Feedback Algemene fora

Al de rest kan ook op die manier samengevat worden: nog geen half jaar lid, nog geen 70 posts, maar praktisch alles wat ik van jou lees is ofwel mensen wat stangen, ofwel wenen over de moderatie die zo oneerlijk is en "je in de gaten houdt". Stop daar nu toch eens mee.
Zou er niet van verschieten dat de helft daarvan reacties zijn op uw getrol tegen mij. Het is niet omdat we het inhoudelijk niet eens zijn dat je me in elke thread moet komen achtervolgen. Ook hier weer kom je op de man spelen. Als je inhoudelijk niets hebt toe te voegen, zwijg dan gewoon? Dit begint stilaan op pesterijen te lijken. Dus ik zou u vriendelijk willen verzoeken om daar mee op te houden. En dat geldt ook voor het clubje van dezelfde vriendjes die telkens dit soort posts van u komt liken.
 
Zou er niet van verschieten dat de helft daarvan reacties zijn op uw getrol tegen mij. Het is niet omdat we het inhoudelijk niet eens zijn dat je me in elke thread moet komen achtervolgen. Ook hier weer kom je op de man spelen. Als je inhoudelijk niets hebt toe te voegen, zwijg dan gewoon? Dit begint stilaan op pesterijen te lijken. Dus ik zou u vriendelijk willen verzoeken om daar mee op te houden. En dat geldt ook voor het clubje van dezelfde vriendjes die telkens dit soort posts van u komt liken.
Mja, dit soort slachtofferrol bedoel ik dan ook hé. Ik trol niet, ik zeg je hoe het overkomt. Ik achtervolg je ook niet, ik reageer gewoon als ik een post zie waarop ik wil reageren. Al dat gezever over "vriendjes" is ook tekenend. Jij komt hier wenen over de moderatie en meteen zeggen hoe ze alles verkeerd doen, terwijl je duidelijk beter aan zelfkritiek zou doen. 100den posters slagen erin hier hun mening in vele threads te geven zonder problemen. Maar jij denkt kennelijk dat jouw stijl de norm is en iedereen dan maar zich aan jou moet aanpassen.

Ik moet niet zwijgen op een openbaar forum zo lang ik de regels volg trouwens, het is hier de kleuterklas niet waar niemand tegengesproken mag worden.
 
Om eens een concreet en iets luchtiger voorbeeld te geven van hoe je de perceptie soms kan tegen krijgen, ik dacht oprecht dat het een grapje was van onze liefste @coldplayke maar het ziet er toch behoorlijk lullig uit :tongue::

image.png



(Jaja individuele ingrepen in pm etc...)
 
W.LL.K..R

Wil je een klinker kopen of ga je 't zeggen?
(Graptjen he, Loser).
Ge kunt dat wel altijd roepen (ook al is het voor de grap), en 't is nog waar ook.

Er zijn hier verschillende moderatoren, en dat zijn verschillende mensen. De ene moderator kan iets net over de schreef vinden, en de andere niet. Eventueel nog afhankelijk van de context die misschien anders geïnterpreteerd wordt. De ene moderator kan ook iets op een andere manier opvatten dan iemand anders.

We zijn allemaal mensen, en zullen een bepaalde post in een bepaalde context allemaal op onze eigen manier interpreteren. Niet alleen de moderatoren, ook de leden/bezoekers. Daarom zal er altijd discussie kunnen zijn waarom de ene vindt dat iets geen probleem is, en de andere vindt het niet kunnen. Niet alleen tussen leden/moderatoren, maar ook tussen moderatoren onderling.

Ik vind dat ze precies al ferm hun best doen met die willekeur zoveel mogelijk te vermijden, maar het er volledig uit krijgen gaat toch nooit lukken.

Om nog even terug te komen op de post met de drol (ja, ik mag er hier niet over praten, maar ik ga het toch doen): ik vond dat er ook niet over, alhoewel het nogal discutabel was, zeker gezien de context in de thread. Ik gok ik dat het niet zozeer alleen die afbeelding was, maar dat de context waarin die gepost werd meespeelde. Die context had ik overigens zelf mee gemaakt (of zelfs helemaal alleen gemaakt, ik weet het niet meer). Ik had mij zelf proberen netjes te verwoorden, hoewel ik daar misschien wat aan de grenzen van de regels kwam te zitten ja. Omdat het zwam was dacht ik dat dat niet te serieus genomen moest worden, maar ik was blijkbaar verkeerd. Mijn post was ook verwijderd (geen idee of er een infractie aan vast hing overigens, ik weet niet of je dat kunt zien, het boeit ook niet zoveel aangezien ik toch geen infracties verzamel). Blijkbaar was het dus toch voor iemand erover, dus is het verwijderd. Da's prima, en het enige wat ik kan doen is proberen te onthouden dat dat blijkbaar net over de grens ging. Of toch tenminste voor 1 persoon. Dat is voor mij genoeg om dat niet meer te doen.
 
