Die full maps navigatie was hier inderdaad ook de doorslag, toppunt is wel dat ik het niet zo veel gebruik dan ik verwacht had :wallbash:

Hoe komt dat? Je hebt toch voldoende long runs in je training richting Kruibeke, ik gebruik die wel vaker om nieuwe routes te zoeken :)
Al val ik in de buurt natuurlijk ook wel vaak terug op de gekende.
 
Hoe komt dat? Je hebt toch voldoende long runs in je training richting Kruibeke, ik gebruik die wel vaker om nieuwe routes te zoeken :)
Al val ik in de buurt natuurlijk ook wel vaak terug op de gekende.

Ik ontwerp mijn routes op Garmin Connect en ik onthou gewoon waar ik heen moet, zelfs al is dat 20km+, nog nooit verkeerd gelopen :D

De bedoeling was vooral om wat meer trails te zoeken ver van huis en dan kan je natuurlijk niet omheen die full maps, nu daar is het jammer genoeg nog niet van gekomen. Voor de marathon train ik liever dicht bij huis, het kost al tijd genoeg zonder een verre verplaatsing.
 
De échte topmodellen van jaren geleden, de Fenix 5 bijvoorbeeld, worden nu belachelijk gemaakt door een FR245 op het vlak van gps.

Ik zou nu precies wel 255 ipv 245 zeggen, want de x45/F6 gen staat eigenlijk wat negatief bekend ivm GPS nauwkeurigheid :)
 
Gisteren voor de eerste X 15 km gelopen en vandaag wat stijfjes .
Best een dagje overslaan of kan je gewoon rustig lopen vandaag.
 
Gisteren voor de eerste X 15 km gelopen en vandaag wat stijfjes .
Best een dagje overslaan of kan je gewoon rustig lopen vandaag.

Kort loslopen zou geen probleem mogen zijn, maar ik zou gewoon een rustdag inlassen? Loop je elke dag misschien?
 
Ik ontwerp mijn routes op Garmin Connect en ik onthou gewoon waar ik heen moet, zelfs al is dat 20km+, nog nooit verkeerd gelopen :D

De bedoeling was vooral om wat meer trails te zoeken ver van huis en dan kan je natuurlijk niet omheen die full maps, nu daar is het jammer genoeg nog niet van gekomen. Voor de marathon train ik liever dicht bij huis, het kost al tijd genoeg zonder een verre verplaatsing.
amai da's straf, ik vertrouw blindelings op die maps -> teken ze uit op Routeyou, dan gpx upload via garminconnect.

Zeker in grote bossen zoals Meerdaalwoud of Zoniënwoud zou ik toch niet zonder kunnen, daar ben ik mijn orientatie na een half uurtje toch echt wel kwijt.

Ook handig in het buitenland op vakantie -> al veel mooie wandelingen kunnen doen waar je geen toeristen tegenkomt (die dan wel allemaal op de bewegwijzerde zitten)
 
Zeker in grote bossen zoals Meerdaalwoud of Zoniënwoud zou ik toch niet zonder kunnen, daar ben ik mijn orientatie na een half uurtje toch echt wel kwijt.

Ik moet wel zeggen ik loop niet echt door bossen maar vooral over veldwegen en poldergebied dus je hebt altijd overzicht. Ik kan me voorstellen dat in een bos lopen inderdaad iets desoriënterend heeft.
 
Ik probeerde gisteren het bandje van mijn garmin forerunner 945 te vervangen. Bij het bandje zaten van die kleine schroevendraaiers maar ik krijg dat in geen honderd jaar los. Ik weet dat je de ene moet losschroeven terwijl je de andere tegen houdt maar dit komt niet los...
Iemand dit ook al voor gehad? Ik kan ze met wat apparatuur waarschijnlijk wel los krijgen maar dan zijn die schroeven vern*****.
 
Voor mij is navigatie met map ook de enigste reden waarom ik de fenix 6 heb gekocht. Wel gekocht in de periode nadat de fenix 7 pas was uitgekomen, dus met een stevige korting. Er zitten een hoop functies op die ik nooit gebruik, maar ik heb er nog geen moment spijt van gehad. Een mooie route kunnen lopen op onbekend terein is toch echt wel een serieuze meerwaarde.
 
Bwa, luxe klinkt alsof het extraatjes zijn die niemand nodig heeft. Er zijn minder mensen die al die extraatjes nodig hebben dan dat er Fenixgebruikers zijn, maar ik denk niet dat 'nodig' voor iets gebruikt wordt als maatstaf. Anders heb je gewoon twee schoenen en een broek nodig :D Er zitten dingen op die wel degelijk nut hebben voor veel mensen.
Wellicht wel ;-) Ik heb geloof ik een Fenix 3 en 5 gehad, maar dan vooral gekocht voor de looks. Ik was denk ik niet 1 van de mensen die die gevanceerde mogelijkheden echt nodig had. Loop vooral op bekend terrein, dus voor mij is het belangrijkste gewoon de metrics.
 
