Hier gaat het nu echt in stijgende lijn. De laatste weken ben ik niet meer aan het aftellen hoe ver het nog is, wat zowat voor het eerst is sinds Covid.
Net ook thuisgekomen van een 18K LSD, laatste kilometer nog steeds enorm veel energie in de benen en het gevoel dat in nauwelijks opgewarmd ben 😀
Hartslag ook heel vlak en bijna continu zone 1 tenzij bij hellingen.

Nog wel een hele weg te gaan voor Rotterdam, maar de stappen zijn bemoedigend.
 
Nog een beetje stijfjes. Ik moest ook letten op de afzet van mijn rechtervoet, ik wilde geen risico nemen dat ik die voet fout zou neerplanten of zo, dus dat koste wel wat energie.

11km gelopen in 5:40 en dat was echt meer dan genoeg. Ik ga nu 3 dagen verder rusten, en even zien hoe de voet reageert tijdens de volgende dagen. Als alles goed gaat, dan loop ik donderdag wel weer opnieuw.

Nu goed ik mag niet klagen, een weekje non actief, een rustig loopje en dan na 1,5 week weer volle bak (als alles goed loopt), dat valt nog wel mee.

Net ook thuisgekomen van een 18K LSD, laatste kilometer nog steeds enorm veel energie in de benen en het gevoel dat in nauwelijks opgewarmd ben 😀
Diegene die vandaag mee liep met mij, heeft er 17 gedaan. Maar ik ben gestopt na 11 km, niet dat ik pijn had of zo, maar ik kom net terug van een lichte blessure (door nieuwe loopschoenen waaraan ik nog moet wennen, wegens een compleet nieuw model tov de vorige versies).

Dan is het niet echt slim om meteen 17km te lopen he. Dat zal iets voor volgende week zondag zijn.
 
Laatst bewerkt:
Hier stond er 22km op het programma.
Gestopt aan 20. Begonnen met zware onderbenen en na 15km last van beide voetzolen.

Sportdrank gebruikt en prima bevallen.
De benen wouden sneller dan de longen mee konden precies

De kenners tips van de voetzolen? Of puur gebrek aan oefening? Meestal loop ik max een uur, anderhalf
 
Lekkere rookie mistake vandaag waardoor ik maar 40 minuten kon lopen (waarvan de helft met pijn) ipv het geplande uur.

Het was hier aan het vriezen 's ochtends en ik had geopteerd voor een jogging broek en "omdat ik toch vrij traag ga lopen" had ik mijn boxershort aangehouden voor de extra warmte.
Ja mannekes, thuis gekomen met serieus rode beentjes en allesbehalve van de kou. Vooral de douche was een hel 😅

Volgende keer twee keer nadenken voor ik de deur dicht trek. Een ezel etc.

Ik snap het niet. Schuurt uw onderbroek zo hard?
 
Ik snap het niet. Schuurt uw onderbroek zo hard?

Ik had het niet verwacht, maar blijkbaar wel. Is nochtans geen katoenen maar van synthetisch materiaal, maar wel vrij los. Samen met de lossere joggingbroek toch snel problematisch, want na 20 minuten begon ik het al te voelen.
Gelukkig wordt het weer vanaf morgen beter, gewoon in mijn loopshorten gaan van zodra het weder lukt.
 
Ik had het niet verwacht, maar blijkbaar wel. Is nochtans geen katoenen maar van synthetisch materiaal, maar wel vrij los. Samen met de lossere joggingbroek toch snel problematisch, want na 20 minuten begon ik het al te voelen.
Gelukkig wordt het weer vanaf morgen beter, gewoon in mijn loopshorten gaan van zodra het weder lukt.

Ik had het vorige week ook voor, liep zelfs onderbroekloos maar door de regen schuurde m'n short ook tussen de billen, heeft een week vuur rood gezien :eek:
 
Voorbereiding voor 10 Miles loopt wat stroef: eerst corona en sinds gisteren na mijn loopje last van shin plints.
Deze week totaal 26km gelopen, waarschijnlijk wat te veel ineens + combinatie met nieuwe loopschoenen misschien?
Nu maar wat rusten en een pilletje erbij 😒
Pilletje schrappen, rusten schrappen. Elke minuut dat je ging lopen vervangen door oefeningen. Stabiliteit trainen (buikspieren - gluteus) en adductoren stretchen. Aanvullen met oefeningen voor de voet (https://www.fixflatfeet.com/guide-to-fix-flat-feet/) en evenwichtsoefeningen op 1 been als pijn wat beter is (balletje tegen de muur en vangen bv).
 
Geen idee, wel vaseline gekocht en al paar keer ingesmeerd om hopelijk zo snel mogelijk weer te kunnen gaan lopen.
Heb je niet van zinkcrème of iets dat ze aan de kinderen hun billen doen? Vaseline zou ik volgende keer preventief gebruiken dan als je wrijving verwacht (of nog schade hebt).
 
Pilletje schrappen, rusten schrappen. Elke minuut dat je ging lopen vervangen door oefeningen. Stabiliteit trainen (buikspieren - gluteus) en adductoren stretchen. Aanvullen met oefeningen voor de voet (https://www.fixflatfeet.com/guide-to-fix-flat-feet/) en evenwichtsoefeningen op 1 been als pijn wat beter is (balletje tegen de muur en vangen bv).
Heb ook nog een foam roller liggen die ik eens terug zal boven halen.
 
Moesten er hier nog ervaring hebben met preventie/behandeling van shin splints, shoot!
Het internet staat er vol van, maar iets met bomen en bos…
 
Terug
Bovenaan