Algemene fora

Bedankt voor je feedback! Ik denk dat het grootste probleem het idee is dat de "oude" coronathread gewoon open blijft. Dat is niet zo. Die gaat dicht en wordt eigenlijk gewoon vervangen door die "Binnenlandse maatregelen (persco 26/11)". De reden waarom die datum in de naam staat, is omdat het een nieuwe thread kan worden bij nieuwe verstrengingen/versoepelingen, zodat we niet weer een monster van 1500 pagina's hebben. Maar daar kunnen we zeker in veranderen.

De logischere splitsing die je voorstelt, is dan in feite ook die zoals het nu is. Behalve dat 1.2 (internationaal covidnieuws) gewoon 2. is geworden. Of zie ik het mis? Welke zijn er meer uitgesplitst waardoor het lastig volgen wordt?

Edit: Het is ook niets wat in steen gebeiteld staat. Splitsingen kunnen ongedaan gemaakt worden, en het hele subforum kan weer samengegooid worden bij Algemeen. Dit is een poging om het leesbaarder te maken. Als het omgekeerde gebeurt, zullen we ook niet aarzelen en het weer terugdraaien.
Om het kort te houden (ik weet eigenlijk ook niet waarom mijn post zo lang is geworden) denk ik dat de binnenlandse maatregelen thread en de internationale covidnieuws thread best samen kunnen. Of misschien kan gewoon de titel van de persco thread aangepast worden, want nu lijkt dat een beetje alsof dat echt enkel over die persconferentie gaat (voor mij toch) terwijl dat dan de nieuwe 'algemene thread' zou moeten worden denk ik.
 
Om het kort te houden (ik weet eigenlijk ook niet waarom mijn post zo lang is geworden) denk ik dat de binnenlandse maatregelen thread en de internationale covidnieuws thread best samen kunnen. Of misschien kan gewoon de titel van de persco thread aangepast worden, want nu lijkt dat een beetje alsof dat echt enkel over die persconferentie gaat (voor mij toch) terwijl dat dan de nieuwe 'algemene thread' zou moeten worden denk ik.
Dat laatste heb ik nét gedaan omdat ik me dezelfde bedenking maakte :) Met de Internationale gaan we nog even wachten, om te zien hoe dat loopt.
 
Maakt het voor mij niet zozeer veel overzichtelijker. Er zit zoveel overlap op. Zoals die Afrikaanse variant, wanneer wordt er beslist dat die wel in het algemeen topic besproken mag worden bv. Allé ik snap dat het vorig topic te groot werd. Maar ik vind het nu niet persé duidelijker geworden. Ik zou sowieso terug een algemeen topic maken en het huidige ivm de persconferentie van vandaag van titel veranderen om daar dan het Belgisch Corona topic ofzo van te maken.
 
Maakt het voor mij niet zozeer veel overzichtelijker. Er zit zoveel overlap op. Zoals die Afrikaanse variant, wanneer wordt er beslist dat die wel in het algemeen topic besproken mag worden bv. Allé ik snap dat het vorig topic te groot werd. Maar ik vind het nu niet persé duidelijker geworden. Ik zou sowieso terug een algemeen topic maken en het huidige ivm de persconferentie van vandaag van titel veranderen om daar dan het Belgisch Corona topic ofzo van te maken.
Ja, de SA-variant hoort misschien inderdaad in het algemene. De Internationale ging eerder over hoe bijvoorbeeld Duitsland het aanpakt, de regels die Oostenrijk invoert, of onze strategie om te verdelen onder derdewereldlanden.
 
Ik weet dat dit hier al talloze keren stond, maar het blijft me toch enorm irriteren: een post verwijderd zien met wat uitleg, zonder dat je weet over welke post het gaat. Kan hier nu echt niets aan gedaan worden? Ik zag net een van mezelf verwijderd worden met de uitleg dat deze post beter zou passen in pol&act. Lijkt me dus geen kwalijke post te zijn, maar ik heb geen flauw idee over weke poste het gaat. En telkens een mod pm'en er over lijkt me voor iedereen tijdsverlies.
 
