Je krijgt wel spieren maar voornamelijk in de kuiten en bovenbenen. Met lopen zal je vermijden dat je een pens krijgt maar een gespierd bovenlichaam, nope.

Je kan maar beter niet te veel problemen hebben met je zelfbeeld als langeafstandsloper. Zelfs al kan je 100 kilometer lopen dan zie je er nog altijd uit als Freddy van drie huizen verder die zijn auto pakt om 200 meter verder naar de slager te gaan.
Deze blijft één van de allerbeste ooit daarover :D Iedereen herkent zich wel in minstens één van de redenen :D Voor mij vooral 2 en 5 :D


1676018682201.png


Ik moet altijd denken aan "Some people treat their body like a temple, I treat mine like a dumpster".
 
Niet dat ik een heel gespierd lichaam wil hebben ik vroeg het me gewoon af.
Ik heb nog een klein buikje dat moeilijk weg te krijgen is,benieuwd of dat met veel hardlopen gaat lukken .
Ga nu richting 25km per week.
 
Niet dat ik een heel gespierd lichaam wil hebben ik vroeg het me gewoon af.
Ik heb nog een klein buikje dat moeilijk weg te krijgen is,benieuwd of dat met veel hardlopen gaat lukken .
Ga nu richting 25km per week.
Hier is dat alleszins niet gelukt met enkel lopen. Aanpassen levensstijl daarentegen :] Op 2-3 maand is m'n buikomtrek toch serieus verminderd.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Buiten dikkere billen en een wat scherper gezicht is er hier toch ook niet echt iets veranderd.

Slechte week geweest, door omstandigheden alle loopjes moeten uitstellen tot nu. Morgen pittige 28km op de planning, ik kijk er wel naar uit, toch een klein beetje een generale repetitie.
 
Je krijgt wel spieren maar voornamelijk in de kuiten en bovenbenen. Met lopen zal je vermijden dat je een pens krijgt maar een gespierd bovenlichaam, nope.

Je kan maar beter niet te veel problemen hebben met je zelfbeeld als langeafstandsloper. Zelfs al kan je 100 kilometer lopen dan zie je er nog altijd uit als Freddy van drie huizen verder die zijn auto pakt om 200 meter verder naar de slager te gaan.
Tegen mij zeggen ze regelmatig: Amai je ziet er goed uit dankzij het lopen!
Ik: Neen dat zijn de genen. En dat is gewoon zo.

Hier is dat alleszins niet gelukt met enkel lopen. Aanpassen levensstijl daarentegen :] Op 2-3 maand is m'n buikomtrek toch serieus verminderd.
Hier enkel met te lopen, zonder aanpassing van levensstijl, al blijft er nog wel een klein buiklaagje over. Maar ik geef toe: Op dat vlak heb ik gewoon goeie genen. Eigenlijk heeft dit niks of amper met lopen te maken. (Opmerking: Het lopen zorgt er natuurlijk wel voor dat ik op gewicht blijf en geen 100+kg begin te wegen, dat dan weer wel.)

Een collega die 2x zoveel moeite doet ziet eruit als een patattenboer met een ferm buikje en die eet een slaatje, terwijl ik gewoon chips fret met ne goeie cola en een groot bord friet.

Niet dat ik een heel gespierd lichaam wil hebben ik vroeg het me gewoon af.
Ik heb nog een klein buikje dat moeilijk weg te krijgen is,benieuwd of dat met veel hardlopen gaat lukken .
Ga nu richting 25km per week.
Neen dat lukt mij niet. Ik heb maar een mini buikje als restant, maar zelf ik met de goeie genen, krijgt zuiver door te lopen dat laatste restje niet weg.
 
Laatst bewerkt:
Dat laatste buikvet is (als man) het lastigste om weg te krijgen, en dat is het ook het eerste dat terugkomt.

Ik ben met joggen veel gewicht kwijt gespeeld een 7-tal jaar geleden (van net over de 100 kg naar rond de 80 kg nu - ik ben ook wel groot). Maar dat was in combinatie met het stoppen (of toch serieus verminderen) van frisdrank drinken. Bij maaltijden altijd water, en door de dag ook veel water. De voorbije 5-6 jaar is mijn gewicht ook heel constant gebleven.

Mijn buikje was uiteindelijk ook weg op een bepaald moment, al is dat de laatste maanden aan het terugkomen. Ik denk deels door meer te snoepen (koeken) maar wie weet ook deels door leeftijd. Eens de lente begint ga ik er terug meer op beginnen letten, en ook opnieuw (zoals vorig jaar) wat buik- en armspier oefeningen doen direct nadat ik ben gaan joggen. Heb gemerkt dat als ik 3x per week die oefeningen doe ik echt wel een verschil merk in spiermassa (en dat is dan niet meer dan 30 pushups, ne keer of 20 gewicht heffen links en rechts, en 40-50 sit-ups).

Ik ben er ook vrij zeker van dat als je buikspieroefeningen doet vlak nadat je bent gaan joggen, je echt wel dat buikvet weg krijgt. Tijdens het joggen verbrand je al een hoop suikers, en daarna verbrand je dus gemakkelijker vet als je specifiek een spieroefening doet. Wel wat mentale kracht nodig om na het joggen nóg een inspanning te doen :p
 
Ik ben er ook vrij zeker van dat als je buikspieroefeningen doet vlak nadat je bent gaan joggen, je echt wel dat buikvet weg krijgt. Tijdens het joggen verbrand je al een hoop suikers, en daarna verbrand je dus gemakkelijker vet als je specifiek een spieroefening doet. Wel wat mentale kracht nodig om na het joggen nóg een inspanning te doen :p

Buikspieroefeningen hebben 0% invloed op uw buikvet, enkel op uw buik...spieren. Dat buikvet raak je enkel kwijt mits calorie deficit. Wat je kan creeeren door te lopen :)
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Ik doe aan intermitentent fasting.
Eet vanaf 8 uur savonds niets meer tot smiddags.
Veel water en amper frisdrank.