Ik probeerde gisteren het bandje van mijn garmin forerunner 945 te vervangen. Bij het bandje zaten van die kleine schroevendraaiers maar ik krijg dat in geen honderd jaar los. Ik weet dat je de ene moet losschroeven terwijl je de andere tegen houdt maar dit komt niet los...
Iemand dit ook al voor gehad? Ik kan ze met wat apparatuur waarschijnlijk wel los krijgen maar dan zijn die schroeven vern*****.
Ondertussen gelukt?
Mij is het met veel prutsen en ergernissen toch gelukt een aantal weken geleden. ;-)

Wat berteft de smartwatches, ik ben al enkele jaren drager van de Forerunner 945, en ben er uitermate tevreden van. Zowel qua batterij, als gps.
Enkel de borstband, begint vervelend te doen. (connecteert niet meer altijd, (ook niet na batterij wissel, en zuiveren van contactpunten)
Enig idee of die nieuwere beter zijn?

Gisteren trouwens recovery loop van 12km gedaan op de nieuwe Altra's na de duurloop op zondag.
Met de benen ging het goed, en de Altra's vallen tot nog toe ook goed mee.
 
Wat berteft de smartwatches, ik ben al enkele jaren drager van de Forerunner 945, en ben er uitermate tevreden van. Zowel qua batterij, als gps.
Enkel de borstband, begint vervelend te doen. (connecteert niet meer altijd, (ook niet na batterij wissel, en zuiveren van contactpunten)
Enig idee of die nieuwere beter zijn?

Ik heb altijd problemen gehad met de borstband vanaf het moment dat ik de batterij vervang. Zowel bij de HRM-run als de HRM-pro.
Batterij gaat dan plots nog maar 2 weken mee. Laatste borstband wel onder garantie kunnen vervangen.
Begrijp nog altijd niet waarom ze het gewoon niet volledig afsluiten en via inductie laten opladen.

Hier ook nog altijd zeer tevreden van mijn FR955.
 
Ondertussen gelukt?
Mij is het met veel prutsen en ergernissen toch gelukt een aantal weken geleden. ;-)

Wat berteft de smartwatches, ik ben al enkele jaren drager van de Forerunner 945, en ben er uitermate tevreden van. Zowel qua batterij, als gps.
Enkel de borstband, begint vervelend te doen. (connecteert niet meer altijd, (ook niet na batterij wissel, en zuiveren van contactpunten)
Enig idee of die nieuwere beter zijn?

Gisteren trouwens recovery loop van 12km gedaan op de nieuwe Altra's na de duurloop op zondag.
Met de benen ging het goed, en de Altra's vallen tot nog toe ook goed mee.
Ik ben bang dat wanneer ik die schroeven geforceerd losmaak ik ze niet opnieuw kan inschroeven. Dus nog niet verder geprobeerd… had jij ook zo’n probleem?
 
Ondertussen gelukt?
Mij is het met veel prutsen en ergernissen toch gelukt een aantal weken geleden. ;-)

Wat berteft de smartwatches, ik ben al enkele jaren drager van de Forerunner 945, en ben er uitermate tevreden van. Zowel qua batterij, als gps.
Enkel de borstband, begint vervelend te doen. (connecteert niet meer altijd, (ook niet na batterij wissel, en zuiveren van contactpunten)
Enig idee of die nieuwere beter zijn?

Gisteren trouwens recovery loop van 12km gedaan op de nieuwe Altra's na de duurloop op zondag.
Met de benen ging het goed, en de Altra's vallen tot nog toe ook goed mee.

Ik heb altijd problemen gehad met de borstband vanaf het moment dat ik de batterij vervang. Zowel bij de HRM-run als de HRM-pro.
Batterij gaat dan plots nog maar 2 weken mee. Laatste borstband wel onder garantie kunnen vervangen.
Begrijp nog altijd niet waarom ze het gewoon niet volledig afsluiten en via inductie laten opladen.

Hier ook nog altijd zeer tevreden van mijn FR955.
Gewoon een borstband van Polar kopen. Ik heb de mijne al sinds 2014 en die gaat nog altijd perfect mee. Enige dat een beetje versleten begint te geraken is de stof die je moet vastmaken aan het haakje om de band te sluiten.
 
Na de mislukte poging in Rotterdam waarbij ik na 16km knieproblemen had ga ik nu de marathon van Gent doen.
Wilde opnieuw Rotterdam maar hotels waren veel te duur.

Dus wordt het maar Gent. 3 weken terug wel mijn knie uit de kom gehad bij het sparren dus even pauze moeten inlassen, maar loopje van 28km dit weekend ging goed.
Nu elk weekend telkens 2km erbij doen ongeveer en dan kom ik er wel normaal. Beetje last wel van de knie maar al bij al valt het wel goed mee. :)
 
Terug
Bovenaan