Wat is je gewicht, lengte, doeltijd, welke schoenen gebruik je momenteel, overpronatie, bepaalde blessures, aantal jaren trainingservaring? Budget? Hecht je belang aan duurzaamheid en comfort van de schoen of telt enkel prestaties?

Op basis daarvan kunnen we meer advies geven.
Dacht al dat het niet zo simplistisch was :)

78 kilo, 1m83
Doeltijd 1u25, maar zal eerder 1u30 worden
Ik heb overpronatie, maar elke sportarts en kiné (en dat zijn er ondertussen al veel) hebben me telkens gezegd daar tijdens het lopen niets van aan te trekken en enkel steunzolen tijdens het dagdagelijks leven te gebruiken, dit omdat geen enkele straat recht is en je uw voet telkens iets anders neerzet, waardoor dit met overpronatieschoenen al snel de andere kant kan uitgaan.
Ik ervaar ook niet meer of minder last met of zonder overpronatie schoenen.

Blessures, jah lange geschiedenis van allerlei kwaaltjes, maar voorlopig geen last (achillespees, krampen in kuiten)

Nu 2 jaar redelijk aan het trainen, in een vorig leven 400meter loper.

Budget, prijs/kwaliteit, ik loop geen massaevents en heb geen meerdere doelen per jaar, als ze 200 km meegaan voor mijn 'wedstrijden' is het goed. Of moet je ook op deze schoenen je intervaltrainingen doen?
Voorkeur aan prestaties met een vleugje comfort.
 
Je hebt ongeveer dezelfde lengte en gewicht als ik. Je doeltijd vereist toch al een redelijk tempo (4:15 pace) dus je kan zeker eens de volgende schoenen testen:

Nike Vaporfly 2 (als je ze nog kan vinden in jouw maat) of eventueel vaporfly 3 (geen ervaring met de 3, maar zouden zachter zijn)

Saucony Endorphin Pro 3

Adidas pro 3

Asics metaspeed sky of Edge Paris

Hoka rocket x 2

Dus eigenlijk gewoon de meest populaire Super shoe per merk.
 
Je hebt ongeveer dezelfde lengte en gewicht als ik. Je doeltijd vereist toch al een redelijk tempo (4:15 pace) dus je kan zeker eens de volgende schoenen testen:

Nike Vaporfly 2 (als je ze nog kan vinden in jouw maat) of eventueel vaporfly 3 (geen ervaring met de 3, maar zouden zachter zijn)

Saucony Endorphin Pro 3

Adidas pro 3

Asics metaspeed sky of Edge Paris

Hoka rocket x 2

Dus eigenlijk gewoon de meest populaire Super shoe per merk.
Ok, dan gaan we eens een paar winkels af, merci.
 
Ok, dan gaan we eens een paar winkels af, merci.
Ik ben zelf ook een overpronerende loper. Ik ben wel gewoon van mijn trainingen af te werken met corrigerende/stabiliserende schoenen.

Maar wedstrijdschoenen zijn meestal neutrale schoenen.

Als je een goede stabiele schoen zoekt kan ik Saucony Endorphin Pro 4 aanraden. Zelf tevreden van.
Blijkbaar zou de Nike Alphafly ook goeie stabiliteit bieden. Wss zijn er nog andere. Ik denk dat ze bij Runnerslab daar ook wel goed advies kunnen in geven.

Ik heb zelf met Nike Vaperfly geen goede ervaring qua stabiliteit, daar liep ik letterlijk bijna buiten mijn schoen :p
 
Bij RL hebben ze me toch altijd gelijk gegeven dat de Alphafly’s te weinig stabiliteit bieden en ik loop momenteel al jaren op een neutrale schoen. Die zou ik ook nooit kopen zonder ze getest te hebben.
 
Ik heb zowel de vaporfly Next% versie 1 en 2 en Alphafly versie 1 gehad en de Alphafly's zijn zeer instabiel in vergelijking met vaporfly imo. Ik ben een voorvoet loper.

