Ik heb toch last met de nieuwste versie van de Asics Nimbus. (de 24). Deze zijn (in tegenstelling tot de vorige versies die erg ruim waren), erg krap aan de bovenkant, en heel de bovenkant van mijn voet is nu erg opgezwollen, en dit straalt ook uit naar mijn bovenbeen.

Mijn zijkant, inclusief mijn scheenbeen doet niets pijn, in tegendeel, ook de onderkant van mijn voet, en de achterkant van mijn been is 100% in orde. Dus dit is duidelijk door de erg krappe / nauwe sluiting aan de bovenkant en niet door overbelasting of zo.

Ik kan misschien proberen om de bovenzijde iets minder strak aan te doen? Hopelijk word ik deze loopschoen gewoon anders moet ik een ander type zoeken.
 
Laatst bewerkt:
Bij welke ervaren lopers hier merkte na een verloop van tijd verrandering van lichaam,afvallen,gespierder enz
Sinds sept 3x per week lopen voor HM in maart ( gent ).
Kuiten worden breder, bovenbenen smaller. Met als gevolg dat mijn spannende loopshorts beginnen af te zakken en maat kleiner brengt geen soelaas. Beloofd voor mijn koersbroeken binnen een paar maand. :thinking:
 
Mijn grootste "probleem" is dat jeans wat lastig over mijn kuiten gaan. En wanneer ik gezeten heb en rechtsta moet ik mijn jeans naar beneden trekken want ze blijven steken op mijn kuiten 🙂
 
Bij welke ervaren lopers hier merkte na een verloop van tijd verrandering van lichaam,afvallen,gespierder enz
Sinds Mei gemiddeld 4 a 5x per week a h lopen.
Was nie dik, maar struis. 102kg voor 1m95
Daar is nu een 16 a 17kg af.
Buikje is volledig weg en gezicht is wat spitser.
Qua benen, zijn bovenbenen goed strak.
Maar afgelijnde spieren of dikke kuiten heb ik nog niet.
 
Van te lopen word ik geen gespierde Don Juan, jammer maar helaas.
Mijn spieren worden wel veel sterker, als ik veel train, dat weer wel. (oa de hartspier en de beenspieren).

Er zal ook wel spiermassa worden bij aangemaakt voor veel gebruikte loopspieren.
Zie Kipchoge, die mens, is oa echt wel gespierd in de benen, als ik die zie lopen.
Zijn armen zijn dan weer twijgjes. Heel dun .. maar ja die gebruik je veel minder tijdens het lopen he.

Om echt een mooi gespierd lichaam te verkrijgen zijn er andere sporten.
 
Laatst bewerkt:
Er zal ook wel spiermassa worden bij aangemaakt voor veel gebruikte loopspieren.
Zie Kipchoge, die mens, is oa echt wel gespierd in de benen, als ik die zie lopen.
Zijn armen zijn dan weer twijgjes. Heel dun .. maar ja die gebruik je veel minder tijdens het lopen he.
1m67 en 52kg ...
Hij heeft een laag vetpercentage waardoor je de spieren goed ziet, maar veel spiermassa zou ik dat nu niet noemen.
 
Toen ik 10 jaar was had ik ongeveer een gelijkaardige lichaamsbouw :unsure:
Ik heb nog altijd, redelijk veel spieren en spiermassa in mijn benen. Nochtans komt dit niet van het lopen, noch door krachttrainingen. Dat is gewoon mijn lichaamsbouw.

Mijn beste maat zijn benen kunnen twee keer in die van mij in. (Bij wijze van spreken)
 
1m67 en 52kg ...
Hij heeft een laag vetpercentage waardoor je de spieren goed ziet, maar veel spiermassa zou ik dat nu niet noemen.
Nu ja de uitleg staat hier

Hij heeft voornamelijk een (heel?) groot aantal type 1 spiervezels he. In tegenstelling tot een sprinter op de 100 meter dewelke voornamelijk type 2 spiervezels heeft (toch in verhouding).
 
Nu ja de uitleg staat hier

Hij heeft voornamelijk een (heel?) groot aantal type 1 spiervezels he. In tegenstelling tot een sprinter op de 100 meter dewelke voornamelijk type 2 spiervezels heeft (toch in verhouding).
Ik snap die uitleg wel, hij zal vooral over type 1 spiervezels beschikken (en het is zeker zijn doel niet om meer spiermassa te kweken) maar voor mij valt hij niet onder de noemer "gespierd" (als in veel spiermassa), wel afgetraind met laag vetpercentage.
 
Bij welke ervaren lopers hier merkte na een verloop van tijd verrandering van lichaam,afvallen,gespierder enz
Van waar de vraag?
Ik loop al zodanig lang dat ik zelfs geen idee heb hoe mijn lichaam ervoor eruitzag. Waarschijnlijk geen vette aangezien ik 14 was.

