Twijfel wel nog over de kleding. Denk singlet, en misschien een vuilzak tegen de regen. Rugzakje ga ik niet doen, denk dat het drinken voldoende zal zijn.
Ik neem een rugzak mee om wat weinig kleingeld, mijn treinabonnement, mijn ID kaart, ne handdoek, mijn GSM, autosleutels enzovoorts er in te stoppen. Als ik die rugzak inlever dan doe ik ne vuilniszak over mijn lichaam aan en net voor de start gaat die op de grond en ik start ..

Kledij inderdaad gewoon een Loop t-shirt met korte mouwen, een korte loopbroek en 1 gelleke in de achterzak. Voor de rest niks .. of neen wacht even: Mijn loopschoenen en kousen mag ik niet vergeten aan te doen! ;)
 
Los van de info van Baloise zelf: iemand die weet of de P+R Berchem en dan tram 9 inderdaad best is voor wie uit het Brusselse komt?
Eerste keer dat ik meeloop, moet wel nog beslissen of ik in W1 meeloop of W4 (via bedrijf). Wat is het verschil daartussen? Corporate groepen?
in Berchem is er geen P+R... vanuit Brussel kan je bijvoorbeeld ook afslaan bij Wilrijk en dan in Berchem parkeren, dan omgeving Pulhof (halte Pulhof of Jan Moorskens) op de Grotesteenweg of omliggende straten parkeren dan de tram 15 nemen naar Linkeroever nemen.
 
in Berchem is er geen P+R... vanuit Brussel kan je bijvoorbeeld ook afslaan bij Wilrijk en dan in Berchem parkeren, dan omgeving Pulhof (halte Pulhof of Jan Moorskens) op de Grotesteenweg of omliggende straten parkeren dan de tram 15 nemen naar Linkeroever nemen.

Parking Post X staat er op de site - excuus. 1000 parkeerplaatsen, kan niet goed inschatten of dat nu veel of weinig is.
 
Parking Post X staat er op de site - excuus. 1000 parkeerplaatsen, kan niet goed inschatten of dat nu veel of weinig is.
is betalende parking.. tijdje terug voor het werk daar eerst moeten parkeren.. zo groot leek me dat niet.. geen idee of dat bij de 10miles propvol gaat staan.. de optie die ik gaf, is niet alleen gratis, maar in mijn ogen even gemakkelijk of vlotter.
 
is betalende parking.. tijdje terug voor het werk daar eerst moeten parkeren.. zo groot leek me dat niet.. geen idee of dat bij de 10miles propvol gaat staan.. de optie die ik gaf, is niet alleen gratis, maar in mijn ogen even gemakkelijk of vlotter.
Ok merci, ik check het!
Zijn daar publieke parkings waar jij zegt of eerder straatparkeren?

Scuzi ik ben hier hopeloos laat mee maar ik ken geen hol van Antwerpen en van parking zoeken in een stad krijg ik stress. :unsure: Ik rijd liever een betalende parking in dan 3 blokken om te moeten rijden aan 10km/u :p
 
Ok merci, ik check het!
Zijn daar publieke parkings waar jij zegt of eerder straatparkeren?

Scuzi ik ben hier hopeloos laat mee maar ik ken geen hol van Antwerpen en van parking zoeken in een stad krijg ik stress. :unsure: Ik rijd liever een betalende parking in dan 3 blokken om te moeten rijden aan 10km/u :p
gewoon straat parkeren. op zondag gratis (heel antwerpen). je gaat daar altijd wel ergens een plaats vinden.. rustige buurt.. de grote massa stapt normaal pas in vanaf centraal station/meir.
 