Alphafly 3 zijn misschien stabieler, maar ik zou geen 300 euro uitgeven voor een wedstrijd schoen voor een halve marathon. Gezien de doeltijd is dit ook niet nodig. Aan 13-14 km/u zijn er betere opties.
 
Had eens op die chat bij RL gevraagd wat ik kon doen als opvolger van de guide 13

Guide 14 / 15
of de omni 22
Maar beter eens langs komen zei hem.

Morgen echo van mij kuit, kijken wat er daar uit komt voor ik schoenen ga testen.
Trombose is het al zeker niet. Dokter had voor zekerheid daar ook op getest :wtf:
 
Ik heb de zoom fly, dus de goedkopere. En dan ook het model voor het nieuwste, dat toevallig in reclame stond. Uiteindelijk gesteld voor 80€ of zo. Het is dan wel geen van de topschoenen, maar ik vind het een heel leuke wedstrijdschoen. Heb gewoon gevraagd: beperkte ambitie, dus beperkt budget, carbon is niet nodig, zie maar.
 
Hier dik tevreden van mijn aankoop.

15 km met pick-ups kunnen doen.

Conditie is ook op de terugweg. Mooi herstel na een inspanning. Eigenlijk een beetje verwonderd dat ik hoger in hartslag kan gaan zonder "kapot" te gaan.
 
Lijkt erop dat we zondag noorderwind gaan hebben. Hulp bij de start, maar tegenwind tussen km 10 en 12,5. Hopelijk geen te strakke wind, of ik moet mij in een groepje gaan zetten achter wat lange wappers.
 
Lijkt erop dat we zondag noorderwind gaan hebben. Hulp bij de start, maar tegenwind tussen km 10 en 12,5. Hopelijk geen te strakke wind, of ik moet mij in een groepje gaan zetten achter wat lange wappers.
Ik had het liever andersom gezien. Eerst schuilen achter de Pacers (van 1:30) en dan na +-10km er vandoor peren. Maar met mogelijks een strakke wind tegen .. en dan die konijnenpijp er nog bij. Mmm ..

Nu goed het hangt toch van de benen af.

Mijn nummerke voor de 10m miles al gaan halen. Helemaal niemand voor mij Ah aanschuift
Ik kan pas zondag mijn nummer afhalen. Daarvoor gaat dat niet (in mijn geval).
 
Nog mensen die morgen deelnemen aan de MUT trail in Geraardsbergen? Ik doe de 32km met een kleine 900 hoogtemeters. Mooie training richting de GTLC.
 
Los van de info van Baloise zelf: iemand die weet of de P+R Berchem en dan tram 9 inderdaad best is voor wie uit het Brusselse komt?
Eerste keer dat ik meeloop, moet wel nog beslissen of ik in W1 meeloop of W4 (via bedrijf). Wat is het verschil daartussen? Corporate groepen?
 
moet wel nog beslissen of ik in W1 meeloop of W4 (via bedrijf). Wat is het verschil daartussen?
Als je kunt, start maar in W1. Als je een deftige loper bent en je start in W4 mag je gaan laveren wanneer je de stad inloopt want je haalt de tragere lopers in van de vorige waves.
 
Mijn nummerke voor de 10m miles al gaan halen. Helemaal niemand voor mij Ah aanschuift
Ik ga het voor het eerst pas morgen doen. De wedstrijdstress begint serieus 🤩 love it. Ben 3d op tour geweest, dus sowieso niet ideaal, maar heeft wel mijn gedachten van de pijntjes gehaald. Ik ga gewoon rammen, het motto van de dag wordt: naar de klote :D welke tijd dan ook, als dat behaald is, ben ik content!

Twijfel wel nog over de kleding. Denk singlet, en misschien een vuilzak tegen de regen. Rugzakje ga ik niet doen, denk dat het drinken voldoende zal zijn.
 
Terug
Bovenaan