemiddelde van 5'32" behaald en een 11e plaats.
Karel Sabbe stond ook aan de start en werd 2e op een kwartier van de uiteindelijke winnaar (een Zweed). Die liep aan een gemiddelde tempo van 4'12". Op zo'n parcours: crazy!

Deze stond ook op mijn agenda tot m’n broer besliste om op die dag te trouwen. Een aanrader?
 
1:29:38 volgens mijn Polar als ik het even bekijk. Maar mijn officiële tijd is dit jaar 1:29:52 (tijdverlies aan de start vermoed ik want mijn Polar is gewoon correct). Anyways, het maakt niet zoveel uit, zolang het maar onder die psychologische grens is van 1:30:00 :tongue:

Nu de 20km van Brussel. Iemand die daar al gelopen heeft vorig jaar? Wat is de moeilijkheidsgraad daar tov de 10 miles?

Officiële tijd heb ik nog niet maar het was zeker onder 1:30.
Het was uiteindelijk toch nog meer nipt dan ik dacht, maar er onder is er onder. Echter zoals Nestorius al zei: Het was volgens mij toch ook iets langer dan 16,10 km.

Update: Ik heb (na GPS correcties) in praktijk 16,53 km gelopen ipv 16,10 km. Dus ik heb alvast niet de ideale weg genomen maar ja door al dat volk was dat niet altijd mogelijk.
 
Laatst bewerkt:
Het nut van die startbox weet ik toch nog niet. Ik stond halfweg ofzo en heb constant mensen ingehaald die wel zeer traag liepen om vooraan te kunnen starten.

Leuk parcours, de wind maakte het op bepaalde plaatsen wat pittiger maar heb er niet zoveel last van gehad.
Na een wat mindere trainingsperiode en een niet zo goed gevoel na de laatste trainingen, gestart aan een tempo dat ik dacht dat ik de man met de hamer wel zou tegenkomen. Wat niet is gebeurd. Binnengekomen op 1u04m29s met een vrij constant tempo. Tevreden dus en nu terug opbouwen naar de volgende marathon.

Ik dacht ook dat de Waaslandtunnel erger zou zijn maar iedereen liep hier toch nog vlot naar boven.
 
Het nut van die startbox weet ik toch nog niet. Ik stond halfweg ofzo en heb constant mensen ingehaald die wel zeer traag liepen om vooraan te kunnen starten.

Leuk parcours, de wind maakte het op bepaalde plaatsen wat pittiger maar heb er niet zoveel last van gehad.
Na een wat mindere trainingsperiode en een niet zo goed gevoel na de laatste trainingen, gestart aan een tempo dat ik dacht dat ik de man met de hamer wel zou tegenkomen. Wat niet is gebeurd. Binnengekomen op 1u04m29s met een vrij constant tempo. Tevreden dus en nu terug opbouwen naar de volgende marathon.

Ik dacht ook dat de Waaslandtunnel erger zou zijn maar iedereen liep hier toch nog vlot naar boven.
Bijna dezelfde tijd als mij.
Ik stond bij de start echt vooraan en naast mij stond een niet bepaald sportief ogende griet die gepakt en gezakt was alsof een 100 mijl ging lopen. Voor de rest bij het lopen wel geen last gehad.
Die uitloper na de Kennedytunnel vind ik nog altijd het zwaarste van het parkoers. De wind op de kaaien vond ik minder erg als verwacht, mss ook omdat ik daar mijn tweede adem vond en terug wat mensen begon in te halen.
 
Het was weer een geweldige editie 😍 Toch weer een heel andere dan anders, en niet alleen qua parcours, maar ook in mijn hoofd, waar opspelende blessures toch bleven knagen (merci @MichielD4 voor de motivatie, je had gelijk dat ik er gewoon doorheen kon en dan zien). Te lang verslag incoming:

Na een rustweek stond ik aan de start en nondedju, het was fris uit de zon, maar warm in de zon. Echt héél lastig kiezen :D Liever te koud dan te warm, en dat was slim gekozen, want doorheen de hele wedstrijd mensen tegengekomen die aan het puffen waren en kleren probeerden uit te trekken.

Ik had me niet laten vangen en was gewoon bij het openen van het startvak erin gaan staan. Stond ik per ongeluk héél dicht bij de pacers van 1:20. Ik ken mezelf en dat werkt niet: 1:20 was het droomdoel, en daar had ik bijzonder weinig vertrouwen in :D Ik laat die liever wat voor, zodat als ik ze inhaal, ik weet dat ik beter doe dan zij. Ik had mezelf wijsgemaakt dat 1:25 al mooi was.

