Algemeen Wielernieuws

Arkea blijft maar winnen en dus punten pakken. 9 overwinningen dit seizoen al tov 10 overwinningen in heel 2021. Ik hoop dat het allemaal door de motivatie is om een world tour ticket te pakken.
Ik denk dat elke ploeg wel wilt winnen, maar dat het vooral afhangt van welke koersen je start. :P

Ik zie meer en meer een droevig scenario voor Lotto voor me.

Arkea blijft maar winnen en dus punten pakken. 9 overwinningen dit seizoen al tov 10 overwinningen in heel 2021. Ik hoop dat het allemaal door de motivatie is om een world tour ticket te pakken.
Maar wel passen voor de Giro omdat ze liever kleine koersen doen waar ze meer punten kunnen pakken om volgend jaar zeker te zijn van alle grote wedstrijden te rijden :rofl:

Dat systeem is eigenlijk een grap

Maar wel passen voor de Giro omdat ze liever kleine koersen doen waar ze meer punten kunnen pakken om volgend jaar zeker te zijn van alle grote wedstrijden te rijden :rofl:

Dat systeem is eigenlijk een grap

't Is vooral onnozel omdat Arkea al 99% zeker is na hun enorm sterk begin. Zoals Quintana die i.p.v. Baskenland in Turkije wat gaan rondrijden tegen een paar mannen die nog nooit top 10 GC hebben gereden in een WT koers. Hij is er wel al bij gaan liggen en staat wat tijd achter daardoor, maar als die nog fit is rijdt die iedereen op 2 minuten morgen.

Bij Lotto is vooral Ewan het probleem hé (en Gilbert natuurlijk, maar daar is genoeg over gesproken). Het is hun enige "superster" maar hij pakt ontzettend weinig punten voor iemand met zijn kwaliteiten. Deels door pech vorig jaar en dit jaar natuurlijk, maar ook wel gewoon omdat hij enkel focust op een paar (heel moeilijke) eendagskoersen (MSR, WK) en etappekoersen. Komt die elk jaar in de buurt van de punten dat bijvoorbeeld Merlier of Philipsen bijvoorbeeld halen en Lotto stond op een veilige plaats. Dat en het feit dat de ploeg in algemeen veel minder "makkelijke" koersen rijdt dan Franse teams (en Wanty).

Ik zie meer en meer een droevig scenario voor Lotto voor me.

Het is geen ramp zolang ze meer punten pakken dan Total en UNO-X dit seizoen, want dan mogen ze volgend jaar dus ook overal aan deelnemen, maar mogen ze koersen als Romandië en Baskenland bv. (koersen die hun echt niet liggen) laten vallen. Hun grootste probleem lijkt me het grote aantal aflopende contracten. Wie wilt daar bijtekenen als ze geen WT meer zijn? De meeste jongens zullen wel andere aanbiedingen hebben die interessanter zijn en nieuwe goede renners aantrekken lijkt me al helemaal een moeilijke zaak. De Lie, Vermeersch, Campenaerts, Ewan en Van Moer liggen wel nog minstens een jaar vast, op zich kun je daar wel op bouwen.

Laatst bewerkt:

De prijs van mooiste shirt gaan ze daar toch ook nooit winnen. Denk daar dan nog WvA zijn Red Bull-helm bij en 't is helemaal een mannekesblad. Hopelijk voor hem rijdt hij terug in de Belgische driekleur of in 't groen.

De prijs van mooiste shirt gaan ze daar toch ook nooit winnen. Denk daar dan nog WvA zijn Red Bull-helm bij en 't is helemaal een mannekesblad. Hopelijk voor hem rijdt hij terug in de Belgische driekleur of in 't groen.
Aan de andere kant in de verste verte niet het lelijkste shirt in het peloton dus het kan altijd erger.

Ik begrijp het rugnummer wel niet... 28? Wat mis ik? Jumbo gaat met de 1x reeks rijden in de Tour toch na de 2de plaats van Vingegaard vorig jaar?

