Algemene fora

9774f60d2315ccd7a5a77dd3ed546c9de19cfc03.jpg

We hebben een reeks van die flirten-voor-de-grap-posts hierheen verhuisd omdat dit topic speciaal gemaakt is voor van die posts waarin geflirt wordt voor de grap. Omdat het echt o-ver-al staat anders. Ergernissen, glimlach, je kunt je kont niet keren of het is daten/flirten/excel/spoiler(tjes)... Dat is prima voor wie dat wil, maar dan liefst op één plek.

Slowchat is gewoon een topic voor wie wil kletsen, een soort Discord op het forum. Over wat je daarnet nog gedaan hebt, maar het was slechts licht wtf, dus niet wtf genoeg voor de wtf-thread. Of je bent aan het praten over je dag met anderen. "Historisch" zijn we daar echter al zowat een jaar dit soort flirtposts aan het verplaatsen, met duiding en rode tekst en pm's en warns. In plaats van het juiste topic te zoeken en alles te verhuizen, met of zonder strafpunten, gaan de moderatoren daar stilletjesaan iets minder tijd in stoppen, dat kan.

Zie, dit snap ik niet... We hebben het je toch echt al 100x uitgelegd? Het is volgens mij geen kwestie dat je niet weet waar het hoort of niet, het is een kwestie van dat je het over het hoofd ziet, er niet om denkt of het eruit is voor je het weet. En dan is het toch niet onze taak om achter je op te kuisen?
Slowchat  was voor het geflirt, de steken, "het inner circle gedoe". Zo werd het ook effectief gezegd. Deze posts stonden gewoon in slowchat he, niet in de andere topics waar ik perfect in kan komen dat dat irritant is voor andere gebruikers.

Was exact diezelfde conversatie daar 4 maand geleden gepost, zou er niets gezegd geweest zijn daarover. Laat staan strafpunten gegeven voor offtopic.
Ja, ik heb daar idd meer "waarschuwing" voor gekregen dan anderen. Maar wat Lint terecht aanhaalt is dat ongeschreven regels veranderd zijn zonder de spelers in te lichten.

En zo krijg ik straks misschien weer strafpunten omdat ik dit hier post en niet in de feedbackthread waar Coldplayke ook heeft gereageerd.. 🙈

Slowchat  was voor het geflirt, de steken, "het inner circle gedoe". Zo werd het ook effectief gezegd.
@Carrion had het idee van die Slowchat geopperd, om de redenen die ik hierboven aanhaalde en voor de inner-circle posts, de slowchat tussen telkens dezelfde mensen. Niet de flirtposts. Het Flirttopic is ouder, en die posts hoorden daar al voor Slowchat bestond.

De omschrijving staat zelfs in de openingspost:

Het kan zijn dat er flirtposts na een tijdje bij Slowchat werden gegooid, omdat die lijn inderdaad niet altijd helemaal duidelijk is, maar het zijn er nu gewoon zo veel dat ze daar -en elders- meer storen.

Deze posts stonden gewoon in slowchat he, niet in de andere topics waar ik perfect in kan komen dat dat irritant is voor andere gebruikers.

Was exact diezelfde conversatie daar 4 maand geleden gepost, zou er niets gezegd geweest zijn daarover. Laat staan strafpunten gegeven voor offtopic.
Ja, ik heb daar idd meer "waarschuwing" voor gekregen dan anderen. Maar wat Lint terecht aanhaalt is dat ongeschreven regels veranderd zijn zonder de spelers in te lichten.
Zonder in te lichten? Echt? Pm's en warns blijven horen tot de privacy, dus daar wijd ik niet over uit, maar zeggen dat je niet bent ingelicht over wat waar kan, is niet bepaald eerlijk. Daarvoor moet je alleen naar de talloze openbare berichten, als dan niet in het rood, kijken in die thread en in andere.