Eerste km ben ik behouden gestart als opwarming. Meestal lukt dat niet, maar nu wel. Het was fijn gedaan met genoeg publiek en daarna die luidsprekers langs de hele Beatrijslaan. Ik wist dat dat een héél lang stuk zou zijn, dus toen ik er liep viel dat ook nog wel mee. Ik deel de ervaring van @NemesisBE ivm de nieuwe "oprit" naar de KT niet. Ik vond dat wel meevallen? Een goeie voorbereiding op het echte werk en niet genoeg volk om je al op te jutten :D

Daar zat ik wel op recordpace, ietsjes te vroeg, maar ik voelde de km's niet. Kon ze afklikken voor ik nog maar de kans had te veel na te denken. Dus beslist om gewoon te doen wat ik al wou:: recordpace fly or die. Wat voor mij wel anders is dan anders, ik hou graag over op het einde. En daardoor zat ik wel te denken: wanneer gaat het nu op zijn? wanneer gaat m'n knie ermee stoppen? Beide zijn niet gebeurd! De kasseien over, maar dan niet meer het smalle gewriemel aan de Grote Markt of Katelijnevest.

De grootste uitdaging was wel de kaaien deze keer :eek: Wind vol in het nadeel, en wat normaal één van mijn favoriete stukken is om wat plaatsen te winnen voor het draaien rond het MAS, was nu wel héél pittig. Gelukkig vond ik me daar al vrij vlug een brede kerel die paar seconden/km te rap liep voor me, waar ik netjes achter ben gebleven. Sorry, als je meeleest :D Laatste 200-300m heb ik nog overgepakt, hoewel ik wist dat ik mezelf te veel pijn zou doen aan dat tempo. Maar ik kon hem niet alles laten doen... alleen kwam hij toen naast me lopen, ook goed. Dan ik terug achter :p

En dan een beetje draaien, maar daar heb ik eigenlijk héél weinig van meegekregen. Stond een pak volk, maar ik heb niemand gezien of gehoord, ik was al bezig met de Konijnepijp. En heb daar wel echt de tunnel van m'n leven gelopen :D Nog nooit zo goed als daar. Dat was near max naar beneden, en dan blijven duwen tot boven. Boven aankomen aan maxHR. M'n snelste pijp ooit :O Maar echt, "nog 500m", ik kon niet meer :D ik wist niet of ik er zou raken... Die zou ik achteraf gezien nog iets sneller hebben willen lopen.

O, ja. En degene die de finishboog heeft ontworpen, mag sterven. Wie zet er nu "nog effe" op zijn finish?? Met mijn niet-meer-heldere-kop dacht ik echt "WAT? NOG???" Ik wist echt niet zeker of het daar gedaan was of nog niet.

Er was wel iets raar met de drankstanden :D Die stonden toch helemaal niet waar ze aangegeven waren? En 1x was er geen water bij, en de stonden die een km verder. Een andere keer gilden ze "water achteraan!". Maar achteraan stonden geen vuilnisbakken meer :D Echt raar. En sowieso geen vuilnisbakken, mijn flesje Aquarius van bij de start tot aan de KT moeten vasthouden (en daar is het gevallen), en mijn lege gelletjes in mijn zak tot aan de finish...


Het nut van die startbox weet ik toch nog niet. Ik stond halfweg ofzo en heb constant mensen ingehaald die wel zeer traag liepen om vooraan te kunnen starten.

Leuk parcours, de wind maakte het op bepaalde plaatsen wat pittiger maar heb er niet zoveel last van gehad.
Na een wat mindere trainingsperiode en een niet zo goed gevoel na de laatste trainingen, gestart aan een tempo dat ik dacht dat ik de man met de hamer wel zou tegenkomen. Wat niet is gebeurd. Binnengekomen op 1u04m29s met een vrij constant tempo. Tevreden dus en nu terug opbouwen naar de volgende marathon.

Ik dacht ook dat de Waaslandtunnel erger zou zijn maar iedereen liep hier toch nog vlot naar boven.

Bedoel je echt de startbox? Of Wave1? Want als je ergens achteraan in wave 3 staat, is het wel andere koek :D
Ik heb het gevoel dat er dit jaar een pàk minder volk was dan vorig jaar, gewoon door waar ik ben kunnen starten. Want naar het schijnt was het in de latere waves ook weer druk, ook al waren het allemaal snelwegen van banen.
 
Bijna dezelfde tijd als mij.
Ik stond bij de start echt vooraan en naast mij stond een niet bepaald sportief ogende griet die gepakt en gezakt was alsof een 100 mijl ging lopen. Voor de rest bij het lopen wel geen last gehad.
Die uitloper na de Kennedytunnel vind ik nog altijd het zwaarste van het parkoers. De wind op de kaaien vond ik minder erg als verwacht, mss ook omdat ik daar mijn tweede adem vond en terug wat mensen begon in te halen.
Haha, die is de laatste 5 minuten voor de start nog helemaal naar voren gewriemeld, zag ik. En nadien kwam ik die al slenterend tegen na nog geen 50m😂😂😂. Voorts ook wel helemaal geen last gehad van drukte na het starten in de startbox.
 
