Wow, das inderdaad wel heel laag. Is daar een oorzaak bij jou voor gevonden?
Uitleg gekregen die ik niet onthouden heb. Iets met sinusknoop en signalen etc. Denk dat er geen echte "oorzaak" is, mijn hart werkt gewoon zo.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wow, das inderdaad wel heel laag. Is daar een oorzaak bij jou voor gevonden?
Ik kan u ook deze analyse/podcast aanraden:Voor wie toch maar ligt te smelten bij dit warme weer kan ik dit wetenschappelijk artikel aanraden van 'Sports Medicine - Open'. Duurt wel even om het volledig door te lezen maar ik vond het toch interessant. De meer ervaren sporters onder jullie zullen de gegeven data en conclusie reeds kennen, maar ik sta er toch van versteld dat de 80/20 regel zo ingebakken is bij veel topsporters. Het wordt tijd dat ik mijn training methodes aanpas..
Hierover wat persoonlijk indrukken.Ik kan u ook deze analyse/podcast aanraden:
![]()
#201 - Deep dive back into Zone 2 | Iñigo San-Millán, Ph.D. (Pt. 2) - Peter Attia
“You can accomplish very important mitochondrial adaptations and very important metabolic adaptations by exercising one hour.” —Iñigo San-Millánpeterattiamd.com

Ter info, hoeveel keer per week loop jij?Hierover wat persoonlijk indrukken.
Ik train nu sinds half februari quasi al m'n loopjes volgens deze methode.
Ik voel me fitter, kan vaker lopen, ben (veel) sneller geworden etc... En lopen in warmte gaat ook aangenamer op dit tempo
Kan het iedereen alleen maar aanraden.
Ook cijfermatig zie ik een (enorme) evolutie.
De Running Index van Polar is omhoog gegaan van 63 naar 67. M'n VO2Max lijkt volgens Runalyze ook alleen maar te stijgen.
Momenteel gebruik ik de standaard zones van garmin tot ik een lactaatmeting kan inplannen. Mijn tempo ligt in Z2 rond 6:00 - 6:25 met een max hr van 132~134.3, max 4 keer. Goed voor 25-40km per week.Ter info, hoeveel keer per week loop jij?
Ik ben sinds deze week begonnen met de Z2 loopjes, ben benieuwd wat het gaat brengen. Gisteren op een dik uur tijd wel drie korte versnellingen geïntegreerd (~10s, dus hartslag steeg max met 10 en daarna direct terug omlaag) omdat ik vernomen heb dat het ook belangrijk is je lichaam af en toe te laten herinneren wat het is om sneller te lopen, ook ivm je kadans.
't zal ook een beetje aanpassen zijn, zoals onderstaande youtuber vermeld. Toch zeker in het begin wanneer de oudjes je zelfs zullen voorbijstekenMomenteel gebruik ik de standaard zones van garmin tot ik een lactaatmeting kan inplannen. Mijn tempo ligt in Z2 rond 6:00 - 6:25 met een max hr van 132~134.
Is daar een uitgeschreven artikeltje van? Ik ben zo gene podcast luisteraarHierover wat persoonlijk indrukken.
Ik train nu sinds half februari quasi al m'n loopjes volgens deze methode.
Ik voel me fitter, kan vaker lopen, ben (veel) sneller geworden etc... En lopen in warmte gaat ook aangenamer op dit tempo
Kan het iedereen alleen maar aanraden.
Ook cijfermatig zie ik een (enorme) evolutie.
De Running Index van Polar is omhoog gegaan van 63 naar 67. M'n VO2Max lijkt volgens Runalyze ook alleen maar te stijgen.
Nu moet ik deze manier van trainen nog zien te integreren in m'n trailrunschema. Op heuvelachtige parcoursen is het moeilijker om m'n HR constant in Z2 te houden, wat toch een belangrijk voorwaarde is voor deze manier van trainen.

Kdenk dat hier de essentie wordt weergegeven, opgesomd:Is daar een uitgeschreven artikeltje van? Ik ben zo gene podcast luisteraar![]()
En waarom wil je dat precies? Bepaalde reden voor?Ik wil graag overstappen op zero drop. Zit nu op 6 mm drop.
Ik heb nu toch steunzolen. Zou ik gewoon Altra escalantes bestellen of toch via een winkel gaan?
Ik kan alleen nu wel niet goed uitmaken of hij nu pleit voor polarized trainen of niet.Kdenk dat hier de essentie wordt weergegeven, opgesomd:
![]()
How to incorporate high-intensity training (Zone 5) to increase VO2 max and optimize fitness - Peter Attia
This video clip is from episode #201 – Deep dive back into Zone 2 with Iñigo San-Millán, Ph.D. (Pt. 2), originally released on March 28, 2022.peterattiamd.com
Dat valt nog mee, ik ben deze week terug gestart met Trenara en ik kreeg een LSD aan 7:30 voorgeschoteld.Ik zou dat wel willen doen, telkens in Z2 lopen, maar dan wel pas als dat tempo voor mij oké is.
Nu zou Z2 voor mij misschien 6:30-7:00 zijn en dat vind ik gewoon te traag, daar geniet ik om de een of andere reden dan ook weer niet van.
Zone 2 in een training met 5/6 zones. En opt einde van elke zone2 loop een maximale inspanning van 5-7 minuten.En waarom wil je dat precies? Bepaalde reden voor?
Ik kan alleen nu wel niet goed uitmaken of hij nu pleit voor polarized trainen of niet.
Zone 2 in een model met 3 zones of eentje met 6?
Want dat is toch wel een belangrijke nuance.
Wil meer voorvoet of midvoet landen.heel veel miserie gehad met hamstrings en mijn haklanding de afgelopen jaren.En waarom wil je dat precies? Bepaalde reden voor?
Dat heb je wel al eens als je het gokt jaDe gokjes die Garmin en Polar doen zullen bij benadering wel kloppen maar zone training werkt toch pas optimaal als het correct is?

Wil meer voorvoet of midvoet landen.heel veel miserie gehad met hamstrings en mijn haklanding de afgelopen jaren.
Waar ligt het aan? Geen flauw idee. Ik wil het gewoon geprobeerd hebben. Momenteel 5 maanden aan het lopen zonder blessures. Zou het graag zo houden.
Nu met steunzolen kan ik op mijn gemak neutrale schoenen bestellen en thuis proberen.
Op welke basis zou ik dan schoenen kiezen?Die schoenen gaan daar weinig aan doen, zeker als je nu al 6mm drop hebt.
Dat is puur techniek dat je moet bijschaven.
Zeker als je nu geen last hebt zou ik toch opletten.