Ik weet dat dit hier al talloze keren stond, maar het blijft me toch enorm irriteren: een post verwijderd zien met wat uitleg, zonder dat je weet over welke post het gaat. Kan hier nu echt niets aan gedaan worden? Ik zag net een van mezelf verwijderd worden met de uitleg dat deze post beter zou passen in pol&act. Lijkt me dus geen kwalijke post te zijn, maar ik heb geen flauw idee over weke poste het gaat. En telkens een mod pm'en er over lijkt me voor iedereen tijdsverlies.
Het kan niet anders in deze forumsoftware. En de mods zijn altijd bereid om uitleg te geven, hoor!
 
Ik zal alleszins proberen in het vervolg een korte verwijzing naar/omschrijving van de post in kwestie in de notificatie te zetten, maar zal het mogelijks nog wel eens vergeten.
 
Kan de post niet eenvoudig (al dan niet manueel) gekopieerd worden in de notificatie?
Er is een maximum aantal tekens dat in die notificatie kan worden gezet, maar eventueel de eerste paar woorden dan of zo. Dit dan ook enkel als het om 1 deleted post gaat: bij een bulk delete van meerdere posts is de notificatie hetzelfde naar alle users. En om zo 20 posts manueel te verduidelijken, is me toch iets te veel van het goeie. :p
 
Er is een maximum aantal tekens dat in die notificatie kan worden gezet, maar eventueel de eerste paar woorden dan of zo. Dit dan ook enkel als het om 1 deleted post gaat: bij een bulk delete van meerdere posts is de notificatie hetzelfde naar alle users. En om zo 20 posts manueel te verduidelijken, is me toch iets te veel van het goeie. :p
Jammer dat de forumsoftware geen PM kan sturen met een kopie van de verwijderde post naar de gebruiker, daar heb je geen limiet op het aantal tekens.

Kan zoiets aangevraagd worden bij de makers of kan een genie daar een script voor schrijven?
 
Maar als je weet uit welke thread en om welke reden is het toch niet meer zo’n gok om welke post het gaat? Of ligt dat aan mij?
 
Maar als je weet uit welke thread en om welke reden is het toch niet meer zo’n gok om welke post het gaat? Of ligt dat aan mij?
Soms worden posts na enkele dagen verwijderd in een topic, bijvoorbeeld door een opruimactie. Dan is het al wat moeilijker.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Ik denk dat dat een stukje aan u ligt @Loser, en er zullen er nog wel zijn zoals u (en dat is positief, want ge hebt dus een goed geheugen). Maar het lijkt mij raar dat te extrapoleren naar "iedereen". Ik weet in elk geval ook niet meer welke post het was als er eentje verwijderd wordt.

Maar het maakt mij wel niet uit of jullie daar een reden bij zetten. Als een post verwijderd wordt, ga ik echt niet de moeite doen om die opnieuw te maken.
 
Maar als je weet uit welke thread en om welke reden is het toch niet meer zo’n gok om welke post het gaat? Of ligt dat aan mij?
In mijn geval, waarover ik het dus had, was de reden dus: "hoort bij p&a". Ik heb dus geen enkel idee meer over wat ik toen postte zelfs.
 
Ik ben hier weer om te zagen over het COVID gedeelte (ik lees ook andere threads hoor, promise!) maar ik vind na enkele dagen toch echt wel dat er te veel threads zijn op dit moment.

Corona: politieke context, bijvoorbeeld. Waarom mag dat niet gewoon in de algemene COVID thread? Idem met Internationaal Covidnieuws wat mij betreft, maar daar snap ik nog ergens van dat dat apart is. Intercontinentale reizen in Coronatijden kan toch ook gewoon bij Reizen in Coronatijden (2021-...) vragen & discussies?

Met al die verschillende COVID threads is het wat mij betreft wat alsof ik naar bakker A moet voor brood, bakker B voor gebak, bakker C voor croissants, en dan nog eens naar slager X voor beleg om dan naar slager Y te gaan voor krabsla. Dat wordt op den duur gewoon irritant en na een tijdje begin ik te denken 'laat die croissants dan maar gewoon' terwijl ik wel degelijk nog altijd interesse heb in croissants. Beetje een dwaze vergelijking, maar ik snap echt niet waarom heel die discussie zo hard gefragmenteerd moet worden. Helemaal niet omdat ik zelf helemaal geen probleem had met die grote COVID thread die ervoor werd gebruikt, maar ik besef uiteraard dat mijn mening er maar eentje is in een zee van meningen.