Op 19/12 nog overduidelijk: https://www.beyondgaming.be/threads/het-grote-slowchat-topic.6609/post-862374

Zonder in te lichten? Echt? Pm's en warns blijven horen tot de privacy, dus daar wijd ik niet over uit, maar zeggen dat je niet bent ingelicht over wat waar kan, is niet bepaald eerlijk.
Ik reken mezelf niet tot de "ongewaarschuwde spelers". 😉
Daarvoor moet je alleen naar de talloze openbare berichten, als dan niet in het rood, kijken in die thread en in andere.

Op 19/12 nog overduidelijk: https://www.beyondgaming.be/threads/het-grote-slowchat-topic.6609/post-862374
Het was voor mij idd overduidelijk dat jullie geflirt met MisterV enkel nog in zwam wilden, waar we ook rekening mee hielden/houden.
Maar voor mij is dat dan niet duidelijk dat het klassieke geplaag/gepest tussen mij en 6 bvb ook plots niet meer kan in slowchat. Laat staan dat we dat ooit als flirten beschouwen...
Komt gewoon neer op een andere interpretatie van iets wat voor jou overduidelijk is.
Soit, ondertussen zal het wél duidelijk zijn voor de slowchatzeveraars...

Maar voor mij is dat dan niet duidelijk dat het klassieke geplaag/gepest tussen mij en 6 bvb ook plots niet meer kan in slowchat. Laat staan dat we dat ooit als flirten beschouwen... Komt gewoon neer op een andere interpretatie van iets wat voor jou overduidelijk is.

Dit is geen "andere interpretatie" van iets waarover meningen kunnen verschillen, hè. Dit is redelijk overduidelijk (zwans)flirten:

@Mulan Wanneer past je agenda voor een injectie van Str8_6? Satisfaction guaranteed (hij gaat erna naar huis)

Dus je wil eigenlijk dat ik terug stek met mijn weke delen? :unsure:

en

Humor en 1m90? Wat waren uw turn-ons ook al weer🤔
@MisterV ! 😈

Voor sommige gebruikers was het de eerste keer, en dan weten ze het nu. Voor anderen niet, en die zouden we toch echt willen vragen om rekening te houden met onze vrijwilligers en ze niet te gebruiken als gratis verplaatsingsdienst voor hun posts.

Laatst bewerkt:
@Mulan Niet aan de discussie beginnen, tekst-gesprekken zijn sowieso altijd gelezen in de nuance die de lezer er aan geeft. Als iemand die kennelijk erotisch bezig was, I feel you maar ik denk dat we op dat vlak altijd gejost gaan zijn. Je kan niet gaan beïnvloeden met welke bril ze ons willen zien.

@Mulan Niet aan de discussie beginnen, tekst-gesprekken zijn sowieso altijd gelezen in de nuance die de lezer er aan geeft. Als iemand die kennelijk erotisch bezig was, I feel you maar ik denk dat we op dat vlak altijd gejost gaan zijn. Je kan niet gaan beïnvloeden met welke bril ze ons willen zien.
De verduidelijking die ik naar jou heb gestuurd rond het verplaatsen van de posts is dezelfde als die ik voor de andere betrokkenen heb gebruikt. Misschien dat "niet-serieuze erotische gesprekken" de lading niet volledig dekte bij jou. Maak er dan "niet-serieuze matchmaking" van.

En dat van die bril stoort me persoonlijk wel een beetje. We "willen" die posts helemaal niet op een eigen bepaalde manier lezen; we lezen gewoon wat er staat en waar het staat.

Ik heb hier nogal een "the internet is serious business"-gevoel bij. Misschien gewoon heel de nest naar zwam, minder discussie (en het is daar toch vrij doods)?

De verduidelijking die ik naar jou heb gestuurd rond het verplaatsen van de posts is dezelfde als die ik voor de andere betrokkenen heb gebruikt. Misschien dat "niet-serieuze erotische gesprekken" de lading niet volledig dekte bij jou. Maak er dan "niet-serieuze matchmaking" van.

