Algemene fora

@Loser om even verder te bouwen op het voorgaande: moet er geen nieuwe thread komen na de persconferentie van vandaag en alle posts sinds deze ochtend/middag verplaatsd worden? :p

Bij deze bevestig ik dus deels wat @RidderBauknecht aanhaalt. Ofwel trek je het door, telkens nieuwe thread (en vorige afsluiten?) of die huidige thread heeft weinig nut...

Want ofwel heb je een algemene thread over de maatregelen, ofwel één per OC. Nu is het er één van het vorige OC waar de maatregelen van het OC van vandaag in besproken worden :thinking:
Het was er nog niet van gekomen om af te splitsen. Nu wel.

Kunnen we niet gewoon in 1 algemeen topic blijven posten. Want je kan toch moeilijk voor elke persconferentie continu nieuwe topics gaan aanmaken waar iedereen dan 3 keer dezelfde discussie gaat houden. Ik zou gewoon 1 Corona maatregelen topic nemen.

Bijkomend (misschien onbedoeld) nadeel van de huidige werkwijze: quoten uit een gesloten topic lukt niet; tenzij handmatig kopiëren en linken. Voor eindeloze discussies op laatste pagina's misschien niet eens slecht maar refereren naar een interessante post wordt ietsje lastiger.

Bijkomend (misschien onbedoeld) nadeel van de huidige werkwijze: quoten uit een gesloten topic lukt niet; tenzij handmatig kopiëren en linken. Voor eindeloze discussies op laatste pagina's misschien niet eens slecht maar refereren naar een interessante post wordt ietsje lastiger.
In dit topic is dat mss wat omslachtig, maar anderzijds lijkt me een functie waarbij je posts uit een gesloten topic kan quoten ook een deur openen naar miserie. Discussies die om gelijk welke reden gesloten zijn, gaan dan gewoon ergens anders verdergezet worden.

Je kunt ofwel op citeren klikken, en dan het citaat kopiëren (linken is dan niet nodig). Ofwel op het plusje klikken "+citaat", waarbij de post dan als multiquote wordt onthouden. En dan op "citaten invoegen" tijdens het typen.

Kunnen we niet gewoon in 1 algemeen topic blijven posten. Want je kan toch moeilijk voor elke persconferentie continu nieuwe topics gaan aanmaken waar iedereen dan 3 keer dezelfde discussie gaat houden. Ik zou gewoon 1 Corona maatregelen topic nemen.
Voor elke persconferentie valt uiteindelijk nog mee. Dat wil zeggen dat er ten vroegste over 3 weken weer een nieuw topic komt, en mogelijk dan een hele poos niet. Tussen het vorige en dat daarvoor zat een heel lange periode. Een deel van de bedoeling is dat we geen onoverzichtelijke megathread van 1.500 pagina's meer hebben.

In dit topic is dat mss wat omslachtig, maar anderzijds lijkt me een functie waarbij je posts uit een gesloten topic kan quoten ook een deur openen naar miserie. Discussies die om gelijk welke reden gesloten zijn, gaan dan gewoon ergens anders verdergezet worden.
Snap ik helemaal, is eerder een voorzichtig argument om misschien toch niet met topics per OC te werken.

Mijn laatste post in het Covid Topic is om 3u48 verwijderd wegens 'Off Topic'. Hoezo mijn laatste post was off topic? Die dame waarover ik schreef, was toch één van de stakers / actievoerders tegen het Corona beleid. Hoe kan dit dan off topic zijn? :unsure:

Ja OK, misschien dat mijn post behoorde tot één van de andere Covid Topic dan, maar dan is verwijderen een foutieve actie, dan moet je die post moven naar een ander Covid Topic.