Ik val wel wat af maar niet al te veel,sta zeker qua gewicht niet te zwaar en mijn bmi is eigenlijk perfect.
Eindelijk dat laagje vet op buik stoort me wel nog.
 
Voorbereiding voor 10 Miles loopt wat stroef: eerst corona en sinds gisteren na mijn loopje last van shin plints.
Deze week totaal 26km gelopen, waarschijnlijk wat te veel ineens + combinatie met nieuwe loopschoenen misschien?
Nu maar wat rusten en een pilletje erbij 😒
 
Deze ochtend 12km gelopen, zonder handschoenen, want het was toch 5°C ofzo. Na de eerste kilometers zijn mijn handen snel opgewarmd. Maar de laatste kilometers had ik dan toch terug koud, maar enkel aan mijn linkerhand :S. Rechterhand was warm. Geen flauw idee waaraan dat ligt. Kan toch moeilijk met één handschoen aan lopen :crazy:
 
Deze ochtend 12km gelopen, zonder handschoenen, want het was toch 5°C ofzo. Na de eerste kilometers zijn mijn handen snel opgewarmd. Maar de laatste kilometers had ik dan toch terug koud, maar enkel aan mijn linkerhand :S. Rechterhand was warm. Geen flauw idee waaraan dat ligt. Kan toch moeilijk met één handschoen aan lopen :crazy:
Je kan ook perfect met handschoen lopen als uw hand of handen warm zijn hoor :p
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Deze ochtend 12km gelopen, zonder handschoenen, want het was toch 5°C ofzo. Na de eerste kilometers zijn mijn handen snel opgewarmd. Maar de laatste kilometers had ik dan toch terug koud, maar enkel aan mijn linkerhand :S. Rechterhand was warm. Geen flauw idee waaraan dat ligt. Kan toch moeilijk met één handschoen aan lopen :crazy:
Ik loop met mijn handen in mijn mouwen, dat is voor mij voldoende om geen koude handen te hebben
 
Zonet tempoduurloop, benen waren goed en perongeluk PR op de 5K en 15K gelopen 😅
Bon na gisteren even voetjes op de grond, 28K ging vrij stroef, conditie was goed maar benen wouden niet echt mee. Laat in bed en vroeg eruit icm met het pittige loopje van gisteren zorgde voor een mindere dag.
 
Donderdag zaten we met het werk op de Kemmelberg en er stond een 16km training op mijn planning. Eerst wat meer vlak parcours gekozen maar uiteindelijk toch 2x de Kemmel opgelopen.
En dat heb ik geweten :shutup: hoewel het hier in Heverlee ook niet vlak is toch duidelijk andere spieren gebruikt.
Wel prachtig lopen daar.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Deze ochtend 12km gelopen, zonder handschoenen, want het was toch 5°C ofzo. Na de eerste kilometers zijn mijn handen snel opgewarmd. Maar de laatste kilometers had ik dan toch terug koud, maar enkel aan mijn linkerhand :S. Rechterhand was warm. Geen flauw idee waaraan dat ligt. Kan toch moeilijk met één handschoen aan lopen :crazy:
Als ik mijn horloge rechtstreeks om men huid draag durft deze occasioneel ook wel eens kouder hebben. Geen idee waarom. Als ik hem op een mouw draag geen probleem mee.
 
vandaag een naar mijn gevoel een vermoeiende (loop) week afgesloten.
Maandag: 12km uitlopen
Dinsdag: 7km tempo op de loopband
Donderdag: 15km (4x2km race tempo marathon)
Vrijdag: 11km Trail
Vandaag: 22km LSD
Nu even pauze tot maandagavond. Ik voel het aan alles dat het even goed geweest is.
Marathonschema is echt zwaar in combinatie met mijn werk. Maar we blijven doorgaan.
 
Ik heb een weekje rust ingelast. Het was toch mijn rustweek na 3 weken van +-40km.

Mijn voet was een klein weekje, een beetje opgezwollen. Ondertussen is de voet terug normaal en de pijn is weg.
Ik wilde vrijdag al terug lopen, maar ik voelde nog 'iets' en ik heb besloten, geen risico te nemen en te wachten tot ik echt niks meer voelde.
Ik bedoel, ik sta een week aan de kant = Het is niets ernstig, maar als je het volkomen negeert dan ...

Morgen ga ik lopen met mijn oude loopschoenen en dan proberen met de nieuwe loopschoenen een beetje wat korter afstanden te doen zodat mijn voet zich een beetje kan zetten naar de schoen. De zwelling was duidelijk veroorzaakt, door de krappe ruimte bovenaan de schoen.
 
Lekkere rookie mistake vandaag waardoor ik maar 40 minuten kon lopen (waarvan de helft met pijn) ipv het geplande uur.

Het was hier aan het vriezen 's ochtends en ik had geopteerd voor een jogging broek en "omdat ik toch vrij traag ga lopen" had ik mijn boxershort aangehouden voor de extra warmte.
Ja mannekes, thuis gekomen met serieus rode beentjes en allesbehalve van de kou. Vooral de douche was een hel 😅

Volgende keer twee keer nadenken voor ik de deur dicht trek. Een ezel etc.
 
Terug
Bovenaan