En dat van die bril stoort me persoonlijk wel een beetje. We "willen" die posts helemaal niet op een eigen bepaalde manier lezen; we lezen gewoon wat er staat en waar het staat.
Ik kan verstaan dat het je stoort maar ik ben de eerste om toe te geven dat ik zelf ‘een bril’ heb. Dat kan je zoveel niet willen als je wil maar het is nu eenmaal een feit: mens = bril. Dat is geen positieve óf negatieve kwaliteit, dat is deel van het zijn. Een tekst mist altijd de verfijning die je met intonatie, gezicht en gebaar kan aanbrengen. Het is onmogelijk om deze altijd te lezen zoals de bedoeling was. Ik heb jou nog nooit ongelijk gegeven en ik geef je nu ook geen ongelijk in dat ik op de foute plaats zat. That’s on me, je bent als moderator daar volledig in je recht en ik kan (ben ook niet) er niet boos om zijn, juist is juist. Maar iedereen heeft een bril, geen ontkomen aan.

Euh, kunnen jullie hier misschien wat over uitbreiden? Waar positioneert het moderatieteam zich bijvoorbeeld in de discussie Derrida VS Searle?

Even in de voorwaarden en regels gekeken, maar geen idee hoe jullie omgaan met taalhandelingen.

Ik heb hier nogal een "the internet is serious business"-gevoel bij. Misschien gewoon heel de nest naar zwam, minder discussie (en het is daar toch vrij doods).

Wel ja... maar het edele Zwam reduceren tot een soort vergaarbak voor gezwets dat eigenlijk nergens thuishoort, is ook niet helemaal correct.
Wat we wel meer en meer zullen zien, is dat die posts gewoon verwijderd zullen worden. Dat telkens opzoeken van de juiste thread, twijfelen, invullen, doorgeven... is veel meer werk dan een simpele delete. Dus dan is het aan de user zelf om de juiste plaats te zoeken.

Maar iedereen heeft een bril, geen ontkomen aan.
Ik neem alleen deze even mee, ik kan me vinden in de rest als je het theoretisch en algemeen bekijkt.

Maar we zijn met een team van 3 moderatoren op dit specifieke topic en 3 supermoderatoren. Dat geeft in elke situatie hier minstens 6 verschillende brillen, die allemaal anders zijn. Dat sluit partijdigheid of vooroordelen wel een pak meer uit. Dat is algemeen en voor alle subfora zo.

Er is echter ook de praktijk, en het was echt niet zo'n dubbelzinnig gesprek waar veel interpretatiemogelijkheden aan zijn. Ik ga het Straight6 besparen van hem nog eens te vereeuwigen, maar je ziet de quote hierboven staan.

Euh, kunnen jullie hier misschien wat over uitbreiden? Waar positioneert het moderatieteam zich bijvoorbeeld in de discussie Derrida VS Searle?

Even in de voorwaarden en regels gekeken, maar geen idee hoe jullie omgaan met taalhandelingen.
Communicatie bestaat niet, alleen gradaties van miscommunicatie.
En zowel Derrida als Searle zouden meerdere warns gekregen hebben hier.

Laatst bewerkt:
9774f60d2315ccd7a5a77dd3ed546c9de19cfc03.jpg

We hebben een reeks van die flirten-voor-de-grap-posts hierheen verhuisd omdat dit topic speciaal gemaakt is voor van die posts waarin geflirt wordt voor de grap. Omdat het echt o-ver-al staat anders. Ergernissen, glimlach, je kunt je kont niet keren of het is daten/flirten/excel/spoiler(tjes)... Dat is prima voor wie dat wil, maar dan liefst op één plek.

Slowchat is gewoon een topic voor wie wil kletsen, een soort Discord op het forum. Over wat je daarnet nog gedaan hebt, maar het was slechts licht wtf, dus niet wtf genoeg voor de wtf-thread. Of je bent aan het praten over je dag met anderen. "Historisch" zijn we daar echter al zowat een jaar dit soort flirtposts aan het verplaatsen, met duiding en rode tekst en pm's en warns. In plaats van het juiste topic te zoeken en alles te verhuizen, met of zonder strafpunten, gaan de moderatoren daar stilletjesaan iets minder tijd in stoppen, dat kan.