Om eens een concreet en iets luchtiger voorbeeld te geven van hoe je de perceptie soms kan tegen krijgen, ik dacht oprecht dat het een grapje was van onze liefste @coldplayke maar het ziet er toch behoorlijk lullig uit :tongue::


(Jaja individuele ingrepen in pm etc...)
Hierover steken we even de hoofden bij elkaar!
 
Mijn post was ook verwijderd (geen idee of er een infractie aan vast hing overigens, ik weet niet of je dat kunt zien, het boeit ook niet zoveel aangezien ik toch geen infracties verzamel).
Je kan die zelf niet zien, is hier al ook meermaals aangehaald hoe en waarom, maar je gaat daar wel een bericht van gekregen hebben als je een warning gekregen hebt. Dat zou in je PM's of discussions nog moeten aanwezig zijn. Geen bericht == geen warning. :)
 
Om eens een concreet en iets luchtiger voorbeeld te geven van hoe je de perceptie soms kan tegen krijgen, ik dacht oprecht dat het een grapje was van onze liefste @coldplayke maar het ziet er toch behoorlijk lullig uit :tongue::




(Jaja individuele ingrepen in pm etc...)
En om er op terug te komen: Hier is door een misverstandje het openbare verzoek van de moderatie (geen warn, er hingen geen strafpunten aan) aan de verkeerde post komen te hangen.
De vraag om op te houden met de 'grap' ging over de bedrijfswagens, en sloeg onder andere op deze post (en de volgende).

Zag er inderdaad wat knullig uit op die manier, maar dan wil ik ook nog eens aangeven dat ook hier overleg geweest is (iets te veel, waardoor de boodschap wat vertroebeld werd misschien, dat was mijn fout), en dat het niet coldplayke was die het openbare verzoek had geplaatst, hoewel het er zo uitziet. Maar goed dat je het hebt aangegeven, merci.
 
Kan iemand mij eens uitleggen waarom men hier niet mag lachen met de kledingkeuze van mensen die onherkenbaar op de foto staan maar er geen enkel probleem is om te lachen met mensen die met naam en toenaam in de krant staan omdat ze "gelijken" op Dutroux?
 
Kan iemand mij eens uitleggen waarom men hier niet mag lachen met de kledingkeuze van mensen die onherkenbaar op de foto staan maar er geen enkel probleem is om te lachen met mensen die met naam en toenaam in de krant staan omdat ze "gelijken" op Dutroux?
Ik heb die foto en vergelijking met Dutroux anders beoordeeld dan jij. Het kwam voor mij niet over als lachen met hoe iemand eruit ziet, maar lachen met een absurde hersenkronkel: het was gepost als "glimlach van vandaag" omdat men in een flits dacht dat ze Dutroux op een bankje hadden gezet om hem te interviewen voor zijn vaccin.

Deze foto werd daarnaast ook met toestemming gepubliceerd in de krant.
 
Laatst bewerkt:
Mja, dit soort slachtofferrol bedoel ik dan ook hé. Ik trol niet, ik zeg je hoe het overkomt. Ik achtervolg je ook niet, ik reageer gewoon als ik een post zie waarop ik wil reageren.
Slachtofferrol? Jij bent degene die hier op de man komt spelen en totaal offtopic reageert. In fora die correct gemodereerd worden zou dat niet getolereerd worden.
Al dat gezever over "vriendjes" is ook tekenend.
Tja, en wat alweer tekenend is, is dat hetzelfde clubje alweer je post komt liken. En ik zie dat nu ook een aantal crew members zich vervoegd hebben. Is eigenlijk wel frappant dat sommige mods hier altijd de inclusiviteit komen prediken, maar dan anderzijds het in groep bashen van forumleden komen toejuichen met hun likes. Triestigheid troef.
 
Slachtofferrol? Jij bent degene die hier op de man komt spelen en totaal offtopic reageert. In fora die correct gemodereerd worden zou dat niet getolereerd worden.

Tja, en wat alweer tekenend is, is dat hetzelfde clubje alweer je post komt liken. En ik zie dat nu ook een aantal crew members zich vervoegd hebben. Is eigenlijk wel frappant dat sommige mods hier altijd de inclusiviteit komen prediken, maar dan anderzijds het in groep bashen van forumleden komen toejuichen met hun likes. Triestigheid troef.
Oké, ik zou graag deze thread houden voor feedback waar we ook daadwerkelijk iets mee kunnen, in plaats van ergernissen over zere scheentjes.
Je hebt antwoord gekregen op je oorspronkelijke vraag, en verder kunnen we hier niet heel veel meer mee.
 
Kan de coronathread strenger gemodereerd worden? De low-effort oneliners lopen de laatste dagen echt de spuigaten uit.
De coronathread is nu eenmaal de drukste thread op het forum, en we hebben bewust de keuze gemaakt om deze in algemene discussies te laten staan om zo het signaal uit te zenden dat iedereen welkom is om er te posten. Ondanks die laagdrempeligheid wordt er eigenlijk al strenger gemodereerd in die thread dan in andere threads in dit subforum.

Specifiek over die oneliners kan ik zeggen dat daar wel degelijk op wordt ingegrepen, maar tenzij dezelfde poster steeds opnieuw de thread verziekt (en dan spreken we echt over doof blijven voor tegenargumenten, geen respect voor de andere poster tonen, claims niet onderbouwen of heel dubieuze bronnen gebruiken, ...), willen we niemand bij voorbaat al het recht op posten daar ontnemen.
 
Ik kan @StevenP wel deels volgen hoor. De hoeveelheid flagrante onzin (en dan heb ik het voor alle duidelijkheid niet over meningen die niet stroken met de mijne, want dat wordt ook vaak afgedaan als "onzin" in zulke discussies) die daar soms mag geplaatst worden is echt tenenkrommend. Zaken als 'de vaccins werken gewoon niet', griepvergelijking #10293, ... Dat zijn toch allemaal zaken die aantoonbaar fout zijn? En dan heb ik het voor alle duidelijkheid niet over de 'schaal de IC capaciteit op' discussie die daar het weekend heeft gedomineerd, want daar zijn nog nuances in te vinden.

Als je een discussiethread hebt over global warming, moet je dan aantoonbaar foute onzin zoals 'global warming is een hoax' laten staan? Ik vind van niet. En ik vind ook niet dat je dan maar moet verwachten 'dat er in de thread tegenin wordt gegaan' want op den duur zijn de mensen die dat doen dat gewoon beu. Ik heb het dan nog niets eens over 'censuur,' zet daar voor mijn part gewoon een modkadertje boven met 'deze claims stroken niet met de huidige wetenschappelijke concensus' of weet ik veel.

maar tenzij dezelfde poster steeds opnieuw de thread verziekt

Maar waarom moet dat pas nadat iemand 'steeds opnieuw de thread verziekt'? Compleet foute zaken zijn toch compleet fout? Als je daar niet onmiddellijk iets aan doet dan is er voor je het weer weer een pagina vol gespamd.

Opnieuw: ik heb het hier niet over meningen hoor. Mensen als MiniJeffrey en puni (voor die zijn account verwijderde) zeggen heel zelden zaken waar ik het mee eens ben in de COVID thread, maar ik voel absoluut niet de noodzaak om die te rapporteren. Ik heb het louter over de zogenaamde oneliners die daar de voorbije dagen inderdaad vaak passeren en die al -tig keer ontkracht zijn, in de thread zelf en in de wetenschappelijke wereld.

Jullie doen er mee wat jullie willen natuurlijk, dit is slechts een mening tussen honderden users, maar ik comment maar omdat ik wel kan begrijpen waar @StevenP vermoedelijk op doelt.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan @StevenP wel deels volgen hoor. De hoeveelheid flagrante onzin (en dan heb ik het voor alle duidelijkheid niet over meningen die niet stroken met de mijne, want dat wordt ook vaak afgedaan als "onzin" in zulke discussies) die daar soms mag geplaatst worden is echt tenenkrommend. Zaken als 'de vaccins werken gewoon niet', griepvergelijking #10293, ... Dat zijn toch allemaal zaken die aantoonbaar fout zijn? En dan heb ik het voor alle duidelijkheid niet over de 'schaal de IC capaciteit op' discussie die daar het weekend heeft gedomineerd, want daar zijn nog nuances in te vinden.
"De vaccins werken gewoon niet" als enige zin, zonder veel uitleg, zal daar ook niet mogen zonder gevolgen.
Griepvergelijking #10293 ook niet.
Alles wat aantoonbaar fout is, ook niet.

Het is niet omdat je de gevolgen niet (altijd) rechtstreeks ziet, dat ze er niet zijn. We werken hier met een inclusief systeem, waarbij iedereen in eerste instantie de mogelijkheid krijgt om mee te praten. En als ze over de schreef gaan, krijgen ze daarvoor de gepaste waarschuwing (al dan niet met strafpunten). Bij herhaling resulteert dat in een tijdelijke ban en mogelijk een threadban. Maar alleen bij herhaling, iedereen krijgt de kans om de grenzen te leren kennen.

Het kadertje om één en ander te duiden, wordt er dan ook bij geplaatst. Maar er is wel een verschil tussen "aantoonbaar fout" en "ik zie het anders". Wat je ook wel begrijpt.

Maar waarom moet dat pas nadat iemand 'steeds opnieuw de thread verziekt'? Compleet foute zaken zijn toch compleet fout? Als je daar niet onmiddellijk iets aan doet dan is er voor je het weer weer een pagina vol gespamd.

Omdat we niet met een systeem werken waarbij één overtreding meteen voor een temp ban/threadban kan zorgen, laat staan voor een permanente ban. Er zijn genoeg posters aan wie we de grens aangeven, die zich daarna er netjes aan houden. Dat is met opzet zo, en gaan we niet veranderen voor één thread. Dat bevordert de objectiviteit en openheid bij de moderatie. En mee informeren is ook een belangrijke taak van dit forum. En dan is "zwijgen en buiten" niet bepaald een open en verwelkomende plaats om te praten.

Opnieuw: ik heb het hier niet over meningen hoor. Mensen als MiniJeffrey en puni (voor die zijn account verwijderde) zeggen heel zelden zaken waar ik het mee eens ben in de COVID thread, maar ik voel absoluut niet de noodzaak om die te rapporteren. Ik heb het louter over de zogenaamde oneliners die daar de voorbije dagen inderdaad vaak passeren en die al -tig keer ontkracht zijn, in de thread zelf en in de wetenschappelijke wereld.

Jullie doen er mee wat jullie willen natuurlijk, dit is slechts een mening tussen honderden users, maar ik comment maar omdat ik wel kan begrijpen waar @StevenP vermoedelijk op doelt.
Die oneliners worden aangepakt.
 
Ik snap ook wel waar het vandaan komt. En ik snap dat de thread snel vooruit gaat, maar er zijn veel mensen die eens binnenwippen om opeens met hun revolutionair idee af te komen dat al reeds talloze keren besproken is. En dan gaan mensen inderdaad na de x-de keer afhaken om erop te reageren. En dan ga je een thread krijgen van enkel rants en waar er niemand ingaat op de foutieve informatie.

Verder heeft @coldplayke 2 dagen geleden een oproep gelanceerd dewelke na een dag al niet meer gevolgd werd. Verder wordt er tegen de posts die weeral dezelfde zaken bovenhalen ook niet ingegrepen, of tenminste niet zichtbaar.
En ja, zoals al gezegd gaat de thread snel, die oproep staat ondertussen ook al 15 pagina's ver in de thread.
 
Omdat we niet met een systeem werken waarbij één overtreding meteen voor een temp ban/threadban kan zorgen, laat staan voor een permanente ban. Er zijn genoeg posters aan wie we de grens aangeven, die zich daarna er netjes aan houden. Dat is met opzet zo, en gaan we niet veranderen voor één thread. Dat bevordert de objectiviteit en openheid bij de moderatie. En mee informeren is ook een belangrijke taak van dit forum. En dan is "zwijgen en buiten" niet bepaald een open en verwelkomende plaats om te praten.
Maar het gaat bij zulke discussies (ook al eens gezien in de P&A feedback thread) dan altijd direct over temp bans of thread bans of andere vormen van straffen. Dat hoeft voor mij helemaal niet. Als een deel van iemand's post complete onzin bevat, dan kan je daar toch gewoon zo een disclaimer boven plaatsen (opnieuw: voor aantoonbaar foute zaken, niet voor meningen)? Daar hoeft dan geen straf bij te zijn, maar het toont wel aan (ook aan andere users) dat je voor bepaalde claims toch met bewijzen zult moeten afkomen. Dat doet zelfs notoire social media beerput Twitter.

Ik begrijp dat jullie meer neigen naar de kant van zo weinig mogelijk mod interference (en dat is een goede zaak, sowieso) maar je moet wel ergens een balans vinden, vind ik. Je kan niet blijven verwachten dat users de zoveelste post met aantoonbaar foutieve informatie gaan blijven ontkrachten want die stoppen daar op een gegeven moment gewoon mee hoor. Ja, posts met letterlijk 1 zin die dan ook nog is onzin is worden verwijderd, maar ik heb er al vaak zien passeren waar de foute feiten 'verpakt' zijn in een langere post, en die blijft dan gewoon staan; in zo'n gevallen kan zo een disclaimer zonder straf handig zijn bijvoorbeeld. Opnieuw: ik heb het niet over straffen of thread bans of iets van dat, gewoon al een disclaimer kan al veel helpen.

Die oneliners worden aangepakt.
Neen, niet altijd. Precies daarom dat @StevenP de noodzaak voelde om er over te commenten in de feedback thread, en ik de noodzaak voelde om hem deels bij te treden. Er zijn er trouwens genoeg (langs 'beide kanten' van het COVID spectrum, hoewel ik die indeling echt grondig haat want ik denk zelf zo niet) die daar al gewoon niet meer komen omwille van het feit dat het daar zo giftig kan worden. En dan bedoel ik niet van die harde discussies tussen 'pro maatregelen en contra maatregelen' personen, maar het eindeloze over en weer gelul over zaken die al echt tientallen keren in de thread (en honderden, zoniet duizenden keren in de wetenschappelijke wereld) zijn weerlegd en aangetoond als onzin.

Het is het laatste wat ik er over ga zeggen, want zo veel interesseert het me nu ook weer niet (ik wilde gewoon @StevenP even bijspringen) maar het feit dat er nu toch al drie leden iets van zeggen wil toch wel betekenen dat 'die oneliners worden aangepakt' op zijn minst niet altijd klopt.
 
Ik snap ook wel waar het vandaan komt. En ik snap dat de thread snel vooruit gaat, maar er zijn veel mensen die eens binnenwippen om opeens met hun revolutionair idee af te komen dat al reeds talloze keren besproken is. En dan gaan mensen inderdaad na de x-de keer afhaken om erop te reageren. En dan ga je een thread krijgen van enkel rants en waar er niemand ingaat op de foutieve informatie.

Verder heeft @coldplayke 2 dagen geleden een oproep gelanceerd dewelke na een dag al niet meer gevolgd werd. Verder wordt er tegen de posts die weeral dezelfde zaken bovenhalen ook niet ingegrepen, of tenminste niet zichtbaar.
En ja, zoals al gezegd gaat de thread snel, die oproep staat ondertussen ook al 15 pagina's ver in de thread.
Helemaal mee eens. Het was misschien niet duidelijk, maar we kunnen ons zeker vinden in wat jij zegt, in wat StevenP zegt en in wat RidderBauknecht zegt. Dat binnenwippen, oneliner smijten en weer vertrekken, da's niet hoe het werkt.

Maar die oproep van coldplayke wordt wel nog altijd gevolgd. In de zin dat dat nog altijd onze manier van werken is, en nog altijd de lijn is die wordt toegepast. Als er mensen zijn die toch nog die misstap begaan, zullen die daarvan gevolgen ondervinden. En als ze dat te vaak doen, zijn ze daar niet meer welkom.

Zichtbaarder ingrijpen is een mogelijkheid, maar dan komt de privacy in het gedrang en krijgen de moderatoren boven op hun vele werk daar nog extra werk waarbij elke ingreep aan meerdere mensen moet uitgelegd worden ("ik zie dat dit wel bestraft is en dat niet, waarom??"). Dat laatste gaat niet gebeuren, dat staat vast. Daarom werken we wel met die openbare kaders, maar niet alléén daarmee. En er is ook geen 24/7-service waarbij elke minuut van de dag alle posts worden bekeken en beoordeeld. Heel soms zal dat even duren voor er ingegrepen wordt, en om dan 5 pagina's terug nog een kadertje te zetten terwijl de volgende 8 reacties hetzelfde al duiden, is dan ook een beetje gek.
 
Terug
Bovenaan