Succes aan iedereen die meedoet vandaag. :cheer:

Stress zit er wel wat in. Ik start in wave 4 dus ik ben benieuwd hoe dat laveren meevalt. Te hopen dat ik niet diegene ben die ingehaald wordt :D
 
Gisteren meegedaan aan de Muur Trail (32km afstand) in Geraardsbergen. Mooi parcours in een prachtige streek. Slijkerige paden, modderplassen, boomstammen waar je boven of onder moest klauteren, beklimmingen en afdalingen met behulp van touw, ... het was met momenten behoorlijk pittig. Heb een drietal keer te voet moeten klimmen omwille van de steilheid. Toch een mooi gemiddelde van 5'32" behaald en een 11e plaats.
Karel Sabbe stond ook aan de start en werd 2e op een kwartier van de uiteindelijke winnaar (een Zweed). Die liep aan een gemiddelde tempo van 4'12". Op zo'n parcours: crazy!
 
Laatst bewerkt:
Gisteren meegedaan aan de Muur Trail (32km afstand) in Geraardsbergen. Mooi parcours in een prachtige streek. Slijkerige paden, modderplassen, boomstammen waar je boven of onder moest klauteren, beklimmingen en afdalingen met behulp van touw, ... het was met momenten behoorlijk pittig. Heb een drietal keer te voet moeten klimmen omwille van de steilheid. Toch een mooi gemiddelde van 5'32" behaald en een 11e plaats.
Karel Sabbe stond ook aan de start en werd 2e op een kwartier van de uiteindelijke winnaar (een Zweed). Die liep aan een gemiddelde tempo van 4'12". Op zo'n parcours: crazy!

Ik heb ooit twee jaar van m'n kindertijd in Geraardsbergen gewoond. Sinds ik daar ben weggegaan, nooit meer in Geraardsbergen geweest. Misschien een goed idee om volgend jaar ook eens aan die trail mee te doen!

@ 10 Milers: veel succes vandaag! Ik vertrek binnen half uurtje met de fiets en ga ook eens door de Waaslandtunnel fietsen.
 
Ben op de site, nu nummer ophalen. Waasland was al pittig met de fiets 🫣 mag er alleen door als deelnemer maar nu controleert nog niemand.

De zon komt erdoor! De wind is wel iets steviger dan voorspeld.
 
Helaas thuis aan het supporteren voor de papa aangezien ons zoontje wat ziekjes is. Het is de eerste keer dat hij meedoet dus ik hoop dat hij zich niet te hard laat meeslepen. Vorig jaar heeft hij de HM van Gent meegedaan en is hij daarna een week ziek geweest.
 
Had me voorgenomen dit jaar wat minder te lopen en meer andere sporten te doen. Heb ik me van alle sporten toch niet geblesseerd met zwemmen zeker? :laugh: Ik heb de laatste weken wat vaak een uur aan een stuk met (korte) zwemvliezen gezwommen, m'n schenen zijn overbelast nu. 70 kilometer op een week lopen is geen probleem voor m'n lichaam, maar dit dan wel. Heb vorig jaar niks serieus meegemaakt op vlak van blessures, en nu ik op veilig wil gaan spelen, kom ik dit tegen.

Het is al sinds twee weken bezig. Ik had vorige week lactaattest, had al 4 dagen niet gelopen om m'n scheen wat te sparen. Tijdens de test zelf 15 km gelopen zonder problemen (wel met enkelbrace), dus dacht ik dat het over was. Twee dagen later nog intervaltraining gedaan, opnieuw zonder veel problemen. Zondag kreeg ik echter na 3 kilometer steken in m'n schenen bij een run aan hersteltempo. :crazy:

Dan maar een weekje (of twee) niet lopen en wat andere zaken doen. De stepper is net (terug) geïnstalleerd en m'n homegym is ook sinds twee weken nog wat extra uitgebreid. Daarnaast heb ik toch dra enkele dagen vakantie, dus ik zal wel wat gaan fietsen als het wat mooier weer wordt.