Wat mij betreft zou het volgende veel overzichtelijker zijn:

  1. Algemene Coronathread (Nationaal)
    1. Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 26/11)
    2. Corona: politieke context
    3. Corona protesten (die thread is dood, maar goed)
    4. Het grote thuiswerk-topic (eventueel, maar dat die apart is snap ik ergens nog wel)
  2. Algemene Coronathread (Internationaal)
    1. Internationaal Covidnieuws
  3. Reizen in Coronatijden - vragen & discussies
    1. Intercontinentale reizen in Coronatijden
    2. Reizen in Coronatijden (2021-...) - vragen & discussies
  4. Vaccinaties: Nieuws, Onderzoeken en Vaccintwijfel
  5. Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop, ...)
  6. Corona: Wat waren jouw symptomen en wat is de huidige status?
Dat zijn zes threads, en ziet er wat mij betreft toch al een beetje overzichtelijker uit. Ik zou persoonlijk nog meer threads durven samen gooien (1 en 2 kunnen wat mij betreft gewoon in een 'algemene Coronathread'), maar als het dan toch opgesplitst moet worden zou ik zoiets logischer vinden.
 
Ik ben hier weer om te zagen over het COVID gedeelte (ik lees ook andere threads hoor, promise!) maar ik vind na enkele dagen toch echt wel dat er te veel threads zijn op dit moment.

Corona: politieke context, bijvoorbeeld. Waarom mag dat niet gewoon in de algemene COVID thread? Idem met Internationaal Covidnieuws wat mij betreft, maar daar snap ik nog ergens van dat dat apart is. Intercontinentale reizen in Coronatijden kan toch ook gewoon bij Reizen in Coronatijden (2021-...) vragen & discussies?

Met al die verschillende COVID threads is het wat mij betreft wat alsof ik naar bakker A moet voor brood, bakker B voor gebak, bakker C voor croissants, en dan nog eens naar slager X voor beleg om dan naar slager Y te gaan voor krabsla. Dat wordt op den duur gewoon irritant en na een tijdje begin ik te denken 'laat die croissants dan maar gewoon' terwijl ik wel degelijk nog altijd interesse heb in croissants. Beetje een dwaze vergelijking, maar ik snap echt niet waarom heel die discussie zo hard gefragmenteerd moet worden. Helemaal niet omdat ik zelf helemaal geen probleem had met die grote COVID thread die ervoor werd gebruikt, maar ik besef uiteraard dat mijn mening er maar eentje is in een zee van meningen.

Wat mij betreft zou het volgende veel overzichtelijker zijn:

  1. Algemene Coronathread (Nationaal)
    1. Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 26/11)
    2. Corona: politieke context
    3. Corona protesten (die thread is dood, maar goed)
    4. Het grote thuiswerk-topic (eventueel, maar dat die apart is snap ik ergens nog wel)
  2. Algemene Coronathread (Internationaal)
    1. Internationaal Covidnieuws
  3. Reizen in Coronatijden - vragen & discussies
    1. Intercontinentale reizen in Coronatijden
    2. Reizen in Coronatijden (2021-...) - vragen & discussies
  4. Vaccinaties: Nieuws, Onderzoeken en Vaccintwijfel
  5. Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop, ...)
  6. Corona: Wat waren jouw symptomen en wat is de huidige status?
Dat zijn zes threads, en ziet er wat mij betreft toch al een beetje overzichtelijker uit. Ik zou persoonlijk nog meer threads durven samen gooien (1 en 2 kunnen wat mij betreft gewoon in een 'algemene Coronathread'), maar als het dan toch opgesplitst moet worden zou ik zoiets logischer vinden.
Oké, bedankt voor die feedback. We bespreken ze onderling nog eens even! Zoals gezegd, het is een nieuwe aanpak (een subforum maken), en jonge topics. Dus niks staat vast en alles kan nog schuiven, inderdaad.

Maar mijn eerste vlugge opmerking is al dat bijna alle threads al threads waren die al bestonden. Intercontinentale reizen, Reizen in Coronatijden (waarna specifiek was opgemerkt dat die ene e al bestond, maar intercontinentaal zijn de reizen toch nog anders, die eerste werden vaak lockdownreizen), Politieke context, Coronaprotesten, Thuiswerktopic... Die zijn niet uitgesplitst, ze waren er al altijd. En als er nu nog niemand in reageert, is dat zo. Zoals op elk subforum. Er zijn maar 2 nieuwe threads gemaakt.
 