Zie, dit snap ik niet... We hebben het je toch echt al 100x uitgelegd? Het is volgens mij geen kwestie dat je niet weet waar het hoort of niet, het is een kwestie van dat je het over het hoofd ziet, er niet om denkt of het eruit is voor je het weet. En dan is het toch niet onze taak om achter je op te kuisen?

Edit: nog even toevoegen dat het uiteraard geen halszaken zijn, en dat het niet is omdat die gemoved zijn, dat jullie nu in het foldertje Delinquenten komen, hè. Fijn dat je je aan de regels wilt houden, dat weten we en appreciëren we. Soms kan een warn ook gewoon dat zijn: aangeven wat de regels zijn. Zonder erop in te gaan wie voor wat een warn kan gehad hebben.
Eeeeeeeeeeuhm ik snap het precies niet goed, zijn jullie posts (jij en @coldplayke) gericht aan mij?
Want de grote delen ervan lijken mij te gaan over het hele flirt gedoe ... en er is ook een hele retoriek daarrond ontstaan na mijn initiële vraag.
Ik denk niet dat ik daar aan mee doe (maar ik stoor me er ook overigs niet aan).

Ik onthoud dan ook vooral het einde van @coldplayke haar post, want dat lijkt me de essentie te zijn (voor mij):
De posts tussen lint en wannez was ik misschien wat te snel met te verhuizen, omdat die wel nog over irl avonturen van wannez gingen.

Verder maakt het mij weinig uit, ik heb mijn vraag ook niet in deze thread gezet, en ik was ook niet op zoek naar "retributie" ofzo.
Maar merci voor het antwoord, keep up the good work jullie sexy mod-beesten (fuck dat is flirten zeker? :eek2:)

Ik heb hier nogal een "the internet is serious business"-gevoel bij. Misschien gewoon heel de nest naar zwam, minder discussie (en het is daar toch vrij doods)?

Ik begrijp als casual Algemeen lezer ook niet wat het verschil is tussen slowchat en zwam om eerlijk te zijn.

Mijn originele motivatie om het Slowchat topic te starten was:

• Een plaats hebben waar je iets dat je die dag had gezien/gelezen/meegemaakt/... maar niet persé een glimlach of ergernis was kon posten.
  • Omdat zowel ik als anderen het wat beu waren dat om de 5 posts er weer referenties/geflirt uit (voornamelijk) het datingtopic gehaald werden waardoor het topic weer gekaapt werd door dezelfde paar personen.
  • Een plaats om gewoon wat luchtig heen en weer te kunnen posten over vanalles en nog wat, zonder dat dit echt zwam-materiaal werd. Dus waar er wel eens 2-3 pagina's lang over een airfryer kon gepraat worden, maar niet op de zwam-manier. Dus geen pagina's vol ridicuul gezwets dat eigenlijk nergens op slaat.
  • Om eventueel over een bepaalde post uit het ergernissen of glimlach topic uit te wijden zonder dat a) heel het ergernissen/glimlach topic gekaapt werd en b) dat er geen aparte thread voor gemaakt moest worden omdat die discussie na 1-2 pagina's toch wel ging stoppen

Dus heel dat topic had net als bedoeling om plaats te zijn voor members om wat heen en weer te praten zonder heel het zwam gebeuren waar het topic dan weer zou gekaapt worden door een handvol zwam die-hards.

Laatst bewerkt:
Ik begrijp als casual Algemeen lezer ook niet wat het verschil is tussen slowchat en zwam om eerlijk te zijn.

En ook niet met de verduidelijking hierboven? Nu ja, het lukt toch redelijk voor de andere casual Algemeenlezers om het juist te doen, en zo streng zijn we er ook niet mee. Het hier vooral over de frequentie van het fout plaatsen.