Alles waarbij je veel slaap moet opofferen is er voor mij over. Die 677 is van een Backyard Ultra, iets wat mij compleet niet aanspreekt. Die toppers kunnen enkele dagen na mekaar hoogstens 20 minuten aan een stuk hun ogen sluiten. Echt leuk kan dat toch niet zijn. :unsure:
Even tussen het 10 miles-geweld door.

De problemen zijn ongeveer van de baan, m'n schenen zijn af en toe nog wat stijf, maar doen al lang geen pijn meer. Ik heb uiteindelijk slechts een kleine 10 dagen niet gelopen en dat gelukkig kunnen compenseren door zwaar te crosstrainen. 🙃

Ik heb de afgelopen 12 dagen weer pittige looptrainingen gedaan, met op die 12 dagen in totaal 4 trainingen met 3000m aan intervals van 200-600m @1500m pace (telkens gelopen afstand joggen als rust) en 4 x krachttraining. M'n lichaam reageert altijd zo bizar op die trainingen @1500-pace. De eerste reps (tot pakweg 2000m) gaat het altijd extreem soepel en de laatste reps voel je ineens het melkzuur en is het echt doorduwen om je beoogde tijden te lopen.

Nu een week relatieve rust, het zal deugd doen. 😅 Daarna komen er geleidelijk aan meer reps @800m-pace in het schema. De totale afstand van snelle reps wordt gelukkig minder, want anders is het niet vol te houden. :p
 
Damned pittig parkoers zeg. Eerste 2km was continue sprintjes trekken door volk dat in de weg liep. Echt te veel volk. Dat koste al veel nutteloze krachten. Daarna 3 tunnels / bruggen. Dan ne klote kasseiweg. En op het einde nog de konijnenpijp.

Echter de basis was er. De vlaggen (1:30) was ik asap kwijt maar na 2km was ik er terug bij. Rond km 6 ben ik weggelopen van de groep maar rond km 9 liepen ze mij plots weer voorbij en ik had net een dipje. Ik moest ze laten gaan.

Dan zuiver op basisconditie en karakter geknokt en ik heb dan mijn 2de adem gevonden. Na km 13 was ik terug bij de vlaggen, ik heb ze dan achter mij gelaten en ik heb niet meer omgekeken.

Officiële tijd heb ik nog niet maar het was zeker onder 1:30. Dus ca va. Ik ben wel tevreden.

Op basis van 2 weken geleden zou ik rond 1:26 lopen. (volgens mijn waarden)
Op basis van gisteren is dat gezakt naar 1:30. Maar dit is logisch want ik heb nu 3x 40+ km gelopen en mijn lichaam is nu eventjes wat moe. :tongue:
Het is dus 1:29 en nog wat geworden
Dat klopt eigenlijk exact met mijn waarden tov de zwaarte van het parkoers.
 
Laatst bewerkt:
mijn doel was: sowieso beter dan de 1:13:25 doen van 2017, en hopen op 1:10.

Pacer van 1:10 (4:21) gevolgd, met als risico dat ik mezelf ging verbranden (geen ervaren loper).

De eerste 6-7km kon ik maar aan 1 iets denken: waar en wanneer ga ik die pacer eraf lopen 😂. Machtige benen.

En toen kwam de Kennedytunnel. Steken in de rug, overdaan niet normaal en afgezien tot het einde.

IMG-0335.png


De pacer liep ook wel serieus te snel, maar dat was wellicht ingecalculeerd in de wind.

Daardoor natuurlijk een paar PR’s. De vorige 10 miles heeft hij als 15,98km gezet, dus die stond er niet op.

IMG-0324.jpg



Beetje ontgoocheld maar gezien de voorbereiding en het aantal loopjes de laatste jaren mag ik eigenlijk heel blij zijn.

Op naar de volgende
 
@Zubrowka brute held, geparkeerd ergens in de buurt van Jan Moorkenslaan en vlot met de tram heen- en terug geraakt. Alleen reden er om terug te komen bitter weinig 15's, dat doen we in Brussel beter.
 
Terug
Bovenaan