Bijna dezelfde tijd als mij.
Ik stond bij de start echt vooraan en naast mij stond een niet bepaald sportief ogende griet die gepakt en gezakt was alsof een 100 mijl ging lopen. Voor de rest bij het lopen wel geen last gehad.
Die uitloper na de Kennedytunnel vind ik nog altijd het zwaarste van het parkoers. De wind op de kaaien vond ik minder erg als verwacht, mss ook omdat ik daar mijn tweede adem vond en terug wat mensen begon in te halen.
Ik stel mij toch altijd vragen bij hoe je in die startbox terechtkomt, want enkel de 1250 eersten van vorig jaar klopt toch ook niet. Ik zou ook eens willen starten zonder door de massa te moeten ploegen.
 
Ik stel mij toch altijd vragen bij hoe je in die startbox terechtkomt, want enkel de 1250 eersten van vorig jaar klopt toch ook niet. Ik zou ook eens willen starten zonder door de massa te moeten ploegen.
gewoon mailtje sturen (zo is me dat gelukt toen ik nog nooit had meegelopen). Vorig jaar was dan ik plaats 400, dan krijg je die basis toegang.
Dit jaar zag ik dat ze al vroeger dan gepland (12u50) de toegang al open maakte. Soit geen gedrum en ik stond zowat op de eerste rij als ik wou.
 
Ik stel mij toch altijd vragen bij hoe je in die startbox terechtkomt, want enkel de 1250 eersten van vorig jaar klopt toch ook niet. Ik zou ook eens willen starten zonder door de massa te moeten ploegen.
Als dat niet lukt: W1 ben je door je gewenste tijd in te geven. En ik geloof dat ze ook checken tegen gelopen tijden vorig jaar om tegen te gaan dat je 1u04 ingeeft, maar nog nooit onder de 2u hebt gelopen? Maar daar ben ik niet zeker van. En als je er dan op tijd bent, is er van ploegen geen sprake. Maar volk hoort er natuurlijk wel bij, hè. Het grootste loopevenement van Vlaanderen :)

Oja, en nog één klein puntje van kritiek, behalve de vuilnisbakken en de finishboog: De fietsenstalling was echt wel idioot :D Ik kom aan uit de Waaslandtunnel, moet mij daar verplicht parkeren. Dan moet ik het hele bedrijvendorp door, terug naar de St-Annatunnel om mijn nummer op te halen. Dan moet ik wéér het hele dorp door om mijn rugzak af te zetten. Na de aankomst moet je langs je fiets door, weer heel het dorp door om je rugzak te halen, en terug heel het dorp door om je fiets te halen... om dan weer heel het dorp door mét je fiets te gaan tot aan de St-Annatunnel (wel doorsteekje gedaan daar) waar je niet in mag, naar de fietserstunnel 2km verder :D
 
Bedoel je echt de startbox? Of Wave1? Want als je ergens achteraan in wave 3 staat, is het wel andere koek :D
Ik heb het gevoel dat er dit jaar een pàk minder volk was dan vorig jaar, gewoon door waar ik ben kunnen starten. Want naar het schijnt was het in de latere waves ook weer druk, ook al waren het allemaal snelwegen van banen.

Startbox - Wave 1. Moest de gele pijl volgen.
Door de trechter aan de start was het wel makkelijk slalommen tussen het volk. Veel tijd zal het me dus niet gekost hebben. En constant mensen inhalen geeft ook wel een boost.
 
Als dat niet lukt: W1 ben je door je gewenste tijd in te geven. En ik geloof dat ze ook checken tegen gelopen tijden vorig jaar om tegen te gaan dat je 1u04 ingeeft, maar nog nooit onder de 2u hebt gelopen? Maar daar ben ik niet zeker van. En als je er dan op tijd bent, is er van ploegen geen sprake. Maar volk hoort er natuurlijk wel bij, hè. Het grootste loopevenement van Vlaanderen :)

Oja, en nog één klein puntje van kritiek, behalve de vuilnisbakken en de finishboog: De fietsenstalling was echt wel idioot :D Ik kom aan uit de Waaslandtunnel, moet mij daar verplicht parkeren. Dan moet ik het hele bedrijvendorp door, terug naar de St-Annatunnel om mijn nummer op te halen. Dan moet ik wéér het hele dorp door om mijn rugzak af te zetten. Na de aankomst moet je langs je fiets door, weer heel het dorp door om je rugzak te halen, en terug heel het dorp door om je fiets te halen... om dan weer heel het dorp door mét je fiets te gaan tot aan de St-Annatunnel (wel doorsteekje gedaan daar) waar je niet in mag, naar de fietserstunnel 2km verder :D
Ik heb vorig jaar mijn gewenste tijd van 1:10 ingegeven, maar stond in W3 ingedeeld. Nuja, bij elk event weet je dat er mensen vooraan staan die daar beter niet zouden staan en ik heb zelf zo ook al te ver vooraan gestaan op een andere wedstrijd (fly and die, slecht plan). Ook in W1 moet je nog slalommen, dat hoort inderdaad wel bij het event. De enige reden om de 10 Miles te lopen is omdat daar gigantisch veel volk aan de kant staat. Dat geeft nog de grootste boost.
 