Laatst bewerkt:
Mijn originele motivatie om het Slowchat topic te starten was:

• Een plaats hebben waar je iets dat je die dag had gezien/gelezen/meegemaakt/... maar niet persé een glimlach of ergernis was kon posten.
  • Omdat zowel ik als anderen het wat beu waren dat om de 5 posts er weer referenties/geflirt uit (voornamelijk) het datingtopic gehaald werden waardoor het topic weer gekaapt werd door dezelfde paar personen.
  • Een plaats om gewoon wat luchtig heen en weer te kunnen posten over vanalles en nog wat, zonder dat dit echt zwam-materiaal werd. Dus waar er wel eens 2-3 pagina's lang over een airfryer kon gepraat worden, maar niet op de zwam-manier. Dus geen pagina's vol ridicuul gezwets dat eigenlijk nergens op slaat.
  • Om eventueel over een bepaalde post uit het ergernissen of glimlach topic uit te wijden zonder dat a) heel het ergernissen/glimlach topic gekaapt werd en b) dat er geen aparte thread voor gemaakt moest worden omdat die discussie na 1-2 pagina's toch wel ging stoppen

Dus heel dat topic had net als bedoeling om plaats te zijn voor members om wat heen en weer te praten zonder heel het zwam gebeuren waar het topic dan weer zou gekaapt worden door een handvol zwam die-hards.
Eigenlijk moet je zeggen: slow chat is conversatie zoals op je werk, zwam zoals met je vrienden.

Even over het topic over de autokeuring in mobiliteit:

Ik ga er even van uit dat dit topic afgesplitst is uit het ergernissen topic. Als dat niet zo is, dan is alles wat volgt irrelevant (en raad ik dus aan hier te stoppen met lezen).

Ik volg het mobiliteitsforum nogal goed, en het algemene forum wat oppervlakkiger. Uit het ergernissen topic blijf ik nagenoeg altijd weg: laat iedereen daar zijn ergernis maar in ventileren, maar ik vind andere topic doorgaans wat informatiever en/of plezanter om te lezen.

Dus kom ik vrijdag (of zaterdag?) plots wat posts tegen in een topic over de autokeuring. Ik kon niet echt volgen, want ik ging er van uit dat het nieuwe posts waren in het bestaande autokeuring topic. Ik kwam overigens ook terecht midden in het topic, en niet op de eerste post. Ik kon echter van geen kanten het verhaal volgen, ik moest even terug naar de vorige pagina om te kijken of ik ergens wat berichten gemist had in de tussentijd. Tot er plots een lichtje ging branden (maar nog niet hard genoeg, daar kom ik nog op terug), en ik besefte dat het een nieuw topic was. Ik moest dus terug naar de beginpost.

Daar ontdekte ik een ergernis van @Timothy, en ondanks dat hij er soms een wat andere gedachtengang lijkt te hebben dan ik (wat perfect mag, hij is niet de enige op het forum wiens gedachtengang afwijkt van de mijne), vond ik het toch maar raar dat iemand een gans nieuw topic aanmaakt voor enkele terechte ergernissen, die echter in vergelijking met andere ergernissen op deze aardbol toch nog enigszins zouden moeten meevallen.

Verbazend lees ik verder hoe een hoop volk plots de weg heeft gevonden naar het mobiliteitsforum en over deze ergernis begint de discussiëren alsof dit het nieuwe hekele punt wordt waar de volgende verkiezingen rond gaan draaien. Toen mijn zak popcorn ongeveer half leeg was, zag ik plots deze (in mijn ogen toch zeker deels terechte) post van @Carrion waarna dat lichtje van daarstraks plots wat sterker ging branden: dit topic is waarschijnlijk afgesplitst van het ergernissen topic. Dat zou verklaren waarom zo'n ergernis op het forum staat: daar dient het topic namelijk voor. En het zou ook verklaren waarom zoveel mensen plots de weg naar het mobiliteitsforum hebben gevonden.

