Algemene Auto/Motor-sport thread (Indycar, WRC, FE, MXGP, etc.)

Meerendeel van de copiloten worden betaald door hun piloot buiten een paar uitzonderingen in het verleden of bij Citroën dan hadden ze een contract bij het merk.

Het meest plausibele is dat Gilsoul betaald werd per rally en dus groot verlies deed met de pandemie. En wilde voor zeker spelen door een fixed bedrag voor het hele jaar te willen hebben ipv per rally. . .
 
Ik heb geen idee hoeveel een co rijder betaald wordt, vorig jaar waren er 7 ipv 13 rally's. Dus quasi de helft minder betaald?
Nu kan ik me niet voorstellen dat ie een schamel loontje krijgt van 2000 bruto per rally :unsure:
Dus een boterham minder eten zal ie toch niet gedaan hebben denk ik.
Maar ja, nu is't dus helemaal niets dit jaar..
 
Het is toch duidelijk dat Hyundai het gat qua snelheid op Toyota alles behalve gedicht heeft, juist in tegendeel want vorig jaar wonnen ze Monte Carlo nog!

De eerste 3 in de huidige tussenstand in Monte Carlo zijn: Ogier - Evans - RovanPera. Door issues deze ochtend bij Tanak (dat moet balen zijn!), is Neuville nu de eerste Hyundai rijder op plaats 4. En dat nadat hij nog moet wennen om samen te rijden met zijn nieuwe co. (Waardoor hij gisteren serieus wat tijd verloor).

Maar waar is Ford naartoe? Ik zie Greensmith als eerste met een Ford Fiesta, op plaats 8. Dat is nog achter Mikkelsen die rondrijdt in een Skoda.

Ik heb geen idee hoeveel een co rijder betaald wordt, vorig jaar waren er 7 ipv 13 rally's. Dus quasi de helft minder betaald?
Nu kan ik me niet voorstellen dat ie een schamel loontje krijgt van 2000 bruto per rally :unsure:
Dus een boterham minder eten zal ie toch niet gedaan hebben denk ik.
Maar ja, nu is't dus helemaal niets dit jaar..
Ja klopt. Ik vermoed dat hij Neuville ondanks hun 10 jarige samenwerking zwaar onderschat heeft aan de onderhandelingstafel en wel gedacht dat ze eruit gingen komen. Ook omdat een nieuwe co-rijder toch risicovol is, zeker als je al meermaals vice kampioen geweest bent en absoluut toch eens als eerste wil eindigen in het WK.

In Monte Carlo zal Neuville waarschijnlijk wel een paar puntjes verliezen door met een nieuwe co-rijder te rijden, maar ik denk dat het vrij snel business as usual zal zijn.
 
Laatst bewerkt:
Als hij nu nog voorbij Rovanperä zou geraken en P3 pakt, kunnen we spreken van een succes. Want Ogier en Evans zijn veel te snel op dit moment. Dat heeft een deel te maken met de foute bandenkeuze binnen het Hyundai kamp maar voor de rest is Toyota op dit moment sterker. Nu zijn sommige van de proeven beter geschikt voor de kortere Toyota dan voor de iets langere Hyundai.
 
Neuville inderdaad nog 3des geëindigd, Rovanperä kwam nog wat ervaring te kort en maakte ultiem nog een foutje (met een lekke band als gevolg). Daarmee zal hij zeker blij mee zijn. De Toyota's waren te snel, foute bandenkeuze(s), een nieuwe co-rijder. Dit was gewoon het maximaal haalbare dit weekend.

En Ogier als vanouds, hij is dit jaar toch weer favoriet voor zijn 8ste eindzege hoor.
 
Laatst bewerkt:
In Mexico reden ze toch ook op het Autodromo Hermanos Rodriguez? ook wel op een speciaal aangelegde layout, maar dat gaat blijkbaar in Valencia tzelfde zijn
 


899c05e0667d63aeb2b5431710bb071a.jpg
 
Dat is wel een extreem lekkere kar 😍 de F1 versie doet mij niks, maar op een sportwagen vind ik die livery echt geweldig.
 
Dat is wel een extreem lekkere kar 😍 de F1 versie doet mij niks, maar op een sportwagen vind ik die livery echt geweldig.
De F1 is hoodzakelijk van dat euro-white, deze is vooral blauw.


Ach, Mclaren toch. stellen ze zich kandidaat om formula e te rijden, waar de kosten sowieso enorm beperkt zijn, stellen ze als voorwaarde een budget cap...
 
Cool, Grosjean gaat aan de slag in Indycar. Ik ken niks van de teams en de onderlinge verschillen, maar als zijn team meezit, denk ik dat hij daar mooie dingen kan doen (mits occasionele brainfart).
 
Als je niet in een Ganassi of een Penske zit, mag je daar hopen op de overschotjes.
Dale Coyne is het team waar Jan Heylen ooit voor reed, met als beste resultaat een podium in Assen. Het is geen top team, maar draait al jàren mee.
 
Terug
Bovenaan