Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Jup. Zeker rond een kilometer of 10 viel het me op hoe slecht die stonden. De bocht om en dan slechts 2 tafels met water, waardoor quasi niemand in de groep water had of moest stilstaan...Deze had ik zelf niet aangehaald, maar: inderdaad! Op een bepaald moment nog ver voor het volgende veelvoud van 5K een bocht en ineens die bevoorrading. Snel een gel grabbelen, opendoen, binnensteken en dan drinken want eerst drinken en dan gel = 5 kilometer met een plakkende mond zitten.
Parcours lijkt me inderdaad veel sneller! Ik heb wel geen ticket, dus mocht nog iemand een ticket verkopen. Voel je vrij om mij een berichtje te sturen![]()
Een stuk sneller dan vorig jaar moet kunnen op dit parcours. Minder draaien en keren, minder kasseien. Nadeel kan wel zijn dat je heel lang noordwaarts loopt, dus hopelijk geen noorderwind op zondag 21 april![]()
én blij dat de finish snel na de Konijnenpijp volgt. Da's geen anderhalve kilometer meer doodgaan na de klim, maar slechts een 300m nog![]()

Vaak meerdere jaren hetzelfde parcours.Bij de grote wedstrijden, is dat elk jaar een ander parcours of hoe moet ik dat voorstellen?
Als ik ooit nog eens een wedstrijd wil doen.

Was vorig jaar mijn 1e. Heb toen genoten moet ik zeggen.Ik vond Antwerpen een rotparcours. Elke kassei die ze hebben zit in dat parcours.
Dit is iets beter voor de snelle lopers. Ben wel heel benieuwd wat ze gaan doen bij het afslagen van de Amsterdamstraat naar de Nassaustraat.![]()
Een stuk sneller dan vorig jaar moet kunnen op dit parcours. Minder draaien en keren, minder kasseien. Nadeel kan wel zijn dat je heel lang noordwaarts loopt, dus hopelijk geen noorderwind op zondag 21 april![]()
én blij dat de finish snel na de Konijnenpijp volgt. Da's geen anderhalve kilometer meer doodgaan na de klim, maar slechts een 300m nog![]()
Alle verkeersborden en fietsenstallingen weghalen? En dan in de Nassaustraat meerdere stroken maken? Ik ben zelf al meermaals over die stenen (zie recht tegenover huisnummer 14 in het midden) gestruikeld, dat kan je toch niet in een loopwedstrijd steken?
En over het voetpad kan je ze ook niet sturen, want dan kunnen de mensen die daar wonen gewoon hun huis niet in of uit. 

Lijkt me een goed plan, en onderschat idd invloed van gewicht niet -> als je 85 kg weegt en je kan 6% vermageren naar 80kg dan gaat je eindtijd op de marathon ook automatisch 6% sneller zijn, dus van 4u07 naar 3u42Even aan het herbronnen en bezinnen.
De quadriceps strubbelen nog altijd wat tegen maar ik denk morgen zeker weer een eerste recuploopje te kunnen gaan doen.
Ondertussen wat nagedacht over wat ik beter had kunnen of moeten doen en dat is niet heel eenvoudig. Ik heb echt een half jaar goed opgebouwd en krab me wat in het haar waarom het zondag echt niet lukte.
2 zaken besloten:
- wanneer ik voor een volgende ga moet ik echt rotsvast zeker zijn dat ik die onder de 80kg zal kunnen lopen. Ik zat nu rond de 85, het is gewoon te zwaar voor een marathon. Ook al liepen alle trainingen goed, die kilo's wegen uiteindelijk toch door denk ik.
- Gent loop ik de komende jaren niet meer. Niet om de schuld op het parcours te steken maar zowel mijn supporters als ikzelf hebben ons een bult geërgerd aan zowat alles, van organisatorische zaken tot parcours.
- ik ga Trenara laten voor wat het is. Op zich geniet ik wel van de schema's en de trainingen, maar dit was mijn derde marathon met Trenara en de derde keer dat ik toch een heel eind wegbleef van de voorspelde tijd. Letterlijk elke training die ik voorgeschoteld kreeg is gelukt aan de correcte intensiteiten, maar als Trenara mij eergisterochtend 3:52 als haalbaar aangeeft en ik loop in 4:07ish... Om de een of andere reden is het niet representatief en werkt het niet voor mij.
Sowieso ergens tot in het najaar freewheelen en me wat amuseren nu, en dan zien we wel weer waarheen ik me oplaad.
Ik vraag me nu wel erg af wat mijn kansen eigenlijk zijn.
Even aan het herbronnen en bezinnen.
De quadriceps strubbelen nog altijd wat tegen maar ik denk morgen zeker weer een eerste recuploopje te kunnen gaan doen.
Ondertussen wat nagedacht over wat ik beter had kunnen of moeten doen en dat is niet heel eenvoudig. Ik heb echt een half jaar goed opgebouwd en krab me wat in het haar waarom het zondag echt niet lukte.