No offense maar dit bewijst gewoon mijn eerdere ergernis: https://www.beyondgaming.be/threads/je-ergernissen-van-vandaag.24/page-978#post-427465

De Moderator was duidelijk maar 'gedeeltelijk' wakker. :tongue:

Dit is de post die werd verwijderd:

De poort en de deur stonden open, ik voelde me geen misdadiger
Ja jonge dame, zelfs als de deur openstaat mag je niet zomaar iemand anders zijn eigendom betreden.
Het is dan wél géén inbraak (dan had de deur gesloten moeten zijn), dit valt dan wel onder huisvredebreuk.
Het meenemen van de vlag is dan wéér (een kleine) diefstal. (Het boek en de bloemen heeft ze blijkbaar terug aan de concierge gegeven)

Ivm het hacken van de computer (dat staat in enkele andere artikels hierover): Blijkbaar lag het wachtwoord op of naast de computer. :rofl:

Nu goed, als het van mij afhangt mag ze een dag gratis gaan werken voor de ministerraad - T'is niet dat ze iemand kwaad heeft berokkend ..
De enige disucssie die je met je commentaar op gang had kunnen trekken, zou zijn gegaan over of dit wel of niet inbraak/hacking is en wat een gepaste straf zou zijn. En dat was off topic in die thread.

Ja klopt. Maar die dame was daar wegens protest tov de Covidmaatregelen hé. Tov het topic zelf was het off topic maar het behoorde nog steeds tot de Covid discussie .. dus het is een dubbeltje op zijn kant of het nu over Covid gaat of niet .. het antwoord is tegelijkertijd ja en neen.
Ik begrijp wel ergens waarom de post verwijderd was/is

En tegelijkertijd is het ook gewoon met een tiental Covid topics gewoon niet altijd even éénvoudig om iets in het juiste topic te plaatsen hé. :tongue:

Ja klopt. Maar die dame was daar wegens protest tov de Covidmaatregelen hé. Tov het topic zelf was het off topic maar het behoorde nog steeds tot de Covid discussie .. dus het is een dubbeltje op zijn kant of het nu over Covid gaat of niet .. het antwoord is tegelijkertijd ja en neen.
Ik begrijp wel ergens waarom de post verwijderd was/is

En tegelijkertijd is het ook gewoon met een tiental Covid topics gewoon niet altijd even éénvoudig om iets in het juiste topic te plaatsen hé. :tongue:
Je post is niet gedeletet omdat die tussen het "tiental" covidtopics niet in het juiste covidtopic stond. Je post is gedeletet omdat het niet in een covidtopic thuishoorde. Zolang de threads opgesplitst zijn, zijn er eigenlijk amper posts moeten verhuisd worden of amper posts die verkeerd staan, dus dat valt zeker nog wel mee.

Over jouw post specifiek wil ik in pm nog wel iets uitleggen, maar ik denk dat alles vakkundig en duidelijk is uitgelegd door coldplayke. En mild, want herplaatsen na delete is niet de bedoeling.

Mee eens (ook al vind ik jouw post nu ook wel deels off topic in het COVID gebeuren). Ik blijf het zeggen, maar ik vind echt dat dat grote aantal topics de discussie moeilijker maakt tegenover daarvoor. Het is nu al meermaals geweest dat ik bij het inloggen vijf of zes meldingen heb van al die aparte COVID topics, als ik dan eentje vergeet te checken is dat een hele discussie die ik gewoon gemist heb. Ik zie dat dan een dag of twee later bij toeval en tegen dan is die specifieke discussie (waar ik dan soms meer info over heb of aan wilde deelnemen) vaak al voorbij gewaaid. Dat gebeurde in dat grote topic ook als je een dag of twee niet inlogde, maar daar had je tenminste vrijwel alles gelezen in 1 thread zonder dat je door vijf verschillende threads moest zitten navigeren.

Ik begrijp trouwens ook niet echt waarom elke persconferentie een eigen topic krijgt. De discussie over de nationale maatregelen kan toch perfect in 1 topic gevoerd worden? Dat is een jaar zo geweest (plus daar dan nog eens alle andere COVID onderwerpen bij) en dat ging zonder problemen.

Ik heb persoonlijk ook de indruk dat, sinds corona een eigen forumgedeelte heeft gekregen (wat normaal is als je er zoveel topics over maakt, anders is dat gewoon te veel rommel), er minder 'non-regulars' komen posten. Ik vind dat jammer, want ik vond het altijd boeiend om het standpunt te lezen van iemand die bijvoorbeeld veel minder met corona bezig is dan de meeste 'regulars' in die thread.

Hoe dan ook: ik blijf er bij dat al die opsplitsing gewoon niet noodzakelijk is en, voor mij persoonlijk, maakt het heel de COVID discussie op dit forum minder boeiend. Wanneer ik in dat gedeelte kom lijkt het meer op een berg werk die je moet verrichten ('was die ene discussie nu aan de gang in thread x of y?', 'heb ik alle threads die ik volg wel gecheckt?', ...) dan op deelnemen aan een discussie op een internetforum. Mondmaskers in de klassen, bijvoorbeeld. Waarom niet gewoon in een nationaal maatregelen topic?

