Algemene Loopthread

Ik heb geen idee wat mijn huidige vorm is. Mijn huidig schema is best zwaar.

Tegen dat maart ten einde is, ga ik meer maandkilometers gelopen hebben dan éénder welke maand in 2023.
Qua duurtijd gaat het zelfs het meeste worden sinds december 2019. Dus qua volume ben ik vrij stevig aan het opbouwen.

Ik hoop dat mijn gestel het uithoudt. Ik had gisteren na de intervalsessie lichtjes last in mijn bovenbeen (dat is wel de minst slechte plaats). Ik ga straks mijn benen nog eens extra masseren voor de zekerheid. Morgen sluit ik week 7 af van dit 12 weken schema. (en dat is gelukkig nog eens een rustige duurloop voor de afwisseling :tongue:)

Eigenlijk kan ik pas zien hoe goed of hoe slecht ik ben als ik straks weer wat volume afbouw en ik dan eens goed doorknal.

Ik heb binnen de Km al last van heel harde kuiten. Kan me niet herinneren dat ik dat vroeger ook had.
Vandaag net voor de 1ste Km voelde ik iets opkomen. Even staan stretchen en rustig gelopen tot thuis.
In de douche laat ik altijd koud water over mijn benen lopen. (Voor wat het waard is)
Duurt toch altijd even voor kuit weer wat losser is.
Wat kan ik daar eigenlijk aan doen?
Of zou het gewoon overbelasting kunnen zijn?

Vandaag mijn 32km training afgewerkt.
Deze week maar 2maal kunnen lopen door wat ongemak in de heup.
Ik ben tevreden dat ik deze goed tot een eind kon brengen. De 32km training maakt je toch altijd wat wijzer en naar mijn gevoel heb je deze ook nodig om beter de stap te zetten naar 42km. Volgende week nog eens proberen 3 kortere loopjes 8-10-15km te doen. En dan uitbollen naar Parijs… ik zie het veel meer zitten dan 3 jaar geleden Antwerpen. Maar ik verlang ook om even rust te nemen en terug van alle kwaaltjes af te zijn.

Ik heb binnen de Km al last van heel harde kuiten. Kan me niet herinneren dat ik dat vroeger ook had.
Vandaag net voor de 1ste Km voelde ik iets opkomen. Even staan stretchen en rustig gelopen tot thuis.
In de douche laat ik altijd koud water over mijn benen lopen. (Voor wat het waard is)
Duurt toch altijd even voor kuit weer wat losser is.
Wat kan ik daar eigenlijk aan doen?
Of zou het gewoon overbelasting kunnen zijn?
Uw loopschoenen mss? Heb ook eens met verkeerde schoenen gelopen en ik heb het me 3 weken lang beklaagd.

Help, iemand een zicht op openbaar vervoer? Mijn vrouw gaat mee naar de Topsporthal en zou van daar de bus willen nemen naar de Korenmarkt om daar aan te moedigen.
Ze zou dan rond 13u terug de bus richting Topsporthal nemen.

De Lijn geeft aan dat er wijzigingen zijn in de busdienst en om de Routeplanner te gebruiken, de routeplanner laat het traject toe op die uren, maar de meldingen in verband met die lijn (lijn 11) likken aan te geven dat de opstapplaatsen in de buurt van de Blaarmeersen niet bediend worden.

Ik raak er niet aan uit :/

Succes aan diegene die in Gent meedoen morgen!
Ik sta aan de start van de halve voor de laatste zware training richting Parijs. Zal voor mij een indicatie zijn welke richttijd het zal worden hopelijk :)

Help, iemand een zicht op openbaar vervoer? Mijn vrouw gaat mee naar de Topsporthal en zou van daar de bus willen nemen naar de Korenmarkt om daar aan te moedigen.
Ze zou dan rond 13u terug de bus richting Topsporthal nemen.

De Lijn geeft aan dat er wijzigingen zijn in de busdienst en om de Routeplanner te gebruiken, de routeplanner laat het traject toe op die uren, maar de meldingen in verband met die lijn (lijn 11) likken aan te geven dat de opstapplaatsen in de buurt van de Blaarmeersen niet bediend worden.

Ik raak er niet aan uit :/

Korenmarkt naar topsporthal is 3,7km.
Ze moet ook niet overdrijven eh, jij gaat er vandaag 42 afleggen…

Concreet kan ik je geen antwoord geven. Maar dat het busverkeer zwaar verstoord is lijkt me wel logisch. Vooral omdat de bus het parcours meerdere keren moet kruisen.