Aan de andere kant in de verste verte niet het lelijkste shirt in het peloton dus het kan altijd erger.

Ik begrijp het rugnummer wel niet... 28? Wat mis ik? Jumbo gaat met de 1x reeks rijden in de Tour toch na de 2de plaats van Vingegaard vorig jaar?
Zou die 28 niet gewoon een personeelsnummer binnen de ploeg zijn?

Voor de geïnteresseerden: het is een beetje vijgen na Pasen maar LanterneRouge heeft de rechten op de Italiaanse wedstrijden verkregen en mag alle beelden sinds 2014 gebruiken voor zijn YouTube content. Daarbij heeft hij ook de ontbrekende beelden van die epische Giro rit van vorig jaar in handen gekregen. Die waar Bernal solo won en wij het laatste uur naar de aankomstlijn mochten kijken :unsure: :

Zou die 28 niet gewoon een personeelsnummer binnen de ploeg zijn?
Niet tenzij ze nummers hergebruiken... wat vanuit administratief standpunt niet handig is lijkt mij.

Handig om de was te doen!
Ik heb in een reportage eens gezien dat bij een grote ronde elke renner een andere wasmachine had. Kwestie van alles zo steriel mogelijk te houden per renner. Ik weet niet meer welke ploeg het was maar ik zou denken dat een topploeg zoals Jumbo ook niks aan het toeval over laat.

Ik heb in een reportage eens gezien dat bij een grote ronde elke renner een andere wasmachine had. Kwestie van alles zo steriel mogelijk te houden per renner. Ik weet niet meer welke ploeg het was maar ik zou denken dat een topploeg zoals Jumbo ook niks aan het toeval over laat.
Tja je zou maar eens bij een team rijden dat in witte outfit rijdt en de leiderstrui in de giro hebben en die gaat een beetje af :D

Een wasmachine per renner om het steriel te houden?
Dient een wasmachine niet net om kledij proper te krijgen en ook bacteriën te doden?

Het klopt wel wat Airjinx zegt. Sky had zeker een wasmachine bij per renner (+ nog één extra voor personeel waarschijnlijk). Of ze dat nu nog doen weet ik niet, maar ik zou er niet van verschieten.

Het klopt wel wat Airjinx zegt. Sky had zeker een wasmachine bij per renner (+ nog één extra voor personeel waarschijnlijk). Of ze dat nu nog doen weet ik niet, maar ik zou er niet van verschieten.
Logistiek is dat toch een hel :P
Zet eens een stuk of 8 wasmachines in een camion :P

28 was toch ook gebruikt ten tijde van Livestrong? Iets met 28 miljoen en kanker, maar ik weet niet meer juist de link. In elk geval niet het aantal doden per jaar. Mss het aantal diagnose per jaar?

Als je zo'n truitje wilt kopen via hun website, kan je ook kiezen om er eentje met de naam en nummer van een renner te bestellen. Het lijkt dat elke renner een nummer heeft gekregen van 1 tot 30. Roglic heeft 1, Van Aert 28. Geen idee of er een logica achter zit. Marketing zeker?

Een wasmachine per renner om het steriel te houden?
Dient een wasmachine niet net om kledij proper te krijgen en ook bacteriën te doden?
Wielerkledij was je slechts op 30 graden hé. Bijlange na niet warm genoeg om alle bacteriën te doden.
Bij handdoeken die je op 60 graden wast schijnt dat al niet 100% hygiënisch te zijn.

Wielerkledij was je slechts op 30 graden hé. Bijlange na niet warm genoeg om alle bacteriën te doden.
Bij handdoeken die je op 60 graden wast schijnt dat al niet 100% hygiënisch te zijn.
Fair point. Al stel ik mij de vraag of je die kledij ook niet gewoon op pakweg 50-60 graden kan wassen.
Ik ga het niet uittesten maar als iemand zo vrij wilt zijn :P

Terug
Bovenaan