Er zijn toch nog threads waar er meerdere 'zijdiscussies' aan de gang zijn? Dat is toch helemaal niet erg als dat over 1 overkoepelend onderwerp (de maatregelen nationaal) gaat? Komen er binnenkort aparte topics voor de horeca, evenementen, nieuwjaar en oudjaar? Krijg ik binnen een maand steevast 10 meldingen enkel en alleen over corona als ik inlog, plus dan nog eens meldingen van andere topics? Je kan dan zeggen 'volg ze dan niet allemaal' maar het probleem is dat ik dat allemaal interessant vind, en daar waar dat vroeger tot 1 (of slechts enkele) topic(s) beperkt was zijn dat er nu zes. Ik zie echt oprecht het punt niet van zo een opsplitsingen (mijn voorstellen voor bepaalde samenvoegingen staan elders dus ik ga die niet blijven herhalen).

Ik weet dat ik hier nu weer ben met mijn gezaag, maar sinds ik de laatste keer hier heb gepost zijn er alweer twee nieuwe threads bij die er naar mijn mening helemaal niet hadden hoeven zijn, en omdat makila er over begint en ik pas binnen vijf minuten de deur uit moet dacht ik nog snel mijn mening neer te typen.

Laatst bewerkt:
Nog een allerlaatste bedenking (nu echt) over de COVID threads. Ik ben er nu al inmiddels aan gewend geraakt dat die zo zwaar zijn opgedeeld (maar het er nog altijd helemaal niet mee eens, maar de redenen daarvoor kan je in mijn andere comments lezen) maar kan dat dan op zijn minst opgevolgd worden? Ik heb al een paar keer discussies zien gevoerd worden die in het verkeerde topic staan, bijvoorbeeld. Ook nu weer is er een discussie van twee pagina's lang over vaccinaties aan de gang in het topic over Internationaal COVID nieuws, dat kan dan toch ook niet de bedoeling zijn?

Je ziet dat wel meer, dat discussies eigenlijk in het foute topic gevoerd worden, wat nogmaals mijn mening kracht bijzet dat het samenvoegen van bepaalde topics veel overzichtelijker zou zijn ('wanneer moet de discussie verplaatst worden', 'in welke thread moet ik posten', 'hier zijn weer zes notifications over COVID', ...) maar goed. Als die extreme afsplitsing (waarbij er trouwens nog maar weer eens threads zijn bijgekomen sinds mijn laatste comment) the way forward is moet je wel zien dat dat opgevolgd wordt vind ik.

Nog een allerlaatste bedenking (nu echt) over de COVID threads. Ik ben er nu al inmiddels aan gewend geraakt dat die zo zwaar zijn opgedeeld (maar het er nog altijd helemaal niet mee eens, maar de redenen daarvoor kan je in mijn andere comments lezen) maar kan dat dan op zijn minst opgevolgd worden? Ik heb al een paar keer discussies zien gevoerd worden die in het verkeerde topic staan, bijvoorbeeld. Ook nu weer is er een discussie van twee pagina's lang over vaccinaties aan de gang in het topic over Internationaal COVID nieuws, dat kan dan toch ook niet de bedoeling zijn?

Je ziet dat wel meer, dat discussies eigenlijk in het foute topic gevoerd worden, wat nogmaals mijn mening kracht bijzet dat het samenvoegen van bepaalde topics veel overzichtelijker zou zijn ('wanneer moet de discussie verplaatst worden', 'in welke thread moet ik posten', 'hier zijn weer zes notifications over COVID', ...) maar goed. Als die extreme afsplitsing (waarbij er trouwens nog maar weer eens threads zijn bijgekomen sinds mijn laatste comment) the way forward is moet je wel zien dat dat opgevolgd wordt vind ik.
Yes, daar heb je ook gelijk in. Alleen, in alle topics is het normaal dat het soms een beetje rond het oorspronkelijke startpunt meandert. En dat is ook hier het geval. Op een bepaald moment moet de mod dan de afweging maken of gewoon verplaatsen beter is, de discussie een halt toe roepen en vragen om weer ontopic te gaan, of even zo laten omdat het toch geen andere ontopic discussie in de weg loopt, en het niet te ver van het oorspronkelijke startpunt ligt.