Korenmarkt naar topsporthal is 3,7km.
Ze moet ook niet overdrijven eh, jij gaat er vandaag 42 afleggen…

Concreet kan ik je geen antwoord geven. Maar dat het busverkeer zwaar verstoord is lijkt me wel logisch. Vooral omdat de bus het parcours meerdere keren moet kruisen.
Denk dat ik het allemaal nog gevonden heb 🙂

Succes aan alle lopers!

PR voor de halve marathon: 1u54 op de kop. Aan een vrij hoog tempo begonnen. In het midden iets moeten temperen om dan het laatste deel wat extra te kunnen gaan.
Jammer dat de start wat in retard was omdat het toch vrij fris was. Op sommige plekken ook vrij smal in combinatie met het niet rechts aanhouden. Het had wel leuk geweest een boog van de laatste km te zien.

Al bij al wel leuk om zelf eens door "mijn" stad te gaan in zo'n event.

2u16, 6min over schema. Ter Platen was er teveel aan. En tijdens lopen ook warm gehad met de zon.
Beetje late start.
de aanmoedigingen waren wel plezant. Stond er veel volk?

Tot aan km 15 alles ok, laatste 3 was het over. Was mijn langste afstand ooit.

Was er om 9u, eigenlijk veel te vroeg. Om weg te gaan duurde het wel langer.

Een betere tijd zit er wel in. Maar doe liever 5 en 10 km.

Ook in Gent gelopen, mijn eerste halve marathon. Het doel was sub 2u, stiekem hoopte ik op 1:55 maar met een pr van 54:06 op de 10km kan je ook niet teveel willen.

Vrij snel gestart, boven mijn pacing plan maar qua gevoel dik ok. Na 4km viel 1 van mijn bluetooth oortjes uit, de dominante dan nog. Dan maar lopen zonder muziek 😅

Elke bevoorrading wat gedronken en gegeten, elke 7km een gel en het gevoel bleef goed.

Vanaf km 18 begon ik het wat te voelen maar ik kon mijn tempo wel nog wat opdrijven.

Volgens mijn horloge de halve marathon gelopen op 1:50:15! Daar kan ik niet anders dan tevreden mee zijn 😁

Een beter tempo dan mijn vorig pr op de 10km!

Mooi parcours en een leuke sfeer met momenten.

Nieuwe pr gelopen op de marathon in een training: 2:47:59 (plaats 35)

Voelde me nog goed na 37km dus toch snelheid nog wat aangehouden, zonder echt te pushen. Dit was m'n zwaarste trainingsweek van 120km.

Was vergeten hoe zalig kut dit parcours is. Chapeau aan Golazo. Heb goed gelachen.

Als ik een intervalsessie uitvoer dan zakt mijn VO2 max asap met 10 volle punten volgens Runanalyze tov de vorige loopsessie :unsure:
Dat is praktisch natuurlijk onmogelijk.

Hoe berekent Runanalyze dit eigenlijk? Ze houden volgens mij dan alleen rekening met de snelheid en de HR of zo? Omdat je bij intervallen gemiddeld genomen véél trager loopt kan die tool daar zo te zien niet goed mee overweg. Zo is volgens Runalyze mijn VO2 met 4 volle punten gezakt tov januari, kan ik de HM 10 minuten minder snel lopen en is mijn algemene conditie ook sterk achteruitgegaan.

---

Vanaf nu is het trouwens gas geven. Week 8 en week 9: 2 zware intervalsessies + 2 tempo duurlopen van 18 en 20 km. En daarna is het 2 weken taperen. Ik ben benieuwd.

Laatst bewerkt:
Fucking hell, wat was me dat. Zeer goed gevoel de eerste helft, ruim binnen de limieten gelopen, and then it all turned to shit.
Veel en stevige tegenwind in de tweede helft, nog wel een snelste 30K maar toen begonnen de quadriceps de wind ook beu te worden en zodoende dienst te weigeren. En dan liet ik alle focus op een eindtijd varen en verschoof die focus naar finishen.

Chiptijd 4u07 achtig. Beetje een teleurstelling na de beste trainingsperiode die ik al gehad heb, maar het is wat het is. Als het er niet inzit, zit het er niet in. Met een vierde marathonfinish mag ik ook blij zijn gezien van waar ik kom.

Maar ook niet bijzonder genoten van het parcours eerlijk gezegd - vooral die tweede helft dan. Organisatie ook wat steken laten vallen. Onze shuttle is verkeerd gereden waardoor het een nipte was om op tijd aan de start te zijn, wat dan weer werd opgeheven door de veel te late start (chance dat ik een vuilzak mee had). Te weinig statoiletten in de startzone (4 van die dingen, wtf eigenlijk), vaak zeer korte bevoorradingszones, niet altijd duidelijk aangegeven waar het water stopte en de sportdrank begon. De warme kleedkamers deden dan weer wel deugd 🙂

Terug
Bovenaan