Maar als je loopt om uw lichaam te willen ontwikkelen dan besteed je best uw tijd aan iets anders.
Met lopen ga je calorieën verbranden en uw spieren gaan ontwikkelen als ze om te beginnen al quasi onbestaande waren.
Maar 3u in de week wat in het krachthonk hangen gaat uw spieren doen ontwikkelen op een manier die onhaalbaar zijn met lopen alleen. Wil je afvallen dan kruip je beter op een fiets en maak je daarop uren, wat gezien de belasting ook veel makkelijker is.

Ik ga zelfs nog meer zeggen toen ik tijdens mijn herstel terug begon te lopen merkte ik dat ik meer krachttraining moest doen om deftig te kunnen lopen. Een gebrek aan spierkracht en balans hinderde mij om deftig te kunnen lopen.
Maar het lopen heeft uiteraard ook wel meegeholpen om de opbouw te bevorderen.
 
Van afstandslopen word je niet gespierd. Zelfs op de middellange afstand, waar de atleten gemiddeld veel explosiever zijn dan bij de lange afstanden, zie je weinig lopers die je gespierd kan noemen, terwijl sommige 800m-lopers tot enkele keren per week een deftige krachttraining doen. Lopen voorkomt eerder dat je echt gespierd wordt.

Zoek anders eens foto's van Ryan Hall (de loper, niet de UFC-vechter) op. Dat was een graatmagere marathonloper (beste tijd 2:05) die toen hij gestopt is een gymrat is geworden en bijna 20 kilogram aan spieren heeft gewonnen. 😅
 
Laatst bewerkt:
Je krijgt wel spieren maar voornamelijk in de kuiten en bovenbenen. Met lopen zal je vermijden dat je een pens krijgt maar een gespierd bovenlichaam, nope.

Je kan maar beter niet te veel problemen hebben met je zelfbeeld als langeafstandsloper. Zelfs al kan je 100 kilometer lopen dan zie je er nog altijd uit als Freddy van drie huizen verder die zijn auto pakt om 200 meter verder naar de slager te gaan.
 
Vriendin wil deze kopen:

vooral om tussendoor te wandelen. Kan nu lang van huis blijven.

Ik ga er dan misschien ook af en toe was op joggen.
Is dit deftig genoeg?
Willen er niet gek veel geld aan uitgeven
Ik heb hier de TR-200i staan, heel content van. Grootste verschil zal zijn dat de 90i een minder hoge hellingsgraad en snelheid haalt, maar om af en toe eens op te wandelen/joggen is dat geen probleem.
 
Loopglimlach van de dag: Gisteren heb ik voor het eerst terug aangesloten bij de intervaltraining met de club sinds m'n voetblessure van 3 weken geleden. Er stond 15x300m versnellen (extensief) met 200m joggen als rust op het programma.

Waar ik de vorige keren op de langere stukken (enkele versnellingen van 2000m) moest lossen bij onze vaste groep van +/- hetzelfde niveau, was nu compleet het omgekeerde waar. Ondanks dat ik sinds eind december amper gelopen heb wegens eerst twee weken vakantie en dan een weekje out met blessure, voelde ik m'n benen niet. Ik ben naast het lopen wel op andere manieren actief gebleven in die periode.

Na 14 versnellingen voelde ik me oprecht alsof ik nog maar net had opgewarmd terwijl meer dan de helft van onze groep al afgehaakt had en de anderen al een hele tijd aan het afzien waren. De laatste 300m trok ik alleen iets harder door op een tempo dat ik nog 10 versnellingen kon volhouden en liep ik meer dan 10" sneller.

Die kortere afstanden liggen me dan toch iets beter. 😅
 
Je kan maar beter niet te veel problemen hebben met je zelfbeeld als langeafstandsloper. Zelfs al kan je 100 kilometer lopen dan zie je er nog altijd uit als Freddy van drie huizen verder die zijn auto pakt om 200 meter verder naar de slager te gaan.

Even heel eerlijk: vroeger zat ik toch wel in obesitas-gebied waarbij ik net de 120kg aantikte. Vandaag helpt lopen mij om mijn gewicht rond de 80kg te houden.

I'll take it. :)
 
Heel dat lopen is een gewoon een verslaving aan het worden wat in mijn hoofd kruipt.
1 dag nie gelopen, en ik voel me slecht en het lijkt dan alsof ik 5kg bijkom. 😄
 
Heel dat lopen is een gewoon een verslaving aan het worden wat in mijn hoofd kruipt.
1 dag nie gelopen, en ik voel me slecht en het lijkt dan alsof ik 5kg bijkom. 😄
Dat heb ik de laatste tijd ook wel. Ik moet bijna iedere dag iets doen om "tevreden" te blijven.
Heeft ook met alle data-analyse te maken denk ik. Je ziet op strava (fitness & freshness) uw conditiepijl sterk dalen als je 1 dag niet sport. Heck, ik moet elke dag sporten om dat niet te laten dalen zelfs..
 
Terug
Bovenaan