Algemene Auto/Motor-sport thread (Indycar, WRC, FE, MXGP, etc.)

Tja, al direct een moeilijke start van het seizoen voor Vandoorne zo... Zit na de 2de groep al buiten de top 6. Wordt weer een inhaalrace, zoals ongeveer heel het vorige seizoen.
 
Amai... De Vries zit al heel het 'weekend' op een volledig ander niveau dan al de rest. Hij moet al veel pech hebben als dit geen win wordt.
 
De Vries zal een grote kans hebben om te winnen als ie de eerste bochten zonder kleerscheuren door komt.

Vandoorne start vanop plaats 15, hij zal wat inhaalwerk voor de boeg hebben. Gelukkig heeft ie er al veel ervaring mee :unsure:. Hij heeft dan nog een geluk dat Sette Camara de muur in schoot en de 3 rijders daarachter hun tijd verloren hebben wegens hun tijd verbeterd onder geel. Wat uiteindelijk ook nergens op slaat.
 
En maar hopen dat Vandoorne dit seizoen betere kwali's zou gaan rijden...
Ik snap het niet, dat was in geen enkele serie een probleem voor hem, maar in FE is zijn pace in de kwalificaties belachelijk in vergelijking met zijn race pace.
 
En maar hopen dat Vandoorne dit seizoen betere kwali's zou gaan rijden...
Ik snap het niet, dat was in geen enkele serie een probleem voor hem, maar in FE is zijn pace in de kwalificaties belachelijk in vergelijking met zijn race pace.

De Vries lijkt sneller dit weekend, en gaat waarschijnlijk zonder veel problemen ook de race winnen, maar toch best rekening houden met het feit dat Stoffel vanuit die gedoemde eerste kwalificatiegroep moest starten omdat hij vorig jaar 2e werd in het kampioenschap. Hij reed zeker geen optimaal rondje, maar niemand uit die eerste groep kwam ook maar in de buurt van de Super Pole, zelfs nadat de tijden van 3 rijders werden geschrapt. In FP2 was Stoffel maar een tiende trager dan DV.
 
Pff, die tijd die je ziet wegtikken bij FE safety cars is nog erger dan laps die je ziet wegtikken bij F1 -_-
 
En maar hopen dat Vandoorne dit seizoen betere kwali's zou gaan rijden...
Ik snap het niet, dat was in geen enkele serie een probleem voor hem, maar in FE is zijn pace in de kwalificaties belachelijk in vergelijking met zijn race pace.
Zoals gezegd, hij begon al in groep 1, was wel 0.7 trager dan Rowland. Kwam daarbij dat iedereen uit groep 2 en (een deel) van groep 3, en een paar van groep 4 sneller waren..............

In ieder geval, er zit veel power achter de Mercedes, dus met een goeie uitgangspositie na de qualy kan ie zeker races winnen. Dat qualy format is gewoon van den hond maar het kan niet anders door die kut circuits.
 
Een goed resultaat voor Mercedes hoor. De Vries wint, VD reed een goeie inhaalrace en wordt nog 8ste en in de punten (en reed het snelste rondje van iedereen).
 
Dat qualy formaat maakt het net mooi.
Mogen ze in de F1 ook invoeren.

Morgen eens zien wat DeVries kan in groep 1, en Stoffel in groep 2.
 
Mooie race, maar ik blijf die FE races toch redelijk amateuristisch vinden. Waarom ging Rast daar in godsnaam zijn attack mode halen ? Iedereen die de race zelfs maar met een half oog volgde wist dat er een safety car ging komen. Rast gaat niet alleen zijn attack mode halen maar bij dat te gaan doen verliest hij ook nog eens een positie aan Mortara. Kijken die mannen die daar in de pits zitten naar een andere race dan ons ? Hoe moeilijk kan het zijn om je piloot te verwittigen van te wachten met je attack mode te gaan activeren ?

Voor de rest, prachtig kampioenschap dit FE gedoe zunne. En dat van iemand die radicaal tegen dat heel elektrisch geprul is :D
 
Ik vermoed een tactische (slechte) keuze.
Vroeger gingen ze vaak met zijn allen tijdens de safety car. Om geen plek te verliezen. Maar dat mag niet meer precies.

Mooie race. Ik begrijp ook niet goed hoe iemand dit een slecht circuit kan vinden. Dan schieten er op heel de wereld niet veel fatsoenlijke circuits over denk ik. Veel liever dit waar fouten worden afgestraft dat een grote lap asfalt met wat lijnen op toch?
 
Volgens mij was het idee dat ze niet de attack mode wilden gaan halen vlak na de safety car, als het hele pak op een hoop zit. Dan kan je potentieel nog veel meer plaatsen verliezen. Nu is het wel anders uitgedraaid en zag het er inderdaad wat dom uit.
 
Ale, Mercedes en Venturi mogen de baan niet op tijdens qualy......... Heeft te maken met het ongeval van Mortara in FP3.
 
Laatst bewerkt:
Blijkbaar is die zijn auto op hol geslaan en vol gas rechtdoor? Daarom mag geen enkele Mercedes rijden tot ze weten wat het probleem was, en het is opgelost.


Wel tof dat RTBF Auvio gewoon in het Engels is :)
 
Laatst bewerkt:
Ogiër is op versleten banden van de baan gegaan in de laatste SS van de dag en is out. Tanak leidt na dag 2 in Finland. Neuville won de laatste SS van de dag (door een slimme strategie met de banden) en is nu 3des op amper 1.8 seconde van de verrassende Rovanperä.

---

Ale, Mercedes en Venturi mogen de baan niet op tijdens qualy......... Heeft te maken met het ongeval van Mortara in FP3.
Dat is meteen een dreun voor het kampioenschap voor Mercedes. Het gevolg is daardoor 0 punten vandaag hé.
 
Laatst bewerkt:
Dat valt wel mee. Kwalificeren in groep 3 nu.
Alex Lynn nog een serieuze crash gemaakt, gisteren niet op TV gezien.

Mooie race jammer van het einde.
Nog een hoop volk straftijd wegens speeding onder FCY. Ondermeer Vergne die van podium valt. Da Costa in de plaats.

Dat zijn van die dingen waarvan ge u afvraagt. Hoe kan het nu dat er 6 of 7 man ofzo te snel rijdt onder FCY?

DeVries is hierdoor nog 9de. En P1 in het kampioenschap. Mercedes P2 paar puntjes achter jaguar.

Seizoen begint volgende race voor Stoffel met een groep 3 Q bonus.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan