Algemene Auto/Motor-sport thread (Indycar, WRC, FE, MXGP, etc.)

Was dat leuk om te volgen of niks speciaals? Ben vergeten kijken.
bwa, hij was als 2de aan de beurt. op elke proef beter dan de wielrenner vóór hem, maar bij het fietsen was hij vergeten zijn zadel goed te zetten, waardoor hij moeilijk op gang kwam, en zelfs moest afstappen om toch goed te zetten. daarna is hij niet meer op snelheid gekomen, en enorm veel tijd verloren

bij het schieten wel vlot 5/5, als enige buiten Van Tichelt vorig seizoen
 
bwa, hij was als 2de aan de beurt. op elke proef beter dan de wielrenner vóór hem, maar bij het fietsen was hij vergeten zijn zadel goed te zetten, waardoor hij moeilijk op gang kwam, en zelfs moest afstappen om toch goed te zetten. daarna is hij niet meer op snelheid gekomen, en enorm veel tijd verloren

bij het schieten wel vlot 5/5, als enige buiten Van Tichelt vorig seizoen
Ik heb de aflevering nu bekeken... Vond het een beetje merkwaardig hoe zwaar hij het had. Autosportcoureurs worden toch altijd bestempeld als all-round topatleten. Hij staat nu zelfs laatste in de rangschikking bij de mannen en 1 van de vrouwen deed beter.
Ok, het zadel-incident heeft veel verknoeid, maar dan nog was hij veel bezig over hoe alles verzuurde...
Dat schieten ging dan weer erg goed ja!
 
Het verwonderde mij vooral hoe zwaar hij het had bij het fietsen. De andere proeven heeft hij helemaal niet zo slecht gedaan. Het zadel bij het fietsen was toch een groot probleem want hij kreeg amper 160 W getrapt en dat is toch wel heel weinig. Nadat hij zijn zadel op hoogte zette raakte hij net boven de 200 W. Daar zit het merendeel van de sporters maar toch had ik meer verwacht dan 200 W. Ik heb toch al vaker foto's gezien van Stoffel op een racefiets in Monaco dus ik denk wel dat dat onderdeel is van zijn training.
 
ja, hij traint ook met Gilbert he, da's toch ook niet niks.
maar ik had er ook wel meer van verwacht, tbh.
 
Als ge trager loopt als een vrouw.
Trager roeit als ne bv.

Dan zijn die andere sporten ook niet echt super.

(Die beiden dat wel super goed deden... Maar dan nog als mannelijke topsporter.)

Ne autosporter is vooral goed in schieten blijkbaar.
 
Vooral stalen zenuwen denk ik, én nekspieren. en bliksemsnelle reactietijden (bij oa. start van races en om beslissingen te maken in een fractie ve seconde)
 
Als ge trager loopt als een vrouw.
Trager roeit als ne bv.

Dan zijn die andere sporten ook niet echt super.

(Die beiden dat wel super goed deden... Maar dan nog als mannelijke topsporter.)

Ne autosporter is vooral goed in schieten blijkbaar.
Ik moet hier spontaan aan een quote van Oliver Naesen denken:
Papzakken in zetel die ons uitmaken voor tamzak
Ik vond dat stoffel heel goed mee kon met de meeste opdrachten, als hij geen gedoe had met zijn zadel stond ie dicht bij de besten denk ik.
 
Ik moet hier spontaan aan een quote van Oliver Naesen denken:
Ik ben niet bepaald ne papzak.
En de wattages die Stoffel daar trapte op de velo (ook nog na zijne wissel), daar ga ik, en ongeveer iedere iets of wat serieuze wielertoerist, wel heel losjes een serieus stuk boven.

200W dat stelt echt niet veel voor zunne... Als je dat trapt op Zwift met Stoffel zijn gewicht dan zit je in de laagste categorie.
 
Ik vond dat stoffel heel goed mee kon met de meeste opdrachten, als hij geen gedoe had met zijn zadel stond ie dicht bij de besten denk ik.
ik twijfel toch, mij lijkt hij eerder op middenmoot uit te komen.
op de acht deelnemers tot nu toe:
- lopen: 4de
- monkey bars: 7de
- golf: 4de
- roeien: 4de
- schieten: 1ste
- bench press: 4de
- fietsen: 5de
 
Doet mij eigenlijk een beetje denken aan Remco vorig jaar. Die zat toen ook in aflevering 1 en iedereen was toen ook vol lof over zijn prestaties. Iemand een idee waar die toen uiteindelijk geëindigd is ? Zat ook redelijk achteraan geloof ik. Het lijkt mij er sterk op dat het in de container cup helemaal geen cadeau is om bij de eersten te moeten deelnemen.

Over die wattages van Stoffel op de fiets... Knarf heeft wel gelijk zunne. 200watt stelt echt niks voor, toch zeker niet voor ne sportieve gast in de fleur van zijn leven.

Ge zou bijna denken dat het hele spel gemanipuleerd wordt. Al zou me dat serieus verwonderen. Daar gaan die topsporters nooit mee akkoord gaan.
 
Laatst bewerkt:
Doet mij eigenlijk een beetje denken aan Remco vorig jaar. Die zat toen ook in aflevering 1 en iedereen was toen ook vol lof over zijn prestaties. Iemand een idee waar die toen uiteindelijk geëindigd is ? Zat ook redelijk achteraan geloof ik. Het lijkt mij er sterk op dat het in de container cup helemaal geen cadeau is om bij de eersten te moeten deelnemen.
20ste. dit jaar zijn ze, op Planckaert en Allemand, allemaal sneller geweest. 6 van de 8 dit jaar zouden in de top 15 van vorig jaar gezeten hebben. (42 deelnemers in S1)
 
Ik had nog niet alle afleveringen gezien, maar als een Viktor verhulst daar in de subtop staat begin ik mij toch wat vragen te stellen in hoeverre het resultaat een realistische voorstelling van een gemiddelde sportprestatie is. Ofwel moet ik enorm veel respect gaan hebben voor Viktor zijn prestatie (ik heb die aflevering nog niet gezien). Stoffel lijkt inderdaad meer middelmatig te zijn (tussen de topsporters uiteraard), en als ik de andere fietstijden bekijk heeft ie misschien ook minder tijd verloren dan ik dacht.

Met de papzakken quote bedoelde ik niemand specifiek, gewoon de situatie dat hier commentaar gegeven wordt op sportprestaties vanuit onze luie zetel. Rekening houdende met hoeveel sport ikzelf doe (ongeveer 2 keer per jaar 30 meter lopen omdat ik ergens te laat ben :p) ben ik waarschijnlijk de laatste die anderen een papzak moet gaan noemen, dat ik zelf nog geen papzak ben geworden is op zich al een half mirakel :p.

Edit: mooie Pole van Vandoorne idd. De superpole was in schoon gezelschap precies, nog niet te simpel om daar als eerste uit te komen.
 
Terug
Bovenaan