Maar mijn eerste vlugge opmerking is al dat bijna alle threads al threads waren die al bestonden. Intercontinentale reizen, Reizen in Coronatijden (waarna specifiek was opgemerkt dat die ene e al bestond, maar intercontinentaal zijn de reizen toch nog anders, die eerste werden vaak lockdownreizen), Politieke context, Coronaprotesten, Thuiswerktopic... Die zijn niet uitgesplitst, ze waren er al altijd. En als er nu nog niemand in reageert, is dat zo. Zoals op elk subforum. Er zijn maar 2 nieuwe threads gemaakt.
Ja, dat weet ik, dat die andere er ook al waren. Maar voor iemand die bijvoorbeeld niet in werk & studie komt had ik geen weet van die andere thread. Ik zag bijvoorbeeld ook veel discussies over thuiswerk in de algemene COVID topic, terwijl dat dan nu (veronderstel ik) harder zal worden gemodereerd en discussies over thuiswerk steevast naar dat topic moeten. Zo wordt er nogal veel gefragmenteerd denk ik.

Zoals ik al zei: dat er een bepaalde afsplitsing is snap ik, maar te veel vind ik ook persoonlijk niet goed. De politieke context is bijvoorbeeld ook relatief nieuw denk ik, en vind ik een compleet nutteloze afsplitsing aangezien politiek coronagedoen toch ook gewoon in de algemene thread kan? Wat is dat zelfs, 'politieke context' in dit geval? Moet ik, als ik een uitspraak van een politicus wil aankaarten, naar die thread? Of moet dat in de algemene omdat de politicus in kwestie het over vaccinatiecijfers heeft? Of moet dat dan naar de vaccinatiethread omdat het over vaccins gaat? Maar een voorbeeldje van hoe het zo wel echt verwarrend kan worden.

Als je dan trouwens toch de politieke discussie (die dan toch weer verzandt in dat typische 'wij vs zij' gelul en eigenlijk nog weinig met COVID te maken heeft) wil afsplitsen, waarom staat dat dan niet in Pol & Actua bijvoorbeeld?

Ondanks het feit dat het, rond de 'hype momenten' (nieuwe maatregelen, protesten, ...) wel erg druk kon worden in de oude thread had ik daar nooit het gevoel dat het daar compleet onoverzichtelijk was. Ook niet als ik enkele dagen niet had gelezen, bijvoorbeeld. Dat bijvoorbeeld de vaccindiscussie nu elders is, dat snap ik dan weer wel, maar zoals ik al zei vind ik dat het nu wel erg hard versnipperd is.

Verder ga ik er niet meer woorden aan vuil maken: jullie kennen mijn mening ondertussen en het is slechts 1 mening. Ik wilde maar gewoon nog even mijn standpunt 'refreshen' nu we enkele dagen gehad hebben om aan de splitsingen te wennen.
 
@Loser om even verder te bouwen op het voorgaande: moet er geen nieuwe thread komen na de persconferentie van vandaag en alle posts sinds deze ochtend/middag verplaatsd worden? :p

Bij deze bevestig ik dus deels wat @RidderBauknecht aanhaalt. Ofwel trek je het door, telkens nieuwe thread (en vorige afsluiten?) of die huidige thread heeft weinig nut...

Want ofwel heb je een algemene thread over de maatregelen, ofwel één per OC. Nu is het er één van het vorige OC waar de maatregelen van het OC van vandaag in besproken worden :thinking:
 
@Loser om even verder te bouwen op het voorgaande: moet er geen nieuwe thread komen na de persconferentie van vandaag en alle posts sinds deze ochtend/middag verplaatsd worden? :p

Bij deze bevestig ik dus deels wat @RidderBauknecht aanhaalt. Ofwel trek je het door, telkens nieuwe thread (en vorige afsluiten?) of die huidige thread heeft weinig nut...

Want ofwel heb je een algemene thread over de maatregelen, ofwel één per OC. Nu is het er één van het vorige OC waar de maatregelen van het OC van vandaag in besproken worden :thinking:
De threadtitel aanpassen? :)
 
Terug
Bovenaan