Bij de posts waar jij naar verwijst, is die afweging gemaakt en houden we het voorlopig op dat laatste. Als het uiteindelijk te lang blijft duren, kan dat verplaatst worden naar het juiste topic of zijn eigen topic krijgen.

(Edit: lees deze post maar in het rood gezien mijn zwijgplicht, maar voor zo'n groot blok wordt dat onleesbaar dus hou ik het bij zwart :D )

Yes, daar heb je ook gelijk in. Alleen, in alle topics is het normaal dat het soms een beetje rond het oorspronkelijke startpunt meandert. En dat is ook hier het geval. Op een bepaald moment moet de mod dan de afweging maken of gewoon verplaatsen beter is, de discussie een halt toe roepen en vragen om weer ontopic te gaan, of even zo laten omdat het toch geen andere ontopic discussie in de weg loopt, en het niet te ver van het oorspronkelijke startpunt ligt.

Bij de posts waar jij naar verwijst, is die afweging gemaakt en houden we het voorlopig op dat laatste. Als het uiteindelijk te lang blijft duren, kan dat verplaatst worden naar het juiste topic of zijn eigen topic krijgen.

(Edit: lees deze post maar in het rood gezien mijn zwijgplicht, maar voor zo'n groot blok wordt dat onleesbaar dus hou ik het bij zwart :D )
't Is wit. :unsure:

Begint het steeds opnieuw maken van topics in het corona topic niet wat overdreven te worden? Ondertussen zijn er bv al 3 topics die met vaccinatie te maken hebben open.

Ik snap bijvoorbeeld ook niet waarom Corona: Wat waren jouw symptomen en wat is de huidige status? speciaal dicht moest om Corona: Vaccinatiestatus & de bijhorende covid symptomen voor de huidige actieve varianten deze te openen waar dan uiteindelijk net dezelfde discussie verder gaat.

Begint het steeds opnieuw maken van topics in het corona topic niet wat overdreven te worden? Ondertussen zijn er bv al 3 topics die met vaccinatie te maken hebben open.
Momenteel zijn er 3 threads over de vaccins:

1. https://www.beyondgaming.be/threads/vaccinaties-nieuws-onderzoeken-en-vaccintwijfel.10057/

Dient voor nieuwe ontwikkelingen en onderzoeken te bespreken.

2. https://www.beyondgaming.be/threads...hoe-heb-jij-het-gekregen-proces-verloop.2472/

Dient om persoonlijke ervaringen/anekdotes te delen zodat thread #1 meer de focus kan leggen op wetenschappelijk onderzoek.

3. https://www.beyondgaming.be/threads...omen-voor-de-huidige-actieve-varianten.11576/

Deze thread dient vooral om te polsen hoeveel users besmet zijn geweest en wat hun symptomen daarbij waren. Het vaccin wordt er voornamelijk bij betrokken om een opsplitsing te maken in de poll tussen gevaccineerden en niet-gevaccineerden, maar deze thread dient op zich niet om dieper in te gaan op de werking van de vaccins.

Mij lijken de threads voldoende afgelijnd te zijn om overlap te voorkomen. Hoewel we van tijd tot tijd wel eens een post moeten verplaatsen, lijkt het ook voor de users grotendeels duidelijk waar welke posts terecht dienen te komen. Wat precies vind je dat beter kan aan deze opdeling?

Ik snap bijvoorbeeld ook niet waarom Corona: Wat waren jouw symptomen en wat is de huidige status? speciaal dicht moest om Corona: Vaccinatiestatus & de bijhorende covid symptomen voor de huidige actieve varianten deze te openen waar dan uiteindelijk net dezelfde discussie verder gaat.

Die derde thread werd opgestart door een user. In de crew waren we rond dezelfde tijd toevallig ook aan het overleggen om een nieuwe poll aan te maken omdat de gegevens van de oude poll wellicht niet meer up-to-date waren voor veel users, dus we konden wel begrijpen waarom er een nieuwe thread werd gestart. Om geen overlap tussen 2 threads te hebben, hebben we daarom de voorloper thread waar je naar verwijst gesloten.

Terug
Bovenaan