Dus om even to the point te komen: zou er bij een afsplitsing een nota kunnen komen van een mod om te verduidelijken waar het topic vandaan komt? Zeker in dit geval zet dat één en ander in perspectief: @Timothy zijn bericht is perfect normaal in het ergernissen topic, maar kan een beetje raar overkomen als volledig alleenstaand topic.

P.S.: Nu ik dit helemaal uitgeschreven heb besef ik dat dit misschien al ooit ter sprake is gekomen, en dat dit mogelijk een eenmalige vergetelheid van de mod was. Maar omdat het zo'n lang verhaal is geworden laat ik het toch maar gewoon staan. :-P

Even over het topic over de autokeuring in mobiliteit:

Ik ga er even van uit dat dit topic afgesplitst is uit het ergernissen topic. Als dat niet zo is, dan is alles wat volgt irrelevant (en raad ik dus aan hier te stoppen met lezen).

Ik volg het mobiliteitsforum nogal goed, en het algemene forum wat oppervlakkiger. Uit het ergernissen topic blijf ik nagenoeg altijd weg: laat iedereen daar zijn ergernis maar in ventileren, maar ik vind andere topic doorgaans wat informatiever en/of plezanter om te lezen.

Dus kom ik vrijdag (of zaterdag?) plots wat posts tegen in een topic over de autokeuring. Ik kon niet echt volgen, want ik ging er van uit dat het nieuwe posts waren in het bestaande autokeuring topic. Ik kwam overigens ook terecht midden in het topic, en niet op de eerste post. Ik kon echter van geen kanten het verhaal volgen, ik moest even terug naar de vorige pagina om te kijken of ik ergens wat berichten gemist had in de tussentijd. Tot er plots een lichtje ging branden (maar nog niet hard genoeg, daar kom ik nog op terug), en ik besefte dat het een nieuw topic was. Ik moest dus terug naar de beginpost.

Daar ontdekte ik een ergernis van @Timothy, en ondanks dat hij er soms een wat andere gedachtengang lijkt te hebben dan ik (wat perfect mag, hij is niet de enige op het forum wiens gedachtengang afwijkt van de mijne), vond ik het toch maar raar dat iemand een gans nieuw topic aanmaakt voor enkele terechte ergernissen, die echter in vergelijking met andere ergernissen op deze aardbol toch nog enigszins zouden moeten meevallen.

Verbazend lees ik verder hoe een hoop volk plots de weg heeft gevonden naar het mobiliteitsforum en over deze ergernis begint de discussiëren alsof dit het nieuwe hekele punt wordt waar de volgende verkiezingen rond gaan draaien. Toen mijn zak popcorn ongeveer half leeg was, zag ik plots deze (in mijn ogen toch zeker deels terechte) post van @Carrion waarna dat lichtje van daarstraks plots wat sterker ging branden: dit topic is waarschijnlijk afgesplitst van het ergernissen topic. Dat zou verklaren waarom zo'n ergernis op het forum staat: daar dient het topic namelijk voor. En het zou ook verklaren waarom zoveel mensen plots de weg naar het mobiliteitsforum hebben gevonden.

Dus om even to the point te komen: zou er bij een afsplitsing een nota kunnen komen van een mod om te verduidelijken waar het topic vandaan komt? Zeker in dit geval zet dat één en ander in perspectief: @Timothy zijn bericht is perfect normaal in het ergernissen topic, maar kan een beetje raar overkomen als volledig alleenstaand topic.

P.S.: Nu ik dit helemaal uitgeschreven heb besef ik dat dit misschien al ooit ter sprake is gekomen, en dat dit mogelijk een eenmalige vergetelheid van de mod was. Maar omdat het zo'n lang verhaal is geworden laat ik het toch maar gewoon staan. :p
Terechte opmerking. Normaal gezien geven we het wel even aan in een mod-edit dat de thread werd afgesplitst, maar bij deze was ik het vergeten. Is bij deze aangepast.

Terug
Bovenaan