Waaslandtunnel blijft toch pittig :crazy: helaas niet onder de 1:30 gedoken, 1:31

Ik vond het parcours wel slechter dan bv. vorig jaar qua omgeving/supporters.
 
Ben precies de enige die plezanter vindt om te lopen zonder supporters en johnny boenkmuziek - mijn eigen muziekske op & verstand op nul werkt hier het best :feelsgood:

Die kasseien vond ik het lastigste stuk, kreeg daar zelfs krampen in mijn kuiten. Nog nooit eerder voorgehad, echt alsof er zich bollen vormden in mijn kuiten en op een bepaald punt heb ik zelfs effe moeten uitstappen omdat mijn voeten door die verkramping wat samentrokken en mijn tenen krulden. Vies gevoel.
 
Ik heb het trouwens niet geprobeerd om het BG-koersklakske te dragen.

Mede-startvakkers konden mij wel herkennen aan de vuilniszak (en een lichtblauwe nike pet) die ik over mijn kleren aan had. Ik dacht dat dat “normaal” was, maar ik heb letterlijk niemand anders dat zien doen 😂
 
  • Verdrietig
Waarderingen: 515
. Ik dacht dat dat “normaal” was

Tgoh ja hoe verschijnt een mens "normaal" aan de start, ik heb er al vreemder weten starten :unsure: :oi22:


2024-03-17-kom-op-tegen-kanker-100km-run-halle-jokko-573-jpg.28110
 
Ik stel mij toch altijd vragen bij hoe je in die startbox terechtkomt, want enkel de 1250 eersten van vorig jaar klopt toch ook niet. Ik zou ook eens willen starten zonder door de massa te moeten ploegen.
De eerste 3600 mochten in de twee starboxen starten.

De eerste kilometer was het vrij smal, maar daarna werd het breder en kon je wel makkelijk inhalen hoor.
Als je in de startbox stond dan had je echt geen reden tot klagen en heb je echt geen massa’s tijd verloren. Start is in wave 2 of later, dan heb je reden tot klagen :p
Ik stond zelf ongeveer in het midden van de lage startbox, maar beide boxen gingen ineens open dus er was wel ineens veel volk voor mij. Maar overal vlot kunnen doorlopen of inhalen. Dat is wel al eens anders geweest…

Wat mij wel weer opviel waren de Pacers. De pacer van 1u die ging toch al vrij gretig uit de startblokken en dacht volgens mij dat hij Stijn Baeten moest hazen ofzo :p
De pacer van 1u10 die ik pas tegenkwam aan de Kennedy, en die aan 4m rond naar beneden liep. Dan loop je volgens mij te snel als ik een strak tempo van 4m05 loop :p
 
Blijkbaar toch een scheurtje in mijn kuitbeen. (Soleus)
Scheurtje zit er sinds 31/3, en was afgelopen vrijdag nog 3cm
Klote, maar waarschijnlijk combi van te weinig rust, overgewicht, schoeisel,..
Kine eens bellen om te kijken wat hij voor me kan betekenen.
 
De eerste 3600 mochten in de twee starboxen starten.

De eerste kilometer was het vrij smal, maar daarna werd het breder en kon je wel makkelijk inhalen hoor.
Als je in de startbox stond dan had je echt geen reden tot klagen en heb je echt geen massa’s tijd verloren. Start is in wave 2 of later, dan heb je reden tot klagen :p
Ik stond zelf ongeveer in het midden van de lage startbox, maar beide boxen gingen ineens open dus er was wel ineens veel volk voor mij. Maar overal vlot kunnen doorlopen of inhalen. Dat is wel al eens anders geweest…

Wat mij wel weer opviel waren de Pacers. De pacer van 1u die ging toch al vrij gretig uit de startblokken en dacht volgens mij dat hij Stijn Baeten moest hazen ofzo :p
De pacer van 1u10 die ik pas tegenkwam aan de Kennedy, en die aan 4m rond naar beneden liep. Dan loop je volgens mij te snel als ik een strak tempo van 4m05 loop :p
Die van 1u10minuten zat 20 seconden na mij ofzo aan het Justitiepaleis, terwijl ik toen nog op schema lag voor 1u07 ofzo. Dusja, die was veel te snel weg int begin 😬
 
Terug
Bovenaan