Algemene Loopthread

Lekkere rookie mistake vandaag waardoor ik maar 40 minuten kon lopen (waarvan de helft met pijn) ipv het geplande uur.

Het was hier aan het vriezen 's ochtends en ik had geopteerd voor een jogging broek en "omdat ik toch vrij traag ga lopen" had ik mijn boxershort aangehouden voor de extra warmte.
Ja mannekes, thuis gekomen met serieus rode beentjes en allesbehalve van de kou. Vooral de douche was een hel 😅

Volgende keer twee keer nadenken voor ik de deur dicht trek. Een ezel etc.

Ik snap het niet. Schuurt uw onderbroek zo hard?
 
Ik snap het niet. Schuurt uw onderbroek zo hard?

Ik had het niet verwacht, maar blijkbaar wel. Is nochtans geen katoenen maar van synthetisch materiaal, maar wel vrij los. Samen met de lossere joggingbroek toch snel problematisch, want na 20 minuten begon ik het al te voelen.
Gelukkig wordt het weer vanaf morgen beter, gewoon in mijn loopshorten gaan van zodra het weder lukt.
 
Ik had het niet verwacht, maar blijkbaar wel. Is nochtans geen katoenen maar van synthetisch materiaal, maar wel vrij los. Samen met de lossere joggingbroek toch snel problematisch, want na 20 minuten begon ik het al te voelen.
Gelukkig wordt het weer vanaf morgen beter, gewoon in mijn loopshorten gaan van zodra het weder lukt.

Ik had het vorige week ook voor, liep zelfs onderbroekloos maar door de regen schuurde m'n short ook tussen de billen, heeft een week vuur rood gezien :eek:
 
Voorbereiding voor 10 Miles loopt wat stroef: eerst corona en sinds gisteren na mijn loopje last van shin plints.
Deze week totaal 26km gelopen, waarschijnlijk wat te veel ineens + combinatie met nieuwe loopschoenen misschien?
Nu maar wat rusten en een pilletje erbij 😒
Pilletje schrappen, rusten schrappen. Elke minuut dat je ging lopen vervangen door oefeningen. Stabiliteit trainen (buikspieren - gluteus) en adductoren stretchen. Aanvullen met oefeningen voor de voet (https://www.fixflatfeet.com/guide-to-fix-flat-feet/) en evenwichtsoefeningen op 1 been als pijn wat beter is (balletje tegen de muur en vangen bv).
 
Geen idee, wel vaseline gekocht en al paar keer ingesmeerd om hopelijk zo snel mogelijk weer te kunnen gaan lopen.
Heb je niet van zinkcrème of iets dat ze aan de kinderen hun billen doen? Vaseline zou ik volgende keer preventief gebruiken dan als je wrijving verwacht (of nog schade hebt).
 
Voordeel van een aansluitende lange winterbroek. Heel mannelijk zal het er wel niet uitzien, maar never nooit last van schuren, ongeacht weer of afstand.
 
Pilletje schrappen, rusten schrappen. Elke minuut dat je ging lopen vervangen door oefeningen. Stabiliteit trainen (buikspieren - gluteus) en adductoren stretchen. Aanvullen met oefeningen voor de voet (https://www.fixflatfeet.com/guide-to-fix-flat-feet/) en evenwichtsoefeningen op 1 been als pijn wat beter is (balletje tegen de muur en vangen bv).
Heb ook nog een foam roller liggen die ik eens terug zal boven halen.
 
Moesten er hier nog ervaring hebben met preventie/behandeling van shin splints, shoot!
Het internet staat er vol van, maar iets met bomen en bos…
 
Moesten er hier nog ervaring hebben met preventie/behandeling van shin splints, shoot!
Het internet staat er vol van, maar iets met bomen en bos…
Minder snel opbouwen, techniek aanpassen of verbeteren, oefening oefeningen en nog eens oefeningen doen en
Het is een typische blessure van overbelasting en een gebrek aan goed ontwikkelde spieren en techniek.
Loop ik in de winter altijd in.. couldn’t care less
Als ik de verhalen van de geschuurde bil en bal zo lees dan ben ik blij dat ik mijn zogezegde mannelijkheid vaak opzij zet :P
1000x wordt er hier gezegd hoe belangrijk kledij is, als je het dan nog niet doorhebt is het omdat uit pure onwil :P
 
Terug
Bovenaan